Dijous, 14 de novembre de 2019

Fa 25 anys el metro arribava a l’Av. Carrilet

 

Inauguració de l'estació Av. Carrilet / Arxiu TMB

Fa 25 anys el metro arribava a l’Av. Carrilet

Una avinguda amb una denominació tan ferroviària com la del Carrilet, que deu el seu nom a l’antic traçat dels Ferrocarrils Catalans, veia arribar el metro ara fa 25 anys coincidint amb una època d’expansió del suburbà.

Gustau Lamadrid / 23.04.12 - 13:21h

L’estació d’Avinguda Carrilet va entrar en servei el 24 d’abril del 1987, quan la línia 1 del metro es va prolongar des de l’estació de Torrassa. Va ser una ampliació de 2,3 quilòmetres que incorporava a la xarxa quatre estacions noves, totes pertanyents al terme municipal de l’Hospitalet de Llobregat (Florida, Can Serra, Rambla Just Oliveras i Avinguda Carrilet), i que suposava la connexió amb el centre d’aquesta població. D'aquesta manera quedava completat el Pla de Metros que s’havia fixat anys enrere.

La característica més particular d’aquesta instal•lació, a banda del fet que creua la línia Llobregat-Anoia dels Catalans, els actuals Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), és que disposa d’un enllaç directe amb l’estació de L’Hospitalet dels FGC.

Situada sota la Rambla de la Marina, entre l'avinguda Carrilet i el carrer Prat de la Riba, l'estació te dues vies amb andanes laterals de 96 metres de llarg. El vestíbul del costat oest està situat al mateix nivell de l'andana de la via 2 (direcció Hospital de Bellvitge), com a prolongació d'aquesta, i comunica directament i al mateix nivell amb el vestíbul de l'estació de L'Hospitalet-Av. Carrilet dels FGC. Des del vestíbul oest, per comunicar amb l'andana de la via 1 (direcció Fondo) hi ha un pas inferior, dotat d'escala mecànica pel costat de la via 1. L'altre vestíbul està situat a l'altre extrem de l'estació, al costat est, a un nivell superior, i disposa d'un sol accés.

Entrada en servei del metro de la sèrie 4000

La dècada dels vuitanta va ser una època d’un important increment de l’oferta de la xarxa de metro i es pot dir que les prolongacions fins a l’Hospitalet, Cornellà, Santa Coloma de Gramenet i Badalona van fer el metro més metropolità que mai.

Precisament, amb l’entrada en servei d’aquestes quatre noves estacions de la línia 1 es va començar a introduir nous trens a la línia, els de la sèrie 4000, per tal de substituir els trens de la sèrie 400. Aquests trens, fabricats per La Maquinista Terrestre i Marítima, CAF i MACOSA, tenien les mateixes característiques que els de la sèrie 3000, que funcionaven a la línia 3, només que estaven adaptats a l’ample de via ibèric de la línia 1.

El primer tren d’aquesta sèrie, format pels cotxes 4001 - 4004 i R-4301, va començar a circular oficialment el 21 d’abril del 1987, amb un recorregut entre les estacions de Sagrera i Universitat que va comptar amb la presència de diverses autoritats.

Línia de peatge i mural de l'estació Av. Carrilet / Arxiu TMB
Línia de peatge i mural de l'estació Av. Carrilet / Arxiu TMB
Comboi tren sèrie 4000 / Arxiu TMB
Comboi tren sèrie 4000 / Arxiu TMB

Compartir:

Informació relacionada

TMB a Flickr

Carrussel imatges TMB a Flickr

TMB al Twitter

Club joTMBé

JOTMBE