Dilluns, 16 de setembre de 2019

La nova xarxa de bus s'amplia el 18 de novembre amb cinc línies

 

L'alcalde Trias amb responsables de TMB durant la visita a la sala del Centre de Regulació de Trànsit / Pep Herrero

La nova xarxa de bus s'amplia el 18 de novembre amb cinc línies

El dia 18 continua la implantació de la nova xarxa de bus amb la creació de cinc línies: H8 (Camp Nou - La Maquinista), H10 (Badal - Olímpic de Badalona), H16 (Paral·lel - Fòrum), V3 (Zona Franca - Can Caralleu) i V17 (Port Vell - Carmel).

Oriol Pàmies / 07.11.13 - 16:44h

L'ampliació de la nova xarxa de bus aquest novembre serà un avenç decisiu en la transformació del transport públic en superfície que promouen TMB i l'Ajuntament de Barcelona, per passar d'un model d'acumulació de línies a un de veritable xarxa integrada, més eficient, comprensible, útil i atractiu. "Tenim un transport públic bo, però estic segur que el farem millor", ha assegurat l'alcalde en l'acte de presentació que ha tingut lloc aquest matí al Centre de Regulació i Operacions del Triangle.

Després d'una sessió d'explicació tècnica als mitjans de comunicació, l'alcalde ha ressaltat el paper de "projecte estratègic" de la nova xarxa de bus en l'objectiu de potenciar un transport públic "eficient, eficaç, sostenible i comprensible" per a Barcelona i l'àrea metropolitana. En aquest sentit, ha subratllat que a partir del 18 de novembre "el 30% dels usuaris dels autobusos de Barcelona ja es podran desplaçar amb la nova xarxa de bus". A mesura que s'acosti l'objectiu de tenir les 28 línies ortogonals i diagonals, "la gent s'adonarà que és una autèntica revolució", ha reblat.

Eixos amb alta demanda

Les cinc línies noves d'aquest novembre corresponen a eixos amb una elevada demanda. En quatre casos (H8, H10, V3 i V17) substituiran cinc línies convencionals existents (15, 43, 44, 72 i 28), mentre que la H16 se solapa amb tres línies convencionals (14, 36 i 41) que continuaran funcionant amb alguns canvis i hi ha tres línies més (19, 34 i 40) que escurcen el recorregut per evitar solapaments. Els cinc eixos sumen 49 quilòmetres de longitud i 233 parades.

La posada en marxa de les cinc línies es farà amb 91 vehicles estàndards i articulats ambientalment avançats: propulsats per motor de gas natural comprimit, de baixes emissions, o bé per motor dièsel equipat amb filtres d'eliminació d'òxids de nitrogen i partícules. Provenen de les línies substituïdes o escurçades i seran identificables fàcilment pels colors blanc i vermell característics de la nova xarxa.

Plànol de la nova xarxa de bus

Una malla de deu línies d'alta freqüència

La suma de les cinc primeres línies i les cinc que entren ara en funcionament conformarà una malla de 93,5 quilòmetres de longitud que cobreix bona part de la ciutat i alguns municipis de l'àrea metropolitana. D'aquesta manera es fa un pas endavant en la configuració d'aquesta nova xarxa d'alta freqüència, fàcil de fer servir i d'elevada connectivitat. Les deu línies circularan a intervals de 5-8 minuts entre les 7 i les 21 hores, i es preveu que al voltant del 30% del passatge de bus en dies feiners (180.000 viatges) podrà realitzar el seu desplaçament en línies de bus d'altes prestacions.

A partir d'avui s'inicia una campanya perquè els usuaris comptin amb la màxima informació sobre la implementació de les noves línies i els canvis que comportarà. La campanya gira al voltant del web monogràfic www.novaxarxabus.bcn.cat i també hi tindran un paper destacat els prop de 200 informadors desplegats a peu de parada la setmana anterior i la posterior al 18 de novembre.

'La nova xarxa de bus creix' de TMB_Barcelona

L'alcalde Trias en la presentació de les novetats de la nova xarxa de bus / Pep Herrero
L'alcalde Trias en la presentació de les novetats de la nova xarxa de bus / Pep Herrero
Un moment de la sessió tècnica amb mitjans de comunicació / Pep Herrero
Un moment de la sessió tècnica amb mitjans de comunicació / Pep Herrero

Compartir:

Informació relacionada

TMB a Flickr

Carrussel imatges TMB a Flickr

TMB al Twitter

Club joTMBé

JOTMBE