Dilluns, 20 de gener de 2020

Notes de premsa

 

Subscriure a Canal Notes de premsa
Actualitzat: fa 2 hores 22 minuts

Aturada del telefèric i el funicular de Montjuïc per revisió, del 27 de gener al 16 de febrer

fa %age
20.01.2020Autor: Premsa TMBAturada del telefèric i el funicular de Montjuïc per revisió, del 27 de gener al 16 de febrer Subtítol: Aturada tècnica del telefèric i el funicular de Montjuïc per revisió, del 27 de gener al 16 de febrer

El telefèric i el funicular de Montjuïc tancaran les seves portes al públic de manera temporal a partir de dilluns 27 de gener fins al diumenge 16 de febrer, tots dos inclosos, per portar a terme les tasques anuals obligatòries de revisió i posada a punt de tots els elements de les instal·lacions.

Per accedir a la zona del Parc de Montjuïc mentre durin els treballs de revisió del Funicular, els usuaris poden utilitzar el servei especial d’autobusos que connecta Paral·lel i Miramar i que funciona de 7.30 a 20 hores els dies feiners i de 9 a 20 hores els caps de setmana i festius.

Durant els treballs de revisió del Telefèric, entre Parc de Montjuïc i Castell, TMB recomana fer servir com a alternativa la línia 150 de bus (Plaça Espanya - Castell de Montjuïc) que funciona tots els dies de la setmana de 7 a 21 hores. El recorregut i les parades de la línia es poden consultar al web de TMB.

Per a més informació es pot consultar l’avís corresponent a la secció d’estat del servei del web de TMB.

Més d’1,5 milions de viatges en Telefèric el 2019

El telefèric de Montjuïc va fer el 2019 més d’1,5 milions de viatges, i des de la inauguració, el 2007, ja supera els 17 milions. És el mitjà de transport més modern i atractiu per arribar fins a la part alta de la muntanya de Montjuïc, amb les mesures de seguretat més exigents i accessible per a tothom.

Per la seva banda, el funicular de Montjuïc va ser construït per a l’Exposició Internacional de 1929 i es va renovar completament el 1992 amb motiu dels Jocs Olímpics. L’any 2002 es va integrar a la xarxa de metro i actualment enllaça l’estació de metro de Paral·lel, de les línies 2 i 3, amb l’avinguda Miramar.

Darrera modificació: 20.01.2020Tema: TransportSend to Coorporative: Send to GenTMB: 

Línies d’autobús afectades per la 42a Cursa Sant Antoni

Dv, 17/01/2020 - 08:00
17.01.2020Autor: Premsa TMBLínies d’autobús afectades per la 42a Cursa Sant AntoniSubtítol: TMB recomana el metro per als desplaçaments al barri de Sant Antoni diumenge al matí

Amb motiu de la celebració de la 42a edició de la Cursa Atlètica Moritz Sant Antoni, que tindrà lloc diumenge, 19 de gener, al barri de Sant Antoni, diverses línies d’autobús poden tenir afectacions pel que fa a recorregut i horari. Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) recomana el metro en els desplaçaments a la zona delimitada per la Gran Via, l’avinguda Paral·lel i la ronda de Sant Antoni diumenge al matí.

La cursa sortirà del carrer Floridablanca a les 9.30 del matí i afectarà tot el trànsit de superfície pels carrers on es desenvolupi la prova entre les 8 i les 14 hores aproximadament. El recorregut, de 10 quilòmetres, seguirà pels carrers Casanova, Sepúlveda, Llançà, Gran Via, pg. de Gràcia, rda. Universitat, rda. Sant Antoni, Villarroel, Tamarit, Urgell, Manso, Calàbria, Parlament, rda. Sant Pau, av. Paral·lel, Borrell, Marquès de Campo Sagrado, av. Paral·lel, Llançà, Gran Via i Urgell per tornar al punt de partida, al carrer Floridablanca.

Tot plegat provocarà diferents afectacions a una vintena de línies de bus de TMB, que veuran alterat o limitat el recorregut mentre es desenvolupi la cursa: D20, D50, H12, H14, H16, V9, V11, V13, V15, 7, 13, 21, 24, 52, 54, 55, 59, 67, 120, 121 i les dues rutes del Barcelona Bus Turístic.

Per a més informació es pot consultar l’avís corresponent a la secció d’estat del servei del web de TMB.

Darrera modificació: 17.01.2020Tema: TransportSend to Coorporative: Send to GenTMB: 

Les vendes de la T-usual dupliquen les dels antics abonaments mensuals en l'inici del 2020

Dv, 03/01/2020 - 16:41
03.01.2020Autor: Premsa TMBLes vendes de la T-usual dupliquen les dels antics abonaments mensuals en l'inici del 2020Subtítol: La demanda de T-jove, que també ha baixat de preu, s'ha triplicat als punts de venda de la xarxa de metro de TMB, mentre que reculen les targetes per a ús menys freqüent

L’entrada en vigor del el nou esquema tarifari del sistema integrat de transport públic de la regió de Barcelona, que rebaixa els preus per als usuaris habituals i els joves, ha tingut un efecte immediat en la demanda de targetes i abonaments a la xarxa de metro de TMB. Segons les primeres dades de les distribuïdores automàtiques de les 158 estacions dels dies 1 i 2 de gener, les vendes dels abonaments personalitzats T-usual, vàlids per a un nombre il·limitat de viatges en 30 dies, s’han incrementat un 120% en relació amb les dels abonaments equiparables de fa un any (T-mes, T-50/30 i T-trimestre).

Precisament, la T-usual és l’aposta principal del model tarifari aprovat per l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM) el desembre passat, que el configura com una tarifa plana que dona accés a tots els modes de transport durant 30 dies amb un preu de 40 euros per a una zona, un 25% menys del que valia la T-mes el 2019.

La T-jove, títol trimestral personalitzat que per a una zona val 80 euros (105 euros el 2019), també s’ha disparat: en dos dies se n’han venut tres vegades més que en les mateixes dates del 2019.

En canvi, les targetes per a usuaris menys freqüents del transport públic han estat menys sol·licitades que fa un any: la T-casual, títol unipersonal per a deu viatges, ha reculat un 22% respecte de la T-10. En aquest cas hi ha una diferència de preu desfavorable, al passar de 10,20 a 11,35 euros la unitat.

En global, i segons els recomptes provisionals, els dos primers dies del 2020 s’han incrementat les vendes de títols integrats un 6% respecte de l’any anterior.

L’entrada en vigor del nou model tarifari del transport metropolità ha suscitat una intensa activitat informativa per part de TMB per tots els canals, com a complement de la campanya de difusió que està realitzant l’ATM. Igualment, els canals d’atenció al ciutadà estan fent un esforç important per resoldre dubtes i gestionar les peticions dels usuaris. Així, ahir 2 de gener es van atendre unes 2.900 peticions d’informació i atenció en relació amb les tarifes, de les quals 2.650 van ser resoltes presencialment als tres centres de què disposa TMB i la resta a través dels canals digitals.

