Dimarts, 7 d'abril de 2020

Notes de premsa

 

Subscriure a Canal Notes de premsa
Actualitzat: fa 2 hores 37 minuts

TMB col·labora amb l'investigador Oriol Mitjà en un assaig clínic per frenar la Covid-19

Ds, 04/04/2020 - 17:47
04.04.2020Autor: Premsa TMBTMB col·labora amb l'investigador Oriol Mitjà en un assaig clínic per frenar la Covid-19Subtítol: Integrants de la plantilla podran participar en l'estudi d'un possible tractament per evitar la infecció en persones de risc, coordinat per la Fundació de Lluita contra la Sida

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) s’ha afegit com a empresa col·laboradora en un assaig clínic, liderat pel metge Oriol Mitjà, que estudia com frenar la transmissió del virus que causa la Covid-19 mitjançant un fàrmac, la hidroxicloroquina, capaç d’evitar la infecció en les persones que han estat en contacte estret o de risc amb un cas positiu.

La hidroxicloroquina és un fàrmac ja comercialitzat i per tant segur. Si es verifica la validesa del tractament, s'obrirà una via addicional per al control de l’epidèmia de coronavirus al món. L’estratègia podria reduir la transmissió comunitària del nou coronavirus, tot comportant un benefici significatiu pel que fa a vides salvades.

La Fundació de Lluita contra la Sida i les Malalties Infeccioses coordina l’estudi en col·laboració amb el Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya, l'Institut Català de la Salut, i l'Hospital Germans Trias i Pujol. Té l'aprovació de l'Agencia Española del Medicamento i l’OMS.

Des d’aquesta setmana, la unitat sanitària del servei de prevenció de TMB ha iniciat la col·laboració en aquest assaig mitjançat la notificació dels casos de nova aparició que siguin positius dins la plantilla, previ consentiment de la persona afectada. Els responsables de l’estudi fan la gestió directament amb els candidats a participar-hi, els administren la medicació i els fan les proves necessàries.

Continua la baixa afluència de passatge al transport públic

Ahir divendres, el segon dia de suspensió de les tarifes del sistema integrat de transport de l’àrea de Barcelona es va desenvolupar amb normalitat i una baixa afluència de passatge, semblant a la dels últims dies. A Metro, la demanda va baixar un -92,6% en relació a un divendres habitual i a Bus un -95%. Avui, el passatge continua en nivells similars a l’últim cap de setmana.

Recordem que les tarifes han quedat en suspens del 2 al 9 d’abril per decisió de l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM). Així, les persones que es desplacen obligatòriament poden viatjar a les xarxes de metro i autobusos de TMB sense abonar la tarifa, validant a l’entrada però sense que això afecti el saldo de la targeta. En aquest període de suspensió, es pot accedir a les estacions de metro i als autobusos amb qualsevol bitllet o abonament, fins i tot encara que s’hagi exhaurit. Hi ha controls de Mossos d’Esquadra i Guàrdia Urbana per assegurar que els viatges que s’hi fan estan justificats.

Darrera modificació: 04.04.2020Tema: EmpresaSend to Coorporative: Send to GenTMB: 

Els autobusos solidaris comencen a transportar pacients d'hospitals als espais de confinament

Dv, 03/04/2020 - 13:32
03.04.2020Autor: Premsa TMBEls autobusos solidaris comencen a transportar pacients d'hospitals als espais de confinamentSubtítol: Més de 200 conductors i conductores de TMB s'han ofert voluntàriament per col·laborar en la logística de l'emergència sanitària a Barcelona

Aquesta setmana han començat els trasllats de pacients de Covid-19 amb autobusos de TMB conduïts per treballadors voluntaris. En els tres primers dies, des de dimecres fins avui divendres, s’han fet sis serveis de transport amb sis conductors i conductores diferents, gràcies als quals s’han desplaçat 105 persones des dels hospitals on les han tractat. Avui han sortit tres autobusos amb tres conductores voluntàries a fer les rutes programades.

Aquests transports amb autobusos són fruit de la col·laboració de la Fundació TMB i el Consorci Sanitari de Barcelona, Bombers de Barcelona i SEM, amb la coordinació de l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), i donen suport a la gestió de la crisi sanitària pel coronavirus. Concretament, s’estan facilitant trasllats de persones afectades pel Covid-19 donades d’alta hospitalària però amb indicació de confinament en espais específics no domiciliaris, que poden ser des de centres sanitaris fins a hotels i altres equipaments que s’estan habilitant per a aquesta finalitat.

La Fundació TMB, a través del programa de voluntariat, ha gestionat la recerca dels conductors voluntaris que condueixen els vehicles assignats. Al cap de poc de fer la crida, aquesta mateixa setmana, els oferiments van desbordar les previsions: més de 200 conductors s’han mostrat disposats a fer un servei solidari per a pacients de Covid-19.

La regidora de Mobilitat i presidenta de TMB, Rosa Alarcón, ha volgut posar en valor el compromís d’aquests conductors d’autobús fent públic el seu agraïment. “En moments de crisi és quan surt a la llum el veritable valor dels serveis públics”, ha assegurat. Alarcón ha afirmat que “aquests dies estem veient la importància del transport públic i dels seus treballadors que segueixen garantint la mobilitat d’aquells qui han de fer activitats essencials”. “Quan a banda de fer la seva feina comproves com aquests professionals s’ofereixen voluntàriament per transportar malalts amb l’únic objectiu de salvar vides i ajudar persones, no pots fer res més que emocionar-te i mostrar-los el teu màxim reconeixement”, ha reblat.

Els autobusos assignats als transports sanitaris són tres de tipus midi (9-10 metres de longitud) amb base a la cotxera d’Horta. Han estat preparats i condicionats per al transport de pacients, amb una separació física entre l’espai de passatge i el de conducció. Cada dia se’ls aplica un protocol estricte de neteja i desinfecció a fons. Pel que fa als conductors, treballen amb els equips de protecció individual necessaris i tenen el suport del personal de l’operativa sanitària per evitar qualsevol risc de contagi. Al finalitzar el servei, se sotmeten a un procés de neteja i descontaminació a la cotxera.

La participació de la Fundació TMB com a suport logístic en l’emergència sanitària està en línia amb la vocació social de l’empresa i dona continuïtat a una llarga trajectòria d’activitats de cooperació i solidaritat cap a col·lectius amb necessitats especials de mobilitat, sempre en base a la implicació voluntària de les persones de la plantilla.


Conductores i personal sanitari preparats per a les sortides d'avui / Foto: TMB

Darrera modificació: 03.04.2020Tema: SocietatSend to Coorporative: Send to GenTMB: 

Es manté la baixa afluència al transport públic el primer dia de suspensió temporal del pagament

Dj, 02/04/2020 - 15:45
02.04.2020Autor: Premsa TMBEs manté la baixa afluència al transport públic el primer dia de suspensió temporal del pagamentSubtítol: El metro registra a les 14 hores un 91% menys de passatge que un dijous laborable normal, el mateix nivell d'ahir. Guàrdia Urbana, Mossos i vigilants de seguretat han controlat aquest matí que els viatgers es desplacin per a activitats essencials

El primer dia de suspensió de les tarifes del sistema integrat de transport de l’àrea de Barcelona s’està desenvolupant amb normalitat i una baixa afluència de passatge, semblant a la dels últims dies, en el context d’una mobilitat molt restringida per les disposicions governamentals de l’estat d’alarma. Avui fins a les 14 hores s’ha registrat al metro un 91% menys de validacions que un dijous normal anterior a l’emergència sanitària, el mateix percentatge que ahir. La previsió és que l’acumulat del dia se situï igual que ahir en un nivell del -92%.

Als autobusos el nivell d’ocupació tampoc ha variat respecte de les últimes jornades. Ahir en l’acumulat del dia es van registrar poc més de 41.000 validacions, un 95% menys de l’habitual en un laborable.

Recordem que les tarifes han quedat en suspens del 2 al 9 d’abril per decisió de l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM). Així, les persones que es desplacen obligatòriament poden viatjar a les xarxes de metro i autobusos de TMB sense abonar la tarifa, validant a l’entrada però sense que això afecti el saldo de la targeta. En aquest període de suspensió, es pot accedir a les estacions de metro i als autobusos amb qualsevol bitllet o abonament, fins i tot encara que s’hagi exhaurit.

La suspensió del pagament està condicionada al fet que es mantingui el baix nivell d’ocupació dels transports públics i per tant es respecti la distància de seguretat entre els viatgers. Per això la Guàrdia Urbana de Barcelona i els Mossos d’Esquadra en coordinació amb els efectius de seguretat de TMB, reforcen els controls al metro i als autobusos per garantir que només es desplacin les persones que estan autoritzades a fer-ho, d’acord amb el Reial Decret de l’estat d’alarma.

Mesures de protecció de la salut

D’altra banda, continuaran vigents les mesures de protecció de la salut dels usuaris i treballadors implantades fins ara. Així, als autobusos de TMB els conductors no fan atenció als usuaris, l’accés als vehicles és per la segona porta, en comptes de la primera, que es manté tancada en tot el recorregut, i s’ha separat l’espai del passatge i el del conductor.

A la xarxa de metro també es mantenen les mesures per evitar el contacte entre empleats i usuaris. Així, s’ha establert que els agents destinats a estacions no facin atenció directa i en els trens d’algunes sèries s’han bloquejat les portes més pròximes a la cabina i s’ha separat físicament l’espai per on entra i surt el conductor. En els trens on és possible, l’obertura de portes s’acciona de manera centralitzada en cada estació.

Igualment, continuen tancats els punts d’atenció situats a la xarxa de metro, de manera que els serveis d’informació i d’atenció al client es presten únicament a través dels intèrfons de les andanes i els vestíbuls, per telèfon, al web, l’app i les xarxes socials.

