Dissabte, 15 de desembre de 2018

Notes de premsa

 

Subscriure a Canal Notes de premsa
Actualitzat: fa 30 minuts 22 segons

Transport públic per al concert de Pablo López al Palau Sant Jordi

Dv, 14/12/2018 - 09:30
14.12.2018Autor: Premsa TMBTransport públic per al concert de Pablo López al Palau Sant JordiSubtítol: TMB habilitarà dissabte un servei especial d’autobusos de baixada entre el recinte i la plaça d’Espanya.

Amb motiu del concert que oferirà el cantant Pablo López al Palau Sant Jordi (21.30 hores) dissabte 15 de desembre, Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) habilitarà un servei especial d’autobusos de baixada quan finalitzi el concert (a partir de les 23 hores, aproximadament) entre el recinte i la plaça d’Espanya. Per a aquest servei seran vàlids tots els títols de transport del sistema tarifari integrat. Els vehicles portaran l’indicador de línia “Pl. Espanya - Palau Sant Jordi”.

Per pujar al Palau Sant Jordi, TMB recomana utilitzar la línia 150 de bus (Pl. Espanya - Castell de Montjuïc) que, amb motiu del concert, es reforçarà amb més vehicles entre les 19 i les 21.30 hores.

Dissabte el metro funciona durant tota la nit.

Per a més informació es pot consultar l’avís corresponent a la secció d’estat del servei del web de TMB.
 

Darrera modificació: 14.12.2018Tema: TransportSend to Coorporative: Send to GenTMB: 

TMB publica el registre de materials amb possible contingut d’amiant trobats en vehicles de Metro

Dj, 13/12/2018 - 14:04
13.12.2018Autor: Premsa TMBTMB publica el registre de materials amb possible contingut d’amiant trobats en vehicles de MetroSubtítol: Ha finalitzat l’anàlisi de les mostres de pintura antisoroll en les caixes i els bastidors dels trens de les sèries 2000, 3000 i 4000

La Direcció de TMB continua treballant en el control i la solució de la problemàtica de l’amiant present a la xarxa de metro, amb actuacions simultànies en diferents àmbits, en els quals es van cobrint etapes, en col·laboració amb els proveïdors, les autoritats laborals i els delegats de prevenció. Com ja ha quedat patent, es posa sempre en primer terme la seguretat del personal i dels usuaris, una pauta a la qual s’afegeix la necessitat de transparència, ja que és primordial que els treballadors de l’empresa tinguin coneixement dels avenços realitzats i de les mesures adoptades.

Així, a finals de novembre es va crear un web monogràfic per fer el seguiment i respondre consultes dels empleats sobre la realitat i els efectes de l’amiant a les instal·lacions i els vehicles del metro de Barcelona. Aquesta setmana s’hi ha publicat el primer registre d’elements del material mòbil que poden contenir el mineral. Al web s’hi pot consultar també abundant informació sobre aspectes tècnics i sanitaris, la documentació del procés de desamiantació i un apartat de preguntes freqüents per resoldre dubtes.

Un d’aquests elements és la pintura bituminosa que recobreix les caixes i els bastidors dels trens més antics, els de les sèries 3000 i 4000, que circulen per les línies 3 i 1 respectivament. Un cop analitzades les mostres de pintura antisoroll dels 210 cotxes que integren les dues sèries, són 94 els que han donat algun positiu, mentre que els 116 restants han resultat negatius. La substància detectada, en una baixa proporció, és un derivat de l’amiant que es troba en estat no friable (que no desprèn fibres) i ben conservat, raó per la qual no representa cap perill per a les persones usuàries ni per als empleats de l’operació.

Auditoria dels trens

Pel que fa als components elèctrics i mecànics, en la revisió a què s’estan sotmetent els trens de les sèries 2000, 3000, 4000 s’han identificat unes volanderes aïllants en un conjunt de resistències i unes juntes en les caixes de greix dels bogis —tot situat als baixos del tren— de les quals no es pot assegurar plenament que estiguin lliures d’amiant, motiu pel qual seran senyalitzades (amb l'objectiu que no es manipulin en les actuacions de manteniment fins que siguin substituïdes).

Continuen els reconeixements mèdics específics per al personal de l’empresa de Metro potencialment exposat a materials amb contingut d’amiant, que complementen el programa oficial de vigilància de la salut pel mateix motiu que ja segueix una part de la plantilla. Els reconeixements són voluntaris i els col·lectius que hi poden participar s’han ampliat novament amb les seccions de Taller Mecànic, Alta Tensió i Magatzem Central. Fins ara s’han fet  reconeixements a més de 400 persones de la plantilla, de les aproximadament 800 previstes. La realització d’aquestes revisions i el seu estudi mèdic mitjançant una tomografia axial computeritzada d’alta resolució (TACAR), una tècnica de diagnòstic per la imatge més sensible que la radiografia de tòrax, permet diagnosticar lesions toràciques de forma precoç.

Òrgan per a la gestió de l’amiant

D’altra banda, s’ha aprovat la creació de l’Òrgan Consultiu d’Anàlisi i Gestió del Material amb Contingut d’Amiant a TMB (OCA), concebut com un òrgan transversal amb la participació de diferents àrees de la companyia per a la planificació i implantació del Pla Director de l’Amiant. L’OCA té les facultats de gestió ordinària de tot allò relacionat amb les activitats de detecció i eliminació de l’amiant, així com de comunicació interna i externa de les activitats, donat que un dels objectius assumits per TMB és la màxima transparència en la gestió d’aquesta problemàtica.

Darrera modificació: 13.12.2018Tema: EmpresaSend to Coorporative: Send to GenTMB: 

Transport públic per al concert de Loquillo al Palau Sant Jordi

Dj, 13/12/2018 - 09:30
13.12.2018Autor: Premsa TMBTransport públic per al concert de Loquillo al Palau Sant JordiSubtítol: TMB habilitarà divendres un servei especial d’autobusos de baixada entre el recinte i la plaça d’Espanya.

Amb motiu del concert que oferirà el cantant Loquillo al Palau Sant Jordi (21.30 hores) divendres 14 de desembre, Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) habilitarà un servei especial d’autobusos de baixada quan finalitzi el concert (a partir de les 23 hores, aproximadament) entre el recinte i la plaça d’Espanya. Per a aquest servei seran vàlids tots els títols de transport del sistema tarifari integrat. Els vehicles portaran l’indicador de línia “Pl. Espanya - Palau Sant Jordi”.

Per pujar al Palau Sant Jordi, TMB recomana utilitzar la línia 150 de bus (Pl. Espanya - Castell de Montjuïc) que, amb motiu del concert, es reforçarà amb més vehicles entre les 19 i les 21.30 hores.

Divendres el metro funciona fins a les 2 de la matinada.

Per a més informació es pot consultar l’avís corresponent a la secció d’estat del servei del web de TMB.
 

Darrera modificació: 13.12.2018Tema: TransportSend to Coorporative: Send to GenTMB: 

El projecte ‘Umbral’ baixa al metro i acull intervencions artístiques en 12 estacions

Dll, 10/12/2018 - 14:00
10.12.2018Autor: Premsa TMBEl projecte ‘Umbral’ baixa al metro i acull intervencions artístiques en 12 estacionsSubtítol: Els vinils de gran format conviden els usuaris a reflexionar sobre temes com els drets humans, la immigració, el refugi, la integració i el racisme

El projecte Umbral proposa una sèrie d’intervencions artístiques que animen a reflexionar al voltant del fenomen de la migració i el racisme i que té presència als deu districtes de la ciutat a través del metro. El projecte expositiu, format per una desena d’intervencions de dotze artistes i tres projectes d’entitats, l’impulsa l’Ajuntament de Barcelona i compta amb la col·laboració de TMB.

