Dimarts, 16 de juliol de 2019

Nutrexpa dóna a la Fundació TMB el tramvia 525

 

El tramvia 525 a la cotxera de Diputació (1969) / Arxiu TMB

Nutrexpa dóna a la Fundació TMB el tramvia 525

Els tramvies de la sèrie 501 a la 550 van ser alguns dels mitjans de transport públic de Barcelona més apreciats i coneguts pels usuaris.

Redacció / 01.12.11 - 12:31h

El grup alimentari Nutrexpa ha donat a la Fundació TMB el tramvia 525, únic supervivent dels tramvies de la sèrie 501-550 que van circular per Barcelona entre els anys 1926 i 1968. Aquest vehicle, d'uns 85 anys d'antiguitat, serà restaurat per incorporar-lo a la col·lecció de vehicles històrics de la Fundació.
Els tramvies 501-550, de disseny inspirat en el model nord-americà Stone & Webster, van ser construïts per l’empresa Material per a Ferrocarrils i Construccions (Can Girona) del Poblenou. Per la seva potència i capacitat, van convertir-se en estendards de la companyia i molt apreciats pels estudiosos del transport urbà barceloní. Com que donaven servei a les línies 58 i 64, que circulaven pel carrer Muntaner, aquest model va ser conegut com a Muntaner.
El tramvia 525 va transportar passatge per última vegada el 18 de juliol de 1968. Després va estar destinat una temporada a maniobres dins la cotxera de Diputació. Al cap d'un temps, en comptes de ser desballestat com la resta de la sèrie, va ser adquirit per Nutrexpa.
Aquesta és la primera donació d'aquestes característiques que rep la Fundació TMB, entitat estretament vinculada al món de la cultura, que està duent a terme una tasca de conservació i recuperació del patrimoni històric i cultural en matèria de transport públic.

Col·lecció de més de 60 vehicles

La Fundació TMB, que va ser constituïda l’any 2010, ja disposa de més de 60 vehicles que han prestat servei a Barcelona des de finals del segle XIX fins a principis del segle XXI.
Altres objectius de la Fundació TMB són l’organització d’activitats culturals i de formació, cursos, seminaris o congressos de recerca sobre el transport públic col·lectiu i, en especial, sobre les millores ambientals que s’hi puguin incorporar, amb la finalitat de promoure un transport públic accessible per a tothom en el marc d’una cultura de la mobilitat sostenible.

El tramvia en servei a la línia 66 / Arxiu TMB
El tramvia en servei a la línia 66 / Arxiu TMB
Moment de la firma del conveni / Miguel Àngel Cuartero
Moment de la firma del conveni / Miguel Àngel Cuartero

Compartir:

Informació relacionada

Institucions
TMB
Servei
Conceptes
Infraestructura
Seccions
Anys

TMB a Flickr

Carrussel imatges TMB a Flickr

TMB al Twitter

Club joTMBé

JOTMBE