Dilluns, 16 de setembre de 2019

Fem 4 anys alimentant l‘ocellet blau amb 30.000 seguidors

 

Imatge de celebració dels 4 anys a Twitter / TMB

Fem 4 anys alimentant l‘ocellet blau amb 30.000 seguidors

El perfil de Twitter corporatiu @TMB_Barcelona celebra el 4t aniversari amb un fita important, s'apropa als 30.000 seguidors i acumula més de 10.400 tuits, un reflex de la seva activitat constant de difusió i de conversa amb els usuaris.

Marta Franco / 19.02.14 - 10:10h

Quatre anys després que TMB s'estrenés a Twitter, el 19 de febrer del 2010, el seu compte corporatiu ha crescut notablement en aquesta xarxa i ja té gairebé 30.000 seguidors, gràcies al suport d'una comunitat interessada en el transport públic metropolità.

El nombre de seguidors a Twitter no ha parat de créixer des que TMB hi va inaugurar el seu perfil amb un “Contents de poder publicar el nostre primer tuit :)”. L'evolució ascendent sobretot ha estat destacada a partir de la tardor de l'any passat, amb un ritme de creixement que s'ha accelerat amb l'estrena del 2014.

@TMB_Barcelona continua sent un espai de conversa i participació sobre l'actualitat del transport públic. S'hi comparteixen notícies corporatives i articles especialitzats i de divulgació històrica; s'hi poden seguir les activitats socials, culturals i educatives de la companyia, així com els concursos i les promocions del club JoTMBé, entre d'altres continguts.

Durant aquests 4 anys de vida en aquesta plataforma de microblogs ─la quarta xarxa social més popular del planeta, amb més de 230 milions d'usuaris actius al mes i 500 milions de tuits al dia─ s'han compartit moments rellevants, com ara la incorporació de la tecnologia híbrida a la propulsió dels autobusos, l'afectació en la circulació dels busos durant la nevada del març del 2010, la inauguració del tram de la L9/L10 entre Gorg i Bon Pastor l'abril del 2010, el seguiment de les vagues dels conductors de bus, la celebració del 25è aniversari del Barcelona Bus Turístic el 2012, la implantació de les primeres línies de la nova xarxa de bus des de l'octubre del 2012, la posada en marxa del MouTV la tardor del 2011, i moltes activitats culturals com el festival de curts al metro Subtavelling i el Concurs de Relats Online de TMB, etc.

És un moment ideal per agrair als seguidors el fet que diàriament relatin en directe les seves experiències de viatge, exposin les seves inquietuds, ens recomanin iniciatives d'altres models de transport d'arreu del món i es facin ressò de l'actualitat que comparteix la companyia.

Vocació d'atenció ciutadana

A més d'aquest perfil de TMB a Twitter, el 6 de maig del 2013 hi va començar a piular un segon perfil, @TMBinfo, dedicat en aquest cas a difondre informació de servei pràctica sobre les xarxes de metro i autobusos i a atendre les consultes i els dubtes dels usuaris. Actualment suma gairebé 6.000 seguidors.

Les etiquetes o "hashtags" més utilitzades en tots dos perfils són #metrobcn i #busbcn, perquè els seguidors puguin identificar les piulades que els siguin útils.
Com a part de l'estratègia digital de la companyia, TMB també és molt activa a Facebook, amb una comunitat que sobrepassa les 55.000 persones, i també disposa de perfils a altres xarxes socials com YouTube, Flickr, Spotify i Slideshare.

Compartir:

Informació relacionada

Seccions
Institucions
TMB
Anys

TMB a Flickr

Carrussel imatges TMB a Flickr

TMB al Twitter

Club joTMBé

JOTMBE