Darrera modificació: 02.04.2020Tema: TransportSend to Coorporative: Send to GenTMB: 

Suspensió temporal del pagament a les xarxes de metro i autobusos de TMB del 2 al 9 d'abril

Dm, 31/03/2020 - 20:52
31.03.2020Autor: Premsa TMBSuspensió temporal del pagament a les xarxes de metro i autobusos de TMB del 2 al 9 d'abrilSubtítol: De manera transitòria, els usuaris que es desplacen per atendre activitats essencials hauran de continuar validant el bitllet però no se'ls descomptarà el viatge

Les tarifes del sistema integrat de transport de l’àrea de Barcelona queden en suspens a partir de dijous, 2 d’abril, per decisió de l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM) en reconeixement de l’esforç particular de les persones que es desplacen per prestar serveis essencials per al sosteniment de la societat en aquests moments de crisi sanitària. La suspensió s’allargarà mentre sigui vigent el decret governamental que restringeix la mobilitat laboral, per tant, fins al 9 d’abril.

Això vol dir que, a partir de dijous i de manera temporal, les persones que hagin de desplaçar-se obligatòriament podran viatjar a les xarxes de metro i autobusos de TMB sense abonar la tarifa. Sí que hauran de validar el bitllet o abonament a l’entrada de les estacions de metro, perquè s’obri la porta lliscant o el torniquet de la línia de peatge, però la validadora no descomptarà cap viatge. També als autobusos caldrà validar.

En aquest període de suspensió, es podrà accedir a les estacions de metro i als autobusos amb qualsevol bitllet o abonament, fins i tot encara que s’hagi exhaurit.

L’acord de l’ATM especifica que la suspensió del pagament està condicionada al fet que es mantingui el baix nivell d’ocupació dels transports públics i per tant es respecti la distància de seguretat entre els viatgers.

Mesures de protecció de la salut

D’altra banda, continuaran vigents les mesures de protecció de la salut dels usuaris i treballadors implantades fins ara. Així, als autobusos de TMB els conductors no fan atenció als usuaris, l’accés als vehicles és per la segona porta, en comptes de la primera, que es manté tancada en tot el recorregut, i s’ha separat l’espai del passatge i el del conductor.

A la xarxa de metro també es mantenen les mesures per evitar el contacte entre empleats i usuaris. Així, s’ha establert que els agents destinats a estacions no facin atenció directa i en els trens d’algunes sèries s’han bloquejat les portes més pròximes a la cabina i s’ha separat físicament l’espai per on entra i surt el conductor. En els trens on és possible, l’obertura de portes s’acciona de manera centralitzada en cada estació.

Igualment, continuen tancats els Punts d’atenció situats a la xarxa de metro, de manera que els serveis d’informació i d’atenció al client es presten únicament a través dels intèrfons de les andanes i els vestíbuls, per telèfon, al web, l’app i les xarxes socials.

Baix nivell d’utilització del transport públic

Després de les mesures de restricció de la mobilitat aprovades diumenge pel Govern central, l’afluència d’usuaris dels serveis de transport s’ha reduït encara més. Ahir dilluns les validacions a la xarxa de metro van baixar un 91,5% i als autobusos un 94%, sempre respecte d’un dia normal equivalent.

TMB continua recordant a tots els ciutadans l’obligació de no moure’s de casa i no desplaçar-se en transport col·lectiu durant l’estat d’alarma si no és per raons d’estricta necessitat.

Incidència del Covid-19 en la plantilla

Quant a la situació sanitària del personal de TMB, dels 29 casos confirmats de coronavirus, 15 ja han estat donats d’alta hospitalària en haver superat la malaltia. Hi ha 126 persones més que han finalitzat la quarantena i no tenen simptomatologies, per la qual cosa s’han pogut reincorporar a la feina. Les persones en quarantena amb simptomatologia o com a contactes pròxims són 689, el 8,35% de la plantilla.

A més, un 12,68% del personal s'està al seu domicili pel fet ser considerat grup de risc, com ara les persones que tenen historial de malalties cardíaques o respiratòries, entre d’altres, les dones embarassades i les lactants. Finalment, un 19,71% està en situació de baixa per diverses afeccions.

Darrera modificació: 31.03.2020Tema: TransportSend to Coorporative: Send to GenTMB: 

La Fundació TMB col·labora en la logística de l'emergència sanitària per Covid-19 a Barcelona

Dll, 30/03/2020 - 16:35
30.03.2020Autor: Premsa TMBLa Fundació TMB col·labora en la logística de l'emergència sanitària per Covid-19 a BarcelonaSubtítol: Més d'un centenar de conductors s'ofereixen com a voluntaris per portar els autobusos habilitats per traslladar malalts que hagin de continuar la convalescència en aïllament

La Fundació TMB, a través del  seu programa de voluntariat, s’ha ofert per integrar-se en les tasques de suport a la gestió de la crisi sanitària pel coronavirus i a partir d’aquesta setmana participarà en els trasllats de persones afectades pel Covid-19 donades d’alta hospitalària però amb indicació de confinament en espais específics no domiciliaris, que poden ser des de centres sanitaris fins a hotels i altres equipaments que s’estan habilitant per a aquesta finalitat.

Aquesta col·laboració amb Bombers de Barcelona i el SEM, amb la coordinació de l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), serà possible gràcies a la generositat de conductors voluntaris de TMB, que conduiran els vehicles assignats, del tipus midi (9-10 metres de longitud). Poques hores després que la Fundació TMB donés a conèixer el projecte, més d’un centenar de conductors ja s’havien ofert per col·laborar-hi.  

Els autobusos seguiran estrictament el protocol de neteja i desinfecció que s’aplica a les cotxeres, i durant el servei es respectarà la distància de seguretat entre persones. Pel que fa als conductors, seran dotats dels equips de protecció individual necessaris i tindran el suport del personal de l’operativa sanitària.

La participació de la Fundació TMB com a suport logístic en l’emergència sanitària està en línia amb la vocació social de l’empresa i dona continuïtat a una llarga trajectòria d’activitats de cooperació i solidaritat cap a col·lectius amb necessitats especials de mobilitat, sempre en base a la implicació voluntària de les persones de la plantilla. De fet, els serveis de transport regular estan considerats com a essencials en el context de la lluita contra la pandèmia, en la mesura que faciliten els desplaçaments que fan possibles els altres serveis bàsics com els de salut, neteja, seguretat, comerç d’alimentació i farmàcies, entre d’altres.

Nova baixada de la utilització del transport públic

En aquest sentit, les noves mesures de restricció de la mobilitat aprovades ahir pel Govern central s’han traduït en un nou descens de l’afluència d’usuaris dels serveis de transport. Avui dilluns fins a les 15 hores les validacions al metro s’havien reduït un 90% respecte d’un dia normal (divendres 27 a la mateixa hora el descens era del 88%).

El cap de setmana, amb una oferta de l’ordre del 50%, les xarxes de metro i autobusos de TMB ja van tenir una utilització molt baixa: el 93% menys al metro i el 95% menys als autobusos.

TMB continua recordant a tots els ciutadans l’obligació de no moure’s de casa i no desplaçar-se en transport col·lectiu durant l’estat d’alarma si no és per raons d’estricta necessitat.

Incidència del Covid-19 en la plantilla

Quant a la situació sanitària del personal de TMB, dels 26 casos confirmats de coronavirus, 10 persones ja han estat donades d’alta hospitalària per haver superat la malaltia. Hi ha 72 persones més que han finalitzat la quarantena i no tenen simptomatologies, per la qual cosa s’han pogut reincorporar a la feina. Les persones en quarantena amb simptomatologia o com a contactes pròxims són 659, el 7,98% de la plantilla.

A més, un 11,67% del personal s'està al seu domicili pel fet ser considerat grup de risc, com ara les persones que tenen historial de malalties cardíaques o respiratòries, entre d’altres, les dones embarassades i les lactants. Finalment, un 19,55% està en situació de baixa per diverses afeccions.

El personal disponible de TMB està fent un gran esforç per garantir la mobilitat a les persones que ho necessiten, implicació que la Direcció de l’empresa no pot deixar de reconèixer i agrair. S’ha establert un pla de rotació d’una part de personal de Bus i Metro, de manera que es protegeix la seva salut i també es garanteix la continuïtat en la prestació del servei. També ha estat notable el desplegament tecnològic per facilitar el teletreball a 875 empleats.

Per protegir la salut de les persones, tant de la plantilla com usuàries, TMB continua aplicant mesures organitzatives, de prevenció, de distanciament entre persones i de desinfecció sistemàtica de vehicles i instal·lacions, entre d’altres, amb atenció especial als centres de control de metro i autobusos, essencials per a la continuïtat i seguretat del servei.

Darrera modificació: 30.03.2020Tema: SocietatSend to Coorporative: Send to GenTMB: 

El passatge del metro ha baixat fins al -90,5% i el dels autobusos fins al -93,3% aquesta setmana

Dv, 27/03/2020 - 14:50
27.03.2020Autor: Premsa TMBEl passatge del metro ha baixat fins al -90,5% i el dels autobusos fins al -93,3% aquesta setmanaSubtítol: TMB se suma a la crida #NoEtMoguis amb una campanya de conscienciació i d’agraïment a la població i als empleats pel seu esforç durant el confinament

Al finalitzar la segona setmana de confinament per limitar els contagis de Covid-19, la demanda de les xarxes de metro i autobusos ha baixat el 90,5% i el 93,3% respectivament, segons les dades provisionals d'ahir dijous. De mitjana s’estan fent un 91,5% de viatges menys dels que eren habituals en un dia feiner abans de l'emergència sanitària. Una setmana enrere el descens era del 89%, per tant el passatge s’ha reduït dos punts i mig en set dies.

Avui divendres les dades provisionals apunten que l’afluència de viatgers registrarà xifres semblants o inferiors: fins a les 14 hores les validacions al metro s’havien reduït un 88% (divendres 20 a la mateixa hora el descens era del 85%).

