Dijous, 17 d'octubre de 2019

Notes de premsa

 

Subscriure a Canal Notes de premsa
Actualitzat: fa 2 hores 53 minuts

Alteracions en els serveis de metro i autobusos amb motiu de la vaga general del 18 d’octubre

Dc, 16/10/2019 - 13:40
16.10.2019Autor: Premsa TMBAlteracions en els serveis de metro i autobusos amb motiu de la vaga general del 18 d’octubreSubtítol: TMB informarà pels canals habituals sobre l’estat de les xarxes de transport al llarg de la jornada

Com a conseqüència de la convocatòria de vaga general feta per diversos sindicats, aquest divendres, 18 d’octubre, poden produir-se alteracions a les xarxes de metro i autobusos de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), en funció del seguiment que tingui.

El Departament de Treball, Afers Socials i Famílies de la Generalitat de Catalunya ha dictat una ordre que estableix la prestació de serveis essencials en aquesta jornada i que per al metro i els autobusos garanteix una oferta equivalent al 50% de l’habitual en les hores punta (de 6.30 a 9.30 i de 17 a 20 hores) i del 25% la resta del dia.

A més, el transport de superfície patirà afectacions amb motiu de les concentracions i manifestacions que se celebrin al llarg de la jornada. A Barcelona, la convocatòria de les 17 h amb inici als Jardinets de Gràcia, que transcorrerà pel passeig de Gràcia fins a la Gran Via, ocasionarà el desviament o la limitació de les línies d’autobús que circulen pel sector central de la ciutat.

Els transports d’oci no tenen assignats serveis essencials. Per tant, el Barcelona Bus Turístic i el telefèric de Montjuïc poden veure alterat o interromput el seu funcionament.

TMB informarà al llarg del divendres de l’abast de les alteracions i de l’estat del servei pels canals habituals, en especial el web corporatiu i el perfil de Twitter @TMBinfo, que en farà el seguiment en temps real.

Darrera modificació: 16.10.2019Tema: TransportSend to Coorporative: Send to GenTMB: 

L'Espai Mercè Sala acull l'exposició 'La llum secreta'

Dll, 14/10/2019 - 11:00
14.10.2019Autor: Premsa TMBL'Espai Mercè Sala acull l'exposició 'La llum secreta'Subtítol: El fotògraf i investigador de la imatge Daniel Rivera ens convida a reflexionar sobre el valor que la llum natural té en la fotografia

L’Espai Mercè Sala, la sala d’exposicions al metro de Diagonal, acull l’exposició La llum secreta, un projecte del fotògraf argentí Daniel Rivera, que compta amb el suport de Fujifilm, EGM i Transports Metropolitans de Barcelona (TMB). L’autor ens convida a reflexionar sobre el valor que té la llum natural en la fotografia, tot evitant la il·luminació artificial. El fotògraf no manipula l’escena, hi participa com a observador de la realitat per esdevenir un caçador de llum i ressaltar la veritable bellesa del lloc i del moment captat.

La ciutat i el bosc són els espais seleccionats per l’artista per desenvolupar aquesta idea, tots dos són igual de caòtics. Dins del llenguatge fotogràfic són dos àmbits que contenen múltiples elements de distracció i aquí sorgeix el repte del fotògraf, captar el moment en què la llum natural endreça el caos tot desvelant, per a l’observador, quin és, d’entre tots els elements, el motiu principal de cada fotografia. Aquesta manera de veure la llum, respectant la seva característica original i evitant l’ús de la il·luminació artificial, ja no és habitual. És la llum i són les ombres, que canvien en un curt espai de temps però que tenen la força necessària per transformar l’escenari i els objectes com per art de màgia.

Daniel Rivera va néixer el 1948 a Mendoza (Argentina) i es va formar com a fotògraf al Foto Club Buenos Aires i al Instituto Nacional de Artes Gráficas. Com a fotògraf ha col·laborat amb diferents mitjans de comunicació argentins, ha treballat la fotografia publicitària i es va especialitzar en fotografia de moda, el retrat i el nu. Posteriorment, un cop arriba l’era digital, reprèn la fotografia analògica i aplica les possibilitats aconseguides en l’àmbit analògic i les trasllada al digital, dotant aquest sistema fotogràfic de molta més qualitat. La cerca el porta a investigar amb moltes càmeres de diferents models i marques, que avalua amb nombroses comparatives i proves de camp.

