Dimecres, 20 de novembre de 2019

El BYD K9, primer autobús 100% elèctric de la flota

 

El bus elèctric BYD K9, versió de dues portes, que va estar a prova a Barcelona el 2012 / Pep Herrero

El BYD K9, primer autobús 100% elèctric de la flota

TMB disposarà durant dos anys dun autobús elèctric dúltima generació, silenciós i que no produeix emissions contaminants, per posar-lo a prova en el funcionament ordinari en diverses línies de passatgers.

Redacció / 14.03.13 - 16:15h

TMB ha contractat amb lempresa xinesa dautomoció BYD el lloguer durant dos anys dun autobús del model K9, el primer vehicle elèctric pur de transport col·lectiu que circularà de manera continuada per la ciutat de Barcelona.

Lacord semmarca en linterès de TMB dadoptar les tecnologies més avançades des del punt de vista ambiental per oferir un transport públic eficaç amb la millor qualitat i el menor impacte en lentorn. Actualment la companyia ja disposa de la flota dautobusos més neta dEuropa, gràcies a laposta pels vehicles híbrids i de gas natural comprimit, i a la incorporació de filtres anticontaminants en els vehicles dièsel. En paral·lel, no deixa dexplorar el mercat a la recerca dels productes més innovadors i eficients que la indústria va desenvolupant.

La prova intensiva de lautobús de BYD permetrà contrastar si un vehicle elèctric pur, alimentat per bateries i que no emet localment gasos de cap tipus ni soroll, pot assumir un servei de transport de passatgers en una ciutat com Barcelona amb prestacions semblants dautonomia, confort i rendiment a un altre vehicle de la flota actual i amb uns costos per viatger i quilòmetre també equivalents.

Cinc hores de càrrega i 250 km d'autonomia

Lautobús K9 és del tipus estàndard, de 12 metres de longitud i tres portes. El propulsor és un conjunt de dos motors elèctrics de 90 kW cadascun, alimentats per una bateria dió-liti amb nucli de ferro de 324 kWh. Segons el fabricant, el cotxe es pot carregar en cinc hores i té una autonomia de 250 quilòmetres, suficient per a una jornada de servei en una línia urbana.

El vehicle és semblant al que va fer una curta estada a Barcelona el juny del 2012 en règim de cessió. Durant tres dies va fer recorreguts sense passatgers en els itineraris de les línies 44 i 55, amb resultats favorables.

En els dos anys de proves, que començaran el juliol vinent, TMB vol experimentar a fons amb la tecnologia del vehicle elèctric, per avaluar els costos reals doperació, manteniment i infraestructura, la fiabilitat dels components, l’estalvi energètic, el guany mediambiental i el retorn de la inversió, en comparació amb un vehicle clàssic dièsel. En aquest temps, la seva base de càrrega i manteniment serà a la cotxera de Triangle. El lloguer de lautobús, per import d11.580 euros mensuals, inclou el manteniment del vehicle i la possibilitat dadquirir-lo al final del període si lempresa considera interessant que passi a formar part de la flota de manera permanent.

Joaquim Forn, al costat de l'alcalde i el director general de BYD / Aj. de Barcelona
Joaquim Forn, al costat de l'alcalde i el director general de BYD / Aj. de Barcelona
Els busos elèctrics purs es caracteritzen per les emissions zero / Pep Herrero
Els busos elèctrics purs es caracteritzen per les emissions zero / Pep Herrero

Compartir:

Informació relacionada

Institucions
Infraestructura
Seccions
Anys

TMB a Flickr

Carrussel imatges TMB a Flickr

TMB al Twitter

Club joTMBé

JOTMBE