Nou màxim de passatge en la nit de Cap d’Any

D’altra banda, i també en relació amb l’efecte del canvi d’any en el transport públic, la nit del 31 de desembre a l’1 de gener la xarxa de metro de TMB va establir un nou màxim de passatge en l’horari nocturn de Cap d’Any. Així, de les 22 hores del 31 fins a les 6 del matí del dia d’Any Nou, es van registrar 255.000 validacions, un 8% més que en la mateixa franja de l’any anterior. La prestació del servei nocturn va ser possible gràcies a la implicació d’unes 400 persones, entre personal d’operacions, manteniment i seguretat

Aquesta dada confirma la utilitat dels esforços que fa TMB per mantenir els horaris continuats d’obertura de la xarxa de metro els dissabtes i altres nits significatives, com a contribució a la mobilitat sostenible i segura. En aquesta ocasió van ser 43 hores de servei continuat, des de les 5 del matí del dimarts 31 de desembre fins a la mitjanit del dimecres 1 de gener.

Darrera modificació: 03.01.2020Tema: TransportSend to Coorporative: Send to GenTMB: 

Transport públic per a la Cavalcada de Reis 2020

Dv, 03/01/2020 - 09:51
03.01.2020Autor: Premsa TMBTransport públic per a la Cavalcada de Reis 2020Subtítol: TMB recomana el metro per anar al centre de la ciutat, diumenge 5 a la tarda

Amb motiu de la celebració de la Cavalcada de Reis 2020 a Barcelona, així com d’altres cavalcades i actes similars en diversos barris de la ciutat i municipis de l’àrea metropolitana, diumenge 5 de gener a la tarda, Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) recomana l’ús del metro en els desplaçaments als llocs on es faran les diferents activitats programades. 

A causa de l’esmentat esdeveniment, es restringirà el trànsit als vehicles privats i hi haurà afectacions en el recorregut de la gran majoria de línies d’autobús, que seran limitades o desviades entre les 16 i les 22 hores, aproximadament. És per això que el metro serà el transport idoni per facilitar la mobilitat dels ciutadans.

La Cavalcada de Reis 2020 de Barcelona començarà a les 6 de la tarda a l’avinguda del Marquès de l’Argentera i continuarà per Pla de Palau, Via Laietana, plaça d’Urquinaona, Fontanella, pl. Catalunya, Pelai, pl. Universitat, Sepúlveda, av. Paral·lel, pl. Espanya, av. Reina Maria Cristina i av. Rius i Taulet. Com que el recorregut travessa majoritàriament el centre de la ciutat, es recomana el metro per accedir-hi.

El metro, el transport idoni per als desplaçaments

Per facilitar la mobilitat ciutadana, diumenge 5 de gener a la tarda el metro es reforçarà amb més trens a totes les línies convencionals, que circularan a intervals d’entre 3 i 5 minuts. A més, recordem que la xarxa de metro funcionarà fins a les 2 de la matinada, per ser vigília de festa. L’endemà, dilluns, dia de Reis, el metro funcionarà fins a les 12 de la nit, pel fet de ser festiu.

El metro es reforçarà amb personal d’atenció al públic i neteja a les estacions més concorregudes durant la celebració de la Cavalcada, com Ciutadella / Vila Olímpica (L4), Barceloneta (L4), Jaume I (L4), Urquinaona (L1 i L4), Drassanes (L3), Catalunya (L1 i L3), Universitat (L1 i L2), Sant Antoni (L2), Passeig de Gràcia (L2, L3 i L4), Paral·lel (L2 i L3), Rocafort (L1), Urgell (L1) i Espanya (L1 i L3). 

Com ja és habitual, TMB participa activament en aquest esdeveniment, que tanca la campanya nadalenca, enguany aportarà una trentena de conductors i tècnics voluntaris, el Chausson 59 (1955) de la Fundació TMB, quatre autobusos de dos pisos del Barcelona Bus Turístic i les bases mecàniques de diverses carrosses que desfilaran a la Cavalcada.

Per conèixer totes les alteracions i recomanacions de transport públic per anar a la Cavalcada de Reis de Barcelona, la principal, i també a les cavalcades dels diferents barris, es pot consultar l’avís corresponent a la secció d’estat del servei del web de TMB. 

Darrera modificació: 03.01.2020Tema: TransportSend to Coorporative: Send to GenTMB: 

Entrada en vigor de la T-usual, l’abonament mensual de referència del transport de Barcelona

Dm, 31/12/2019 - 09:40
31.12.2019Autor: Premsa TMBEntrada en vigor de la T-usual, l’abonament mensual de referència del transport de BarcelonaSubtítol: Des de l’1 de gener s’aplica el nou esquema tarifari del sistema integrat, que rebaixa un 25% els preus per als usuaris habituals i els joves. Els títols adquirits el 2019 es podran utilitzar fins al 29 de febrer, excepte els trimestrals, que seran vàlids fins al 31 de març

Aquest dimecres, 1 de gener, entren en vigor les tarifes del sistema integrat per a l’any 2020 aprovades pel consell d’administració de l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM) el 12 de desembre passat, que són aplicables als serveis regulars de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB). Així, a partir de la pròxima matinada ja es podrà comprar i utilitzar la nova T-usual, l‘abonament per a viatges il·limitats durant 30 dies, que substitueix la T-mes amb un preu un 25% inferior: 40 euros per a una zona (que seran 32 o 20 per a les famílies monoparentals i nombroses).

Altres títols que es creen són la T-casual, la T-grup i —a partir de l’1 de març— la T-familiar. Deixen d’existir la T-10, la T-50/30, la T-70/30, la T-mes i la T-trimestre en totes les variants. Baixa un 25% el preu de la T-jove i se suprimeix el cost inicial d’emissió de la T-16. S’actualitzen els preus de la T-dia, T-aire, el bitllet senzill i el bitllet aeroport. Es manté el preu de l’abonament mensual (ara T-usual) bonificat per a persones en situació d’atur.

Aclariments al web

El nou esquema tarifari del transport públic de l’àrea de Barcelona per a l’any 2020 té per objectius simplificar la gamma de títols, afavorir els usuaris habituals i captar-ne de nous amb vista a reduir emissions contaminants associades a la mobilitat privada. Al web de TMB es pot consultar una secció monogràfica sobre l’aplicació pràctica del nou esquema, així com les respostes a les preguntes més freqüents que pot suscitar.

Els títols de transport adquirits el 2019 continuaran sent vàlids després del canvi d’any, encara que alguns deixin de vendre’s: les targetes T-10, T-50/30, T-70/30 i T-mes es podran utilitzar com a màxim fins al 29 de febrer del 2020, mentre que les targetes T-trimestre, T-jove i T-70/90 es podran utilitzar fins al 31 de març.

Pel que fa a la T-4 (targeta multiviatge de tarifa reduïda per a pensionistes), l’Àrea Metropolitana de Barcelona ha decidit mantenir-ne el preu de 4 euros.

Per la seva banda, TMB actualitza les tarifes del Telefèric i el Barcelona Night Tour, així com els abonaments per dies Hola Barcelona Travel Card, mentre que les del Barcelona Bus Turístic es mantenen invariables. El detall dels nous preus es podrà consultar a la secció corresponent del web de TMB.

Campanya títols i tarifes 2020 from ATM Barcelona on Vimeo.