Des del 2008 participa a Fotocommunity, la plataforma més gran d’Europa per als aficionats a la fotografia. Actualment, és professor de fotografia avançada a l’Agrupació Fotogràfica de Catalunya, entre altres centres. Recentment, ha col·laborat amb la Fundació TMB en els treballs de restauració i conservació de material fotogràfic que es fan des del departament de Patrimoni Històric de TMB.

L’exposició es pot veure fins a finals de novembre a l’Espai Mercè Sala, situat al passadís de connexió entre els dos vestíbuls de la línia 5 de l’estació de Diagonal, de dilluns a divendres de 10 a 20 hores. L’entrada és gratuïta.

Darrera modificació: 14.10.2019Tema: Cultura i OciSend to Coorporative: Send to GenTMB: 

Cafè científic al vestíbul de l’estació d'Universitat, dimecres 16 a la tarda

Dll, 14/10/2019 - 10:00
14.10.2019Autor: Marta EspinosaCafè científic al vestíbul de l’estació d'Universitat, dimecres 16 a la tardaSubtítol: És la segona sessió participativa que té lloc al metro, organitzada pel Centre de Regulació Genòmica, i que tractarà sobre els límits de la fertilitat

Aquest dimecres, 16 d’octubre, a les 19.00 hores, tindrà lloc un cafè científic organitzat pel Centre de Regulació Genòmica (CRG), amb la col·laboració de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB). L’acte se celebrarà al vestíbul de la cèntrica estació d’Universitat (L1 i L2).

El cafè científic porta per títol Fertilitat i edat, quins són els límits? i és una de les sessions que programa el cicle del Centre de Regulació Genòmica de Barcelona al llarg de tot un any. Aquest, per això, en un espai inesperat, tindrà lloc al metro. Es tracta d’una sessió participativa (entre xerrada i debat) on intervenen científics experts i el públic en general. La taula rodona tindrà una durada aproximada de 90 minuts i s’oferirà cafè per als assistents, d’aquí el nom del cicle.

En aquesta trobada els ponents seran Aida Rodríguez Nuevo, investigadora del laboratori de Biologia de l’Oòcit i Dormició Cel·lular del CRG; Mònica Parriego Beltrán, embriòloga clínica del laboratori de Reproducció Assistida de Dexeus Dona Barcelona; i Josefina Goberna Tricas, professora titular en el departament d’Infermeria de Salut Pública, Salut Mental i Maternoinfantil de la Universitat de Barcelona. La xerrada vol proposar un debat distès sobre el fet que cada vegada es poden tenir fills amb més edat gràcies als avenços en el camp de la fertilitat, i donar resposta a la pregunta: fins a quina edat és èticament acceptable que una dona pugui ser mare? I un home pare? Per primer cop, la xerrada es retransmetrà en streaming. El primer cafè científic al metro es va fer el 2018 i el tema era l’evolució humana.

Els cafès científics CRG són espais de diàleg entre experts en un tema d’actualitat de base científica i el públic en general, que fomenten l’esperit crític i l’enriquiment mutu entre científics i ciutadans, així com l’intercanvi de visions, neguits i reflexions i que tenen lloc a diferents emplaçaments de la ciutat.

Darrera modificació: 14.10.2019Tema: SocietatSend to Coorporative: Send to GenTMB: 

Transport públic per a l’RBF Winter Festival al Palau Sant Jordi

Dv, 11/10/2019 - 09:30
11.10.2019Autor: Premsa TMBTransport públic per a l’RBF Winter Festival al Palau Sant JordiSubtítol: TMB habilitarà diumenge un servei especial d’autobusos de baixada entre el recinte i la plaça d’Espanya

Amb motiu del concert de l’RBF Reggaeton Winter Festival Barcelona, que tindrà lloc al Palau Sant Jordi (18 h) diumenge, 13 d’octubre, Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) habilitarà un servei especial d’autobusos de baixada quan finalitzi el concert (a partir de les 22.15 h, aproximadament) entre el recinte i la plaça d’Espanya. Per a aquest servei seran vàlids tots els títols de transport del sistema tarifari integrat. Els vehicles portaran l’indicador de línia “Pl. Espanya - Palau Sant Jordi”.

Per pujar al Palau Sant Jordi, TMB recomana utilitzar la línia 150 de bus (Pl. Espanya - Castell de Montjuïc) que, amb motiu del concert, es reforçarà amb més vehicles entre les 17.30 i les 21.15 h.

