Diumenge, 22 de setembre de 2019

Les opinions dels membres del club JoTMBé compten

 

Les opinions dels membres del club JoTMBé compten

Ha començat a funcionar el panel del club d'usuaris del transport públic, en què els participants s'ofereixen a respondre enquestes que ajuden a millorar el servei, i de passada poden aconseguir premis.

Oriol Pàmies / 07.11.14 - 13:56h

JoTMBé Vull Opinar és el nom del panel (mostra permanent de persones que són consultades regularment perquè valorin un producte o servei) que s'ha constituït aquest any, arran de la invitació que van rebre els membres del club per formar-ne part, el juliol passat. S'hi van inscriure 9.791 membres, dels quals 6.152 van respondre el primer qüestionari, que contenia preguntes sobre el mateix club i sobre el servei de TMB en general.

En aquesta primera enquesta, els panelistes del JoTMBé han valorat el funcionament del club d'usuaris amb un notable: 8,2 sobre 10. El que més aprecien (ho destaquen el 32%) són els beneficis econòmics, com ara promocions, descomptes i sortejos, i els beneficis de servei, en forma d'alertes d'alteracions personalitzades i altres comunicats sobre les línies.

Nota alta a les alertes

El 70% dels voluntaris del panel coneix el sistema d'alertes personalitzades, que permet saber via correu electrònic els canvis previstos en les línies de metro i bus que fas servir, i el 41% hi estan donats d'alta. La valoració que en fan és molt bona, de 8,5. Davant la possibilitat d'aportar el codi postal dels llocs habituals de desplaçament com una manera d'afinar més l'enviament selectiu d'alertes, set de cada deu enquestats s'hi mostren disposats.

Pel que fa als beneficis econòmics, el 87% dels consultats coneixen les promocions del JoTMBé, i les valoren amb un 8,2. Com a millores, suggereixen que es facin més sortejos i que s'incrementin els premis. Els descomptes de la pàgina web del club els coneixen el 60%, el 10% declaren que els han utilitzat i els puntuen amb un 8,6.

Ordinadors i telèfons amb internet

L'enquesta contenia un apartat destinat a verificar com estan rebent la comunicació del club els seus membres. Hi ha una lleugera majoria que llegeixen els missatges en ordinadors convencionals, si sumem els portàtils (28%) i els de sobretaula (28%), per damunt dels que els consulten en dispositius mòbils, que solen ser telèfons amb internet (38%) més que no pas tauletes (5%). Pràcticament tots diuen que veuen bé els missatges i els troben entenedors.

Finalment, es demanava una puntuació del servei de transport que ofereix TMB, que ha donat una nota mitjana de 8,1, superior a la que es desprèn de les últimes onades de l'estudi de satisfacció del client.

Mentrestant, el panel del JoTMBé s'ha tornat a posar en marxa i ara els 173.000 membres del club tenen fins al 23 de novembre una nova oportunitat per inscriure-s'hi i participar en la segona enquesta. Hi ha incentius gens desdenyables: les primeres 250 respostes tenen premi directe, i entre tots els participants se sortegen deu abonaments mensuals de transport públic i un abonament anual.

Compartir:

Informació relacionada

Seccions
Institucions
TMB
Anys

TMB a Flickr

Carrussel imatges TMB a Flickr

TMB al Twitter

Club joTMBé

JOTMBE