Darrera modificació: 31.12.2019Tema: TransportSend to Coorporative: Send to GenTMB: 

El transport públic, preparat per a l'entrada en vigor permanent de la zona de baixes emissions

Dll, 30/12/2019 - 13:03
30.12.2019Autor: Premsa TMBEl transport públic, preparat per a l'entrada en vigor permanent de la zona de baixes emissionsSubtítol: El sistema ha millorat freqüències, ha estrenat línies, obert estacions i perllongat serveis per assumir uns 170.000 desplaçaments diaris. Les millores continuen els propers mesos i hi ha accions compromeses de tots els operadors fins al 2021

La zona de baixes emissions (ZBE) Rondes Barcelona entra en vigor de forma permanent aquest 1 de gener de 2020, quasi tres anys després de l’acord polític per a la millora de la qualitat de l’aire signat per la Generalitat, l’Ajuntament de Barcelona i l’Àrea Metropolitana de Barcelona. L’objectiu de la mesura era reduir en 5 anys un 10% de les emissions vinculades al trànsit a la conurbació de Barcelona, per assolir fins al 30% en 15 anys.

L’any 2017, la ZBE Rondes BCN es va definir com un àmbit de restricció temporal de trànsit i reforçament del transport públic els dies d’episodis ambientals per alta contaminació de diòxid de nitrogen (NO2), un cas que no s’ha arribat a produir mai des de llavors. No obstant, les administracions i autoritats responsables del transport públic que conformen l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM) han preparat la xarxa i el sistema, de comú acord amb els operadors, per a incrementar progressivament l’oferta davant l’increment de demanda derivat de l’important canvi de model de mobilitat que introdueix la ZBE.

S’estima que la ZBE Rondes Barcelona derivarà cap al sistema de transport públic prop de 170.000 desplaçaments diaris que corresponen a 137.000 trajectes de vehicle privat, dels quals 87.000 són entrades i sortides de la zona restringida, i prop de 50.000 són interns. És per això que, des de 2017, el transport públic ha impulsat un ampli ventall de mesures, renovacions i ampliacions per donar una resposta adequada.

Més trens i autobusos en hora punta

Per part de TMB, el 2017 es va efectuar la incorporació de set trens més a les línies L1, L2 i L5 de metro en hora punta, i la creació de quatre línies més de la nova xarxa de bus, una mesura que incrementava el nombre de línies d’altes prestacions fins arribar a 20. 

El 2018, el Govern va reforçar la xarxa de metro amb la finalització i l’entrada en servei de dues noves estacions, Foc i Foneria a la Zona Franca, de la línia L10 Sud que va permetre augmentar l’oferta en 2,5 km de xarxa i va completar l’arribada del metro a tots els barris de Barcelona. També cal destacar la incorporació de tres trens més en hora punta a les línies 1, 4 i 5 de metro, i l’entrada en servei de les vuit darreres línies de la nova xarxa d’autobús, que va quedar configurada per 28 línies d’altres prestacions i 97 àrees d’intercanvi. Amb la nova xarxa es van afegir 66 cotxes al servei diari per consolidar la xarxa i donar més capacitat.

El 2019 ha arribat amb importants novetats al metro: la L10 Sud ha continuat creixent. El Govern de la Generalitat ha finalitzat i posat en funcionament les estacions de Provençana i de Ciutat de la Justícia, a l’Hospitalet de Llobregat, reforçant així la xarxa de metro no només a la ciutat de Barcelona, sinó també en l’àmbit metropolità. També cal posar en relleu la incorporació del primer dels 12 combois de metro que TMB ha d’anar rebent durant els propers mesos per augmentar la freqüència de pas de les seves línies de més demanda.

En autobusos, TMB haurà incrementat el servei en 66 vehicles, un 5%, haurà fet créixer el 26% el nombre de cotxes articulats i haurà augmentat en 184.512 les hores de servei al final d’aquest 2019. A més, impulsa ara el Pla de Renovació de la Flota per al període 2019-2021, acordat amb l’ATM, que suposa una inversió de 115 milions d’euros i l’adquisició de 254 vehicles. Actualment s’estan incorporant 105 nous busos per substituir antics i guanyar en qualitat i fiabilitat. Amb els municipis, es treballa en mesures d’augment de la velocitat comercial, que també es veurà afavorida per la disminució de trànsit privat.

Més informació a la nota de premsa de l'ATM.

Darrera modificació: 30.12.2019Tema: TransportSend to Coorporative: Send to GenTMB: 

Línies d’autobús afectades per la Cursa dels Nassos 2019

Dv, 27/12/2019 - 12:00
27.12.2019Autor: Premsa TMBLínies d’autobús afectades per la Cursa dels Nassos 2019Subtítol: El metro garantirà la mobilitat durant el pas de la prova, dimarts 31 a la tarda

Amb motiu de la celebració de la 21a edició de la Cursa dels Nassos, l’última cursa atlètica de l’any, que tindrà lloc a Barcelona aquest dimarts, 31 de desembre, diverses línies d’autobús es veuran afectades sobretot entre les 13 h i les 20 h. Per aquesta raó, Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) recomana l’ús del metro durant aquestes hores i en els desplaçaments a l’entorn dels carrers per on transcorrerà la cursa.

La Cursa dels Nassos, que té un recorregut de 10 quilòmetres, sortirà a les 17.30 hores del carrer Selva de Mar i afectarà el trànsit de superfície pels carrers següents: passeig de Garcia Fària, pg. de Calvell, carrer Llacuna, carrer Salvador Espriu, plaça dels Voluntaris, carrer Doctor Aiguader, Pla de Palau, avinguda Marquès de l’Argentera, pg. Picasso, pg. de Circumval·lació, av. Icària, carrers Marina, Pallars, Àlaba, Badajoz, Bolívia, Ciutat de Granada, av. Diagonal i de nou al carrer Selva de Mar, on finalitzarà la cursa.

Tot plegat provocarà afectacions en gairebé una vintena de línies de bus de TMB, que veuran alterat o limitat el recorregut mentre es desenvolupi la prova esportiva. Són les següents: D20, H14, H16, V13, V15, V19, V21, V23, V25, V27, V29, V31, 6, 7, 47, 59, 136 i 192 i les dues rutes del Barcelona Bus Turístic.

Per a més informació, es pot consultar l’avís corresponent a la secció d’estat del servei del web de TMB.

 

Darrera modificació: 30.12.2019Tema: TransportSend to Coorporative: Send to GenTMB: 

Per Cap d'Any, el metro funcionarà 43 hores sense interrupció

Dv, 27/12/2019 - 08:00
27.12.2019Autor: Premsa TMBPer Cap d'Any, el metro funcionarà 43 hores sense interrupcióSubtítol: Els trens circularan des de les 5 de la matinada de dimarts, 31 de desembre, fins a la mitjanit de dimecres, 1 de gener

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) torna a posar a disposició de la ciutadania el servei de metro durant tota la nit de Cap d’Any de manera ininterrompuda. Així, vuit línies i 158 estacions de la xarxa de metro funcionaran des de les 5 del matí de dimarts, 31 de desembre, fins que finalitzi el servei de dimecres, 1 de gener, a les 12 de la nit. És a dir, es donarà servei 43 hores sense interrupció.