Les intervencions expositives a les estacions de metro consisteixen en impressions de gran format realitzades en vinil i la creació de cartells artístics que s’instal·len com a part del mobiliari publicitari. A l’exterior de les estacions se situen les torretes per senyalitzar les estacions en què es troben les intervencions.

Els vinils es poden veure en una dotzena d’estacions de la xarxa de metro: Diagonal (L3 i L5), Ciutadella / Vila Olímpica (L4), Sants Estació (L3 i L5), Maria Cristina (L3), Passeig de Gràcia (L2, L3 i L4), Arc de Triomf (L1), Drassanes (L3), Espanya (L1 i L3), Urquinaona (L1 i L4), Fabra i Puig (L1), Guinardó / Hospital de Sant Pau (L4) i Mundet (L3).

Una de les intervencions es pot veure a l’Espai Mercè Sala, situat al passadís de connexió entre els dos vestíbuls de la línia 5 de l’estació de Diagonal, que es pot visitar de dilluns a divendres de 10 a 20 hores, fins a principis de febrer. L’entrada és gratuïta.

Els autors de les intervencions artístiques al metro són Yto barrada i Leila Alaoui, Banu Cenetoglu i La Llista Oblidada, Ramon Esono, Daniel García Andújar, Eulàlia Grau, Rogelio López Cuenca i Elo Vega, Teresa Margolles, Dan Perjovschi, Estefanía Peñafiel i Hiwa K.

L’art que convida a reflexionar

Amb Umbral els artistes volen ampliar el debat sobre la vulneració dels drets humans en l’àmbit de les migracions a nivell global. El projecte incideix en la necessitat de crear noves estructures des de les quals pensar i integrar el flux d’éssers humans que, per motius polítics i socials, han de deixar les seves llars i emigrar a altres indrets.

El projecte Umbral s’emmarca dins la conferència internacional United Cities for Rights organitzada per l’Àrea de Drets de la Ciutadania de l’Ajuntament de Barcelona i que se celebra avui i demà al CCCB amb motiu del 70è aniversari de la Declaració Internacional dels Drets Humans.  


El projecte artístic 'Umbral' reflexiona sobre el racisme i la immigració / Foto: Pep Herrero (TMB)


La intervenció de l'entitat Frontera Sur es pot veure a l'estació de la L4 Guinardó / Hospital de Sant Pau / Foto: Pep Herrero (TMB)


La mexicana Teresa Margolles retrata la situació a la frontera de Cúcuta, ciutat fronterera entre Colòmbia i Veneçuela  / Foto: Pep Herrero (TMB)
 

Darrera modificació: 10.12.2018Tema: SocietatSend to Coorporative: Send to GenTMB: 

Transport públic al Camp Nou per dimarts, 11 de desembre (Barça - Tottenham)

Dll, 10/12/2018 - 08:49
10.12.2018Autor: Premsa TMBTransport públic al Camp Nou per dimarts, 11 de desembre (Barça - Tottenham)Subtítol: El metro funcionarà fins a les 12 de la nit, com és habitual els dies feiners

Per al partit de la fase de grups de la Lliga de Campions entre el FC Barcelona i el Tottenham de dimarts, 11 de desembre, que tindrà lloc al Camp Nou a partir de les 21 hores, TMB reforçarà el seu servei de metro i d’autobusos.

Els serveis i reforços previstos són els següents:

  • Metro: Es reforçarà amb més personal a les estacions properes a l’estadi i amb més trens en circulació. Les línies i estacions que donen accés al Camp Nou són Badal (línia 5); Collblanc (línia 5, línia 9 Sud i línia 10 Sud), i Palau Reial, Maria Cristina i Les Corts, de la línia 3. Dimarts el metro funciona fins a les 12 de la nit.
     
  • Autobusos: Es reforçarà el servei de les línies H8 i 52 en funció de la demanda que es pugui produir i a la sortida es posaran en funcionament dues línies especials entre el Camp Nou i plaça de Catalunya i entre el Camp Nou i Mossèn Cinto Verdaguer. El bitllet d’aquestes línies val 3,10 €.
     

Per a més informació es pot consultar l’avís corresponent a la secció d’estat del servei del web de TMB.

Darrera modificació: 10.12.2018Tema: TransportSend to Coorporative: Send to GenTMB: 

Transport públic per al concert d’El Barrio al Palau Sant Jordi

Dv, 07/12/2018 - 09:30
07.12.2018Autor: Premsa TMBTransport públic per al concert d’El Barrio al Palau Sant JordiSubtítol: TMB habilitarà dissabte un servei especial d’autobusos de baixada entre el recinte i la plaça d’Espanya

Amb motiu del concert que oferirà el cantautor El Barrio al Palau Sant Jordi (21.30 hores) dissabte 8 de desembre, Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) habilitarà un servei especial d’autobusos de baixada quan finalitzi el concert (a partir de les 23 hores, aproximadament) entre el recinte i la plaça d’Espanya. Per a aquest servei seran vàlids tots els títols de transport del sistema tarifari integrat. Els vehicles portaran l’indicador de línia “Pl. Espanya - Palau Sant Jordi”.

Per pujar al Palau Sant Jordi, TMB recomana utilitzar la línia 150 de bus (Pl. Espanya - Castell de Montjuïc) que, amb motiu del concert, es reforçarà amb més vehicles entre les 19 i les 21.30 hores.

Dissabte el metro funciona durant tota la nit.

Per a més informació es pot consultar l’avís corresponent a la secció d’estat del servei del web de TMB.
 

Darrera modificació: 07.12.2018Tema: TransportSend to Coorporative: Send to GenTMB: 

Pilarín Bayés convida a descobrir la història del tramvia a petits i grans

Dc, 05/12/2018 - 15:50
05.12.2018Autor: Premsa TMBPilarín Bayés convida a descobrir la història del tramvia a petits i gransSubtítol: La dibuixant presenta 'La petita història del tramvia', on repassa la història i curiositats dels primers tramvies, el Tramvia Blau i TRAM. A partir d’avui, ja es pot adquirir el conte il·lustrat a les principals llibreries de Barcelona

TRAM, Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) i l’Editorial Mediterrània van presentar ahir el llibre La petita història del tramvia amb la Pilarín Bayés, la il·lustradora que ha dibuixat l’evolució d’aquest mode de transport. El llibre explica en 16 pàgines la història dels primers tramvies, arribats a Barcelona el 1872, l’arribada i funcionament del Tramvia Blau i l’entrada en funcionament del TRAM.

El llibre forma part d’una col·lecció de 317 volums que van començar a publicar-se l’any 1993 i han explicat la història de grans artistes, persones il·lustres, edificis i modes de transport.

La presentació va tenir lloc a la llibreria Laie de Barcelona on la periodista Marina Romero va dirigir una conversa amb la Pilarín Bayés; la responsable de l’Editorial Mediterrània, la Montserrat Costas; el director de la Fundació TMB, Santiago Torres; i el director general de TRAM, Humberto López Vilalta.

La presentació d’ahir al vespre va congregar a mig centenar de persones a la llibreria LAIE de Barcelona. El director general de TRAM va compartir la il·lusió de participar en aquest llibre: “TRAM celebrarà 15 anys l’any vinent i no volem perdre la nostra identitat ni orígens. Per això mateix, quan ens van comunicar que també hi participaria TMB, ens va fer doble il·lusió. I aquesta il·lusió es va ser triple quan vam saber que aquestes històries del tramvia serien un conte de la Pilarín Bayés”.