Aquesta reducció de les validacions és conseqüència de les mesures de restricció de l'activitat imposades per les autoritats i de la crida general a quedar-se a casa i posar distància amb la resta de persones, amb el lema #NoEtMoguis, emplaçament al qual s'ha sumat TMB amb una campanya de conscienciació i d’agraïment a la població i als empleats pel seu esforç. També s'han pres mesures per prevenir contagis i s'ha adaptat l'oferta de transport (horaris o freqüències) a la situació. Així, la circulació de trens a la xarxa de metro s’ha establert en un 60% de l’habitual en feiners, amb pics del 65% a la franja de primera hora del matí, i la d'autobusos, en torn del 45%.

TMB continua recordant a tots els ciutadans l’obligació de no moure’s de casa durant l’estat d’alarma si no és per raons d’estricta necessitat.

Adaptació de l'oferta del cap de setmana

Amb vista al cap de setmana, el transport públic continuarà adaptant la seva oferta per complir l’objectiu de limitar l’ocupació màxima dels vehicles i combois, de manera que el passatge pugui respectar la distància de seguretat. Al metro i als autobusos de TMB en general circularan el 50% dels vehicles que ho solen fer en cap de setmana, amb intervals de pas que per tant seran el doble dels habituals aquests dies.

Recordem que des de la setmana passada la xarxa de metro funciona amb horari fix de 5 del matí a les 12 de la nit, de dilluns a divendres, i per tant s’han deixat de fer els non-stops de dissabte-diumenge. Dimarts 24 es va suspendre fins a nou avís el funcionament del funicular de Montjuïc i anteriorment ja havien cessat l’activitat el Barcelona Bus Turístic i el telefèric de Montjuïc.

D'altra banda, el fet que hagi deixat de funcionar comercialment la terminal T2 de l'Aeroport del Prat no incidirà en el transport regular que hi presta TMB: la línia 9 Sud del metro i la línia 46 d’autobusos mantenen els serveis que passen per la terminal per garantir l'accés de les persones que hi treballen.

Incidència del Covid-19 en la plantilla

Quant a la situació sanitària del personal de TMB, actualment hi ha 22 casos confirmats de coronavirus, que representen un 0,27% del personal. Les persones en quarantena amb simptomatologia o com a contactes pròxims són 635, el 7,66% de la plantilla.

A més, un 13,22% del personal s'està al seu domicili pel fet ser considerat grup de risc, com ara les persones que tenen historial de malalties cardíaques o respiratòries, entre d’altres, les dones embarassades i les lactants. Finalment, un 19,14% està en situació de baixa per diverses afeccions.

El personal disponible de TMB està fent un gran esforç per garantir la mobilitat a les persones que ho necessiten, implicació que la Direcció de l’empresa no pot deixar de reconèixer i agrair. S’ha establert un pla de rotació d’una part de personal de Bus i Metro, de manera que es protegeix la seva salut i també es garanteix la continuïtat en la prestació del servei. També ha estat notable el desplegament tecnològic per facilitar el teletreball a 875 empleats.

Per protegir la salut de les persones, tant de la plantilla com usuàries, TMB continua aplicant mesures organitzatives, de prevenció, de distanciament entre persones i de desinfecció sistemàtica de vehicles i instal·lacions, entre d’altres, amb atenció especial als centres de control de metro i autobusos, essencials per a la continuïtat i seguretat del servei.

Darrera modificació: 27.03.2020Tema: TransportSend to Coorporative: Send to GenTMB: 

El funicular de Montjuïc deixa de funcionar a partir d'aquest dimarts

Dll, 23/03/2020 - 16:15
23.03.2020Autor: Premsa TMBEl funicular de Montjuïc deixa de funcionar a partir d'aquest dimartsSubtítol: Els desplaçaments amb les xarxes de TMB continuen disminuint: el cap de setmana metro i autobusos han registrat un 93% menys de passatgers

El funicular de Montjuïc, que connecta l'estació de metro de Paral·lel i l'avinguda de Miramar, deixarà de funcionar a partir de demà, dimarts 24 de març, i fins a nou avís, amb motiu del cessament d'activitat als equipaments i el tancament dels parcs de la muntanya arran de l’emergència sanitària per coronavirus. Igualment, per als desplaçaments indispensables, la zona continuarà servida amb transport públic mitjançant les línies regulars dels autobusos de TMB 13, 55 i 150.

Recordem que el telefèric de Montjuïc va deixar de funcionar el 14 de març passat, igual que el Barcelona Bus Turístic, en el context de la restricció de mobilitat, suspensió d'actes lúdics i confinament general de la població per contenir l'epidèmia.

Aquesta indicació de no fer desplaçaments està sent seguida de manera cada vegada més àmplia, amb la conseqüent reducció dels viatges en mitjans col·lectius. A la xarxa de metro es va registrar divendres passat un 88% menys d’afluència que en un divendres feiner i a la d'autobusos la reducció va ser del 91,4%. El cap de setmana, amb una oferta adaptada, tan sols van utilitzar el bus o el metro el 7% dels que solien fer-ho en condicions normals.

Avui dilluns les dades provisionals apunten a una altra baixada de les validacions: fins a les 15 hores les validacions al metro havien baixat un 87% (divendres a la mateixa hora el descens era del 85%). Tot i així s'ha mantingut l'oferta de transport a la xarxa de metro, d'entre el 66% i el 75% de trens en circulació, i a la d'autobusos, entorn del 50%.

TMB continua recordant a tots els viatgers l’obligació de no moure’s de casa si no és per raons d’estricta necessitat. També ha pres noves mesures per limitar l’ocupació dels vehicles. Per això des del cap de setmana figura en cartells a les portes dels autobusos el màxim d’ocupació, que és de 30 persones als articulats, 20 als estàndards, 10 als midis i 5 als minibusos.

Incidència del Covid-19 en la plantilla

Quant a la situació sanitària del personal de TMB, actualment hi ha set casos confirmats de coronavirus, que representen un 0,08% del personal. Les persones en quarantena amb simptomatologia són 173, el 2,09 de la plantilla. I a més hi ha 292 persones en quarantena sense simptomatologia, un 3,59% de la plantilla.

A més, un 12,28% del personal s'està al seu domicili pel fet ser considerat grup de risc, com ara les persones que tenen historial de malalties cardíaques o respiratòries, entre d’altres, les dones embarassades i les lactants. Finalment, un 17,1% està en situació de baixa per diverses afeccions.

El personal disponible de TMB està fent un gran esforç per garantir la mobilitat a les persones que ho necessiten. S’ha establert un pla de rotació d’una part de personal de Bus i Metro, de manera que es protegeix la seva salut i també es garanteix la continuïtat en la prestació del servei. La Presidència i la Direcció de la companyia han reiterat el seu agraïment a la plantilla per la seva contribució exemplar a superar aquesta situació excepcional.

Control de temperatura

Per protegir la salut de les persones, tant de la plantilla com usuàries, TMB està desplegant mesures organitzatives, de prevenció, de distanciament entre persones i de desinfecció sistemàtica de vehicles i instal·lacions, entre d’altres. Una nova mesura, aquesta amb caràcter intern, és el control de temperatura a les persones que accedeixen als centres de control, òrgans vitals per a la continuïtat del servei a les xarxes de metro i autobusos.

Aquest control mitjançant termòmetre d'infrarojos s'implantarà a partir d'avui a l'entrada de l'edifici d'oficines de Metro de La Sagrera. La mateixa mesura s’aplicarà, a partir de dimecres, al centre de control de bus.

Darrera modificació: 23.03.2020Tema: TransportSend to Coorporative: Send to GenTMB: 

La direcció de TMB s’afegeix a la iniciativa per fer una xiulada en agraïment del personal sanitari

Dg, 22/03/2020 - 17:25
22.03.2020Autor: Premsa TMBLa direcció de TMB s’afegeix a la iniciativa per fer una xiulada en agraïment del personal sanitariSubtítol: L’acció simbòlica és una iniciativa dels representants dels treballadors de Metro a la qual se suma la direcció de TMB i la fa extensiva també a Bus

La direcció de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) se suma a la iniciativa solidària que ha fet el Comitè d’Empresa de Metro i la fa extensible també a Autobusos. L’acció simbòlica vol agrair a totes les persones que fan possible la mobilitat a la ciutat i que el transport públic funcioni per a tots aquells que tenen cura de la societat en aquests moments difícils.

A partir d’avui, a les 20 hores, coincidint amb la sortida als balcons de la ciutadania, els trens de metro, vehicles auxiliars i autobusos de TMB que estiguin en servei faran sonar el clàxon per sumar-se així al clam popular que homenatja cada vespre al personal sanitari, al personal de l’alimentació, als farmacèutics, al personal de neteja, als empleats del transport públic i també als que es queden a casa per prevenir el contagi de la Covid-19.

Darrera modificació: 22.03.2020Tema: EmpresaSend to Coorporative: Send to GenTMB: 

Els serveis de metro i autobusos es reduiran el cap de setmana

Dv, 20/03/2020 - 16:00
20.03.2020Autor: Premsa TMBEls serveis de metro i autobusos es reduiran el cap de setmanaSubtítol: Els viatges a les xarxes de TMB han disminuït fins a l'11% arran de l'estat d'alarma per prevenir contagis

A partir d’avui entra en vigor una nova oferta de cap de setmana a les xarxes de metro i autobusos de TMB, que s’adapten a les restriccions previstes  arran de  la situació d’emergència sanitària per coronavirus. Així, a la xarxa de metro els dissabtes i diumenges es mantindrà en circulació el 65% de l’oferta, amb variacions entre el 55% i el 75%, segons la franja. Per tant els intervals entre trens seran d’entre 10 i 14 minuts segons les línies.