L’obertura del metro la nit festiva del canvi d’any busca facilitar els desplaçaments ràpids i segurs dels ciutadans de Barcelona i la seva àrea metropolitana, i forma part del dispositiu de Nadal de TMB. Metro respondrà amb una oferta i un dispositiu especials: des de les 10 de la nit de dimarts fins a les 2 de la matinada de dimecres els trens circularan a intervals de 4-5 minuts a les línies 1, 3 i 4 i de 7-8 minuts a les línies 2 i 5. Entre les 2 i les 5 del matí els trens circularan amb una freqüència de pas de 5 minuts a la línia 4 i de 7-9 minuts a la resta de línies convencionals de la xarxa.

Celebració de Cap d’Any a l’avinguda Maria Cristina

L’acte que es presumeix que serà més concorregut per seguir les campanades i rebre l’entrada del 2020 és el que promou l’Ajuntament de Barcelona a la Font Màgica de Montjuïc i l’avinguda Maria Cristina, amb un espectacle de llum, aigua i focs artificials al servei d’una coreografia multimèdia, on la música serà la protagonista principal.

Per arribar a l’avinguda Maria Cristina, TMB recomana el metro com a mitjà de transport públic idoni, concretament l’estació d’Espanya (L1 i L3), la més propera, i també les d’Hostafrancs (L1), Tarragona (L3), Rocafort (L1) i Poble Sec (L3). Un desplegament especial de personal ajudarà a regular els fluxos de passatge en aquestes estacions, tant a l’inici com al final de la festa. En tot cas es recomana als usuaris que segueixin les indicacions dels empleats i dels sistemes de megafonia i senyalització.

A causa dels preparatius de la festa, als voltants de l’emplaçament hi haurà desviaments en les línies de bus de TMB que hi circulen, inicialment la 13, la 23, la 55 i la 150, afectacions que es podran ampliar a d’altres línies segons les restriccions de trànsit que s’apliquin a la plaça d’Espanya el mateix dia 31 i l’afluència de públic.

Per a més informació es pot consultar l’avís corresponent a la secció d’estat del servei del web de TMB.

Darrera modificació: 27.12.2019Tema: TransportSend to Coorporative: Send to GenTMB: 

Exposició divulgativa sobre les afectacions de salut derivades de l’exposició a l’amiant

Dll, 23/12/2019 - 11:33
23.12.2019Autor: Premsa TMBExposició divulgativa sobre les afectacions de salut derivades de l’exposició a l’amiantSubtítol: L’activitat s’emmarca en el programa d’accions de sensibilització de la Fundació TMB, en col·laboració amb entitats i organitzacions especialitzades

L’Espai Mercè Sala, la sala d’exposicions al metro de Diagonal, acull l’exposició La lluita contra l’amiant, produïda per la Fundació TMB, sobre els efectes de l’amiant en la salut. Es tracta d’una mostra visual i divulgativa que permet fer-se una idea de què és l’amiant i per a què s’ha fet servir, les conseqüències per a la salut que pot comportar, la presència d’amiant a Catalunya, les actuacions que TMB ha dut a terme per eliminar-lo i la recerca del projecte Bermes per al desenvolupament d’un fàrmac contra el mesotelioma maligne.

La mostra es divideix en diferents apartats. El primer explica què és l’amiant, on el trobem, quins efectes té sobre la salut, la prohibició i regulació de l’ús del material al món, els nivells d’amiant a Catalunya i les precaucions que s’han de seguir per a la seva eliminació. L’altre gran bloc se centra en la presència d’amiant al metro de Barcelona (que és el 0,007% del total existent a Catalunya), les 108,7 tones retirades en l’actualitat i l’inventari d’elements amb presència de fibrociment, així com l’arribada dels 42 nous trens que substituiran els combois de les sèries 3000 i 4000, els més antics de la flota. La secció final està dedicada a la salut  i al projecte europeu Bermes.   

L’exposició es pot veure fins a mitjans de gener a l’Espai Mercè Sala, situat al passadís de connexió entre els dos vestíbuls de la línia 5 de l’estació de Diagonal, de dilluns a divendres de 10 a 20 hores. L’entrada és gratuïta.

‘Crowdfunding’ per al projecte europeu Bermes

La Fundació TMB col·labora també amb Aromics en l’impuls del projecte Bermes a través d’una campanya de finançament col·lectiu per fer recerca sobre el tractament del mesotelioma maligne, i en concret per accelerar el desenvolupament d’un fàrmac denominat NAX035. És una iniciativa que compta amb el suport financer de la Comissió Europea.

El mesotelioma maligne és un tipus de càncer especialment agressiu, difícil de pronosticar i, actualment, amb escasses opcions terapèutiques. El seu origen està relacionat directament amb l’exposició a l’asbest o amiant. L’objectiu d’Aromics és poder completar l’etapa preclínica regulatòria i iniciar els estudis del fàrmac NAX035 amb éssers humans.

El desenvolupament de fàrmacs és un procés llarg (requereix completar etapes de seguretat i eficàcia del compost en humans abans de posar-lo al mercat) i té un alt cost. Per poder avançar cap a aquestes etapes en humans, Aromics requereix suport financer. Aquest és el sentit del finançament col·lectiu o crowdfunding a partir de donacions puntuals.

La campanya s’articularà a través del web del mateix projecte europeu Bermes, on constarà un apartat per a donacions, començarà aquest mes de desembre i estarà oberta durant uns quatre mesos.

Programa solidari ‘Tria la teva causa’

La Fundació TMB ha programat diverses activitats de sensibilització sobre els efectes nocius de l’exposició a l’amiant per a la salut de les persones, en col·laboració amb entitats i organitzacions especialitzades. Aquesta ha estat la causa de tipus social escollida pels treballadors de l'empresa, que com cada any han estat els protagonistes, amb les seves propostes i el seu vot, del programa solidari Tria la teva causa.

A banda de l’exposició a l’Espai Mercè Sala, el mes de desembre es van programar dues activitats de difusió en relació amb les afectacions de salut causades per les fibres d’amiant. La primera va ser la conferència Fisiopatologia de les malalties causades per l’asbest. El programa de vigilància postocupacional a Catalunya, a càrrec del doctor Jaume Joan Ferrer Sancho, cap de Pneumologia de l’hospital universitari de la Vall d’Hebron, i una jornada temàtica sobre l’amiant i les principals malalties que se’n poden derivar, fruit de la col·laboració entre la Fundació TMB i la firma biotecnològica Aromics.

Darrera modificació: 23.12.2019Tema: SocietatSend to Coorporative: Send to GenTMB: 

Horaris especials del metro i els autobusos de TMB la vigília de Nadal

Dll, 23/12/2019 - 10:26
23.12.2019Autor: Premsa TMBHoraris especials del metro i els autobusos de TMB la vigília de Nadal Subtítol: Per Cap d'Any el metro funcionarà tota la nit, mentre que el dimarts 24 de desembre, vigília de Nadal, tancarà a les 23.00 hores

Com cada any, demà dimarts, 24 de desembre, la vigília de Nadal, els autobusos de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) faran l’última sortida des de les parades d’origen a les 22 hores i el servei de metro finalitzarà, com és habitual per aquesta festivitat, a les 23 hores.