El director de la Fundació TMB va voler destacar també l’ús d’aquesta història com “una eina pedagògica per a les generacions més joves i per conscienciar als més petits sobre el paper fonamental que ha jugat el tramvia en el desenvolupament de la ciutat i de la seva àrea metropolitana”.

“Aquest conte m’ha fet molta il·lusió dibuixar-lo perquè el tramvia és un punt on es creua la vida de molta gent. A més, guardo un molt bon record de quan jo vivia a Barcelona, dibuixar aquestes històries i tota la feina de documentació m’han fet recordar aquella època d’estudiant quan vivia a Barcelona i tenia la parada de tramvia davant de casa”, ha declarat Pilarín Bayés, autora de les il·lustracions, per tancar la presentació.

A partir d’avui, ja es pot adquirir La petita història del tramvia a les principals llibreries de Barcelona i a la botiga online de TRAM, www.botiga.tram.cat. A més, s’incorpora als materials dels programes d’activitats escolars TMB Educa i TRAMeduca.


Un moment de l'acte a la llibreria Laie / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

Darrera modificació: 05.12.2018Tema: Cultura i OciSend to Coorporative: Send to GenTMB: 

El transport públic de TMB, a punt per al Nadal 2018 a Barcelona

Dm, 04/12/2018 - 09:00
04.12.2018Autor: Premsa TMBEl transport públic de TMB, a punt per al Nadal 2018 a Barcelona Subtítol: Per Cap d'Any el metro funcionarà tota la nit, mentre que el dilluns 24 de desembre, vigília de Nadal, tancarà a les 23 hores

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha previst un dispositiu de Nadal semblant al d’anys anteriors, amb la finalitat de facilitar els desplaçaments durant les festes. L’oferta de bus i metro s’adaptarà a les característiques especials d’aquestes dates, en què disminueix la demanda de transport per motius laborals i d’estudis, però s’incrementen els viatges amb destí o origen a les zones comercials, així com les visites a familiars i les sortides de lleure.

Els autobusos comencen els reforços dijous vinent, dia 6, primer festiu comercial d’aquest mes de desembre a Barcelona.

Autobusos

S’aplicarà un reforç de les línies d’autobusos que transcorren pel centre de Barcelona i altres eixos comercials els dies 6, 8, 9, 16, 23 i 30 de desembre, festius en què els comerços estan autoritzats a obrir les portes. També s’augmenta la capacitat de transport d’algunes línies, dotant-les de vehicles articulats.

Cal tenir en compte que el dilluns 24 de desembre, vigília de Nadal, els autobusos de TMB faran l’última sortida des de les parades d’origen a les 22.00 hores.

Metro

El metro serà un cop més l’opció més recomanable per eludir la congestió associada a les dates nadalenques. Els dies feiners es mantindrà una oferta semblant a l’habitual de l’hivern, cosa que proporciona capacitat de transport adequada tant en hora punta com en la resta de franges horàries.

El dimecres 5 i el divendres 7 de desembre, pel fet de ser vigílies de festiu, el servei es prestarà fins a les 2 de la matinada. El dia 6 de desembre l’horari serà l’habitual d’un festiu i estarà obert dins a la mitjanit, i el dia 8, dissabte, el metro funcionarà tota la nit.

D’altra banda, dilluns 24 de desembre, la vigília de Nadal, el servei de metro finalitzarà, com és habitual en aquesta data, a les 23 hores. El dia de Nadal el metro funcionarà de 5 del matí a 2 de la matinada, i per Sant Esteve, dimecres 26, el metro circularà fins a les 12 de la nit. 

Com és habitual, la nit de Cap d’Any, la que va del dilluns 31 de desembre al dimarts 1 de gener, el metro donarà servei de manera continuada.

Darrera modificació: 04.12.2018Tema: TransportSend to Coorporative: Send to GenTMB: 

JoTMBé evoluciona i ofereix més avantatges i beneficis als seus usuaris

Dll, 03/12/2018 - 12:36
03.12.2018Autor: Premsa TMBJoTMBé evoluciona i ofereix més avantatges i beneficis als seus usuaris Subtítol: El programa de màrqueting relacional de TMB incorpora un sistema de classificació per punts que premiarà els membres més actius de la comunitat. Ja es poden adquirir títols de transport a través de l’aplicació mòbil de TMB

JoTMBé, el programa de màrqueting relacional de TMB, evoluciona i es converteix en un programa de punts que ofereix més avantatges i premis exclusius als membres més actius de la comunitat d’usuaris del transport públic de Barcelona i la seva àrea metropolitana. Aquesta nova modalitat per punts té per objectiu recompensar els usuaris amb més punts i classificar-los en quatre nivells.

El programa de punts permet aconseguir avantatges i regals exclusius (com ara entrades a espectacles culturals...) amb accions senzilles com personalitzar a través de l’usuari del JoTMBé tant a través de la TMB App com del web de TMB, seleccionar les línies de bus i metro favorites, parades i estacions preferides, activar alertes per rebre informació personalitzada sobre les alteracions previstes al servei o bé fer servir l’iBus (eina que informa sobre el temps de pas del proper bus) o comprar títols, aquestes dues últimes només mitjançant la TMB App.

Així, a mesura que l’usuari fa aquestes accions, acumula punts. Com més accions, més punts, i això es tradueix en més nivell i més recompenses. El sistema de punts està dividit en quatre nivells: el nivell 1, a partir de 100 punts; el nivell dos, a partir de 200 punts; el nivell 3, a partir de 500 punts i nivell 4, a partir de 1.000 punts. Només per registrar-se al JoTMBé, el nou usuari ja rep 100 punts i ja aconsegueix el nivell 1.

Dins l’aplicació es podrà consultar en tot moment el saldo de punts, el nivell i l’historial detallat de totes les accions que ha realitzat l’usuari. Per aconseguir els premis, els usuaris podran participar en exclusiva en concursos i promocions, a través de sortejos, premis immediats o bé fent alguna prova d’habilitat.

El programa JoTMBé, que actualment té més de 780.000 membres, va integrar-se fa uns mesos al web de TMB i a l’aplicació per a mòbils corporativa. Un dels punts forts del JoTMBé és la personalització de la informació sobre l’estat del servei de metro i bus, que l’usuari configura i visualitza segons les seves necessitats; a més també sorteja entrades i fa descomptes directes d’experiències culturals i d’oci.

Venda en línia dels títols de transport

Al mateix temps, la nova versió de la TMBApp, l’aplicació mòbil de TMB, incorpora una nova funcionalitat. L’opció, que ja està disponible, ofereix la possibilitat d’adquirir en línia títols de transport no personalitzats com el bitllet senzill, la T-10, la T-50/30, la T-jove, la T-mes, la T-trimestre, la T-dia, el bitllet aeroport i els abonaments turístics Hola Barcelona Travel Card.

El procés de compra és molt senzill i es realitza íntegrament a través de l’aplicació, inclòs el pagament amb targeta de crèdit. A partir d’aquí, el sistema genera un codi que és el que s’ha d’introduir a la màquina distribuïdora de qualsevol estació de metro per imprimir el títol de transport adquirit. L’aplicació permetrà desar les dades de pagament per poder agilitzar adquisicions futures i també es podrà consultar l’històric de compres, sol·licitar una factura o tramitar una devolució. 