L’oferta a la xarxa d’autobusos serà equivalent a un 40% de la que hi hauria en un cap de setmana normal d’hivern, amb freqüències que oscil·laran entre els 20 i els 40 minuts. Les persones que necessitin utilitzar aquest servei de forma imprescindible poden planificar l’horari del seu desplaçament a través de les aplicacions de TMB.

Aquestes mesures s'ha adoptat d’acord amb el criteri de l'Autoritat del Transport Metropolità en el marc del seguiment dels efectes de l'emergència sanitària per Covid-19 i pretén adaptar l'oferta de transport públic a la consigna general de confinament, la baixada de mobilitat i la necessitat de preservar la salut dels usuaris i treballadors.

Horari fix de 5 del matí a 12 de la nit

A més, avui entra en vigor un horari especial del servei de metro de TMB, que serà fix per a tots els dies de la setmana, sense distinció de divendres, dissabtes i vigílies de festiu, i que es mantindrà fins a nova indicació: els trens circularan cada dia de 5 del matí a 12 de la nit.

Això suposa deixar de donar servei els divendres des de la mitjanit a les 2 de la matinada i suspendre els serveis continuats dels dissabtes i diumenges. El cap de setmana passat, arran de la declaració de l'estat d'alarma, ja no hi va haver non-stop de metro.

Es manté només un 11% del passatge

Les mesures de restricció de la mobilitat aplicades fins ara han motivat una reducció dràstica dels viatges amb els transports de TMB, que s’ha anat accentuant al llarg de la setmana fins arribar al 87,3% a la xarxa de metro i al 91,5% a la xarxa d’autobusos, tal com es pot apreciar a la taula. Això vol dir que al finalitzar la setmana laboral només s’estan fent un 11% dels 2,2 milions de validacions que se solien fer cada dia feiner abans de la crisi.

L’afluència més alta de passatgers s’ha produït durant les hores puntes del matí a la xarxa de metro, tot i que conforme ha avançat la setmana s’ha anat reduint el nombre de passatgers. Avui, per exemple es registrava una disminució de la demanda del 62% fins a les 7 del matí i del 77%  a les 8 h.

Algunes de les estacions de metro que han tingut una disminució significativa de passatge son:  Catalunya (-94%), Passeig de Gràcia (-93%), Universitat, Sagrada Família i Espanya (totes -92%), segons les dades acumulades del dia d’ahir.

Pel que fa a l’oferta, durant aquesta última setmana  la xarxa de metro ha mantingut en circulació el 75% dels trens en les hores punta i el 66% a la resta de franges, mentre que el servei d’autobús ha estat funcionant al 55% de la seva capacitat. Amb aquesta planificació es compleix amb els criteris de limitació de l’ocupació del sistema de transport col·lectiu.


Darrera modificació: 20.03.2020Tema: TransportSend to Coorporative: Send to GenTMB: 

Els treballadors de TMB estan garantint la mobilitat inajornable a les xarxes de bus i metro

Dc, 18/03/2020 - 16:07
18.03.2020Autor: Premsa TMBEls treballadors de TMB estan garantint la mobilitat inajornable a les xarxes de bus i metroSubtítol: S'estan fent 1,8 milions menys de viatges diaris. La companyia continua incorporant mesures per contribuir a la protecció de la salut dels usuaris i dels empleats

Les mesures preses per adaptar el funcionament del sistema de transport públic a la situació d’emergència sanitària estan funcionant correctament a les xarxes de metro i autobusos, segons ha constatat avui el comitè que dins de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) coordina tot el que té a veure amb l’epidèmia de Covid-19 i al qual també estan convidats els presidents dels comitès d’empresa de Metro i de Bus.

La indicació general de confinament està sent seguida de manera molt àmplia, amb la conseqüent reducció dels desplaçaments en mitjans col·lectius. A la xarxa de metro es registra aquests dies un 85% menys d’afluència que en un dia feiner normal. Això vol dir que s’estan deixant de fer 1.141.000 viatges amb metro. Als autobusos tan sols hi puja un 10% del públic habitual: 668.000 viatges menys dels previstos en un feiner normal. En total, 1,8 milions menys de viatges cada dia a bus i a metro.

La xarxa de bus està adequant l’oferta de servei a la demanda, que ha caigut en un 90%. La companyia organitzarà a partir de demà dos torns rotatius de conductors en dies alterns. D’aquesta manera es contribueix a la prevenció de la seva salut i també es garanteix la continuïtat en la prestació del servei.

La xarxa de metro ha reduït el seu passatge en un 85%, però amb una concentració en les hores punta del matí. Per això, es continuarà planificant el servei reforçant aquesta franja horària, principalment a les línies amb més afluència d’usuaris.

TMB continua recordant a tots els viatgers l’obligació de no moure’s de casa sinó és per raons d’estricta necessitat.

Des del cap de setmana passat el Barcelona Bus Turístic i el Telefèric estan suspesos fins a nou avís.

Incidència del Covid-19 en la plantilla

L’equip sanitari de TMB, compost per 16 professionals, ha habilitat un servei de consulta telefònica per a empleats de la companyia com a suport al 061 en aspectes relacionats amb el coronavirus. Amb aquest acord assolit amb les autoritats sanitàries, es vol contribuir a descongestionar el sistema de salut, donant un servei directe als seus prop de 8.000 empleats.

El criteri de resposta a les possibles consultes és el mateix que aplica el 061 mitjançant el Procediment d'actuació davant de casos d'infecció pel nou coronavirus SARS-CoV-2.

Quant a la situació sanitària del personal de TMB, actualment hi ha tres casos confirmats de coronavirus, que representen un 0,04% del personal. Les persones en quarantena amb simptomatologia són 68, el 0,82 de la plantilla. I a més hi ha 145 persones en quarantena sense simptomatologia que és un 1,75% de la plantilla.

A més, un 8,78% del personal s'està al seu domicili pel fet ser considerat grup de risc, com ara les persones que tenen historial de malalties cardíaques o respiratòries, entre d’altres, les dones embarassades i les lactants. Finalment, un 13,9% està en situació de baixa per diverses afeccions..

El personal disponible de TMB està fent un gran esforç per garantir la mobilitat a les persones que ho necessiten. La Presidència i la Direcció de la companyia han fet arribar el seu agraïment a la plantilla per la seva contribució exemplar a superar aquesta situació excepcional.

D’altra banda, s’està fent un gran esforç tecnològic per habilitar 875 accessos remots que faciliten el teletreball a les persones que no necessiten treballar de manera presencial.

Desinfecció diària

Per a la protecció dels usuaris, TMB ha adoptat procediments extraordinaris de neteja dels vehicles i les instal·lacions, que inclouen la desinfecció diària amb aigua, detergent i lleixiu o altres productes equivalents en els espais d’ús col·lectiu i especialment de tots els elements susceptibles de ser tocats amb les mans.

De forma general, a la xarxa de metro es tracta totes les superfícies d’ús públic o compartit (seients dels trens i les estacions, passamans, baranes) i tots els dispositius d’accionament, com ara manetes i tiradors de portes, polsadors, botoneres d’ascensors, validadores i màquines de venda. La desinfecció s’aplica igualment a les dependències que fan servir els empleats, com ara les cabines de gestió de les estacions i els lavabos.

Per a la desinfecció dels autobusos ha començat a utilitzar-se ozó, un tractament de xoc que en poc temps elimina tota mena d'agents contaminants en l'aire, com ara bacteris, virus i fongs. Serveix per a la higiene ambiental i la supressió d'olors.

A la flota d'autobusos de TMB, l'ozó s'aplica mitjançant canons emissors (22 distribuïts per les quatre cotxeres) que es col·loquen dins del vehicle. La desinfecció es fa amb les portes tancades i l'aire condicionat en marxa, per afavorir la recirculació del gas per tot l'habitacle. Uns 11 minuts són suficients per tractar un articulat de 18 metres.

Protecció dels treballadors

Per a la protecció dels treballadors, des del 14 de març s’ha suprimit la venda de bitllets senzills als autobusos de TMB i els conductors no fan atenció als usuaris. Així mateix, s’ha establert l’accés als autobusos per la segona porta, en comptes de la primera, que es manté tancada en tot el recorregut, i s’ha separat l’espai del passatge i el del conductor.

A la xarxa de metro, també s’han adoptat mesures per evitar el contacte entre empleats i usuaris. Així, s’ha establert que els agents destinats a estacions no facin atenció directa i en els trens d’algunes sèries s’han bloquejat les portes més pròximes a la cabina i s’ha separat físicament l’espai per on entra i surt el conductor. En els trens on és possible, l’obertura de portes s’acciona de manera centralitzada en cada estació.

Igualment, TMB ha tancat els Punts d’atenció situats a la xarxa de metro, de manera que els serveis d’informació i d’atenció al client es presten únicament a través dels intèrfons, pe telèfon, el web, l’app i les xarxes socials.

TMB està fent servir de manera intensiva els seus canals de difusió per informar d’aquestes condicions d’utilització dels transports i en general de les consignes de reduir la mobilitat i extrema les mesures higièniques. Cartells lluminosos, megafonia, MouTV, el web corporatiu i el TMB Notícies, l’aplicació TMB App, el sistema d’alertes JoTMBé, el telèfon d’atenció, les xarxes socials, el gabinet de premsa... estan intensificant l’explicació de la situació i l’atenció als usuaris.

També internament s’estan activant per a l’emergència sanitària tots els canals de comunicació, entre els quals la intranet, l’app dels empleats, els correus electrònics massius, Telegram i la cartelleria.


