Dimecres, 20 de novembre de 2019

La gestió del transport públic urbà en temps de crisi

 

Un tren de la línia 2 entrant a l'estació de La Pau / Pep Herrero

La gestió del transport públic urbà en temps de crisi

L'Associació d'Empreses Gestores dels Transports Urbans Col·lectius (ATUC) ha celebrat el seu 20è congrés per compartir i reforçar les estratègies de defensa del transport públic en un context econòmic advers.

Redacció / 25.06.13 - 10:55h

El Palau de Congressos Europa de Vitòria va congregar els dies 19 i 20 passats els 300 participants del 20è congrés de l'ATUC, que agrupa les empreses públiques i privades de transport urbà i metropolità d'Espanya, entre elles TMB. El lema escollit va ser "Eficiència del transport urbà: la gestió en temps de crisi", tema que va ser desenvolupat en dues sessions de treball, una sobre la crisi econòmica i el transport urbà i l'altra per detallar exemples d'accions estratègiques desenvolupades per operadors de referència.

Entre els ponents de la primera sessió de treball hi havia el director de l'Agència d'Ecologia Urbana de Barcelona, Salvador Rueda, autor del pla de mobilitat urbana de Vitòria; Carmen Sanz, cap de l'Àrea Comercial del Consorci Regional de Transports de Madrid, i Albert Serra, director de l'Institut de Governança i Direcció Pública d'ESADE.

Per la seva banda, en la sessió sobre les accions estratègiques hi van participar Rafael Oriola, director gerent de l'Empresa Municipal de Transports de Madrid; Sebastián Buenestado, director general de Metro de TMB, i Alain Boeswillwald, director general de l'empresa de transport públic de Nantes (França). Aquesta sessió la va moderar Javier Latorre, director gerent de l'empresa municipal d'autobusos urbans de Vitòria, Tuvisa.

Reducció de la demanda

El congrés va permetre constatar una àmplia coincidència a assenyalar l'actual com una etapa de reptes notables per a la gestió, per la necessitat de preservar al màxim l'oferta de transport públic en època de crisi, a pesar de la reducció de la demanda (que va ser del 8,8% de mitjana el 2012 al transport urbà d'Espanya), motivada per la retracció de la mobilitat obligada que es deriva de la pèrdua d'ocupació, del descens d'aportacions de les administracions públiques i de les dificultats per acudir a les línies de crèdit. Com a antídots, les empreses busquen optimitzar costos, obrir noves línies d'ingressos i gestionar-se de manera més eficient.

ATUC ha escollit nou secretari general, Jesús Herrero, en substitució de Fidel Angulo, mentre que Miguel Ruiz continua com a president.

Compartir:

Informació relacionada

Seccions
Institucions
Anys

TMB a Flickr

Carrussel imatges TMB a Flickr

TMB al Twitter

Club joTMBé

JOTMBE