Dissabte, 7 de desembre de 2019

Més carrils bus per a les línies del 2013 de la nova xarxa

 

Carril bus utilitzat per la línia V21 de la nova xarxa / Miguel Ángel Cuartero

Més carrils bus per a les línies del 2013 de la nova xarxa

A l'estiu seran visibles als carrers de Barcelona els treballs preliminars per a l'ampliació de la nova xarxa de bus. S'han de preparar els itineraris de cinc línies més, un creixement que es farà realitat a la tardor.

Redacció / 26.06.13 - 13:03h

Aquest any la nova xarxa de bus, que impulsen TMB i l'Ajuntament de Barcelona, duplicarà el nombre de línies, de cinc a deu, però abans s'han de fer alguns arranjaments als carrers per on transcorreran els nous eixos de transport públic, per augmentar la velocitat i la regularitat dels vehicles. Es tracta de treballs de pocs dies de durada, de fresatge i pintat d'alguns trams de carril bus, amb poca afectació en la mobilitat, segons han explicat el tinent d'alcalde d'Hàbitat Urbà, Antoni Vives, i el gerent adjunt d'Infraestructures i Coordinació Urbana, Manuel Valdés.

Els carrers on actuarà l'Ajuntament de Barcelona entre agost i setembre són València (entre Vilamarí i Calàbria), passeig de la Zona Franca (entre Motors i Mineria), avinguda Josep Tarradellas (de Diagonal a avinguda de Sarrià), Còrsega (entre Girona i passeig de Gràcia), Sant Antoni Maria Claret (de la Meridiana al Guinardó) i Indústria (de passeig Maragall a Navas de Tolosa). A banda es faran intervencions d'arranjament o trasllat de diverses parades.

Tres línies horitzontals i dues de verticals

L'ampliació de la nova xarxa prevista per a la tardor consistirà a afegir tres línies horitzontals i dues de verticals: Collblanc - La Maquinista (H8), Les Corts - Sant Adrià / Badalona (H10), Paral·lel - Diagonal Mar (H16), Zona Franca - Sarrià (V3) i Port Vell - Carmel (V17). Aquests cinc eixos comportaran la substitució o reestructuració de diverses línies convencionals que s'hi superposen.

Dins les actuacions d'ampliació i millora de la nova xarxa de bus, al maig ja es van actualitzar les prestacions de les cinc primeres línies, que van passar a circular a intervals de 5-8 minuts la major part del dia. D'altra banda, entre maig i juny s'han incorporat a la línia H12 (Gornal - Besòs / Verneda) dos dels autobusos híbrids biarticulats amb capacitat per a més de 160 passatgers, mentre que el tercer està en la fase de rodatge.

Compartir:

Informació relacionada

Institucions
Llocs
Infraestructura
Seccions
Anys

TMB a Flickr

Carrussel imatges TMB a Flickr

TMB al Twitter

Club joTMBé

JOTMBE