Darrera modificació: 03.12.2018Tema: SocietatSend to Coorporative: Send to GenTMB: 

TMB presenta la flota elèctrica d’alta capacitat que funcionarà a la primera línia d'emissió zero

Dv, 30/11/2018 - 12:50
30.11.2018Autor: Premsa TMBTMB presenta la flota elèctrica d’alta capacitat que funcionarà a la primera línia d'emissió zeroSubtítol: Els set vehicles articulats Irizar i Solaris, actualment en proves en buit, començaran a transportar passatgers a la H16 a partir del desembre

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha presentat avui set nous autobusos elèctrics articulats que donaran servei a la línia H16, la primera que es reconvertirà íntegrament a l’emissió zero a la ciutat. Els nous vehicles, a més d’estar preparats per a la càrrega ràpida en ruta, incorporen destacats avenços tecnològics i marquen el camí d’un salt endavant tant en la qualitat ambiental com en el nivell de seguretat del transport públic urbà.

La presentació ha tingut lloc en el transcurs de la jornada La mobilitat elèctrica: el repte del transport de superfície, que TMB ha organitzat a l’edifici Fòrum amb la participació de destacats experts del sector, amb l'objectiu de contextualitzar l’aposta de la companyia pels autobusos d’emissió zero.

Els set nous autobusos són de 18 metres de longitud i estan equipats amb un pantògraf plegable sobre el sostre que s’acobla als punts de recàrrega ràpida situats als extrems de la línia H16, al carrer Cisell, a prop del passeig de la Zona Franca, i a l’avinguda Eduard Maristany, a l’entorn del Fòrum. Mitjançant el pantògraf, els vehicles són capaços de carregar en el temps de regulació l’energia suficient per fer el trajecte fins a la terminal de l’extrem contrari. La càrrega ràpida en ruta es combina amb la càrrega lenta durant les nits a la cotxera, on també s’ha instal·lat l’equipament corresponent. D’aquesta manera s’assegura que aquests autobusos de gran capacitat (per a uns 120 passatgers) siguin autònoms i plenament operatius al llarg d’una jornada sense haver de dotar-los de bateries voluminoses i pesants.

Sistemes intel·ligents de conducció

A més del doble sistema de càrrega, els nous autobusos incorporen destacades novetats tecnològiques orientades a la millora de la seguretat i la sostenibilitat:

  • Substitució dels retrovisors per un sistema de càmeres intel·ligents que ajuden el conductor en la visió exterior; el Solaris afegeix sensors ultrasònics de proximitat a la part posterior
  • Sistema de visió perimetral de 270º per facilitar les maniobres a baixa velocitat
  • Rodes d’alumini, de menys pes, per reduir el consum, i de més durabilitat
  • A l’Irizar, passadís d’acordió translúcid que dona lluminositat a una part habitualment opaca de l’interior
  • Al Solaris, llums automàtics i eixugavidres intel·ligents
     

Addicionalment, els vehicles seran equipats amb el sistema Mobileye de sensors i visió artificial, que avisa el conductor amb senyals lluminosos i sonors de possibles impactes amb elements mòbils de l’exterior.

Com tots els autobusos articulats que està adquirint TMB, els presentats avui tenen les característiques de confort i accessibilitat següents:

  • Quatre portes, per a l’entrada simultània per les dues de davant
  • Facilitats per a persones amb mobilitat reduïda: places reservades, rampa retràctil, polsadors per a invidents, terra baix antilliscant
  • Polsadors d’obertura intel·ligent de portes
  • Connectors USB per a la càrrega de dispositius mòbils, wifi ciutadà
  • Aire condicionat

En termes de confort, la tracció elèctrica suposa a més que la marxa és silenciosa i progressiva. En el quadre hi ha més detalls tècnics dels set autobusos, diferenciats per models.

La fabricació dels set autobusos va ser adjudicada per concurs a les firmes Irizar (quatre unitats del model i2e articulat) i Solaris (tres unitats d’Urbino 18e), per un import conjunt de 5,7 milions d’euros. Amb aquesta adquisició, TMB ha iniciat la creació d’una flota elèctrica que donarà servei a diferents línies, a mesura que es vagin equipant amb les estacions de recàrrega necessàries.

TMB ha decidit que la primera línia totalment electrificada a termini mitjà sigui la H16 (Pg. Zona Franca - Fòrum / Campus Besòs). Per això les seves parades terminals ja compten amb estacions de recàrrega: la de la Zona Franca va ser creada i posada en servei en el marc del projecte europeu ZeEUS, mentre que la del Fòrum es va estrenar l’estiu passat i té la particularitat que s'alimenta d'energia procedent de la xarxa de metro, concretament de la subcentral de Llacuna, de la línia 4. Així, s'ha realitzat amb èxit un dels experiments inclosos en el projecte europeu Eliptic (Electrification of Public Transport in Cities), que busca estalviar diners i energia utilitzant sistemes de transport públic elèctrics existents (per exemple el metro, el tramvia i el troleibús) per afavorir altres modalitats de transport que d'aquesta manera augmenten la capacitat i redueixen emissions.

De fet, els nous Irizar i Solaris articulats elèctrics ja fa un temps que estan circulant, en buit i sense fer parades, en l’itinerari de la línia H16 i omplint les bateries a les estacions de recàrrega. A partir d’aquest desembre passaran progressivament a fer recorreguts amb passatgers en aquesta línia i quedaran plenament integrats al carrusel els primers mesos del 2019.

En paral·lel, TMB impulsarà la licitació per al subministrament de més autobusos de les mateixes característiques per continuar el procés de reconversió de la línia H16, que compta  habitualment amb 22 vehicles assignats els dies feiners, i electrificar altres línies.

Aposta pel compliment dels compromisos ambientals

Recentment, TMB va presentar junt amb tres empreses més un prototip de minibús elèctric per a ús urbà intensiu que, si es produís en sèrie, podria ser el model per a l’electrificació dels serveis de proximitat. Són diverses, per tant, les línies d’actuació de l’empresa d’Autobusos en defensa del medi ambient i la sostenibilitat, tant a escala local com global, una aposta que passa per l’electrificació progressiva i la retirada dels cotxes dièsel amortitzats.

La flota d’autobusos de TMB va emprendre una primera reconversió ambiental a principis de la dècada actual que la va situar com la més neta d’Europa el 2015. Els passos fets des d’aleshores van en la línia del compliment dels acords de la Conferència sobre el Canvi Climàtic de París per contenir l’increment de la temperatura mitjana global i afavorir un desenvolupament sense gasos d’efecte hivernacle.

Darrera modificació: 30.11.2018Tema: InnovacióSend to Coorporative: Send to GenTMB: 

TMB adjudica treballs relacionats amb la detecció i eliminació d’amiant per quasi 2 milions d'euros

Dj, 29/11/2018 - 10:00
29.11.2018Autor: Premsa TMBTMB adjudica treballs relacionats amb la detecció i eliminació d’amiant per quasi 2 milions d'eurosSubtítol: S’estan mobilitzant empreses de construcció i consultories especialitzades, mantenidors, formadors i un institut de diagnòstic mèdic per la imatge

La Direcció de TMB continua avançant en el tractament responsable i diligent de la problemàtica de l’amiant present a la xarxa de metro, i ja ha activat els encàrrecs a diferents empreses especialitzades per portar a terme amb la màxima rapidesa les labors de detecció, anàlisi, retirada o neutralització dels elements afectats, a més de la formació i vigilància de la salut dels treballadors. Entre les comandes adjudicades fins ara i les que estan en procés de tramitació interna s’apropen als 2 milions d’euros.

