Dilluns, 16 de setembre de 2019

Comença la remodelació dels trens de la sèrie 2000

 

El primer tren de la sèrie 2000 que s'esta reformant, fotografiat anteriorment a Valldaura / Pep Herrero

Comença la remodelació dels trens de la sèrie 2000

Ja ha marxat cap als tallers de Tradinsa, a Lleida, el primer tren de la sèrie 2000 que passarà el procés de remodelació integral per actualitzar-ne la tecnologia, elevar-ne la fiabilitat i millorar-ne el confort interior.

Oriol Pàmies / 21.01.15 - 08:57h

Reformar trens que passen dels 20-25 anys és una pràctica habitual en la gestió del material mòbil ferroviari, perquè amb un cost moderat es pot allargar la vida dels vehicles i equiparar-los als més moderns. Ara li ha arribat l'hora a la sèrie 2000 de Metro, que passarà pel procés a un ritme de dos trens per any, del 2016 al 2018. Ara es treballa en el tren prototip.

La remodelació comporta canvis tècnics, d'estètica i d'equipament. Entre les accions que s'hi han de realitzar, les més visibles són la disposició longitudinal dels seients, la il·luminació interior amb tecnologia LED i la nova situació dels agafadors. Es manté la reserva de dues zones per a persones amb mobilitat reduïda, situades a cada extrem de la unitat. Un polsador permetrà a l'usuari de la zona PMR avisar el motorista de la seva intenció de baixar del tren. Les portes properes a aquesta zona tindran indicadors lluminosos de tancament de portes. També s'instal·larà un nou tipus de passadís entre cotxes que facilitarà enormement les tasques de manteniment.

Gravació sincronitzada

Pel que fa a la seguretat, es preveu revisar els mecanismes de totes les portes d'accés i implantar un sistema de videovigilància que permet la gravació de tot el tren en sincronia amb els tiradors interiors d'emergència. També s'actualitzarà la cabina de conducció, amb equips d'aire condicionat propis i millores en l'estanqueïtat, i s'instal·laran detectors de presència a la cabina contrària, cosa que augmenta la seguretat.

A banda de les feines orientades a millorar la funcionalitat i la seguretat, també s'aborden altres accions a l'interior de les unitats orientades al confort, com ara la substitució del paviment.

A l'exterior, es repararà la xapa i s'introduiran petites modificacions estètiques, però alhora funcionals, com la col·locació del número de tren exterior amb tecnologia LED i els pilots exteriors d'il·luminació frontal i indicadors lluminosos laterals.

Van ser els primers trens continus

Aquesta sèrie estava destinada a donar servei a la línia 2, però va entrar en funcionament comercial inicialment a la línia 3. Les sis unitats (30 cotxes) es van rebre entre el 1992 i el 1997. Al principi eren composicions de tres cotxes, a les quals es van afegir després dos cotxes motors més per fer-les quíntuples. Es pot dir que van marcar una època, la dels trens continus o de tipus "cuc", ja que van ser els primers a tenir passadís d'interconnexió entre cotxes. Que es pogués anar d'una punta a l'altra per l'interior va ser tota una novetat per als barcelonins.

Els trens 2000, construïts per CAF, Meinfesa i GEC-Alsthom i equipats amb motors Mitsubishi, van ser concebuts amb paràmetres semblants als de les sèries 3000 i 4000. Han estat destinats els últims anys a la línia 3, on conviuen amb els de la sèrie 3000, ja reformats, i algunes unitats de la 5000.

Càrrega d'un dels cotxes a reformar, al taller de Vilapicina / Jesús Navarro
Càrrega d'un dels cotxes a reformar, al taller de Vilapicina / Jesús Navarro
Maniobra sobre la plataforma giratòria al taller de Vilapicina / Jesús Navarro
Maniobra sobre la plataforma giratòria al taller de Vilapicina / Jesús Navarro

Compartir:

Informació relacionada

Institucions
TMB
Llocs
Servei
L3
Conceptes
Infraestructura
Seccions
Anys

TMB a Flickr

Carrussel imatges TMB a Flickr

TMB al Twitter

Club joTMBé

JOTMBE