Dissabte, 15 de desembre de 2018

Primeres proves amb tren al sector de l‘aeroport de la L9

 

Tejedor, Vila i Trias a la zona frontal del tren de proves, abans de sortir de l'estació d'Aeroport T2 / Pep Herrero

Primeres proves amb tren al sector de l‘aeroport de la L9

El calendari per a la posada en servei de la línia 9 de metro entre les estacions de Zona Universitària i Aeroport T1 es va complint. Des d'avui ja hi circula un tren operat per personal de TMB per fer-hi les primeres proves.

Oriol Pàmies / 27.11.14 - 17:28h

Avui han començat les proves al tram de la línia 9 de metro dins del terme municipal del Prat de Llobregat, amb el moviment d'un tren de la sèrie 9000, en conducció manual, que ha fet el trajecte entre les estacions d'Aeroport T2 i Aeroport T1. Com en totes les línies automàtiques, les proves seran exhaustives i s'allargaran fins a la primavera del 2016, quan està previst que entri en servei el tram Zona Universitària - Aeroport T1.

El primer trajecte ha comptat amb la presència del conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, del president de l’AMB i alcalde de Barcelona, Xavier Trias, i de l’alcalde del Prat de Llobregat, Lluís Tejedor, a més de directius de TMB, de les empreses constructores, subministradores i concessionàries, i dels mitjans de comunicació.

En la bona direcció

Vila ha destacat l'esforç que comporta l'acabament de la infraestructura del ramal de l'aeroport de la L9, en què s'estan realitzant la instal·lació de cable i fibra òptica, la finalització de la col·locació de via i catenària, el tancament d’andanes, implantació de sistemes de comunicació i de conducció automàtica, d’ascensors i d’escales mecàniques en estacions, així com tasques d’obra civil i arquitectura. També ha confirmat la voluntat de posar en servei aquest tram de metro, tan llarg com tota la línia 1, coincidint amb el Congrés Mundial de Mòbils del 2016, tal com va apuntar el juny passat. "Anem en la bona direcció", ha insistit.

L'alcalde de Barcelona, Xavier Trias, ho ha considerat una molt bona notícia. “Tindrem un mitjà de transport extraordinari, que connectarà Barcelona, l’Hospitalet de Llobregat, el Prat de Llobregat i l’aeroport de Barcelona, que entrarà en funcionament el 2016. En aquests temps, molt difícils econòmicament, això serà realitat gràcies a la il·lusió, la feina i el treball de molta gent que creu en aquest projecte, de caire metropolità”.

20 quilòmetres de metro automàtic

El tram en què es treballa té 19,6 quilòmetres i comptarà amb 15 estacions a través de les quals s'espera que es facin 23 milions de viatgers anuals. Com a la resta de la línia 9/10, l'explotació es farà automàticament i sense conductor.

Durant la fase de proves que ara comença, es comprovaran aspectes com ara les instal·lacions elèctriques i de seguretat, estacions, ventilació, energia, comunicacions i portes automàtiques. En total, es desenvoluparan durant més d’un any fins a 3.700 protocols de proves, alguns dels quals requereixen diversos mesos.

El primer tren que hi participa, operat per personal de TMB, procedeix del material mòbil del sector Besòs de la mateixa línia 9 i començarà circulant pels 3,5 quilòmetres del túnel que uneix les estacions de les terminals T1 i T2. Pròximament s'hi afegirà una segona unitat i s’aniran ampliant les circulacions fins a Zona Universitària. Entre la primavera i la tardor del 2015 s’aniran incorporant a les proves la resta de les 14 unitats que donaran servei a la nova línia. Finalment, es portarà a terme la fase de marxa en blanc, la simulació del funcionament del servei sense passatgers.

Explicació tècnica de les proves, al vestíbul de l'estació Aeroport T1 / Pep Herrero
Explicació tècnica de les proves, al vestíbul de l'estació Aeroport T1 / Pep Herrero
La comitiva procedent del metro entrant a la terminal T1 de l'aeroport / Pep Herrero
La comitiva procedent del metro entrant a la terminal T1 de l'aeroport / Pep Herrero
Interior de l'estació Aeroport T2 de la línia 9 de metro, inici del viatge de prova / Pep Herrero
Interior de l'estació Aeroport T2 de la línia 9 de metro, inici del viatge de prova / Pep Herrero
Andana de l'estació Aeroport T1 amb el tren de prova aturat / Pep Herrero
Andana de l'estació Aeroport T1 amb el tren de prova aturat / Pep Herrero

Compartir:

Informació relacionada

TMB a Flickr

Carrussel imatges TMB a Flickr

TMB al Twitter

Club joTMBé

JOTMBE