Diumenge el metro funciona fins a les 12 de la nit.

Per a més informació es pot consultar l’avís corresponent a la secció d’estat del servei del web de TMB.
 

Darrera modificació: 11.10.2019Tema: TransportSend to Coorporative: Send to GenTMB: 

Transport públic per al concert de Paulo Londra al Palau Sant Jordi

Dj, 10/10/2019 - 08:10
10.10.2019Autor: Premsa TMBTransport públic per al concert de Paulo Londra al Palau Sant JordiSubtítol: TMB habilitarà demà divendres un servei especial d’autobusos de baixada entre el recinte i la plaça d’Espanya

Amb motiu del concert de Paulo Londra que tindrà lloc al Palau Sant Jordi (21 h) demà divendres, 11 d’octubre, Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) habilitarà un servei especial d’autobusos de baixada quan finalitzi el concert (a partir de les 22.15 h, aproximadament) entre el recinte i la plaça d’Espanya. Per a aquest servei seran vàlids tots els títols de transport del sistema tarifari integrat. Els vehicles portaran l’indicador de línia “Pl. Espanya - Palau Sant Jordi”.

Per pujar al Palau Sant Jordi, TMB recomana utilitzar la línia 150 de bus (Pl. Espanya - Castell de Montjuïc) que, amb motiu del concert, es reforçarà amb més vehicles entre les 18 i les 21 h.

Divendres el metro funciona fins a les 2 de la matinada.

Per a més informació es pot consultar l’avís corresponent a la secció d’estat del servei del web de TMB.
 

Darrera modificació: 10.10.2019Tema: TransportSend to Coorporative: Send to GenTMB: 

Barcelona adquireix 42 trens d’alta eficiència per al metro amb el suport del BEI, l’ICO i l’ICF

Dll, 07/10/2019 - 14:00
07.10.2019Autor: Premsa TMBBarcelona adquireix 42 trens d’alta eficiència per al metro amb el suport del BEI, l’ICO i l’ICFSubtítol: El banc de la UE facilitarà fins a 205 milions d’euros a TMB sota el Pla Juncker per promoure l’acció pel clima. Els bancs públics del govern espanyol i la Generalitat aporten dos crèdits més, de 54 i 50 milions, respectivament, per retirar el material mòbil més antic de la xarxa

L’operació per renovar els 42 trens més antics del metro de Barcelona s’ha tancat avui una vegada signats els contractes de subministrament dels combois a l’operador local TMB i el seu finançament per part del Banc Europeu d’Inversions (BEI), l’Institut de Crèdit Oficial (ICO), l’Institut Català de Finances (ICF) i diverses entitats privades. L’operació està valorada globalment en 268 milions d’euros.

El subministrament dels 42 trens, de cinc cotxes cadascun, va ser adjudicat per concurs públic a Alstom, que lliurarà els dos primers trens el 2020 i la resta en el termini de dos anys i mig. Es construiran a la seva factoria de Santa Perpètua de Mogoda, d’acord amb els criteris de sostenibilitat que TMB ha requerit: estructura lleugera, baix consum energètic, altes taxes de recuperabilitat i reciclabilitat dels components, fiabilitat tècnica i facilitat de manteniment.

Per fer possible aquesta adquisició de material mòbil, gràcies a la qual es retiraran totes les sèries 3000 i 4000, TMB ha concertat diverses operacions de crèdit a molt llarg termini amb entitats públiques i privades, amb l’autorització de l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM) de l’àrea de Barcelona.

El BEI finançarà la major part de la renovació d’aquests trens, destinats a les línies 1 i 3 del metro de Barcelona, ja que ha facilitat fins a 205 milions d’euros a TMB. Aquests fons permetran substituir les 42 composicions, que fa prop de 35 anys que circulen, per trens nous que comptaran amb les últimes tecnologies per millorar la seguretat, els temps d’espera i el confort del servei. També augmentarà la capacitat dels vagons, que arribarà als 1.100 passatgers per als que circulen per la L1 i als 900 per als de la L3.

El suport del BEI contribuirà a promoure l’acció a favor del clima tot reforçant la qualitat del transport públic per fomentar-ne l’ús enfront del privat i reduir, així, les emissions contaminants a Barcelona. A més, els vehicles nous consumiran fins a un 20% menys d’energia i seran més silenciosos. El banc de la UE atorga aquests fons gràcies al suport del Pla d’Inversions per a Europa.

