Dissabte, 21 de setembre de 2019

Noves eines digitals per informar i atendre millor els viatgers

 

Imatge de la campanya "TMB Digital. La informació viatja amb tu" en una pantalla de l'acte de presentació / Pep Herrero

Noves eines digitals per informar i atendre millor els viatgers

La campanya "TMB Digital. La informació viatja amb tu", que comença aquesta setmana, subratlla els avenços en informació i atenció al ciutadà que suposen les noves tecnologies aplicades al transport públic.

Oriol Pàmies / 27.03.14 - 13:04h

Tenim nova aplicació personalitzable, la TMB App, i tenim informació d'alteracions al web i al web mòbil en temps real: aquesta setmana s'han estrenat diverses eines digitals per facilitar l'ús intensiu del transport públic, eines que pel president de la companyia, Joaquim Forn, són "un clar exemple d'una constant en la gestió de TMB, l'aposta per l'ús de la tecnologia posada al servei de les persones". "Això és realment el que volem i el que ens ha permès fer un salt qualitatiu important en el servei que donem a la ciutadania", ha subratllat en l'acte de presentació d'aquestes eines, en el marc del projecte TMB Digital.

Entre les novetats destaca la TMB App, una aplicació per a dispositius portàtils amb sistemes operatius Android i iOS, que es pot descarregar de franc des de fa uns dies. Aquesta aplicació, que substitueix l'anterior TMB Virtual, dóna unes possibilitats àmplies de personalització a partir del perfil que el mateix usuari s'hagi creat al Club JoTMBé: línies habituals, alertes de servei, informació general de metro i bus, planificació del viatge, atenció al client...

L'estat del servei en temps real

A més, el web de TMB ha crescut amb la nova secció sobre l'estat del servei, on es poden consultar les alteracions a les xarxes de metro i autobusos. En el cas del metro, l'estat del servei es representa en temps real i de manera gràfica, en un quadre on per a cada línia s'indica si la circulació de trens és normal i si hi ha alguna restricció a les estacions. Aquest resum a primer cop d'ull de l'estat del servei, semblant a un semàfor, junt amb diversos accessos directes, funciona com un giny o "widget" que apareix a la pàgina principal del web i al web mòbil.

L'apartat d'estat del servei inclou un quadre d'alteracions en línies d'autobusos i un altre d'avisos d'esdeveniments que puguin afectar el transport públic. Els inscrits al Club JoTMBé tenen la possibilitat d'obtenir informació personalitzada sobre canvis en les línies que fan servir habitualment.

Versió del web per a mòbils

Al mateix temps, s'ha llançat la nova presentació del portal mòbil de TMB, una versió simplificada del web corporatiu ideal per consultar des de dispositius portàtils. En el cas dels telèfons intel·ligents dotats de posicionament GPS, en el moment d'entrar a la pàgina principal del web mòbil es veu la informació de les parades de metro més pròximes i l'estat del servei, i les parades pròximes de bus i la previsió d'arribada de les diferents línies. Des de l'inici, un accés directe porta a l'eina de planificació del viatge i un menú desplegable permet accedir als continguts més útils del web corporatiu i al servei d'atenció al client.

També s'ha creat la nova eina interactiva de planificació del viatge TMB Maps web, amb funcionalitats millorades respecte del popular Vull Anar, que continua existint en el format clàssic. Basada en la cartografia interactiva de Google Maps, dóna la possibilitat de trobar una ruta marcant els punts d'inici i destinació directament sobre el mapa, així com de compartir i imprimir els resultats de la cerca. Naturalment, permet fer la consulta de la manera clàssica, i conté tota la informació útil de les línies de metro i autobusos: recorreguts, parades, previsions de pas, alteracions, etc.

Les millores en el web i la nova aplicació mòbil s'han implementat poc després que s'hagués obert, el 30 de gener passat, la secció de dades obertes al web corporatiu de TMB. En aquest espai, destinat a desenvolupadors, es poden obtenir dades sobre les xarxes de metro i autobusos i informació del servei en temps real, en formats aptes per ser incorporats a aplicacions que es posin a disposició del públic. Les aplicacions que ja estan fent servir informació de TMB són AMB Temps Bus, Moovit, OnTheBus, Urban Step Barcelona i SuperHub.

Campanya TMB Digital

Per difondre les novetats i el conjunt de canals digitals disponibles, ha començat a desplegar-se una campanya de comunicació dins les xarxes de transport, amb el lema "TMB digital. La informació viatja amb tu". La campanya, que gira al voltant d'un lloc web monogràfic, serà present en suports del metro i els autobusos, a més dels llocs web i les xarxes socials de la companyia.

En l'acte de presentació al Mobile World Centre, el director executiu de Presidència, Jordi Nicolás, ha exposat les claus de l'estratègia digital de TMB, que ha estat paral·lela a la generalització de l'ús d'internet i molt atenta als estudis de satisfacció del client, "que indiquen l'alta importància que donen a la informació de servei". La presència de TMB a internet, segons ha resumit Forn, gira al voltant de cinc conceptes bàsics: "Comunicar, informar, atendre, compartir i relacionar-se amb les persones".

L'acte ha estat seguit per unes 80 persones a la sala i també ha tingut reflex a les xarxes socials.

Joaquim Forn, president de TMB, i Jordi Nicolás, director executiu de Presidència, en l'acte / Pep Herrero
Joaquim Forn, president de TMB, i Jordi Nicolás, director executiu de Presidència, en l'acte / Pep Herrero
Un moment de l'explicació de les noves eines digitals d'informació i atenció al client de TMB / Pep Herrero
Un moment de l'explicació de les noves eines digitals d'informació i atenció al client de TMB / Pep Herrero
Video YouTube: 

Compartir:

Informació relacionada

TMB a Flickr

Carrussel imatges TMB a Flickr

TMB al Twitter

Club joTMBé

JOTMBE