Dimecres, dia de Nadal, el metro obrirà a les 5 del matí i, pel fet de ser vigília de festiu, funcionarà fins a les 2 de la matinada. El dia de Sant Esteve, 26 de desembre, en ser vigília de laborable hi haurà servei de metro fins a les 12 de la nit.

Com és habitual, la nit de Cap d’Any el metro donarà servei de manera continuada i funcionarà 43 hores seguides, des de les 5 del matí de dimarts 31 de desembre fins a les 12 de la nit de dimecres 1 de gener.

Les línies del Barcelona Bus Turístic no prestaran servei les festivitats de Nadal i Any Nou.

Aquests dies, fins passat Reis, s’espera una intensificació de la mobilitat al centre de Barcelona i a les zones comercials de la ciutat i l’àrea metropolitana. TMB recorda que el metro serà l’opció més recomanable per eludir la congestió en el trànsit de superfície associada a aquestes dates.

El conjunt del dispositiu de TMB per Nadal està explicat en aquesta nota i també a l’avís corresponent a la secció d’estat del servei del web de TMB.

Campanya de Nadal a les xarxes de TMB

En aquests dies de desplaçaments típics del període nadalenc (trobades familiars, sopars d’empresa, compres, visites als mercats de Nadal...), TMB reforça el transport públic i ho fa saber als seus usuaris amb la campanya corporativa nadalenca que enguany porta el lema ‘Aquest Nadal...’. Cinc visuals diferents recorden que fent servir el metro i el bus ens movem de manera sostenible i que les dues xarxes de transport t’apropen allà on vols anar. La campanya es pot veure en els canals propis com ara MouTV, plafons lluminosos, megafonia del metro, el web i les xarxes socials.

Darrera modificació: 23.12.2019Tema: TransportSend to Coorporative: Send to GenTMB: 

Transport públic per al World Padel Tour al Palau Sant Jordi

Dv, 20/12/2019 - 08:00
20.12.2019Autor: Premsa TMBTransport públic per al World Padel Tour al Palau Sant JordiSubtítol: TMB reforçarà dissabte i diumenge la línia 150 d’autobusos que enllaça el recinte i la plaça d’Espanya

Amb motiu dels partits del circuit mundial de pàdel professional, el World Padel Tour, que acull el Palau Sant Jordi del 19 al 22 de desembre, Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) reforçarà la línia 150 de bus (Pl. Espanya - Castell de Montjuïc). Els horaris de reforç seran dissabte 21 de novembre de 9 a 21.45 h i diumenge 22 de novembre de 9 a 17 h.  

Per a aquest servei seran vàlids tots els títols de transport del sistema tarifari integrat. Els vehicles portaran l’indicador de línia “Pl. Espanya - Palau Sant Jordi”.

Dissabte el metro funciona tota la nit, i diumenge, fins a les 12 de la nit.

Per a més informació es pot consultar l’avís corresponent a la secció d’estat del servei del web de TMB.

Darrera modificació: 20.12.2019Tema: TransportSend to Coorporative: Send to GenTMB: 

Transport públic al Camp Nou per dimecres 18 de desembre (Barça - Reial Madrid)

Dm, 17/12/2019 - 11:09
17.12.2019Autor: Premsa TMBTransport públic al Camp Nou per dimecres 18 de desembre (Barça - Reial Madrid)Subtítol: El dia del clàssic de Lliga el metro serà l’opció recomanada per anar a l’estadi, per les possibles afectacions que puguin alterar el transport de superfície

Per al clàssic partit de Lliga entre el Barça i el Reial Madrid del proper dimecres, 18 de desembre, que tindrà lloc al Camp Nou a partir de les 20 hores, TMB reforçarà el seu servei de metro i d’autobusos.

Per a aquest mateix dia, a la tarda, a partir de les 16 hores, hi ha convocada una mobilització a l’entorn del Camp Nou que pot afectar la circulació de diverses línies d’autobús de TMB que passen per la zona, són les línies D20, H8, V1, V5, 52, 54, 75, 113 i 157. TMB adoptarà les mesures necessàries per desviar els vehicles en funció de les afectacions que es vagin produint a la via pública.

Els serveis i reforços previstos són els següents:

  • Metro: Es reforçarà amb més personal a les estacions properes a l’estadi i amb més trens en circulació. Les línies i estacions que donen accés al Camp Nou són Badal (línia 5); Collblanc (línia 5, línia 9 Sud i línia 10 Sud), i de la línia 3, Maria Cristina, Les Corts i Palau Reial. Els dies feiners el metro funciona fins a les 12 de la nit.
     
  • Autobusos: Es reforçarà el servei de les línies H8 i 52 en funció de la demanda que es pugui produir i en la mesura que les condicions de trànsit ho permetin. A la sortida es posaran en funcionament dues línies especials entre el Camp Nou i la plaça de Catalunya i entre el Camp Nou i Mossèn Cinto Verdaguer. El bitllet d’aquestes línies val 3,20 €.
     

Per a més informació es pot consultar l’avís corresponent a la secció d’estat del servei del web de TMB.

Darrera modificació: 17.12.2019Tema: TransportSend to Coorporative: Send to GenTMB: 

Transport públic per als concerts d’Estopa al Palau Sant Jordi

Dv, 13/12/2019 - 08:00
13.12.2019Autor: Premsa TMBTransport públic per als concerts d’Estopa al Palau Sant JordiSubtítol: TMB habilitarà dissabte i diumenge un servei especial d’autobusos de baixada entre el recinte i la plaça d’Espanya

Amb motiu dels concerts d’Estopa que tindran lloc al Palau Sant Jordi aquest dissabte, 14 de desembre (21.30 h), i diumenge, 15 de desembre (20 h), Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) habilitarà tots dos dies un servei especial d’autobusos de baixada quan finalitzin els concerts (dissabte a partir de les 22.30 h, i diumenge a partir de les 21.30 h, aproximadament) entre el recinte i la plaça d’Espanya. Per a aquest servei seran vàlids tots els títols de transport del sistema tarifari integrat. Els vehicles portaran l’indicador de línia “Pl. Espanya - Palau Sant Jordi”.

Per pujar al Palau Sant Jordi, TMB recomana utilitzar la línia 150 de bus (Pl. Espanya - Castell de Montjuïc) que, amb motiu dels concerts, es reforçarà amb més vehicles dissabte a partir de les 18.30 h fins a les 21 h, i diumenge de 17.30 h a 20 h.

Dissabte el metro funciona tota la nit, i diumenge, fins a les 12 de la nit.

Per a més informació es pot consultar l’avís corresponent a la secció d’estat del servei del web de TMB.

Darrera modificació: 13.12.2019Tema: TransportSend to Coorporative: Send to GenTMB: 

Últimes dades dels programes de vigilància de la salut dels empleats actius i jubilats de Metro

Dc, 11/12/2019 - 15:55
11.12.2019Autor: Premsa TMBÚltimes dades dels programes de vigilància de la salut dels empleats actius i jubilats de MetroSubtítol: Un dels antics treballadors citats per l’empresa per la seva potencial exposició a l’amiant ha obtingut el reconeixement de malaltia professional per part de la Seguretat Social

L’amiant és el problema que més preocupa actualment els responsables de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB). La companyia és conscient i sensible a la inquietud que existeix a la plantilla per la salut. Per això, des del novembre del 2018 s’estan realitzant revisions mèdiques als treballadors que al llarg de la seva vida professional hagin pogut estar en escenaris de potencial exposició a les fibres d’amiant, exàmens que posteriorment s’han estès a antics treballadors.

