Dimecres, 20 de novembre de 2019

Adham Fisher bat el rècord de rapidesa al metro

 

Fisher a l'estació de metro El Coll / La Teixonera / Pep Herrero

Adham Fisher bat el rècord de rapidesa al metro

Adham Fisher és un jove de Leicester (Anglaterra) amb un hobby que crida l’atenció: viatja pel món recorrent diferents xarxes de metro i intenta ser el més ràpid a fer-ho. Podríem dir que és com un campió de maratons subterrànies.

Marta Franco / 22.05.12 - 16:11h

Adham Fisher intenta recórrer els metros del món tan de pressa com sigui possible, i visitar totes les estacions una per una. El seu últim repte era recórrer totes les línies del suburbà barceloní de TMB en menys de vuit hores. I l’ha superat amb escreix, amb un temps rècord de 4 hores, 49 minuts i 45 segons. “Aconseguir-ho en tan poc temps és el que més m’ha sorprès del dia”, confessa.

A Fisher, el que més li agrada de la seva afició és el fet de viatjar, divertir-se i veure llocs nous. A més, es declara un enamorat incondicional dels mapes. Abans de visitar Barcelona, aquest britànic ha viatjat pels metros de Chicago, Rotterdam, París, Madrid, Brussel·les, Amsterdam, Tyne i Wear, etc. També ha emprès reptes similars en autobusos i tramvies d’altres ciutats.

La seva primera aventura, però, va ser al metro de Londres. Un dia es va preguntar si seria possible recórrer totes les estacions de “The Tube” londinenc en un sol dia. I així ho va fer. Durant la seva primera investigació va descobrir que, a més, en aquesta ciutat hi havia un registre de Rècord Guinness Mundial per fer-ho tan de pressa com sigui possible ─actualment és de 16 hores, 29 minuts i 13 segons─ i s’hi va registrar. Va completar el recorregut 11 vegades diferents, però no va arribar a fer el rècord.

A Nova York, l’altra ciutat en què també hi ha un rècord Guiness especial per aquesta modalitat, es va quedar a 20 minuts d’assolir-lo. Va trigar un total de 23 hores. “Per aconseguir un rècord, has de registrar l’arribada i el temps de sortida de cada estació, fotografiar-les i aconseguir testimonis que garanteixin que hi eres”, explica.

Cuidar els preparatius

Segons Fisher, el secret de l’èxit és un 30% planificació i un 70% sort. Per preparar-se, visita prèviament cada estació i es fa la ruta de transbordaments, provant el màxim de transports.

Ajudant-se de l’app per a mòbils EasyMetro també anota la posició de la porta del tren més propera a la sortida que li interessa agafar i estudia els horaris i les freqüències de pas dels combois, així com el nombre de trens en funcionament. “Quan vaig arribar a Barcelona vaig anar a veure diverses estacions i vaig prendre moltes anotacions, però sobretot vaig invertir moltes hores a estudiar diferents mapes”, afegeix.

Entre altres condicions, assegura que la bona forma física i el control mental també són útils per estalviar temps en els transbordaments, “encara que tots els teus esforços previs tampoc són cap garantia d’èxit, perquè et pots trobar amb qualsevol incidència durant el trajecte”, adverteix.

Bona impressió del metro i plans de futur

A Barcelona Adham Fisher ha començat la seva última aventura a l’estació de metro El Coll / La Teixonera (L5), però no pot desvelar quina ruta ha seguit per recórrer les 139 estacions de la xarxa en un temps rècord “per si algú ho llegeix i ho vol provar”, bromeja.

Allò que més li ha agradat del metro de la Ciutat Comtal són els indicadors que hi ha a les andanes amb el compte enrere del temps que falta perquè arribi el següent tren. “És l’únic sistema de metro de tots els que he visitat fins ara que indica els minuts i els segons exactes de l’arribada del proper tren. És molt precís i molts passatgers m’han dit que a ells també els agrada”, argumenta.

A més, també destaca en positiu la bona senyalització, la freqüència dels trens i l’accessibilitat de les estacions: “La distribució i la senyalització de l’estació són bastant lògiques i no he baixat en cap estació sense veure un ascensor. El sistema és molt compacte i fàcil de recórrer i durant els dies laborables el servei de trens té una freqüència molt alta”, destaca.

No sap ben bé què és el que l’impulsa a seguir en aquesta aventura, però el que té clar és que encara li queden reptes per superar i metros del món per conèixer.

I com si això no fos prou, entre els seus plans de futur també destaca la música. El proper 9 de juliol presentarà un disc de diverses cançons sobre els sistemes de metro de tot el món. “L’àlbum s’anomena The metro EP i compta amb la música de diferents artistes com jo, que ens agrupem sota el nom 1000 Stations. Per desgràcia en aquest primer àlbum no hi ha cap cançó sobre el metro de Barcelona, però potser sí que n’escriuré una en un segon disc”, anticipa Fisher.

L'Adham agafant el primer comboi de metro / Pep Herrero
L'Adham agafant el primer comboi de metro / Pep Herrero
Prenent notes dels diferents temps durant el trajecte / Pep Herrero
Prenent notes dels diferents temps durant el trajecte / Pep Herrero

Compartir:

Informació relacionada

Seccions
Conceptes
Anys

TMB a Flickr

Carrussel imatges TMB a Flickr

TMB al Twitter

Club joTMBé

JOTMBE