Dissabte, 7 de desembre de 2019

Instal·lació d’un nou sistema de subjecció a la via de la Línia 2

 

Túnel de la línia 2 / Departament de Territori i Sostenibilitat

Instal·lació d’un nou sistema de subjecció a la via de la Línia 2

L’actuació de millora de la superestructura de via al túnel sota el carrer Marina comporta la interrupció del servei durant 20 dies al tram de la línia 2 comprès entre les estacions de Passeig de Gràcia i Clot.

Marta Espinosa / 08.08.14 - 11:36h

Des del 4 d’agost es treballa per millorar les condicions mecàniques de la via en un tram de 200 metres de longitud (400 metres de via) de la línia 2 des de la sortida de l’estació de Sagrada Família fins a l’entrada de l’estació de Monumental. Per la configuració actual de les vies, el tall al servei de metro es fa en un tram més llarg, concretament, entre Passeig de Gràcia i Clot.

Les obres, a càrrec del Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya i amb un pressupost de 700.000 euros, consisteixen en la col·locació d’un nou tipus de subjecció de via, amb l’objectiu de minimitzar l’efecte de les vibracions que hi ha en aquesta zona per on circulen els combois de metro.

Reducció de sorolls i vibracions

La infraestructura del tram Sant Antoni - Sagrada Família de la L2 del metro es va construir a finals dels anys 60, formada per dos túnels paral·lels de via única. La superestructura de la via es va executar els anys 90. El deteriorament de l’element elàstic que suporta la superestructura de via està en l’origen d’un increment de sorolls i vibracions detectat a l’àmbit per on passa la línia 2. El Departament de Territori i Sostenibilitat ha realitzat mesuraments i una prova pilot amb un nou sistema de subjecció a la via, alhora que TMB aplica mesures pal·liatives com la reducció de la velocitat de pas dels combois.

El nou tipus de fixació de la via, que ara s’està implantant, ofereix les prestacions més adequades tenint en compte aspectes com l’eficàcia en la reducció de vibracions, el termini d’execució, la seva vida útil, l’impacte en l’explotació i el seu manteniment. El tram on es treballa ara representa una primera fase de l’actuació de millora de les condicions mecàniques de la via d’aquesta línia.

La suspensió del servei, que s’allargarà fins al 24 d’agost, s’ha fet coincidir amb les vacances d’agost ja que en aquestes dates es produeix un descens notable de la mobilitat urbana i en el nombre de passatges del transport públic. Igualment, durant el tall, els usuaris disposen d’alternatives de transport públic en els horaris habituals de servei.

Les fixacions que s'estan instal·lant al tram de via de la L2 / Dept. Territori i Sostenibilitat
Les fixacions que s'estan instal·lant al tram de via de la L2 / Dept. Territori i Sostenibilitat

Compartir:

Informació relacionada

Institucions
Servei
L2 / Metro
Conceptes
Infraestructura
Seccions
Anys

TMB a Flickr

Carrussel imatges TMB a Flickr

TMB al Twitter

Club joTMBé

JOTMBE