Autobús de la línia D-50 buit aquest matí / Foto: TMB

Darrera modificació: 18.03.2020Tema: EmpresaSend to Coorporative: Send to GenTMB: 

TMB incrementarà al màxim l'oferta a les línies de metro de més afluència demà a primera hora

Dll, 16/03/2020 - 13:07
16.03.2020Autor: Premsa TMBTMB incrementarà al màxim l'oferta a les línies de metro de més afluència demà a primera horaSubtítol: A causa d'una demanda superior a la prevista que s’ha detectat en algunes línies a primera hora d'aquest matí, el metro donarà demà tota l’oferta possible a la L1 i la L5 en aquesta franja horària. S'estudia la possibilitat de controlar l’accés a estacions si es produeixen aglomeracions en moments puntuals

Aquest matí s’ha produït un fenomen inesperat al metro que ha desplaçat el comportament de la demanda, avançant  l’hora punta una hora respecte del que és habitual. Com a conseqüència d’això s’han produït situacions de concentració de persones  entre les 6 i les 7 del matí, bàsicament a les línies 1 i 5. En aquesta hora, la disminució de passatgers respecte un dia habitual era només d’un 49%, un percentatge molt allunyant del descens registrat els últims dies.

A partir de les 7 del matí la situació s’ha començat a normalitzar d’acord amb l’objectiu d’ocupació previst , amb una reducció de la demanda del 73% entre les 7 i les 8, que ha arribat al 81% entre les 8 i les 9. I que es manté a les 11.00 h.

El comportament de la demanda al metro durant els últims dies ha tingut un ritme de reducció exponencial:

Dilluns, 9:        -2,8%

Dimarts 10:     -8,5%

Dimecres 11: -12,4%

Dijous 12:        -20,1%

Divendres 13: -48,5%

Dissabte 14:    -74,7%

Diumenge 15: -84,6%

TMB està oferint avui la màxima capacitat de transport possible amb el personal disponible. En aquest sentit, el servei que ofereix avui el metro oscil·la entre un 65% i un 75% del que seria l’oferta habitual d’un dia feiner, que es modula en funció de franges horàries i línies de més demanda.

En el servei de Bus, la demanda s’ha comportat avui de forma similar als últims dies amb una reducció estimada  de la demanda entorn al 75-80%.

Durant la setmana la evolució ha estat la següent:

Dilluns 9:         -3,4%

Dimarts 10:    -9,9%

Dimecres 11:  -10,5%

Dijous 12:        -19,9%

Divendres 13:  -52,6%

Dissabte 14:   -75,4%

Diumenge 15: -87,7%

TMB avalua de forma continua l’evolució del comportament del passatge per adequar l’oferta a la demanda d’acord amb el personal disponible, amb l’objectiu d’aconseguir que els ratis d’ocupació siguin inferiors a un terç de la demanda habitual, d’acord amb les indicacions de les autoritats administratives de Catalunya.

En aquest sentit, es recorda l’obligació de limitar la mobilitat si no és imprescindible. En cas que sigui necessari utilitzar el servei de metro, es recomana als usuaris que es distribueixin al llarg del tren per evitar acumulacions, ja que habitualment, els cotxes centrals són els que acostumen a tenir menor ocupació.

Darrera modificació: 16.03.2020Tema: TransportSend to Coorporative: Send to GenTMB: 

Suspès el servei continuat de metro de la pròxima matinada

Ds, 14/03/2020 - 14:29
14.03.2020Autor: Premsa TMBSuspès el servei continuat de metro de la pròxima matinadaSubtítol: Avui els últims trens sortiran de les estacions d'origen a les 12 de la nit i la xarxa tornarà a obrir les portes a les 5 de la matinada de diumenge

En coherència amb la recomanació general d'alentir l'activitat i reduir la vida social per frenar l'expansió del coronavirus, excepcionalment aquesta nit no es prestarà el servei continuat de la xarxa de metro com cada dissabte. La mesura ha estat adoptada per Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) en coordinació amb l'Autoritat del Transport Metropolità.

Per tant, aquest cap de setmana la xarxa de metro farà una pausa entre el dissabte i el diumenge. Els últims trens sortiran de les estacions d'origen de cada línia a les 12 de la nit i després no hi haurà circulació fins que la xarxa torni a obrir, a les 5 del matí de diumenge.

Recordem que el Govern de la Generalitat ha decretat el tancament de bars, cafeteries, restaurants i altres establiments de restauració, grans zones comercials, gimnasos, locals d'oci i en general els establiments que no siguin serveis bàsics o que no estiguin destinats a l'alimentació, en el marc de les mesures per contenir el contagi de Covid-19.

Per al transport públic, la indicació és de no utilitzar-lo si no és indispensable, sobretot les persones de més de 65 anys i de grups sensibles, i de complir les mesures que estan adoptant els operadors per protegir la salut dels usuaris i dels treballadors.

Atenció per interfonia, telefònica o telemàtica

En aquest sentit, a més del tancament de punts d'atenció presencial, la suspensió de la venda de bitllets a bord dels autobusos i l'habilitació de la segona porta per pujar-hi, avui s'està aplicant a la xarxa de metro la suspensió de l'atenció al client per part del personal de les estacions, que només intervindrà en situacions d'urgència. L'atenció es continuarà fent a través de la interfonia de les andanes i vestíbuls, el telèfon 900 701 149 (de dilluns a diumenge, de 8.00 a 21.00 h) i el Twitter (laborables de 7.00 a 20.00 h.).

TMB està adoptant aquestes mesures en línia amb el que marquen les autoritats competents i en el marc del Procicat, el pla mestre de protecció civil davant l'emergència sanitària. L'empresa també ha decidit la suspensió de visites, la prohibició de viatges i desplaçaments professionals, cancel·lar reunions, afavorir el teletreball i reforçar les mesures higièniques de vehicles i instal·lacions.

Així, es desinfecten diàriament amb aigua, detergent i lleixiu o altres desinfectants els espais d’ús col·lectiu i especialment, tots aquells elements susceptibles de ser tocats amb les mans. De forma general, es tracta totes les superfícies d’ús públic o compartit (seients, passamans, baranes, taules etc.) i tots els dispositius d’accionament (manetes i tiradors de portes, polsadors, botoneres i similars.

Darrera modificació: 14.03.2020Tema: TransportSend to Coorporative: Send to GenTMB: 

TMB aplica a les seves xarxes les mesures de prevenció de contagis

Dv, 13/03/2020 - 23:02
13.03.2020Autor: Premsa TMBTMB aplica a les seves xarxes les mesures de prevenció de contagis Subtítol: Des d'aquest dissabte se suspèn la venda de bitllets a bord dels autobusos, s'habilita la segona porta per pujar-hi i es tanquen les oficines d'atenció presencial

Després que el departament de Territori i Sostenibilitat ha dictat avui una resolució per adaptar el funcionament del sistema de transport públic a les mesures recomanades per gestionar l’emergència sanitària provocada pel coronavirus, la Direcció de TMB ha pres decisions per traslladar-les al funcionament de les xarxes que gestiona a Barcelona i la seva àrea.

Així, pel que fa a la protecció dels treballadors, a partir de demà, dissabte 14 de març, se suprimirà la venda de bitllets senzills als autobusos de TMB i els conductors no faran atenció als usuaris. Els bitllets i targetes es podran continuar adquirint en les distribuïdores de les estacions de metro i de cinc parades d’autobús, a la botiga electrònica i l’app de TMB i en altres punts autoritzats, Així mateix, des de demà l’accés als autobusos es realitzarà per la segona porta, en comptes de la primera, que es mantindrà tancada en tot el recorregut.

L’atenció al client serà telefònica i telemàtica

També com a mesura de prevenció, TMB ha tancat aquesta tarda els Punts d’atenció situats a la xarxa de metro. A partir d’ara,  els serveis d’informació i d’atenció al client es prestaran únicament de manera telefònica i telemàtica.

L’empresa està reforçant els serveis d’higiene i neteja als vehicles i a les instal·lacions per evitar els contagis. Tot i així, d’acord amb el criteri de les autoritats sanitàries, es recomana a les persones més grans de 65 anys, i a qui pateixi malalties cròniques o diverses malalties o bé tingui un estat immunosuprimit, que evitin utilitzar els mitjans de transport públic col·lectiu en la mesura del possible.

En aquest sentit, TMB utilitzarà els seus canals de difusió per recordar aquestes recomanacions a les persones usuàries. Les empreses de Metro i Bus han elaborat un pla de contingència que preveu les solucions per mantenir els serveis davant de possibles baixes de personal.

D’altra banda, la Direcció de TMB, atenent les recomanacions de les autoritats sanitàries, ha decidit com a mesura preventiva la suspensió del Barcelona Bus Turístic i el Telefèric fins a nou avís.

Darrera modificació: 13.03.2020Tema: TransportSend to Coorporative: Send to GenTMB: 

TMB rep el primer dels quatre trens que reforçaran la línia 5 de metro

Dc, 11/03/2020 - 16:00
11.03.2020Autor: Premsa TMBTMB rep el primer dels quatre trens que reforçaran la línia 5 de metroSubtítol: El comboi forma part de la comanda de deu de les sèries 5000 i 6000 que CAF subministrarà aquest any per ampliar el material mòbil de la xarxa

Aquesta setmana ha arribat a les instal·lacions de Metro de Barcelona a Vilapicina el primer dels quatre trens adquirits per TMB per incrementar el material mòbil de la línia 5, un increment que es fa necessari perquè tingui més fiabilitat i capacitat i pugui captar nous usuaris. El comboi, fabricat per CAF, forma part d’un lot de deu en què també hi ha quatre trens destinats a reforçar la línia 1 i dos més per a la línia 3.

Els cinc cotxes d’aquest primer tren, de la sèrie 5000, van arribar ahir per carretera des de la factoria de CAF a Beasain (Guipúscoa) en transports especials. Es tracta de la composició 5161-5162-5541-5163-5164, integrada per quatre motors i un remolc. A les cotxeres de Metro s’acoblaran els cinc vehicles i es duran a terme els ajustos i les proves d’homologació oficial abans que el comboi s’integri a la circulació comercial a la línia 5, a partir de l’abril.