La principal despesa que TMB ha aprovat en relació amb els materials amb contingut d’amiant és la que comporta la retirada d’elements afectats, tasca que executa una constructora especialitzada i acreditada, per a la qual s’han previst 800.000 euros. El segon import més elevat, aprovisionat amb 400.000 euros, correspon a la detecció de components amb amiant en el material mòbil del metro, l’anàlisi de mostres i elaboració d’informes, que realitza una consultoria especialitzada en instal·lacions i sistemes ferroviaris.

Altres firmes de consultoria han rebut encàrrecs per aportar coneixement expert en la gestió d’instal·lacions i vehicles amb algun component afectat, per un import global que supera els 284.000 euros. També participaran en les accions de prevenció i tractament dels materials amb amiant una empresa especialitzada en prevenció de riscos laborals i una enginyeria d’assajos i certificacions, diversos fabricants de components ferroviaris, Metro de Madrid, que assessorarà sobre la gestió documental de tot el procés, i un institut mèdic de diagnòstic per la imatge. Aquest establiment és el que porta a terme les proves de diagnòstic per la imatge a més de 600 persones integrants de la plantilla de Metro seleccionats per la seva potencial exposició a les fibres d’amiant. L’import destinat al conjunt de proves i reconeixements mèdics específics s’estima que pot arribar als 200.000 euros en funció dels resultats que es vagin obtenint.

La suma de quasi 2 milions d’euros correspon a les adjudicacions realitzades o en tràmit en les últimes setmanes. Amb anterioritat, el desembre del 2017, TMB ja va adjudicar per 319.000 euros la identificació de tots els elements de la xarxa de metro que continguin fibres d'amiant i els seus derivats. La finalitat d’aquest inventari exhaustiu, que inclou tots els túnels, estacions, tallers i dependències, és preparar un pla de retirada i substitució de l'amiant segons un ordre de prioritats i d’acord amb els recursos disponibles, com ja es va informar el 23 d’octubre passat.

Darrera modificació: 29.11.2018Tema: EmpresaSend to Coorporative: Send to GenTMB: 

Les línies H2, V1, V19, V23 i V25 completen el desplegament de la nova xarxa de bus

Dg, 25/11/2018 - 09:33
25.11.2018Autor: Premsa TMBLes línies H2, V1, V19, V23 i V25 completen el desplegament de la nova xarxa de busSubtítol: Aquest dilluns culmina la remodelació global del transport de superfície a Barcelona, que en la fase final suposa sumar 66 autobusos més al servei diari

Dilluns, 26 de novembre, es posaran en marxa les darrers cinc línies de la nova xarxa de bus, una d’horitzontal i quatre de verticals: H2, V1, V19, V23 i V25. També es modifiquen una dotzena de línies existents i se’n substitueixen dues. D’aquesta manera culmina l’aposta de transformació iniciada fa sis anys i a partir de la qual l’Ajuntament de Barcelona i TMB han dut a terme la remodelació global del transport públic en superfície més important feta mai a la ciutat.

La nova xarxa de bus queda definitivament configurada per 28 línies d’alta freqüència, dissenyades amb trajectes rectilinis, mesures de prioritat i abundant informació de servei per facilitar-ne l’ús als ciutadans. La delimitació i senyalització de 97 àrees d’intercanvi busca a més que es puguin combinar entre elles i amb altres transports públics.

Les línies que es posen en marxa demà, totes amb la freqüència bàsica de 8 minuts els feiners, són: H2 (Av. Esplugues - Trinitat Nova), V1 (Granvia l’Hospitalet - Av. Esplugues), V19 (Barceloneta - Pl. Alfonso Comín), V23 (Nova Icària - Can Marcet) i V25: Nova Icària - Horta. Per al seu bon funcionament, l’Ajuntament de Barcelona ha creat 11 quilòmetres de nous carrils bus, ha fet 237 actuacions en parades i ha adaptat 17 cruïlles semafòriques.


Carril bus per a la línia H2 al passeig Valldaura / Foto: TMB

Al mateix temps, dues línies convencionals, 45 i 92, deixen de circular. El recorregut de la 45 entre la plaça Maragall i Horta es podrà fer amb la V25 i el recorregut entre la plaça Maragall i l’Hospital del Mar amb la 47, que es prolonga. Pel que fa a la 92, la línia V19 fa un recorregut molt similar entre la plaça Alfons el Savi i avinguda Tibidabo, i la V23 entre l’Hospital de Sant Pau i l’avinguda Icària.

Modificació i prolongació de línies

Com a part de la reorganització del servei d’autobús, s’apliquen canvis en línies existents per atendre millor la demanda, com ara les prolongacions de les línies H6, a Onze de Setembre, H8, al Bon Pastor, i V13 a avinguda Tibidabo, o bé per reforçar i clarificar l’esquema de la xarxa. És el que persegueix la redistribució de la part alta dels recorreguts de les línies 22, V15 i V17, que s’intercanvien els destins. A partir del 26 de novembre la 22 va al Carmel, la V15 a l’avinguda Tibidabo i la V17 a Vall d’Hebron.

Una altra novetat és que per primera vegada en una línia de la nova xarxa de bus, la H6, s’alternaran vehicles amb dues destinacions diferents: Fabra i Puig, la parada terminal actual, i Onze de Setembre, que és la nova parada terminal resultat de la prolongació fins a Pare Manyanet. La destinació es mostrarà als cartells indicadors frontals dels vehicles.

Aquestes i altres variacions són objecte d’una àmplia campanya de comunicació, que inclou la presència de més de 200 informadors al carrer. La informació de detall es pot consultar als webs de TMB i de l’Ajuntament.

Al mateix temps que es completa la malla de línies verticals, horitzontals i diagonals, el projecte ha comportat un reforç del servei de proximitat amb més oferta i més cobertura territorial. En conjunt s’ha incrementat en 66 vehicles (22 el 2017 i 44 el 2018) el servei diari en el conjunt de la xarxa per atendre l’augment de demanda i les creacions i prolongacions de línies. Una d’aquestes noves línies és la 133 (Sant Andreu Arenal - Baró de Viver), que es posa en servei també el 26 de novembre.

Darrera modificació: 25.11.2018Tema: TransportSend to Coorporative: Send to GenTMB: 

Línies d’autobusos afectades per la 95a cursa Jean Bouin

Dv, 23/11/2018 - 10:00
23.11.2018Autor: Premsa TMBLínies d’autobusos afectades per la 95a cursa Jean BouinSubtítol: El metro garantirà la mobilitat urbana durant el pas de les diferents proves esportives diumenge al matí

Amb motiu de la celebració de la 95a edició de la Jean Bouin, la cursa atlètica més antiga d’Espanya, que tindrà lloc a Barcelona el proper diumenge 25 de novembre, algunes línies de bus podrien veure modificat o limitat el recorregut entre les 8.30 i les 13 hores, aproximadament. Per aquesta raó, Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) recomana el metro durant aquestes hores i en aquells desplaçaments a l’entorn dels llocs per on transcorrerà la cursa.

La Cursa Open de 10 quilòmetres, la més llarga, sortirà de l’avinguda Rius i Taulet a les 9 del matí i afectarà tot el trànsit de superfície al llarg del recorregut. Els llocs principals seran: avinguda Maria Cristina, carrers Lleida, Tamarit, Entença, Gran Via, pl. Tetuan, pg. Sant Joan, carrer Ausiàs Marc, ronda Sant Pere, pg. Lluís Companys, pg. Picasso, pg. Colom, pl. Drassanes, av. Paral·lel, carrers Calàbria, Tamarit i Lleida, fins arribar de nou a les avingudes Maria Cristina i Rius i Taulet.

