Dilluns, 16 de setembre de 2019

Revisió del Funicular: el que costa bellugar 2.650 quilos

 

Trasllat d'un dels motors del funicular de Montjuïc / Pep Herrero

Revisió del Funicular: el que costa bellugar 2.650 quilos

Amb motiu de la revisió anual que s'està fent aquests dies, s'extreuen per primera vegada els dos motors de 550 quilowatts de potència que mouen el funicular de Montjuïc per revisar-los a fons en un taller especialitzat.

Oriol Pàmies / 28.01.13 - 17:01h

Com cada any, entre finals de gener i mig febrer es tanquen temporalment el telefèric i el funicular de Montjuïc, per sotmetre'ls a la revisió anual obligatòria per als transports de viatgers per cable segons la normativa europea. Són tres setmanes que s'aprofiten des del primer minut per desmuntar les parts mòbils dels dos sistemes, substituir peces desgastades o ajustar-les i passar les verificacions oficials que fa el Departament de Territori i Sostenibilitat.

El Telefèric és un transport molt jove, tot just es va obrir al públic el 2007. El Funicular, en canvi, ja té una edat, perquè es va inaugurar tal com és ara el juny del 1992. Té vint anys i mig, prou antiguitat perquè li toqui una revisió integral dels elements motors: són dos motors elèctrics de 550 quilowatts cadascun que s'encarreguen de la tracció dels dos trens que llisquen pels 760 metres de via que separen les estacions de Paral·lel i Parc de Montjuïc.

Trasllat dificultós

Aquesta revisió i posada a punt té lloc en una empresa especialitzada de l'Hospitalet de Llobregat. Cada motor, doncs, s'ha d'extreure de la sala de màquines de l'estació superior i transportar-lo al taller amb un camió. L'operació no és senzilla, perquè cada un pesa 2.650 quilos. Entre l'estació superior i el punt d'embarcament al camió, el transport es fa mitjançant un tren del funicular, que pot funcionar amb la tracció de l'altre motor. Un cop enllestida la feina al taller, es fa el trasllat en sentit invers.

Aquesta setmana un dels motors està en revisió i la setmana vinent serà el torn del segon. La tercera setmana s'ha reservat per a les comprovacions i els exàmens, abans que el Funicular torni a rodar.

El Funicular s'atura cada any tres setmanes per revisió / Hora Punta
El Funicular s'atura cada any tres setmanes per revisió / Hora Punta
Inspecció d'elements mòbils a l'estació inferior del Telefèric / Hora Punta
Inspecció d'elements mòbils a l'estació inferior del Telefèric / Hora Punta

Compartir:

Informació relacionada

TMB a Flickr

Carrussel imatges TMB a Flickr

TMB al Twitter

Club joTMBé

JOTMBE