D’aquesta sèrie de visites mèdiques que TMB ha promogut, com a col·laboració amb el sistema públic de salut, a personal jubilat o que ha causat baixa de l’àrea de Manteniment de Metro, se n’han completat 131, en les quals s’han trobat 8 casos de malalties relacionades amb una potencial exposició a l’amiant: 4 són alteracions pleurals i 4 més tumors broncopulmonars –comptant-ne 3 que ja venien diagnosticats–. Quatre casos més s’han derivat per a estudi. La informació dels diagnòstics confirmats pels especialistes es traslladarà al sistema públic perquè en faci el seguiment que pertoca.

D’altra banda, l’empresa ha tingut coneixement que l’INSS ha dictat una resolució positiva de reconeixement d’invalidesa permanent absoluta per malaltia professional (segons els criteris del Reial Decret 1299/2006) per a un antic empleat que ja estava diagnosticat amb un tumor broncopulmonar. En aquest sentit, és destacable que aquest reconeixement es basa en la informació i el dictamen de la visita mèdica realitzada arran de les citacions enviades des de l’empresa a antics empleats jubilats.

En l’últim any s’han substanciat tres procediments més de reclamació d’antics treballadors de Metro que s’han resolt en sentit contrari: una demanda judicial desestimada pel jutjat social 12 de Barcelona i dues reclamacions rebutjades per l’INSS.

Vigilància de la salut del personal actiu

D’altra banda, avui al Comitè de Seguretat i Salut de Metro s’ha actualitzat la informació sobre el programa de vigilància de la salut del personal actiu de Metro. A partir de les proves de diagnòstic per la imatge i la valoració dels especialistes externs, s’ha diagnosticat un nou cas de manifestacions pleurals en què s’ha documentat la seva possible relació amb l'exposició a l’amiant. Per tant, ara són 28 casos d’alteracions pleurals, per als quals s’ha recomanat un control periòdic més freqüent, i 1 cas —ja comunicat anteriorment— de carcinoma broncopulmonar, que ha seguit tractament i s’ha reintegrat a l’activitat laboral sense seqüeles.

La problemàtica de l’amiant a Metro s’està tractant a la negociació del conveni col·lectiu. La Direcció de TMB ha expressat als representants dels treballadors la seva voluntat d’implantar els mecanismes més idonis perquè puguin participar de formar activa en la gestió d’aquest tema.

Un pla integral de desamiantatge

La vigilància de la salut laboral, així com les mesures de detecció, anàlisi, retirada o neutralització dels elements afectats en vehicles i dependències, s'emmarquen en la voluntat de tractar de manera responsable, diligent i transparent la problemàtica de l’amiant present a la xarxa de metro de Barcelona. Fins ara s’han destinat a aquest pla 9,5 milions d’euros en contractacions de treballs de desamiantatge, consultories, analítiques i vigilància de la salut, sense comptar els 268 milions d’euros de la compra de 42 trens per substituir els més antics de les línies 1 i 3 de metro, en part dels quals s’ha detectat pintura amb contingut d’amiant.

També ha avançat la retirada de fibrociment de les dependències de la xarxa: fins ara se n’han retirat unes 133 tones i se n’han tractat 79 tones més, d’un total de 441 tones inventariades en forma de planxes, tubs i altres elements constructius. El pla de TMB és eliminar o confinar tot el fibrociment del metro en tres anys.

L’estiu passat es va realitzar una campanya d’anàlisis ambientals consensuada entre TMB i el grup de persones expertes creat per l’Agència de Salut Pública de Barcelona (ASPB) que ha confirmat l’absència de fibres d’amiant a l’aire de les estacions, túnels i trens. Per a la màxima fiabilitat i precisió, els mesuraments es van executar per primera vegada segons la norma internacional EN ISO 16000-7 i seguint la guia francesa GA X46-033, associada a la norma internacional esmentada. En cada punt de mostreig, els aparells van captar i filtrar 2.500 litres d’aire ambiental.

Darrera modificació: 11.12.2019Tema: EmpresaSend to Coorporative: Send to GenTMB: 

Transport públic per al concert de Bryan Adams al Palau Sant Jordi

Dm, 10/12/2019 - 10:00
10.12.2019Autor: Premsa TMBTransport públic per al concert de Bryan Adams al Palau Sant JordiSubtítol: TMB habilitarà dimecres un servei especial d’autobusos de baixada entre el recinte i la plaça d’Espanya

Amb motiu del concert de Bryan Adams, que tindrà lloc al Palau Sant Jordi (21 h) demà dimecres 11 de desembre, Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) habilitarà un servei especial d’autobusos de baixada quan finalitzi el concert (a partir de les 22.30 h, aproximadament) entre el recinte i la plaça d’Espanya. Per a aquest servei seran vàlids tots els títols de transport del sistema tarifari integrat. Els vehicles portaran l’indicador de línia “Pl. Espanya - Palau Sant Jordi”.

Per pujar al Palau Sant Jordi, TMB recomana utilitzar la línia 150 de bus (Pl. Espanya - Castell de Montjuïc) que, amb motiu de l’espectacle, es reforçarà amb més vehicles entre les 18.30 h i les 21 h.

Dimecres el metro funciona fins a les 12 de la nit.

 Per a més informació es pot consultar l’avís corresponent a la secció d’estat del servei del web de TMB.

Darrera modificació: 10.12.2019Tema: TransportSend to Coorporative: Send to GenTMB: 

La línia 9 Nord, deu anys del metro més segur i ben valorat

Dll, 09/12/2019 - 14:15
09.12.2019Autor: Premsa TMBLa línia 9 Nord, deu anys del metro més segur i ben valoratSubtítol: TMB i l’Ajuntament de Santa Coloma de Gramenet celebren aquest dijous l'aniversari del tram Can Zam - Can Peixauet amb actuacions musicals a l'estació de Fondo

El 13 de desembre del 2009 es posava en servei el primer tram de la línia 9 de metro, entre Can Zam i Can Peixauet, al municipi de Santa Coloma de Gramenet, una fita per a la mobilitat quotidiana dels colomencs, que veien multiplicada la seva accessibilitat en relació amb el conjunt de la metròpoli, i també per a TMB, que operava per primer cop a Espanya un metro automàtic sense conductor.

Per celebrar el desè aniversari de la línia 9, TMB i l’Ajuntament de Santa Coloma han previst un cicle d’actuacions musicals en petit format al vestíbul de l’estació de metro de Fondo, una de les cinc pioneres, aquest dijous dia 12 a la tarda. Entre les 18 i les 21 hores, hi actuaran Ana Brenes, cantant flamenca; Kristina Vega & Carlos Castillo, duo de rock; i la coral Grans Veus de Santa Coloma.

Al mateix punt, a les 18.45 h, tindrà lloc un acte institucional amb intervencions de l’alcaldessa de Santa Coloma, Núria Parlon, i la presidenta de TMB, Rosa Alarcón.

