Dijous, 17 d'octubre de 2019

Simulació d'incendi i rescat en un tren de la línia 2

 

Evacuació de passatgers ferits en l'incendi simulat, a través de l'accés principal de l'estació de Sagrada Família de la línia 5 / Pep Herrero

Simulació d'incendi i rescat en un tren de la línia 2

De les contingències que hi pot haver en una xarxa de metro, l'incendi és una de les més greus. Per això, a més d'esforçar-se al màxim en la prevenció, cal tenir a punt i ben entrenats els equips i els protocols de resposta.

Redacció / 30.11.12 - 10:43h

TMB i la Direcció General de Protecció Civil de la Generalitat van organitzar la matinada del 29 de novembre, fora de l'horari de servei, un simulacre d’incendi en un tren de la línia 2 del metro a l'altura de l'estació de Sagrada Família, en què van haver de ser evacuats un centenar de passatgers, alguns de ferits.

L’exercici es va desencadenar a partir de la comunicació de l'agent que conduïa el tren, procedent de La Pau, i que avisava que havia detectat fum a l'interior. El Centre de Control de Metro (CCM) va passar l’avís al Centre de Seguretat i Protecció Civil (CSPC), cosa que va donar lloc a activar el protocol d’avisos externs al telèfon d’emergències 112, al Centre de Coordinació d’Emergències de Catalunya CECAT, dependent de Protecció Civil de la Generalitat, i als Bombers de Barcelona.

Un cop els cossos d’emergència van arribar a l’estació, van ser desallotjats tots els passatgers del comboi (130 aproximadament, incloent-hi algunes persones amb diversitat funcional), alguns dels quals van resultar ferits de diversa consideració tant a l’interior del tren com a l’andana i l’estació. Paral·lelament, Bombers de Barcelona va procedir a extingir el foc.

Un centenar de participants

L'exercici va comptar amb la participació d’un centenar d’efectius, dels quals 15 eren treballadors de TMB, més els operadors de les sales CCM i CSPC; Bombers de Barcelona, amb 8 unitats i 27 efectius en el lloc del sinistre més els operadors de la sala de control; Mossos d’Esquadra, amb 6 vehicles i 14 efectius en el lloc del sinistre més els operadors de la seva sala de control; Guàrdia Urbana de Barcelona, amb uns 15 efectius; Sistema d’Emergències Mèdiques, amb 7 ambulàncies i 16 efectius més els operadors de la seva sala de control, i tècnics del servei de Logística i d’Operacions Territorials de Protecció Civil de la Generalitat.

També hi van col·laborar l'Escola de Prevenció i Seguretat Integral (EPSI-UAB), l'IES La Guineueta i membres del cos de voluntaris de Protecció Civil, que van aportar en conjunt uns 125 figurants, que representaven els passatgers i ferits del tren; i 40 observadors que van avaluar les accions dutes a terme en els diversos escenaris.

La simulació d'emergències s’emmarca dins la cultura preventiva i de seguretat de TMB. L'any passat va tenir lloc un exercici semblant a l'estació de Fondo, a Santa Coloma de Gramenet, en què es va posar a prova la capacitat de resposta en cas d'evacuació d'un túnel de gran profunditat, com vam explicar al número 118 d'Hora Punta.

Compartir:

Informació relacionada

Institucions
Servei
L2 / Metro
Conceptes
Infraestructura
Seccions
Anys

TMB a Flickr

Carrussel imatges TMB a Flickr

TMB al Twitter

Club joTMBé

JOTMBE