D’acord amb la comanda formalitzada el març del 2018, TMB ha rebut d’Alstom dos trens per a la línia 4, que ja estan en servei. Per la seva banda, CAF ha començat a entregar els quatre trens de la sèrie 5000 per a la línia 5, als quals seguiran els dos del mateix model per a la línia 3 i els quatre de la sèrie 6000 (la versió d’ample ibèric) per a la línia 1 abans que acabi l’any. Els 12 nous trens suposen una inversió de 92 milions d’euros i TMB els adquireix mitjançant una operació d’arrendament financer o lísing.

Els nous trens de la sèrie 5000 són iguals que els que circulen actualment per les línies 3 i 5 del metro de Barcelona i estan formats per cinc cotxes intercomunicats que totalitzen 86 metres de longitud. Disposen de 20 portes per banda per a l’entrada i sortida de passatgers, amb una capacitat màxima de 927 persones, de les quals 108 poden viatjar assegudes, a més de dos espais per a dues cadires de rodes (un en cada extrem) i un per a bicicletes al cotxe remolc central. Els motors sumen una potència de 1.920 kW que els permeten assolir una velocitat màxima de 80 km/h. Reben l’energia elèctrica per catenària de 1.200 volts i disposen de frenada regenerativa.


Les noves incorporacions suposaran una millora de la freqüència / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

Per al confort i la seguretat, compten amb un nou espai per persones PMR, polsadors d’avís d’atenció especial a les zones de seients reservats, sistema de conducció automàtica ATO,  aire condicionat d’alt rendiment, senyalització òptica i sonora de pròxima estació, videovigilància, monitors de videoinformació, megafonia, intercomunicadors, tiradors d’emergència i desbloquejadors de portes. Exteriorment tenen les portes pintades de vermell perquè contrastin amb el fons blanc, com a mesura d’accessibilitat de les persones amb discapacitat visual.

Millora d’intervals a les línies convencionals

L’augment del material mòbil de les línies més utilitzades és un element indispensable per a una nova millora de l’oferta de metro, després de la que es va posar en pràctica els anys 2017 i 2018, en què es van afegir fins a deu trens més als carrusels en hora punta. Així, es va passar dels 120 als 130 combois circulant simultàniament. Això implica donar servei comercial pràcticament amb tota la flota disponible, cosa que complica les tasques de manteniment preventiu.

Amb els 12 nous trens, i amb altres actuacions complementàries en la infraestructura i el subministrament d’energia, la xarxa de metro podrà posar, a les cinc línies convencionals, fins a 141 trens en circulació simultània a l’hora punta matinal (un 9% més) i podrà fer noves millores de freqüència que s’aplicaran de manera escalonada els anys 2020-2022, fins a situar-les per sota dels 3 minuts a les línies 1, 3 i 5, i per sota dels 3 minuts i mig a les línies 2 i 4.

Darrera modificació: 11.03.2020Tema: TransportSend to Coorporative: Send to GenTMB: 

Comença el 14è Concurs de Relats Curts de TMB amb motiu de la diada de Sant Jordi

Dll, 09/03/2020 - 13:30
09.03.2020Autor: Premsa TMBComença el 14è Concurs de Relats Curts de TMB amb motiu de la diada de Sant Jordi Subtítol: Els participants tenen fins al 15 d’abril per optar a guanyar en les quatre categories, dues d'elles vinculades a les xarxes socials Twitter i Instagram. Enguany s’estrena una nova categoria de participació, l’AudioRelat

La catorzena edició del Concurs de Relats Curts de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha començat amb l’obertura del lloc web relatscurts.tmb.cat. Sota el lema Inspira’t en cada viatge, els interessats poden participar-hi des d’avui fins al 15 d’abril.

Enguany, l’usuari pot participar en quatre categories: Relat Lliure, TuitRelat, Instarelat i la novetat d’aquesta edició, AudioRelat.

A la clàssica secció Relat Lliure, les narracions hauran d’estar escrites en una sola pàgina (màxim de 3.500 caràcters), en català o en castellà, i han de versar sobre una història viscuda o imaginada en un bus, al metro, al funicular de Montjuïc, al Barcelona Bus Turístic o al Telefèric de Montjuïc, o que parlin de la bona convivència a les instal·lacions de TMB o bé de la llegenda de Sant Jordi.

L’AudioRelat és la nova categoria de la present edició: l’usuari haurà de pujar un relat en format d’àudio, de màxim d’un minut de durada, on expliqui una història, i hi ha d’aparèixer algun transport de TMB (metro, bus, funicular, telefèric o bus turístic).

Per participar a la categoria TuitRelat, els usuaris de Twitter hauran d’escriure un relat de màxim 280 caràcters explicant una història curta inspirada en els transports de TMB, el civisme o Sant Jordi. Per participar en el concurs s’haurà de mencionar el perfil corporatiu de TMB a Twitter (@TMB_Barcelona) i incloure l’etiqueta #RelatsTMB2020.

Pel que fa a l’Instarelat, els usuaris hauran de publicar a Instagram una fotografia feta en algun dels transports de TMB. La imatge haurà de tenir un títol literari, anar etiquetada amb #RelatsTMB2020 i mencionar el perfil de TMB a Instagram (@tmb_bcn).

Per primera vegada el concurs tindrà una fase de votacions, del 16 al 30 d’abril. Els usuaris podran votar els seus textos preferits de la modalitat Relat Lliure a través del mateix web del concurs i els votants també podran guanyar premis com entrades dobles de cinema diàries. La passada edició del concurs va rebre uns 1.400 relats participants en les diferents categories.

‘Inspira’t en cada viatge’

El Concurs de Relats Curts de TMB és una fórmula original i participativa perquè els ciutadans de Barcelona i l'àrea metropolitana s'exercitin en l’escriptura i la lectura.

El lloc web creat per al concurs és interactiu i promou la participació, i allà els usuaris que participin a la categoria de Relat Lliure i AudioRelat penjaran les seves obres directament a relatscurts.tmb.cat. La participació a Instarelat i TuitRelat és directa a través de les xarxes socials Instagram i Twitter amb l’etiqueta #RelatsTMB2020.

L’admissió de relats serà fins al 15 d’abril i la iniciativa es fa amb la col·laboració de Vodafone, Plataforma Editorial, Cinemes Filmax Gran Via, l’Institut de Cultura de Barcelona, a través dels programes Grec Festival de Barcelona, l’Escola d’Escriptura de l’Ateneu Barcelonès i enguany també Llibre Solidari, el Barcelona Bus Turístic i el Telefèric de Montjuïc.

Participar i escriure una història té premi

Enguany, el jurat encarregat de triar els relats finalistes de les diferents categories estarà format per cinc membres i tindrà en compte la qualitat narrativa, l’originalitat del relat i la relació de la història amb TMB.

Pel que fa al Relat Lliure, el jurat escollirà els 10 relats finalistes. Hi haurà primer i segon premi i també un guardó per al relat més llegit, triat per votació al web del concurs. En les categories de les xarxes socials, TuitRelat i Instarelat, el jurat escollirà la millor història i la fotografia guanyadora. Hi haurà cinc finalistes per a cada una de les categories.

Entre els premis més destacats hi ha un viatge a Frankfurt per a dues persones per assistir a la Fira del Llibre per al guanyador del Relat Lliure. Els millors TuitRelat i InstaRelat s’enduran un iPad, gentilesa de Vodafone, i el millor AudioRelat, un assistent de veu.

Darrera modificació: 09.03.2020Tema: Cultura i OciSend to Coorporative: Send to GenTMB: 

El metro de Barcelona implanta la publicitat dinàmica en un segon tram de túnel, a la línia 1

Dll, 09/03/2020 - 13:00
09.03.2020Autor: Premsa TMBEl metro de Barcelona implanta la publicitat dinàmica en un segon tram de túnel, a la línia 1Subtítol: La tecnologia de leds sincronitzats amb el pas dels trens fa que els espots, de 10 segons de durada, siguin visibles entre les estacions d’Espanya i Rocafort

Des d’avui el metro de Barcelona disposa d’un segon tram de túnel habilitat per exhibir publicitat dinàmica visible des de l’interior dels trens. És a la línia 1 (vermella), entre les estacions d’Espanya i Rocafort, i adopta la mateixa solució tecnològica basada en pantalles de leds, aportada per la firma Adtrackmedia, amb el suport de Telefónica, que ja funciona a la L5.

Amb els dos trams en funcionament, es calcula en 1,2 milions el nombre d’impactes potencials setmanals que poden obtenir els continguts en aquest format innovador i sorprenent, que es distingeix per un alt nivell de record en el públic. Des del setembre, quan es va començar a explotar comercialment, una vintena de primeres marques han utilitzat la publicitat dinàmica del tram de la línia 5 entre Hospital Clínic i Diagonal per difondre els seus productes i serveis.

Segons el contracte amb l’empresa promotora, pot instal·lar-se un tercer tram en una altra ubicació de la xarxa pendent de determinar. Amb tres trams en funcionament, s’estima que el retorn econòmic per a TMB serà com a mínim de 214.000 euros anuals.

Per a la segona instal·lació de publicitat dinàmica al metro de Barcelona s’ha escollit un tram de 156 metres entre les estacions d’Espanya i Rocafort, sentit Fondo, en què els trens circulen a una velocitat estable, d’uns 54 quilòmetres per hora, per assegurar l’efecte òptic de la reproducció dels vídeos. En total s’hi han col·locat 300 barres de leds, espaiades entre si 52 centímetres i connectades a un quadre de comandament i altres equips situats en una cambra de comunicacions a l’estació d’Espanya.

Perquè la visualització sigui òptima, el vídeo que es reprodueix té una resolució d’alta definició i es refresca a una cadència de 30 frames per segon. D’aquesta manera, el sistema implantat ofereix una qualitat d’imatge i un encaix a la mida de la finestra superiors als que proporcionen sistemes similars en altres xarxes.