Campanya de comunicació i concurs fotogràfic

Paral·lelament, TMB desenvolupa des d’avui una campanya de comunicació amb el lema La línia 9 Nord fa 10 anys que serà visible en els canals propis com ara MouTV, plafons lluminosos, megafonia del metro, el web i les xarxes socials. Instagram i Twitter, a més, seran el marc d’un concurs fotogràfic que s’articularà al voltant de l’etiqueta #10anysL9Nord. L’usuari només haurà d’etiquetar les seves imatges i mencionar el perfil @tmb_bcn en el cas d’Instagram o @TMB_Barcelona per a Twitter.

Projecte de referència

La inauguració del primer tram del que ara denominem L9 Nord va anar seguida al cap de poc per la de la branca de Badalona (L10 Nord), el juny del 2010, i la connexió de totes dues fins a La Sagrera, el juny del 2010. L’estació de Santa Rosa es va obrir el setembre del 2011. Començava a fer-se realitat un projecte que, per les seves dimensions (48 quilòmetres, 52 estacions), es perfilava com un dels més ambiciosos al món en transport urbà.

Tot i que el projecte de la L9/10 continua en curs (fa poc se n’ha inaugurat l’estació que fa 31, la de Ciutat de la Justícia, a la L10 Sud), els deu anys transcorreguts ressalten el caràcter de referent d'aquest metro, per les solucions innovadores i els beneficis que ha aportat.

En tecnologia, la L9 va ser pionera a aplicar el sistema de control de trens sense conductor CBTC de transmissió via ràdio, que és la tendència al món. Els trens 9000 incorporen totes les funcionalitats pròpies d’un tren automàtic, amb els sistemes crítics redundants, més possibilitats de comunicació amb el viatger, així com transmissió d'imatges en viu. Pel que fa a la seguretat, han estat els primers d'Europa amb porta frontal d'evacuació. La tecnologia també ha fet possible que la majoria dels dispositius crítics puguin ser monitorats a distància, tant els dels trens com els de les estacions i els túnels.

Portes d’andana automàtiques

Potser el progrés més visible per als usuaris de la línia 9/10, i el més apreciat, ha estat la implantació d'una separació física entre les andanes i la zona de vies mitjançant portes automàtiques sincronitzades amb les portes dels trens. Es tracta d'un element necessari per a la circulació de trens sense conductor, que afegeix confort ambiental i seguretat als viatgers.

Els grans beneficiats han estat els ciutadans, que tenen a la seva disposició un metro modern i de qualitat, gràcies al disseny específic de les línies automàtiques. Ràpidament es van integrar com a fets normals la inexistència de cabina de conducció ─un espai que ocupen amb naturalitat els viatgers encuriosits─ i les peculiaritats de la infraestructura, amb túnels de dos nivells i estacions tipus pou. Des del primer moment l'acollida va ser molt favorable i així ho confirmen els estudis de satisfacció: nota global de 8,36 (L9/10 Nord), per sobre de la mitjana de 7,73 per al conjunt de la xarxa (dades del 2018).

Pel que fa a la demanda, el conjunt de la línia 9/10 Nord registra mensualment unes 850.000 validacions de mitjana. L’estació de la L9 Nord a Santa Coloma amb més entrades des de l’exterior és la de Can Peixauet, amb unes 88.000 mensuals, mentre que La Sagrera és clarament la més freqüentada com a punt d’enllaç amb les línies 1 i 5 de metro i els trens de Rodalies.

Posicionament internacional

El metro de Barcelona està ben posicionat a nivell internacional, i les línies automàtiques hi han contribuït de manera decisiva. Són nombroses les delegacions d'altres metros que visiten la L9/10, i també la L11, que es va automatitzar posteriorment i on es fan proves amb portes d’andana verticals. El coneixement dels professionals de TMB en l'àmbit de línies automàtiques és apreciat, atès que encara hi ha poques referències en el món, en especial d'empreses amb experiència d'operar línies convencionals i automàtiques alhora, i ha permès que TMB pugui desenvolupar tasques d'assessorament en ciutats de primera magnitud de Rússia, Turquia, Àustria i Xile.

Darrera modificació: 09.12.2019Tema: InnovacióSend to Coorporative: Send to GenTMB: 

Transport públic per als concerts de Rosalía al Palau Sant Jordi

Dj, 05/12/2019 - 08:00
05.12.2019Autor: Premsa TMBTransport públic per als concerts de Rosalía al Palau Sant JordiSubtítol: TMB habilitarà dissabte i diumenge un servei especial d’autobusos de baixada entre el recinte i la plaça d’Espanya

Amb motiu dels concerts de Rosalía que tindran lloc al Palau Sant Jordi (21 h) aquest dissabte, 7 de desembre, i diumenge, 8 de desembre, Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) habilitarà tots dos dies un servei especial d’autobusos de baixada quan finalitzin els concerts (a partir de les 22.15 h, aproximadament) entre el recinte i la plaça d’Espanya. Per a aquest servei seran vàlids tots els títols de transport del sistema tarifari integrat. Els vehicles portaran l’indicador de línia “Pl. Espanya - Palau Sant Jordi”.

Per pujar al Palau Sant Jordi, TMB recomana utilitzar la línia 150 de bus (Pl. Espanya - Castell de Montjuïc) que, amb motiu del concert, es reforçarà els dos dies amb més vehicles entre les 18 i les 21 h.

Dissabte el metro funciona tota la nit i diumenge, fins a les 12 de la nit.

Per a més informació es pot consultar l’avís corresponent a la secció d’estat del servei del web de TMB.

Darrera modificació: 05.12.2019Tema: TransportSend to Coorporative: Send to GenTMB: 

Transport públic per a l’espectacle de Hans Zimmer al Palau Sant Jordi

Dc, 04/12/2019 - 10:00
04.12.2019Autor: Premsa TMBTransport públic per a l’espectacle de Hans Zimmer al Palau Sant JordiSubtítol: TMB habilitarà dijous un servei especial d’autobusos de baixada entre el recinte i la plaça d’Espanya

Amb motiu de l’espectacle musical The world of Hans Zimmer, que tindrà lloc al Palau Sant Jordi (20 h) dijous 5 de desembre, Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) habilitarà un servei especial d’autobusos de baixada quan finalitzi el concert (a partir de les 22.30 h, aproximadament) entre el recinte i la plaça d’Espanya. Per a aquest servei seran vàlids tots els títols de transport del sistema tarifari integrat. Els vehicles portaran l’indicador de línia “Pl. Espanya - Palau Sant Jordi”.

Per pujar al Palau Sant Jordi, TMB recomana utilitzar la línia 150 de bus (Pl. Espanya - Castell de Montjuïc) que, amb motiu de l’espectacle, es reforçarà amb més vehicles entre les 18 h i les 20 h.

Aquest dijous el metro funciona fins a les 2 de la matinada, en ser vigília de festiu.

Per a més informació es pot consultar l’avís corresponent a la secció d’estat del servei del web de TMB.