Per completar l’operació, TMB ha obtingut el finançament de l’Institut de Crèdit Oficial (ICO), entitat pública del Ministeri d’Economia i Empresa, per un import de 54 milions d’euros, i de l’Institut Català de Finances (ICF), entitat financera pública propietat de la Generalitat de Catalunya, per 50 milions d’euros. També han concedit préstecs, de 6,4 milions d’euros cadascun, Bankinter i Liberbank.

La vicepresidenta del BEI, Emma Navarro, responsable de l’activitat del BEI a Espanya i de l’acció climàtica del Banc, ha destacat el benefici mediambiental clar d’un projecte “que compleix a la perfecció amb una de les grans prioritats del BEI a Espanya: facilitar la mobilització de recursos a favor del clima per contribuir a la transició ecològica en el nostre país, tot fomentat transports urbans nets i reduint la pol·lució a les ciutats espanyoles. Tal com hem anunciat en la recent Cimera del Clima de Nacions Unides, el BEI té el propòsit ferm de reforçar la seva ambició climàtica, tot incrementat els recursos que destina a la lluita contra el canvi climàtic i a altres objectius mediambientals, la qual cosa suposa un pas fonamental nou en la seva consolidació com a banc europeu del clima”.

La comissària europea de Transports, Violeta Bulc, ha assegurat: “Gràcies a aquesta inversió facilitada a través del Pla Juncker, els ciutadans de Barcelona podran gaudir de trens de metro més confortables, moderns i eficients des del punt de vista energètic per als seus desplaçaments diaris. A més, gràcies a la utilització de material reciclable, aquesta modernització s'ha fet en línia amb els nostres esforços continus per donar suport al transport sostenible”.

Per la seva banda, Rosa Alarcón, presidenta de TMB, assenyala: “Amb la retirada de la flota més antiga, accelerem un procés de renovació que augmentarà la fiabilitat del servei, la sostenibilitat i la comoditat dels passatgers en dues de les nostres línies de metro més freqüentades en un context de màxima exigència per al transport col·lectiu de Barcelona, amb motiu de l’entrada en vigor de la zona de baixes emissions. Aquesta és l’adquisició de material rodant més important en la història de TMB”.

El BEI i l’acció contra el canvi climàtic

El Banc de la UE és una de les institucions multilaterals que més finançament facilita a tot el món per lluitar contra el canvi climàtic. L’objectiu del banc és liderar la mobilització del finançament necessari per mantenir l’escalfament global per sota dels 2 ˚C i limitar l’augment de la temperatura a 1,5 ˚C amb la finalitat de complir els objectius de l’Acord de París. A la Cimera del Clima celebrada el setembre a Nova York, el Grup BEI va anunciar la seva intenció d’augmentar l’acció climàtica, tot incrementant gradualment el finançament del BEI que destina a objectius climàtics i mediambientals fins al 50% l’any 2025 i mobilitzant, fins a l’any 2030, un mínim d’1 bilió d’euros per afavorir inversions que contribueixin a aconseguir aquests objectius. De la mateixa manera, va anunciar el propòsit d’alinear totes les activitats del Grup BEI amb l’Acord de París.

L’acord que s’ha tancat avui és el segon que el BEI aplica a Barcelona i el cinquè a Espanya dins del seu programa Cleaner Transport Facility destinat a promoure sistemes de transport més nets a Europa. Sota aquesta iniciativa, el BEI ha facilitat finançament per renovar les flotes d’autobusos urbans de Las Palmas, Palma de Mallorca, València i Barcelona. El BEI ha finançat la majoria d’aquests projectes sota el marc del Pla d’Inversions per a Europa, la garantia de les quals permet donar suport a inversions que, per la seva estructura o naturalesa, contribueixen a augmentar el creixement econòmic i l’ocupació. El projecte acordat amb TMB compta, també, amb el suport de l’anomenat Pla Juncker i permetrà crear 3.100 llocs de treball necessaris per a la construcció dels vehicles nous. 

El Banc Europeu d’Inversions (BEI) és la institució de finançament a llarg termini de la Unió Europea els accionistes de la qual són els seus Estats membres. El BEI facilita finançament a llarg termini a projectes d’inversió viables amb la finalitat de contribuir a l’assoliment dels objectius de la política de la UE.          