Tot plegat provocarà diferents afectacions en 32 línies de bus de TMB, que veuran alterat o limitat el recorregut mentre es desenvolupin les proves esportives. Són les següents: D20, D50, H12, H14, H16, V11, V13, V15, V17, 7, 13, 19, 21, 22, 24, 39, 45, 46, 47, 52, 54, 55, 59, 62, 63, 65, 67, 79, 120, 121, 150 i el servei especial de bus que substitueix el funicular de Montjuïc. Les línies 13, 55 i 150 es veuran afectades des de dissabte 24 de novembre a partir de les 15 hores fins diumenge 25 a les 14 hores.

Per a més informació, es pot consultar l’avís corresponent a la secció d’estat del servei del web de TMB.

Darrera modificació: 23.11.2018Tema: TransportSend to Coorporative: Send to GenTMB: 

TMB lliura els premis als guanyadors del novè festival internacional de curts Subtravelling

Dj, 22/11/2018 - 20:25
22.11.2018Autor: Premsa TMBTMB lliura els premis als guanyadors del novè festival internacional de curts SubtravellingSubtítol: El curt guardonat pel jurat de la categoria oberta al públic Roda a TMB és ‘Miradas que hablan’, el segon classificat és ‘Fly me to the moon’ i el curt més votat és ‘Nyctophobia’. El microcurt de la secció La Mostra que més ha agradat als usuaris és ‘Arrival of the train’


Jurat, guanyadors, finalistes i patrocinadors del Subtravelling al final de la gala / Foto: Pep Herrero (TMB)

Aquesta tarda, a l’edifici històric del convent dels Àngels del Macba, ha tingut lloc l’entrega de premis als guanyadors de les diferents categories de la novena edició del Subtravelling, el festival internacional de cinema curt de Transports Metropolitans de Barcelona, organitzat per la Fundació TMB, que per tercer any consecutiu ha repetit la col·laboració amb el festival de cinema SMIFF del metro de Seül, la capital de Corea del Sud. 

I els guanyadors són…

Dins la categoria a competició oberta al públic, Roda a TMB, on els mateixos usuaris envien els seus vídeos rodats als transports públics de TMB, el treball escollit pel jurat és Miradas que hablan, de Marc Vadillo. El curt retrata en menys de quatre minuts els enamoraments a primera vista que tenen lloc al transport públic, on cada dia milers de mirades amaguen boniques històries. El guanyador, que ha competit amb els altres 108 curts presentats, s’ha endut un viatge per a dues persones a Corea i la projecció en exclusiva del curt al festival SMIFF de Seül 2019, a més d’una tauleta tàctil, un sopar degustació i un any de cinema gratis. 

Enguany també es premiava el segon millor curtmetratge, i en aquesta secció el jurat ha escollit l’obra Fly me to the moon, d’Helena Izquierdo, Marina Izquierdo i Marc Serra, que s’han endut un viatge a Nova York, una tauleta tàctil i un menú degustació. L’original curt d’animació relata l’emocionant viatge en metro que porta el protagonista fins a la lluna.

L’obra més votada d’aquesta categoria per part dels usuaris del web del festival Subtravelling, i que també rep una menció especial per part del jurat, ha estat Nyctophobia, dirigida per Laura Sala, que s’ha emportat un any de cinema gratis. El curt, protagonitzat per l’actor Àlex Monner (Polseres vermelles), retrata una angoixant història de suspens pels passadissos del suburbà.

Els 10 curts finalistes s’emetran properament a les pantalles d’informació per als usuaris MouTV, presents en autobusos, andanes i trens de metro. I els cinc primers es projectaran durant el festival SMIFF 2019. Els cinc finalistes són: el curt guanyador Miradas que hablan, de Marc Vadillo; Fly me to the moon, d’Helena Izquierdo, Marina Izquierdo i Marc Serra; Nyctophobia de Laura Sala; Mobiles Connect, d’Aida Rodríguez i Ken Rawlinson, i Destí, d’Eduard Marín. 

D’altra banda, pel que fa a la secció La Mostra, en què es presentaven 20 curts, l’obra que ha rebut més vots al web del festival és el curt d’animació Arrival of the train, dirigit per Hana Kim. El curt, de producció coreana, relata l’emotiva relació d’un pare i la seva filla.

Hi havia també un premi per als votants, que només pel fet de votar els curts de les diferents categories al web del Subtravelling podien guanyar un viatge a Dubai per a dues persones. La guanyadora del sorteig és Mari Carmen Yuste.

A més, durant el període de votació, del 15 d’octubre al 18 de novembre, diàriament s’han sortejat entre els votants de totes les categories entrades dobles de cinema vàlides durant tot un any. El web del festival ha rebut més de 47.000 visites aquests dies de concurs.

Els premis han estat oferts per Disney Pixar, a través de les pel·lícules Els increïbles 2 i Ralph rompe internet, Vodafone, restaurant  Muxia i Cines Filmax.


L'equip del curt 'Miradas que hablan', guanyador de la categoria Roda a TMB / Foto: Pep Herrero (TMB)


L'autora del curt més votat, Laura Sala, rep el premi corresponent / Foto: Pep Herrero (TMB)

Darrera modificació: 22.11.2018Tema: Cultura i OciSend to Coorporative: Send to GenTMB: 

TMB realitza l’encapsulat del fibrociment que cobreix les andanes de l’estació de Verneda

Dj, 22/11/2018 - 15:00
22.11.2018Autor: Premsa TMBTMB realitza l’encapsulat del fibrociment que cobreix les andanes de l’estació de VernedaSubtítol: Ha finalitzat l’extracció de mostres de la pintura antisoroll en les caixes i els bastidors dels trens de les sèries 2000, 3000 i 4000 de Metro

La Direcció de TMB ratifica la seva voluntat de tractar la problemàtica de l’amiant present a la xarxa de metro de manera responsable i diligent, i de continuar donant prioritat a la seguretat del personal i dels usuaris, amb actuacions preventives que donin la màxima garantia de tranquil·litat per al bon funcionament del servei de transport.

Així, la setmana passada es van executar els treballs d’encapsulat, mitjançant una substància adhesiva, de les planxes de fibrociment que revesteixen la coberta de la nau d’andanes de l’estació de metro de Verneda, a la línia 2, com a mesura temporal de reforç per garantir la impossibilitat de despreniment de fibres en el cas hipotètic d’una manipulació o ruptura de les planxes. 

Com ja s’ha informat anteriorment, el 2019 aquests elements seran retirats definitivament dins del pla de desamiantació de les infraestructures de la xarxa de metro. Fins aleshores, es realitzaran inspeccions de la subjecció de la coberta i es faran les actuacions de manteniment preventiu necessàries.

Revisió de trens

D’altra banda, la Direcció ha comunicat als membres del Comitè de Seguretat i Salut i del Comitè d’Empresa de Metro els últims avenços en la detecció i tractament de materials amb contingut d’amiant pel que fa als trens en circulació a la xarxa. 

En concret s’ha transmès que ha finalitzat l’extracció de mostres de pintura bituminosa dels trens de les sèries 3000 i 4000, els més antics de la flota, que circulen per les línies 3 i 1 respectivament. Fins ara s’han obtingut els resultats de 203 cotxes (dels 210 que integren les dues sèries), en 93 dels quals s’ha localitzat un component derivat de l’amiant, en una baixa proporció, en estat no friable (que no desprèn fibres) i ben conservat, raó per la qual no representa cap perill per a les persones usuàries ni per als empleats de l’operació.

