Divendres, 23 d'agost de 2019

Compte enrere per a la connexió aeroport-Fira en metro

 

Marín, Hoffman, Vila, Tejedor i Trias al passadís que connecta l'estació de Fira i el recinte firal de Gran Via / Pep Herrero

Compte enrere per a la connexió aeroport-Fira en metro

Els directius del Congrés Mundial de Mòbils, responsables institucionals i mitjans de comunicació han comprovat avui el progrés de les proves en curs per posar en servei el sector sud de la línia 9, el febrer del 2016.

Oriol Pàmies / 12.02.15 - 19:05h

Falta aproximadament un any perquè entri en funcionament el sector sud de la línia 9 del metro, entre Zona Universitària i Aeroport T1, passant pel recinte firal de l'Hospitalet. Amb aquest motiu avui els directius del principal esdeveniment comercial i tecnològic de l'àrea de Barcelona, el Congrés de Mòbils, han comprovat que els trens ja hi circulen i que el nou transport massiu estarà a punt per a l'edició del 2016.

Un dels trens de la sèrie 9000 assignats a les proves, en mode manual i a 25 km/h, ha transportat John Hoffman, conseller delegat de GSMA i màxim responsable del Congrés Mundial de Mòbils, junt amb el conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila; els alcaldes de Barcelona, Xavier Trias; l'Hospitalet de Llobregat, Núria Marín, i el Prat, Lluís Tejedor; directius de la Fira, de l'aeroport, de TMB i de les constructores i concessionàries del metro. El trajecte ha començat a Aeroport T1 i ha acabat a Fira, l'estació que connecta directament amb el vestíbul principal del recinte firal de Gran Via.

A l'arribar, Vila ha subratllat la importància del projecte de dotar el recinte firal de transport massiu, pel seu pes econòmic en creació d'ocupació. Per la seva banda, Trias ha recordat que la L9 sud "no és només una comunicació amb l'aeroport, és un metro per al Prat, per a l'Hospitalet i un tros de Barcelona. I és un èxit", ha assegurat.

La circulació de trens en proves pel sector sud de la línia 9 va començar el novembre passat. El tram en què es treballa per posar-lo en servei té 19,6 quilòmetres i comptarà amb 15 estacions a través de les quals s'espera que es facin 23 milions de viatges anuals. Com a la resta de la línia 9/10, l'explotació es farà automàticament i sense conductor.

Alcaldes i conseller amb John Hoffman (GSMA) al viatge de prova per la línia 9 / Pep Herrero
Alcaldes i conseller amb John Hoffman (GSMA) al viatge de prova per la línia 9 / Pep Herrero
Un moment de la visita a l'estació de Fira de la línia 9, que s'obrirà d'aquí un any / Pep Herrero
Un moment de la visita a l'estació de Fira de la línia 9, que s'obrirà d'aquí un any / Pep Herrero

Compartir:

Informació relacionada

TMB a Flickr

Carrussel imatges TMB a Flickr

TMB al Twitter

Club joTMBé

JOTMBE