El 2016, la Comissió Europea i el BEI van presentar el nou programa destinat a facilitar el finançament de sistemes de transport més nets i a reduir les emissions (Cleaner Transport Facility, CTF). Aquest mecanisme fa servir instruments existents, entre ells el Fons Europeu per a Inversions Estratègiques i el Mecanisme Connectar Europa.

El Pla d’Inversions per a Europa és una de les prioritats absolutes de la Comissió Europea. Se centra a impulsar les inversions per crear ocupació i creixement mitjançant un ús més intel·ligent de recursos financers nous i ja disponibles, eliminant obstacles a la inversió i proporcionant visibilitat i assistència tècnica a projectes d’inversió.

El Fons Europeu per a Inversions Estratègiques (FEIE) és el pilar principal del Pla Juncker i proporciona unes garanties, la qual cosa fa possible que el BEI pugui invertir en més projectes amb un valor afegit. Ja s’han observat resultats concrets derivats del FEIE. Es preveu que els projectes i acords aprovats per al seu finançament a l’empara del FEIE mobilitzin prop de 393.000 milions d’euros en inversions, entre aquests, més de 46.000 milions a Espanya, i donin suport a prop de 945.000 pimes dels Estats membres de la UE.

TMB és el principal operador de transport públic de Catalunya, un dels més importants d’Espanya i dels pocs d’Europa amb abast global, ferroviari i de superfície. Gestiona una xarxa de metro de 8 línies, 121 quilòmetres i 156 estacions, el 25% de la qual està automatitzada, i una xarxa d’autobusos de 102 línies que sumen 830 quilòmetres de longitud, a més de transports lúdics com el Telefèric de Montjuïc i el Barcelona Bus Turístic. En total, facilita 615 milions de viatges a l’any a Barcelona deu municipis més de la seva àrea metropolitana, gràcies a l’esforç i a la professionalitat de les 8.200 persones que integren la seva plantilla.


Rosa Alarcón, presidenta de TMB, i Emma Navarro, vicepresidenta del BEI, en la firma de l'acord / Foto: Pep Herrero (TMB)


Sergio Boya i Miguel Ángel Martín, d'Alstom, i Rosa Alarcón i Gerardo Lertxundi, de TMB ( Foto: Pep Herrero (TMB)


Firma del crèdit amb l'ICO / Foto: Pep Herrero (TMB)


Firma del crèdit amb l'ICF / Foto: Pep Herrero (TMB)


Firma del crèdit amb Bankinter / Foto: Pep Herrero (TMB)


Firma del crèdit amb Liberbank / Foto: Pep Herrero (TMB)

Darrera modificació: 07.10.2019Tema: EmpresaSend to Coorporative: Send to GenTMB: 

Gerardo Lertxundi, designat conseller delegat de TMB pels consells d'administració de Metro i Bus

Dj, 03/10/2019 - 13:15
03.10.2019Autor: Premsa TMBGerardo Lertxundi, designat conseller delegat de TMB pels consells d'administració de Metro i BusSubtítol: Enginyer de formació, acumula 18 anys d’experiència com a responsable d’empreses i projectes de mobilitat, tant al sector públic com al privat

En una reunió extraordinària celebrada aquest migdia, els consells d’administració de les dues principals empreses de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), Ferrocarril Metropolità de Barcelona, SA (Metro), i Transports de Barcelona, SA (Autobusos), han escollit Gerardo Lertxundi Albéniz com a nou conseller delegat en substitució d’Enric Cañas Alonso.

La designació s’ha fet a proposta de la presidenta, Rosa Alarcón, en el context de la renovació de la Direcció de TMB iniciada el juliol passat fruit de l’acord per al govern de l’AMB subscrit pels grups polítics PSC-CP, En Comú Guanyem, ERC-AM i JxCAT. Prèviament, dimarts passat, el Consell Metropolità de l’AMB, en funcions de Junta General d’Accionistes, havia aprovat la proposta i havia fet efectiu el nomenament de Lertxundi com a membre dels consells d’administració.

Gerardo Lertxundi Albéniz (Sant Sebastià, 1960) és enginyer industrial i ha ocupat anteriorment diversos llocs de responsabilitat en empreses del sector de la mobilitat en diferents territoris, Catalunya inclosa. Format a la Universitat de Navarra, ha exercit càrrecs directius des dels anys 90, primer en el sector privat i també durant una llarga etapa a l’administració pública. Així, va ser director gerent de la Compañía del Tranvía de San Sebastián (empresa municipal que opera el transport urbà amb la denominació Dbus) entre el 2001 i el 2014, funció que va compatibilitzar amb la de director de Mobilitat de l’Ajuntament de la capital guipuscoana entre el 2009 i el 2012.