Per TMB, la publicitat dinàmica en l’interior dels túnels suposa una nova via per a l’obtenció d’ingressos addicionals que contribueixin a la sostenibilitat del transport públic. El foment i la diversificació d’aquest tipus d’ingressos és una de les línies estratègiques de l’empresa, que ha aconseguit elevar el rendiment dels suports publicitaris de les xarxes de metro i autobús un 41% entre el 2012 i el 2019.

Darrera modificació: 09.03.2020Tema: EmpresaSend to Coorporative: Send to GenTMB: 

Afectacions al servei d'autobús de TMB per la iniciativa Obrim Carrers a Barcelona

Dv, 06/03/2020 - 08:05
06.03.2020Autor: Premsa TMBAfectacions al servei d'autobús de TMB per la iniciativa Obrim Carrers a BarcelonaSubtítol: El tall de la Via Laietana, de l'eix Sants-Creu Coberta i de Gran de Gràcia ocasionarà desviaments dissabte a la tarda, mentre que el d'Aragó alterarà una vintena de línies diumenge al matí

Amb motiu de la celebració de la iniciativa Obrim Carrers, que promou l’Ajuntament de Barcelona, aquest cap de setmana del 7 i 8 de març s’aplicaran talls temporals de trànsit en quatre vies principals de la ciutat per on transcorren línies d’autobús, que experimentaran alteracions o limitacions de recorregut.

Dissabte 7 a la tarda es reservaran als vianants la via Laietana, l’eix Sants-Creu Coberta i el carrer Gran de Gràcia.

La Via Laietana estarà tancada al trànsit rodat entre la plaça d’Urquinaona i la d’Antonio López de 15.30 a 22.30 hores, aproximadament, cosa que afectarà les línies d’autobús V15, V17, 47 i 120, que es desviaran pel passeig de Lluís Companys i de Picasso i l'avinguda del Marquès de l'Argentera.

El tall dels carrers de Sants i Creu Coberta, entre la plaça d’Espanya i el carrer Arizala, començarà a les 15 hores i s’allargarà fins al final del servei. Les línies D20, V5 i 52 es desviaran per l’avinguda de Madrid, mentre que la H10 quedarà limitada a la plaça de Joan Peiró.

El tancament al trànsit motoritzat de Gran de Gràcia anirà de 17 a 21 hores, aproximadament. En aquest període les línies V17, 22 i 24 es desviaran en sentit muntanya per la Via Augusta i la Riera de Cassoles, mentre que la 114 tindrà temporalment l’origen i final a Gal·la Placídia.

Diumenge 8 al matí serà el torn de la pacificació de tot el carrer Aragó, entre la Meridiana i el carrer Tarragona, de manera que els vehicles només podran travessar-lo en cinc cruïlles: Comte d’Urgell, Villarroel, Marina, Lepant i Padilla.

La restricció viària farà que 19 línies d’autobús modifiquin el seu recorregut entre les 7 i les 17 hores. Les línies 54, 59, 63, 67, V9 i V13 es desviaran per Urgell (en sentit muntanya) i Villarroel (en sentit mar); les línies 6, 62, D50 i V23 canviaran de recorregut per pujar per Marina i baixar per Lepant; i finalment, les línies 7, 19, 22, 24, 39, 47, V15, V17 i V19 tindran recorreguts parcials a banda i banda d’Aragó.

Manifestació diumenge a la tarda

A més, diumenge 8 de març el transport de superfície patirà afectacions amb motiu de les concentracions i manifestacions que se celebraran amb motiu del Dia Internacional de les Dones. A Barcelona, la manifestació unitària amb inici a les 17 h a la plaça Universitat i final previst a l’Arc de Triomf ocasionarà el desviament de les línies d’autobús que transcorren pel sector central de la ciutat, amb probabilitat les següents: D50, H12, V13, V15, V17, V19, 6, 7, 19, 22, 24, 39, 47, 52, 54, 59, 62 i 67.

Per a més informació es poden consultar els avisos corresponents a la secció d’estat del servei del web de TMB.

Darrera modificació: 06.03.2020Tema: TransportSend to Coorporative: Send to GenTMB: 

TMB presenta 105 nous autobusos equipats amb assistent de conducció segura

Dj, 05/03/2020 - 13:05
05.03.2020Autor: Premsa TMBTMB presenta 105 nous autobusos equipats amb assistent de conducció seguraSubtítol: Els nous MAN híbrids i de gas natural incorporen un sistema intel·ligent de prevenció d'accidents mitjançant càmeres de visió artificial. S’eleva a 184 el nombre d'unitats que participen a Barcelona en el programa de seguretat viària Autonomous Ready Spain

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) està incorporant, entre el desembre i el març, 105 autobusos nous, que en part ja han entrat en servei comercial en diferents línies. Tots aquests cotxes, a més de ser ambientalment avançats (etiqueta ECO) i dissenyats per a la màxima accessibilitat, incorporen sistemes d’ajuda a la conducció mitjançant visió artificial per a la millora de la seguretat viària.

Els 105 autobusos, una part dels quals s’han mostrat avui a la plaça Ernest Lluch del recinte del Fòrum, van ser adquirits el 2019 per concurs públic al fabricant MAN, dins del programa sistemàtic de renovació de la flota que finalitza la seva vida útil, per un import global de 34,7 milions d’euros més l’IVA. TMB continua així l’esforç inversor per rejovenir, actualitzar tècnicament i millorar la seguretat i fiabilitat dels vehicles que donen servei a la ciutat de Barcelona i l’àrea metropolitana.

Pel que fa a la tecnologia, aquests autobusos suposen un pas endavant en l’adopció del sistema intel·ligent de prevenció d’accidents mitjançant càmeres de visió artificial, connectades a una eina de reconeixement i processament de dades, que interpreten els moviments de l’entorn en temps real per ajudar els conductors a prevenir possibles col·lisions, alhora que ofereixen informació sobre punts de risc en la infraestructura viària de la ciutat.

Aquest sistema avisa el conductor amb senyals lumíniques i sonores de possibles impactes, donant-li l’oportunitat d’evitar-los. Les càmeres de visió artificial situades a l’entorn de la carrosseria (tres en els vehicles de mida estàndard i cinc en els articulats) escombren permanentment l’entorn, fins i tot els angles que no són visibles per al conductor a través dels miralls exteriors. Això proporciona aquesta primera ajuda per evitar especialment les situacions de perill per a vianants i ciclistes, dos dels col·lectius més vulnerables de la piràmide de la mobilitat.

A banda, aquesta tecnologia també permet la recollida d’informació de l’entorn en el qual circulen aquests autobusos, i identificar els espais on es concentren més situacions de risc. La recollida de dades del sistema permet tractar-les, filtrar-les i traslladar-les al departament de Mobilitat de l’Ajuntament de Barcelona, en el context del programa Autonomous Ready Spain.

Amb l’entrada dels 105 autobusos, els vehicles de TMB participants en aquest projecte de flota segura passen a ser 184, xifra que es continuarà incrementant amb les successives comandes de renovació de vehicles.

Suggeriments acceptats en accessibilitat

Un altre tret distintiu dels 105 nous autobusos són les millores en l’accessibilitat, fruit del treball conjunt dels tècnics de TMB i els col·lectius de persones amb mobilitat reduïda. Aquestes són les més destacades:

  • Disposició enfrontada dels dos espais reservats a cadires de rodes, escúters i cotxets infantils, un a cada banda de la caixa de passatge, de dimensions superiors, per facilitar la maniobrabilitat de les cadires i cotxets, i equipats amb seients plegables.
  • En aquests espais la seguretat de les persones amb dificultats de mobilitat queda garantida per una barra de subjecció lateral, plegable.
  • Corretges ajustables per reforçar la seguretat de l’usuari en cadira si la subjecta al manillar o per lligar objectes perquè no puguin caure sobre els passatgers durant el recorregut.
  • L’interior dels nous autobusos s’ha dissenyat per facilitar l’accessibilitat i el confort dels passatgers, amb portes àmplies i el màxim d’espai pla.
  • El desplegament de la rampa s’ajusta a l’obertura de les portes perquè la maniobra d’entrada i sortida de les cadires de rodes sigui més segura.

 

Aquestes millores s’afegeixen a les facilitats consolidades des de fa anys en les diverses generacions d’autobusos de TMB: terra baix antilliscant, mecanisme d’inclinació de la carrosseria per reduir la distància amb la vorera en les parades (kneeling), rampa retràctil a la porta central, polsadors de petició de rampa i d’avís de baixada de cotxet infantil —que anul·la el tancament automàtic de les portes—, retolació en braille dels polsadors i sistema d’informació sonora per a persones amb discapacitat visual, entre d’altres.

Com tots els autobusos que està adquirint TMB, els que presenta avui tenen polsadors d’obertura intel·ligent de portes, connectors USB per a la càrrega de dispositius mòbils, aire condicionat i indicador lateral lluminós de nom de línia i destinació.

En el quadre següent hi ha més detalls tècnics dels 105 autobusos, diferenciats per models.

Més qualitat ambiental

Dels nous autobusos presentats avui, 30 són estàndard de motorització híbrida dièsel-elèctrica. Barcelona passa, per tant, a tenir 386 autobusos elèctrics o híbrids en el servei urbà, sumant els híbrids comprats i els que són fruit de la transformació de cotxes dièsel i de gas natural comprimit, és a dir, un 34% de la flota (1.140) és elèctrica en part o del tot.

Els autobusos híbrids d’aquesta remesa són els primers del model New Lion’s City 12 C, que equipa el sistema Efficient Hybrid de gestió intel·ligent de l’energia, recuperació de l’energia de la frenada i aturades silencioses start-stop, per optimitzar el consum i reduir les emissions de gasos i el soroll.

