Diumenge, 25 d'agost de 2019

La L9 arribarà a l'aeroport el primer semestre del 2016

 

Artur Mas i Santi Vila recorrent l'andana de l'estació de Parc Logístic de la línia 9 / Pep Herrero

La L9 arribarà a l'aeroport el primer semestre del 2016

La Generalitat està tirant endavant les obres del tram de la línia 9 de metro entre la terminal T1 de l'aeroport i Zona Universitària, d'uns 20 quilòmetres de longitud, perquè entri en servei dins del primer semestre del 2016.

Oriol Pàmies / 04.06.14 - 13:55h

La xarxa de metro que opera TMB creixerà d'aquí a dos anys amb un nou tram de la línia 9/10, de 15 estacions i prop de 20 quilòmetres de longitud, una llargada comparable amb la de tota la línia 1. La inauguració està prevista per al primer semestre del 2016, segons han anunciat avui el president de la Generalitat, Artur Mas, i el conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, en una visita que han fet a les obres de l'estació de Parc Logístic.

Aquest tram de metro donarà servei a zones d'activitat econòmica com les terminals aeroportuàries T1 i T2, Mercabarna, el recinte firal de Gran Via i el Parc Logístic, les zones residencials del Prat de Llobregat i l'Hospitalet, i els campus universitaris de la UPC i la UB a Pedralbes. A més, el traçat inclou punts d'intercanvi amb la línia 3 a Zona Universitària, amb la línia 5 a Collblanc, amb la línia 1 a Torrassa i amb les línies del Llobregat d'FGC a Europa / Fira.

Metro automàtic

En la terminologia del projecte, es tracta de tot el tram 1 (aeroport - bifurcació del Gornal) i part del tram 2 (Polígon Pratenc - Zona Universitària), descomptant les estacions de Camp Nou, Eixample Nord i Ciutat Aeroportuària, que s'han posposat. Com tota la línia 9/10, aquest tram de metro serà de funcionament automàtic sense conductor. La previsió és que el facin servir 23 milions de viatgers anuals.

Al mateix temps es posarà en servei reduït el ramal de la Zona Franca de la futura L10, com a via tècnica perquè els trens puguin accedir als tallers del carrer A. TMB hi desplaçarà pròximament alguns dels trens automàtics de què disposa, de la sèrie 9000, per començar les proves en el tram Aeroport T1 - Mas Blau. L'any 2015 tindran lloc les proves globals de circulació, que en el cas de línies automàtiques han de ser exhaustives.

Esforç d'inversió de la Generalitat

Les obres estan molt avançades. Tant els túnels com el viaducte del carrer A de la Zona Franca estan completats, així com els tallers i la majoria d'estacions. Ara es treballa en instal·lacions de cable i fibra òptica, finalització del muntatge de via i catenària, i l'obra civil de l'estació de Zona Universitària. El president Mas ha destacat l'esforç que està fent la Generalitat per culminar l'obra i posar-la en servei, mobilitzant els 185 milions d'euros necessaris. El conjunt dels trams 1 i 2 suposa una inversió de 2.863 milions d'euros, gairebé la meitat del pressupost total de la línia, xifrat en 5.940 milions d'euros.

La línia 9/10 funciona actualment entre Can Zam i Gorg i La Sagrera, un tram en forma d'Y d'11 quilòmetres de longitud i 12 estacions. Així, el 2016 la línia 9/10 disposarà de 31 quilòmetres i 27 estacions en funcionament. La xarxa de metro tindrà aleshores 122 quilòmetres, dels quals el 25% de funcionament automàtic sense conductor.

Muntatge de via en un sector de la línia 9 que s'inaugurarà el 2016 / Hora Punta
Muntatge de via en un sector de la línia 9 que s'inaugurarà el 2016 / Hora Punta
L'arquitectura de l'estació de Parc Logístic porta la firma de Jordi Garcés / Hora Punta
L'arquitectura de l'estació de Parc Logístic porta la firma de Jordi Garcés / Hora Punta

Compartir:

Informació relacionada

Seccions
Institucions
Servei
L9 / L10
Conceptes
Anys

TMB a Flickr

Carrussel imatges TMB a Flickr

TMB al Twitter

Club joTMBé

JOTMBE