Dimarts, 17 de setembre de 2019

Recollida de dades de satisfacció dels usuaris

 

Imatge d'un bus de la línia H8 a Diagonal / Miguel Ángel Cuartero

Recollida de dades de satisfacció dels usuaris

Els usuaris de bus i de metro tenen l'oportunitat d'opinar sobre el servei gràcies a una nova edició de l'estudi comparatiu que porten a terme el Grup Internacional de Benchmarking de Bus (IBBG) i els grups de metro CoMET i Nova.

Redacció / 14.04.15 - 12:12h

Si et mous amb autobús o amb metro, la teva opinió és important. Per setena vegada, TMB col·labora amb l'estudi de satisfacció dels usuaris d'autobusos urbans i de metro, juntament amb altres operadors d'arreu del món, dins de les associacions de benchmarking CoMET i NOVA (metro) i IBBG (bus).

En aquesta experiència internacional hi participen empreses de transport de ciutats com Delhi, Hong Kong, Londres, Ciutat de Mèxic, Madrid, Nova York, Santiago de Xile, Singapur, Bangkok, Brussel·les, Istanbul, Kuala Lumpur, Lisboa, Mont-real, Newcastle, Rio de Janeiro, Toronto, Vancouver, Dublín, París, Seattle i Sydney.

Amb aquest treball conjunt es vol analitzar el servei bus i de metro i estudiar-ne les millors pràctiques amb l'objectiu de millorar-lo a partir de les opinions dels clients. La base és una enquesta anònima, que a Barcelona pot contestar qualsevol persona que viatgi amb els autobusos i amb la xarxa de metro de TMB, tant si ho fa habitualment com si és un client esporàdic, visitant la secció específica del web. La data límit per participar-hi és el 10 de maig.

Atributs de servei

El qüestionari consta de 20 afirmacions davant les quals l'usuari ha d'indicar el seu grau de conformitat o disconformitat, fent clic a l'espai apropiat. Fan referència a atributs del servei com la disponibilitat, l'accessibilitat, la informació, el temps, l'atenció al client, el confort, la seguretat i l'impacte ambiental. També es demana una valoració respecte al pes o la importància de cadascun d'aquests atributs en l'opinió global del servei.

Es tracta d'un qüestionari únic per a totes les ciutats, que té en compte paràmetres normalitzats de valoració que formen part de la norma europea de qualitat UNE 13816. Per norma, els resultats són tractats confidencialment dins els grups de treball.

Compartir:

Informació relacionada

Seccions
Institucions
TMB
Servei
Conceptes
Anys

TMB a Flickr

Carrussel imatges TMB a Flickr

TMB al Twitter

Club joTMBé

JOTMBE