També s’han acabat les anàlisis de la pintura antisoroll dels trens de la sèrie 2000, de la línia 3, amb resultats negatius. Amb anterioritat, els fabricants de les sèries 2100 i 500 ja havien confirmat documentalment que la pintura amb què es van revestir no conté amiant. Els constructors dels trens més moderns, sèries 5000, 6000 i 9000, han certificat que els van fabricar sota la normativa que prohibeix la utilització, producció i comercialització d’amiant.

Pel que fa als components elèctrics, en la revisió a què s’estan sotmetent els trens de les sèries 2000, 3000 i 4000 s’han identificat peces amb algun contingut d’amiant en les caixes dels convertidors elèctrics auxiliars, com ja es va informar el 6 de novembre passat, i en una placa aïllant situada a l’interior dels armaris d’interruptors tèrmics. Aquesta última peça és present també en els trens de la sèrie 2100, que formen part del material mòbil de la línia 4. Finalment, en els trens 4000 s’ha identificat contingut d’amiant en volanderes aïllants en els armaris de la central anunciadora d’estacions. En tots els casos es tracta de materials que no desprenen fibres i/o estan fora de l’abast dels usuaris i treballadors d’operació, però s’estan senyalitzant perquè no es manipulin en les actuacions de manteniment.

L’absència de risc per a les persones ha estat confirmada amb nous mesuraments ambientals en les cabines dels trens, que han donat resultats negatius.

Progrés dels exàmens mèdics

Ja s’han fet reconeixements mèdics específics a 140 integrants de la plantilla de Metro per la seva potencial exposició a les fibres d’amiant, dels més de 600 previstos. La realització d’aquestes revisions i el seu estudi mèdic mitjançant una tomografia axial computeritzada d’alta resolució (TACAR), una tècnica de diagnòstic per la imatge més sensible que la radiografia de tòrax, permetrà diagnosticar lesions toràciques de forma precoç.

La TACAR permet descartar o detectar patologies relacionades amb l’aminat. D’entre les no malignes, les més habituals són les plaques pleurals, amb o sense calcificacions, que son engrossiments locals de la pleura. De fet, son la manifestació més comuna de l’exposició a l’amiant i entre el 3% i el 14% de treballadors exposats les poden tenir, tot i que també poden produir-se per altres causes. 

Aquestes plaques pleurals son sempre asimptomàtiques, no tenen repercussió sobre la funció respiratòria i no incrementen el risc de patir càncer. També es podran detectar altres lesions asimptomàtiques com les fibrosis pericardíaques localitzades, l’embassament pleural benigne o l’atelèctasi rodona. 

L’amiant també pot causar l’asbestosi pulmonar, malaltia respiratòria per afectació fibròtica del parènquima pulmonar, que provoca tos seca, dispnea (dificultat respiratòria) i, en funció del grau d’afectació, diferents nivells d’insuficiència respiratòria. 

La TACAR també permet detectar mínims nòduls pulmonars, lesions rodones o ovalades que en la meitat dels casos corresponen a lesions benignes causades per infeccions o bé restes cicatricials, però que també poden ser malignes. Per tant, es la tècnica de diagnòstic per la imatge recomanada  per la detecció inicial de neoplàsies relacionades amb l’amiant com son el mesotelioma (pleural, pericàrdic o peritoneal). 

Durant aquest procés de vigilància específica per l’exposició a l’amiant, es previsible que es detectin ocasionalment malalties respiratòries, cardiovasculars, tiroides, renals o d’altres no relacionades amb l’exposició a les fibres d’asbest.

Finalitzat el procés, es notificaran els resultats al Departament de Salut de Generalitat. En cas de detectar patologies com asbestosi, fibrosi pleural difusa amb restricció respiratòria, fibrosi del pericardíac difusa amb insuficiència cardíaca, neoplàsia maligna de bronqui i pulmó, mesotelioma o càncer de laringe causades per l’amiant, es notificaran com a malaltia professional tal com preveu la llei.

Darrera modificació: 22.11.2018Tema: EmpresaSend to Coorporative: Send to GenTMB: 

Transport públic per al concert de Malú al Palau Sant Jordi

Dj, 22/11/2018 - 11:50
22.11.2018Autor: Premsa TMBTransport públic per al concert de Malú al Palau Sant JordiSubtítol: TMB habilitarà divendres un servei especial d’autobusos de baixada entre el recinte i la plaça d’Espanya

Amb motiu del concert que oferirà la cantant Malú al Palau Sant Jordi (21 hores) divendres 23 de novembre, Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) habilitarà un servei especial d’autobusos de baixada quan finalitzi el concert (a partir de les 22.45 hores, aproximadament) entre el recinte i la plaça d’Espanya. Per a aquest servei seran vàlids tots els títols de transport del sistema tarifari integrat. Els vehicles portaran l’indicador de línia “Pl. Espanya - Palau Sant Jordi”.

Per pujar al Palau Sant Jordi, TMB recomana utilitzar la línia 150 de bus (Pl. Espanya - Castell de Montjuïc) que, amb motiu del concert, es reforçarà amb més vehicles entre les 18.30 i les 21 hores.

Divendres el metro funciona fins a les 2 de la matinada.

Per a més informació es pot consultar l’avís corresponent a la secció d’estat del servei del web de TMB.

Darrera modificació: 22.11.2018Tema: TransportSend to Coorporative: Send to GenTMB: 

Creació de la línia 133 de bus del barri, que uneix Baró de Viver, Sant Andreu i el Bon Pastor

Dc, 21/11/2018 - 11:10
21.11.2018Autor: Premsa TMBCreació de la línia 133 de bus del barri, que uneix Baró de Viver, Sant Andreu i el Bon PastorSubtítol: A partir del 26 de novembre circularà cada dia de la setmana amb minibusos accessibles i freqüències de 45 minuts

Dilluns vinent, 26 de novembre, començarà a donar servei la nova línia 133 de Bus del Barri de la xarxa d’autobusos de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), amb un recorregut que enllaça els barris de Baró de Viver, Sant Andreu de Palomar i el Bon Pastor, al districte de Sant Andreu de la ciutat de Barcelona.

La línia 133 farà un trajecte circular de 7,5 quilòmetres per aquests tres barris, que inclou parades a les portes dels centres d’atenció primària de Sant Andreu i de Casernes, el mercat municipal i la seu del Districte. També connectarà amb estacions de metro de les línies 1, 9 Nord i 10 Nord, així com amb línies d’autobús d’alta freqüència com la H4, la H6, la H8 i la V33. En total tindrà 25 parades i funcionarà amb minibusos accessibles a persones amb mobilitat reduïda, els set dies de la setmana, amb intervals de 45 minuts, els feiners entre les 7 i les 21 h, i els dissabtes i festius entre les 9 i les 21 hores. Al frontal portarà l’indicatiu Sant Andreu Arenal - Baró de Viver.


Recorregut de la línia 133

La creació de la línia 133 forma part de la fase final de la reestructuració de la xarxa d’autobusos de Barcelona, que el mateix 26 de novembre es traduirà en la implantació de les línies d’altes prestacions H2, V1, V19, V23 i V25. Al mateix temps que es completa la malla de línies verticals, horitzontals i diagonals, el projecte inclou un reforç del servei de proximitat amb més oferta i més cobertura territorial. A aquest reforç s’hi destinen 23 vehicles addicionals, dels 66 que s’incorporen al servei diari en el conjunt de la xarxa per atendre l’increment de demanda i les creacions i prolongacions de línies.

Per a més detalls es podrà consultar l’avís a la secció corresponent del web de TMB.