Darrera modificació: 04.12.2019Tema: TransportSend to Coorporative: Send to GenTMB: 

TMB lliura els premis als guanyadors del desè festival internacional de curts Subtravelling

Dm, 03/12/2019 - 20:00
03.12.2019Autor: Premsa TMBTMB lliura els premis als guanyadors del desè festival internacional de curts SubtravellingSubtítol: El curt guardonat pel jurat de la categoria oberta al públic Roda a TMB és 'Propera parada', el segon classificat és 'Freedom' i el curt més votat és 'Tú decides'. El microcurt de la secció La Mostra que més ha agradat als usuaris és 'Forgotten'

Aquesta tarda, a l’edifici històric del convent dels Àngels del Macba, ha tingut lloc l’entrega de premis als guanyadors de les diferents categories de la desena edició del Subtravelling, el festival internacional de cinema curt de Transports Metropolitans de Barcelona, organitzat per la Fundació TMB, que per quart any consecutiu ha repetit la col·laboració amb el festival de cinema SMIFF del metro de Seül, la capital de Corea del Sud.

I els guanyadors són…

Dins la categoria a competició oberta al públic, Roda a TMB, en què els mateixos usuaris envien els seus vídeos rodats als transports públics de TMB, el treball escollit pel jurat és Propera parada, dirigida per Jaume Subirós. El curt retrata en tres minuts l’enamorament a primera vista entre dues noies que viatgen en metro: el món s’atura davant la màgia dels seus ulls i de la dansa. El guanyador, que ha competit amb 130 curts presentats en aquesta edició, s’ha endut un viatge per a dues persones a Corea i la projecció en exclusiva del curt al festival SMIFF de Seül 2020, a més d’un sopar degustació i un any de cinema gratis.

Enguany també es premiava el segon millor curtmetratge, i en aquesta secció el jurat ha escollit l’obra Freedom, dirigit per Oussama Blal, que s’ha endut un viatge a Nova York i un menú degustació. L’original curt de ficció reflexiona sobre la llibertat de l’ésser humà.

L’obra més votada d’aquesta categoria per part dels usuaris del web del festival Subtravelling és el curt Tú decides d’Hugo Riera, on un jove estudiant decideix desafiar el temps per corregir els seus mals hàbits quan viatja en metro. Enguany, un altre curt ha rebut una menció especial per part del jurat: ha estat Rosa, dirigit per Tess Masero. El curt retrata un viatge en el temps pels passadissos del suburbà que pot canviar el destí dels protagonistes.

Els 10 curts finalistes s’emetran properament a les pantalles d’informació per als usuaris MouTV, presents en autobusos, andanes i trens de metro. I els cinc primers es projectaran durant el festival SMIFF 2020. Els cinc finalistes són: el curt guanyador Propera parada, de Jaume Subirós; Freedom, d'Oussama Blal; Rosa, de Tess Masero; Xu Hui Ying, d’Otto Alegre, i Cupido, de Mercedes González.

D’altra banda, pel que fa a la secció La Mostra, en què es presentaven 20 curts, l’obra que ha rebut més vots al web del festival és el curt Forgotten, dirigit per Lee Jun-Sang. El curt, rodat a l’Índia, relata la relació entre dos desconeguts que es troben en la consulta d'un metge, i tots dos comparteixen història, encara que no la puguin recordar.

Hi havia també un premi per als votants, que només pel fet de votar els curts de les diferents categories al web del Subtravelling podien guanyar un viatge a Londres per a dues persones. El guanyador del sorteig és Llorenç Raich.

A més, durant el període de votació, del 29 d’octubre al 18 de novembre, diàriament s’han sortejat entre els votants de totes les categories entrades dobles de cinema vàlides durant tot un any. El web del festival ha rebut gairebé 37.000 visites i 7.864 vots de 1.884 votants.

Els premis han estat oferts per Disney i Disney / Pixar, a través de les pel·lícules Aladdín i Toy Story 4, restaurant Muxia i Cines Filmax Gran Via.

Darrera modificació: 03.12.2019Tema: Cultura i OciSend to Coorporative: Send to GenTMB: 

El transport públic de TMB, a punt per al Nadal 2019 a Barcelona

Dm, 03/12/2019 - 11:34
03.12.2019Autor: Premsa TMBEl transport públic de TMB, a punt per al Nadal 2019 a Barcelona Subtítol: Per Cap d'Any el metro funcionarà tota la nit, mentre que el dimarts 24 de desembre, vigília de Nadal, tancarà a les 23 hores

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha previst un dispositiu de Nadal semblant al d’anys anteriors, amb la finalitat de facilitar els desplaçaments durant les festes. L’oferta de bus i metro s’adaptarà a les característiques especials d’aquestes dates, en què disminueix la demanda de transport per motius laborals i d’estudis, però s’incrementen els viatges amb destí o origen a les zones comercials, així com les visites a familiars i les sortides de lleure.

Els autobusos comencen els reforços divendres vinent, dia 6, segon festiu comercial d’aquest mes de desembre a Barcelona.

Autobusos

S’aplicarà un reforç de les línies d’autobusos que transcorren pel centre de Barcelona i altres eixos comercials els dies 6, 8, 15, 22 i 29 de desembre, festius en què els comerços estan autoritzats a obrir les portes. També s’augmenta la capacitat de transport d’algunes línies, dotant-les de vehicles articulats.

Cal tenir en compte que el dimarts 24 de desembre, vigília de Nadal, els autobusos de TMB faran l’última sortida des de les parades d’origen a les 22.00 hores.

Metro

El metro serà un cop més l’opció més recomanable per eludir la congestió associada a les dates nadalenques. Els dies feiners es mantindrà una oferta semblant a l’habitual de l’hivern, cosa que proporciona capacitat de transport adequada tant en hora punta com en la resta de franges horàries.

El dijous 5 de desembre, pel fet de ser vigília de festiu, el servei de metro serà fins a les 2 de la matinada. El dia 6 de desembre l’horari serà també fins a les 2 de la matinada, ja que tot i ser festiu és divendres, i el dia 7, dissabte, el metro funcionarà tota la nit, i diumenge 8 de desembre, fins a les 12 de la nit.

D’altra banda, dimarts 24 de desembre, la vigília de Nadal, el servei de metro finalitzarà, com és habitual en aquesta data, a les 23 hores. El dia de Nadal el metro funcionarà de 5 del matí a 2 de la matinada, i per Sant Esteve el metro circularà fins a les 12 de la nit. 

Com és habitual, la nit de Cap d’Any, la que va del dimarts 31 de desembre al dimecres 1 de gener, el metro donarà servei de manera continuada.

Ruta nocturna pels carrers decorats de Nadal

Per primer cop, aquest Nadal Barcelona té una ruta nocturna a bord d’un bus turístic de dos pisos. La ruta Barcelona Night Tour Christmas Lights, de TMB i de Barcelona Turisme, recorre tots els divendres, dissabtes i diumenges, fins al 4 de gener, els carrers del centre de la ciutat que llueixen l’enllumenat de Nadal. Les sortides són a les 8 del vespre des de la plaça de Catalunya i convé fer reserva prèvia. Un nou servei per al públic familiar, adreçat tant als visitants com també als barcelonins i barcelonines, que des d’una perspectiva insòlita descobreix la decoració nadalenca tan típica d’aquestes festes amb un guia que explica en tres idiomes les tradicions catalanes més típiques del Nadal.  

Darrera modificació: 03.12.2019Tema: TransportSend to Coorporative: Send to GenTMB: 

Pàgines

TMB a Flickr

Carrussel imatges TMB a Flickr

TMB al Twitter

Club joTMBé

JOTMBE