Seguidament, Lertxundi va fer el salt a Barcelona per impulsar el projecte estratègic de la T-mobilitat com a director general de la Societat Catalana per a la Mobilitat (SocMobilitat). Des del 2017 fins ara ha treballat al grup Vectalia, corporació empresarial del transport i els serveis amb seu a Alacant, on tenia el càrrec de director general d’operacions internacional, amb responsabilitat directa sobre un bon nombre de xarxes metropolitanes de transport en diversos països.

La seva experiència en el sector l’ha portat a participar en instàncies internacionals en col·laboració amb diferents ciutats europees, com el projecte Civitas Archimedes, entre d’altres. També ha tingut responsabilitats a ATUC, l’associació que agrupa les empreses espanyoles de transport urbà, com a president de la comissió de noves tecnologies, màrqueting i qualitat, i a la UTP, la Union des Transports Publiques et Ferroviaires, a França, dins la comissió de noves mobilitats i ciutats del futur.

Com a conseller delegat de TMB, Lertxundi passa a ser el primer executiu del principal operador de transport públic de Catalunya, un dels més grans d'Espanya i dels pocs d'Europa amb abast global, ferroviari i de superfície. Estarà al capdavant d’un plantilla de 8.200 persones que fan funcionar una xarxa de metro de 8 línies, 121 quilòmetres i 156 estacions, el 25% de la qual està automatitzada, i una xarxa d'autobusos de 102 línies que sumen 830 quilòmetres de longitud, a més de transports lúdics com el Telefèric de Montjuïc i el Barcelona Bus Turístic. En total TMB facilita 615 milions de viatges a l'any a Barcelona i deu municipis més de la seva àrea metropolitana.


Gerardo Lertxundi / Foto: Pep Herrero (TMB)

Darrera modificació: 03.10.2019Tema: EmpresaSend to Coorporative: Send to GenTMB: 

Transport públic al Camp Nou per dimecres, 2 d’octubre (Barça - Inter)

Dm, 01/10/2019 - 10:20
01.10.2019Autor: Premsa TMBTransport públic al Camp Nou per dimecres, 2 d’octubre (Barça - Inter)Subtítol: El metro funcionarà fins a les 12 de la nit, com és habitual els dies feiners.

Amb motiu del partit d’anada de la fase de grups de la Lliga de Campions entre el Barça i l’Inter de Milà de dimecres, 2 d’octubre, que tindrà lloc al Camp Nou a partir de les 21 hores, TMB reforçarà el seu servei de metro i d’autobusos.

Els serveis i reforços previstos són els següents:

  • Metro: Es reforçarà amb més personal a les estacions properes a l’estadi i amb més trens en circulació. Les línies i estacions que donen accés al Camp Nou són Badal (línia 5); Collblanc (línia 5, línia 9 Sud i línia 10 Sud), i de la línia 3 Maria Cristina, Les Corts i Palau Reial. Els dies feiners el metro funciona fins a les 12 de la nit.
     
  • Autobusos: Es reforçarà el servei de les línies H8 i 52 en funció de la demanda que es pugui produir i a la sortida es posaran en funcionament dues línies especials entre el Camp Nou i la plaça de Catalunya i entre el Camp Nou i Mossèn Cinto Verdaguer. El bitllet d’aquestes línies val 3,20 €.
     

Per a més informació es pot consultar l’avís corresponent a la secció d’estat del servei del web de TMB.

Darrera modificació: 01.10.2019Tema: TransportSend to Coorporative: Send to GenTMB: 

Afectacions a les línies d’autobusos per la Cursa de la Mercè 2019

Dv, 27/09/2019 - 09:00
27.09.2019Autor: Premsa TMBAfectacions a les línies d’autobusos per la Cursa de la Mercè 2019Subtítol: TMB recomana el metro com a alternativa de transport diumenge al matí

Amb motiu de la celebració de la 41a edició de la Cursa de la Mercè, que tindrà lloc a Barcelona el proper diumenge, 29 de setembre, diverses línies d’autobús poden tenir afectacions pel que fa a recorregut i horari entre les 8 i les 15 hores, aproximadament. Per aquesta raó, Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) recomana el metro per als desplaçaments per determinats sectors de la ciutat, especialment diumenge al matí.