Darrera modificació: 21.11.2018Tema: TransportSend to Coorporative: Send to GenTMB: 

Tancament d’una andana de l’estació Jaume I de la línia 4 durant 10 dies, per obres d’accessibilitat

Dll, 19/11/2018 - 10:56
19.11.2018Autor: Premsa TMBTancament d’una andana de l’estació Jaume I de la línia 4 durant 10 dies, per obres d’accessibilitatSubtítol: Del 24 de novembre al 3 de desembre, els trens no hi pararan en direcció Trinitat Nova, per treballs d’adaptació de la infraestructura a persones amb mobilitat reduïda

A partir del dissabte 24 de novembre i fins al dilluns 3 de desembre, tots dos inclosos, estarà tancada l’andana direcció Trinitat Nova de l’estació de Jaume I de la línia 4 de metro, per obres de millora d’accessibilitat. Per tant, els trens procedents de Barceloneta se saltaran Jaume I i continuaran sense aturar-se fins a Urquinaona. L’altra andana, direcció La Pau, funcionarà amb normalitat i els trens sí que hi efectuaran parada.

Aquesta afectació s’emmarca en les obres d’adaptació de l’estació de Jaume I a persones amb mobilitat reduïda que està duent a terme el Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya. Els treballs, que van començar el juny de 2017, consisteixen principalment en la instal·lació de dos ascensors i la remodelació dels dos vestíbuls de l’estació.  L’obra comporta una inversió de 4 MEUR i finalitzarà l’estiu vinent.


Alternatives de mobilitat

A efectes pràctics, l’andana direcció Trinitat Nova de l’estació Jaume I estarà operativa fins al final del servei de divendres 23, a les 2 de la matinada de dissabte, i tornarà a estar oberta dimarts 4 de desembre a les 5 del matí.

Durant l’afectació d’aquests 10 dies, els usuaris poden utilitzar com a alternativa:

  • Per arribar a Jaume I des de Barceloneta, les línies regulars de bus de TMB V15 o 45 (47 a partir del dia 26) que circulen per la Via Laietana, o bé continuar amb metro fins a Urquinaona, fer el canvi de sentit (direcció La Pau) i baixar a l’andana oberta de Jaume I.
     
  • Per agafar el metro des de Jaume I en direcció a Trinitat Nova, les línies de bus V15, V17 i 45 (47 a partir del dia 26) i baixar a la parada Via Laietana - Comtal, que queda a 70 metres de l’accés del metro d’Urquinaona.

 

Alternatives amb bus i metro:

 

Per a més informació sobre les alternatives de transport es podrà consultar l’avís corresponent a la secció d’estat del servei del web de TMB.

Darrera modificació: 19.11.2018Tema: TransportSend to Coorporative: Send to GenTMB: 

Les línies de bus D50 i 19 recuperen el recorregut pel carrer Mallorca entre Sicília i Verdaguer

Dll, 19/11/2018 - 08:58
19.11.2018Autor: Premsa TMBLes línies de bus D50 i 19 recuperen el recorregut pel carrer Mallorca entre Sicília i VerdaguerSubtítol: El final de la segona fase de les obres de les noves sortides d'emergència del túnel de l'AVE ha permès reobrir parcialment el trànsit a la cruïlla de Nàpols

El cap de setmana passat Adif va finalitzar la segona fase de les obres de construcció de les noves sortides d’emergència del túnel d’alta velocitat Sants - La Sagrera, cosa que ha permès reobrir parcialment al trànsit les cruïlles del carrer Mallorca amb els carrer Nàpols i Independència, al districte de l'Eixample.

Com a conseqüència, les línies d’autobús D50 i 19, que estaven desviades des del juliol passat, han recuperat el recorregut recte pel carrer Mallorca des del carrer Sicília fins a la plaça de Mossèn Jacint Verdaguer. Al mateix temps, aquestes dues línies de TMB han deixat de parar a la plaça Sagrada Família i ho fan passat Sicília, en una parada provisional situada davant del número 367 del carrer Mallorca.

Pel mateix motiu, la ruta blava del Barcelona Bus Turístic ha passat a pujar pel carrer Roger de Flor fins a Sant Antoni Maria Claret, sense que això ocasioni cap canvi a les parades.

Les línies H10, 33 i 34 continuen circulant desviades des de la Meridiana pel carrer Aragó i la Diagonal.

Darrera modificació: 19.11.2018Tema: TransportSend to Coorporative: Send to GenTMB: 

Dotze cotxes de la L3 de metro, fabricats el 1996, obtenen la certificació de pintura lliure d’amiant

Dm, 13/11/2018 - 13:41
13.11.2018Autor: Premsa TMBDotze cotxes de la L3 de metro, fabricats el 1996, obtenen la certificació de pintura lliure d’amiantSubtítol: Es continua desenvolupant l’anàlisi de les caixes i bastidors dels trens més antics, prioritzant la seguretat del personal i dels usuaris

La Direcció ha comunicat avui als membres del Comitè de Seguretat i Salut i del Comitè d’Empresa de Metro els nous avenços en la detecció i tractament de materials amb contingut d’amiant pel que fa a la pintura antisoroll que revesteix les caixes i la part inferior dels bastidors als trens.

En concret s’ha transmès que la pintura dels cotxes motors tipus MB de la sèrie 2000 ha estat certificada documentalment com a lliure d’amiant. Es tracta de 12 cotxes fabricats el 1996 i posats en servei el 1997, que circulen en composicions quíntuples a la línia 3. La totalitat dels cotxes d’aquesta sèrie, la resta dels quals daten del 1992, estan sent analitzats i fins al moment en cap s’ha trobat indicis d’amiant en la pintura bituminosa.

Amb anterioritat, els fabricants de les sèries 2100 i 500 ja havien confirmat documentalment que la pintura amb què es van revestir no conté amiant. Els constructors dels trens més moderns, sèries 5000, 6000 i 9000, han certificat que els van fabricar sota la normativa que prohibeix la utilització, producció i comercialització d’amiant.

Mentrestant, s’ha continuat desenvolupant l’anàlisi dels trens de les sèries 3000 i 4000, els més antics de la flota, que circulen per les línies 3 i 1 respectivament. Fins ara s’han obtingut els resultats de 185 cotxes (dels 210 que integren les dues sèries), en 76 dels quals s’ha localitzat un component derivat de l’amiant, en una baixa proporció, en estat no friable (que no desprèn fibres) i ben conservat, raó per la qual no representa cap perill per a les persones usuàries ni per als empleats de l’operació.

Les anàlisis continuen amb la màxima celeritat i s’espera haver-les completat a mig mes de novembre. Mentrestant en els trens afectats no s’hi realitza cap actuació de manteniment que pugui alterar l’estat de la pintura i provocar l’emissió de fibres, sense les precaucions adequades, ja que la determinació de la Direcció de TMB és donar prioritat a la seguretat del personal, fins i tot si això suposa que algun d’aquests trens no pugui donar servei.

D’altra banda, ahir van començar els reconeixements mèdics específics per al personal de l’empresa de Metro potencialment exposat a materials amb contingut d’amiant, que complementen el programa oficial de vigilància de la salut pel mateix motiu, que ja segueix una part de la plantilla. Els reconeixements són voluntaris i hi pot participar tot el personal que al llarg de la seva vida laboral hagi treballat als departaments de Material Mòbil, Senyals i Comunicacions, Tramvia Blau i Manteniment d’Estacions i que estan en actiu.

Darrera modificació: 13.11.2018Tema: EmpresaSend to Coorporative: Send to GenTMB: 

Pàgines

TMB a Flickr

Carrussel imatges TMB a Flickr

TMB al Twitter

Club joTMBé

JOTMBE