La resta d’unitats són de propulsió amb gas natural comprimit: 49 articulats de 18 metres de longitud i 26 estàndard de 12 metres, tots del model Lion’s City, destinats a substituir cotxes de gas de primera generació. Si el 2001 el gas natural va ser la primera alternativa pràctica al gasoil, avantatjosa per la seva escassa producció de contaminants, avui encara aporta una alta qualitat ambiental, ja que els motors estalvien un 30% de les emissions d'òxids de nitrogen i pràcticament la totalitat de partícules en suspensió en comparació amb un dièsel Euro 6.

Cap a l’electrificació progressiva

TMB continuarà modernitzant i ambientalitzant la flota d’autobusos amb noves comandes, sempre amb el criteri de compra verda i electrificació progressiva. Així, el febrer passat es va adjudicar el subministrament de 23 articulats elèctrics preparats per a la càrrega ràpida al carrer, amb els quals s’avançarà en la conversió de les línies H16, H12 i V13 en línies d’emissió zero. En anys successius continuarà la inversió (s’han estimat 115 milions d’euros en el trienni 2019-2021) per a l’adquisició d’autobusos elèctrics i híbrids i la infraestructura de càrrega corresponent, amb l’objectiu de substituir el 2024 els cotxes dièsel amortitzats, és a dir, tots excepte els minibusos, per als quals la indústria encara no ofereix alternatives elèctriques competitives.

La flota d’autobusos de TMB ja va començar la reconversió ambiental entre els anys 2011 i 2014, i això fa que actualment no doni servei amb vehicles de categoria ambiental inferior a Euro 3. Per aconseguir-ho, es van transformar en híbrids 70 autobusos dièsel i 13 autobusos de GNC. A més, 425 autobusos dièsel van ser equipats amb filtres SCRT que retenen els òxids de nitrogen i les partícules fines, els dos contaminants de més impacte en el medi local i la salut de les persones.

Els passos que ha emprès TMB des d’aleshores van en la línia del compliment dels acords internacionals contra la crisi climàtica, per contenir l’increment de la temperatura mitjana global i afavorir un desenvolupament sense gasos d’efecte hivernacle. Uns acords que 25 grans ciutats, entre les quals Barcelona, han concretat en compromisos d’acció que permetin arribar a la neutralitat d’emissions l’any 2050, i si pot ser abans, millor.

Darrera modificació: 05.03.2020Tema: InnovacióSend to Coorporative: Send to GenTMB: 

Mediapro, Telefónica i TMB proven un projecte de realitat augmentada sobre 5G en un bus turístic

Dc, 04/03/2020 - 17:25
04.03.2020Autor: Premsa TMBMediapro, Telefónica i TMB proven un projecte de realitat augmentada sobre 5G en un bus turísticSubtítol: El projecte 5G Augmented Tourism permet als usuaris visualitzar en una pantalla transparent interactiva continguts de forma superposada al paisatge o monuments a temps real. Les noves xarxes mòbils 5G permeten la retransmissió de continguts geolocalitzats d'alta qualitat en vehicles en moviment.

El grup Mediapro, Telefónica i Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) han desenvolupat el primer projecte de realitat augmentada 5G que permet als passatgers d’un autobús turístic visualitzar continguts immersius a la finestra davantera del vehicle, de manera superposada al paisatge o als monuments que observen mentre realitzen un tour.

El projecte 5G Augmented Tourism ha estat presentat avui durant un recorregut per la muntanya de Montjuïc (Barcelona) el qual els usuaris de Barcelona Bus Turístic (BBT) de TMB han pogut viure una experiència turística potenciada gràcies a continguts de realitat augmentada amb dades i informació dels llocs que es recorren.

Les noves xarxes mòbils 5G permeten la descàrrega a temps real de continguts geocalitzats associats als llocs pels quals transcorre la ruta turística. Aquests continguts augmentats es visualitzen en una pantalla transparent i interactiva situada a la finestra davantera del vehicle, de mode que sobre la realitat que s’observa a través del vidre se superposen continguts multimèdia enriquits i interactius.

Així, els usuaris poden veure les fonts de Montjuïc enceses encara que no sigui moment de funció, i obtenir informació sobre els edificis, monuments o llocs pels quals estan passant en aquell moment: des de l’antic parc d’atraccions i la zona olímpica a navegar entre les exposicions del CaixaFòrum i les obres del Teatre Lliure o del Mercat de les Flors. I tot això en moviment.

Aquest pilot, desenvolupat en el marc de la iniciativa 5GBarcelona, demostra com la generació de continguts en realitat augmentada sobre 5G en mobilitat ofereix nous escenaris de consum de continguts i entreteniment, més enllà dels dispositius que ara coneixem.

Gràcies als vehicles connectats i l’alta connectivitat mòbil, es poden ja oferir aquest tipus d’experiències a passatgers de transports públics, mentre que en un futur el cotxe autònom obrirà un gran ventall de possibilitats de consum de continguts en mobilitat dins dels mateixos automòbils.

Continguts, xarxes i mobilitat

Cada una de les parts ha aportat la seva experiència al pilot. Així, el Grup Mediapro ha dissenyat l’experiència, seleccionat i generat tota la informació turística dels punts clau i desenvolupat el software i els continguts de realitat augmentada. També s’ha encarregat de la instal·lació de les pantalles transparents d’última generació als autobusos turístics.

Per la seva part, Telefónica ha disposat una xarxa d’alta velocitat 5G que proporciona grans amplades de banda de baixada i pujada, cosa que permet la millora de la qualitat dels continguts, la massificació del consum en mobilitat, els continguts hiperlocals, i les retransmissions a temps real.

Així mateix, al residir la intel·ligència i els continguts a la vora de la xarxa (capacitat Edge Computing), es redueix el cost per als dispositius que consumeixen aquest contingut convertint-se en una solució més escalable. Recordem que Edge Computing és una nova capacitat a les xarxes que millora la latència i permet tenir continguts, aplicacions, còmput i intel·ligència artificial prop de l’usuari que el consumeix.

Per la seva part, TMB ha habilitat dos autobusos turístics per fer possible l’ús d’aquesta tecnologia. D’aquest mode, s’exploraran noves possibilitats perquè a la vivència turística i cultural del BBT se li sumin nous atractius. En aquest cas, aquells que permeten enriquir, gràcies a la realitat augmentada, un major coneixement de l’entorn pel qual s’està desenvolupant el viatge a bord de Barcelona Bus Turístic.

Podeu descarregar un vídeo que mostra el projecte (en versió amb música o sense) en aquest enllaç.

Darrera modificació: 04.03.2020Tema: InnovacióSend to Coorporative: Send to GenTMB: 

La botiga en línia de TMB ja permet la compra telemàtica de títols socials

Dc, 04/03/2020 - 10:00
04.03.2020Autor: Premsa TMBLa botiga en línia de TMB ja permet la compra telemàtica de títols socialsSubtítol: Els abonaments bonificats per a famílies nombroses i monoparentals i per a aturats es podran aconseguir amb una sola gestió presencial

El web corporatiu de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) i l’aplicació TMB App ja permeten la compra en línia dels títols integrats de transport amb descomptes per a famílies nombroses i monoparentals i per a aturats. Des d'aquesta setmana aquests abonaments bonificats s’han afegit al catàleg de bitllets i targetes de transport d’ús general, com la T-usual o la T-casual, que estan disponibles a la botiga electrònica de TMB per als membres registrats de JoTMBé.

La compra dels abonaments socials, tant de manera presencial com a distància, està reservada a les persones que acrediten la condició exigida per la normativa (pertànyer a una família monoparental o nombrosa, o estar en situació d’atur), per a la qual cosa han d’aportar la documentació presencialment en un punt d’atenció. Des d’avui, en la mateixa gestió, aquestes persones poden obtenir un perfil diferenciat a JoTMBé que d’ara endavant els permetrà fer les compres de títols telemàticament amb targeta de crèdit o dèbit, obtenir un codi i bescanviar-lo per la targeta física en qualsevol distribuïdora automàtica de la xarxa de metro.

A partir de la gestió inicial, el perfil de compra en línia de títols socials es manté habilitat durant el període de vigència de la situació familiar o laboral que hi dona dret, segons la normativa.

Els abonaments socials que es poden gestionar de manera telemàtica a través dels canals de venda de TMB són la T-usual FM/FN, la T-jove FM/FN i la T-FM/FN 70/90 per a famílies monoparentals i nombroses (generals i especials), i la T-usual bonificada per a aturats en cerca activa de feina.

Increment de la demanda

Amb aquesta prestació, se simplifica l’accés a una gamma de títols socials integrats que ha experimentat un increment de demanda notable des de primers d’any, arran de l’entrada en vigor del nou esquema tarifari en l’àmbit de l’Autoritat del Transport Metropolità de l’àrea de Barcelona, que rebaixa els preus dels abonaments per a usuaris habituals, com la T-usual i la T-jove.

Per a tots els usuaris en general, la compra de bitllets de transport en línia aporta beneficis d’agilitat, organització familiar i control de despeses. Per exemple, és possible comprar la targeta des de casa i reenviar el codi de recollida a una altra persona, que no necessitarà portar diners a sobre. Permet consultar l’historial de compres, repetir l’operació o cancel·lar-la en cas d’error. També se simplifica la generació i descàrrega de factures dels bitllets comprats. Els membres de JoTMBé obtenen punts per cada operació, que serveixen per accedir a recompenses.

TMB continua afegint així avantatges al programa JoTMBé, que actualment té més de 900.000 membres i està integrat a l’aplicació mòbil i al web corporatius. Un dels punts forts de JoTMBé és la personalització de la informació sobre l’estat del servei de metro i bus, que l’usuari configura i visualitza segons les seves necessitats; a més també sorteja entrades i fa descomptes directes d’experiències culturals i d’oci.

Darrera modificació: 04.03.2020Tema: InnovacióSend to Coorporative: Send to GenTMB: 

Pàgines

TMB a Flickr

Carrussel imatges TMB a Flickr

TMB al Twitter

Club joTMBé

JOTMBE