La Cursa de la Mercè (que s’iniciarà a les 9 del matí) afectarà tot el trànsit de superfície al llarg del seu recorregut. La prova esportiva proposa un circuit de 10 quilòmetres que passa per alguns dels punts més emblemàtics de la ciutat. Els participants sortiran de l’avinguda Maria Cristina i continuaran per plaça d’Espanya, av. Paral·lel, carrer Calàbria, Gran Via, passeig de Sant Joan, pg. de Lluís Companys, ronda de Sant Pere, rda. Universitat, pl. Universitat, rda. de Sant Antoni, Sepúlveda, Viladomat i, de nou, av. Paral·lel, pl. d’Espanya i av. Maria Cristina, on hi haurà l’arribada.

Tot plegat provocarà diferents afectacions en 33 línies de bus de TMB, que veuran alterat o limitat el recorregut mentre es desenvolupi la prova esportiva. Són les següents: D20, D50, H12, H14, H16, V9, V11, V13, V15, V17, V19, 6, 7, 13, 19, 21, 22, 24, 39, 45, 46, 47, 52, 54, 55, 59, 62, 63, 65, 67, 79, 120, 121 i 150 i les línies del Barcelona Bus Turístic.

Per a més informació, es pot consultar l’avís corresponent a la secció d’estat del servei del web de TMB.

Darrera modificació: 27.09.2019Tema: TransportSend to Coorporative: Send to GenTMB: 

El metro de Barcelona estrena un innovador sistema de publicitat dinàmica en un túnel de l'L5

Dj, 26/09/2019 - 12:30
26.09.2019Autor: Premsa TMBEl metro de Barcelona estrena un innovador sistema de publicitat dinàmica en un túnel de l'L5Subtítol: Inicialment els espots, de 10 segons, són visibles des de l’interior dels trens entre Hospital Clínic i Diagonal, i pròximament es veuran en dos trams més

Des d’avui el metro de Barcelona disposa d’un nou suport publicitari, situat a l’interior del túnel i visible des de l’interior dels trens, que permet la reproducció de vídeos curts de manera sincronitzada amb el pas dels combois. Es tracta d’una solució tecnològica basada en pantalles de leds, aportada per la firma Adtrackmedia, amb el suport de Telefónica, que obre una nova via per a l’obtenció d’ingressos addicionals que contribueixin a la sostenibilitat del transport públic.

El sistema ha entrat en funcionament al tram de la línia 5 entre Hospital Clínic i Diagonal, sentit Vall d’Hebron, i els pròxims mesos es desplegarà en dos trams més pendents de determinar. S’estan escollint ubicacions al sector central de les línies amb una utilització més elevada que alhora compleixin les condicions tècniques apropiades per a la instal·lació. Quan els tres trams estiguin en funcionament, s’estima que el retorn econòmic per a TMB serà com a mínim de 214.000 euros anuals.

Per fer possible la visualització de la publicitat, es fixa a la paret del túnel un conjunt de columnes de leds que reprodueixen els clips, de deu segons de durada, de tal manera que des de l’interior dels trens es perceben com una única pantalla de vídeo. Com al cine, l’ull humà interpreta l’encadenament de fotogrames fixos com una sola imatge animada, amb la diferència que al metro el desplaçament de les persones dalt del tren substitueix el moviment de la pel·lícula.

Una barra de leds cada 52 centímetres

Per a la primera instal·lació de publicitat dinàmica al metro de Barcelona s’ha escollit un tram de 160 metres entre les estacions d’Hospital Clínic i Diagonal en què s’ha analitzat que els trens circulen a una velocitat estable, d’uns 53 quilòmetres per hora, per assegurar l’efecte òptic de la reproducció dels vídeos. En total s’hi han col·locat 300 barres de leds, espaiades entre si 52 centímetres i connectades a un quadre de comandament i altres equips situats en una cambra de comunicacions a l’estació d’Hospital Clínic.

Perquè la visualització sigui òptima, el vídeo que es reprodueix té una resolució d’alta definició i es refresca a una cadència de 30 frames per segon. D’aquesta manera, el sistema implantat ofereix una qualitat d’imatge i un encaix a la mida de la finestra superiors a les que proporcionen sistemes similars en altres xarxes.

Per TMB, la gestió professional i ordenada de la publicitat en els diferents suports de les seves xarxes és una de les fonts d’ingressos no tarifaris mitjançant els quals es minora la dependència de les tarifes i de les subvencions de les administracions públiques per al sosteniment del transport públic de l’àrea de Barcelona. El foment i la diversificació d’aquest tipus d’ingressos és una de les línies estratègiques de l’empresa, que ha aconseguit elevar-los un 31% entre el 2012 i el 2018.




Darrera modificació: 26.09.2019Tema: EmpresaSend to Coorporative: Send to GenTMB: 

Transport públic per al concert de Michael Bublé al Palau Sant Jordi

Dj, 26/09/2019 - 08:24
26.09.2019Autor: Premsa TMBTransport públic per al concert de Michael Bublé al Palau Sant JordiSubtítol: TMB habilitarà demà divendres un servei especial d’autobusos de baixada entre el recinte i la plaça d’Espanya

Amb motiu del concert de Michael Bublé que tindrà lloc al Palau Sant Jordi (21 h) demà divendres, 27 de setembre, Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) habilitarà un servei especial d’autobusos de baixada quan finalitzi el concert (a partir de les 22.30 h, aproximadament) entre el recinte i la plaça d’Espanya. Per a aquest servei seran vàlids tots els títols de transport del sistema tarifari integrat. Els vehicles portaran l’indicador de línia “Pl. Espanya - Palau Sant Jordi”.

Per pujar al Palau Sant Jordi, TMB recomana utilitzar la línia 150 de bus (Pl. Espanya - Castell de Montjuïc) que, amb motiu del concert, es reforçarà amb més vehicles entre les 18.30 i les 21 h.

Divendres el metro funciona fins a les 2 de la matinada.

Per a més informació es pot consultar l’avís corresponent a la secció d’estat del servei del web de TMB.

Darrera modificació: 26.09.2019Tema: TransportSend to Coorporative: Send to GenTMB: 

El vandalisme al transport ferroviari de l’àrea de Barcelona suposa un cost de 15 milions anuals

Dc, 25/09/2019 - 17:50
25.09.2019Autor: Premsa TMBEl vandalisme al transport ferroviari de l’àrea de Barcelona suposa un cost de 15 milions anualsSubtítol: L’ATM impulsa una campanya per conscienciar de les greus conseqüències de les intrusions contra vehicles i instal·lacions ferroviàries.

L’Autoritat del Transport Metropolità (ATM) de l’àrea de Barcelona impulsa des d’aquest mes de setembre una campanya global per conscienciar de les conseqüències reals del vandalisme sistemàtic contra els vehicles de transport públic. Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), TRAM i Renfe, els operadors de la xarxa ferroviària integrada, es veuen greument perjudicats a diari per intrusions, pintades i destrosses que suposen costos milionaris al cap de l’any. Aquestes intrusions afecten els desplaçaments de milers de ciutadans i ciutadanes, el seu temps i la seva seguretat quan utilitzen el que la llei defineix com a servei essencial per a la ciutadania.

Els responsables de les empreses de transport coincideixen en assenyalar aquest fenomen com un dels principals perjudicis dels operadors d’arreu, i és aquesta la causa principal que ha impulsat la iniciativa de l’ATM, que pretén subratllar els assalts de grups organitzats a les instal·lacions ferroviàries com una forma de delinqüència, lluny de l’art urbà que pot lluir a la via pública de ciutats de tot el món. I aquest és el fil argumental principal de l’espot que l’ATM va estrenar el passat 23 de setembre en el marc del concert ‘Els 40 POP’ de les Festes de La Mercè. Un vídeo de sensibilització que, acompanyat d’altres recursos audiovisuals, també es podrà veure els següents mesos als suports dels operadors ferroviaris de la regió de Barcelona.

Les conseqüències econòmiques desprenen algunes de les xifres més impactants: prop de 15 milions d’euros van ser destinats el darrer any a netejar totes les firmes realitzades a combois i cotxes ferroviaris, a més de reparar els danys que sovint provoquen els autors de les pintades il·legals i protegir les instal·lacions. Les incursions vandàliques van deixar petjada en prop de 3.000 afectacions en trens el passat 2018, sumant els quatre grans operadors ferroviaris. I la superfície total que va haver de ser netejada va superar els 130.000 metres quadrats, l’espai equivalent a 130 piscines olímpiques.

Interrupcions del servei i clima d’inseguretat

Però les conseqüències no només es quantifiquen en despesa pública, també afecten el temps del servei i les persones usuàries. En un any, més de tres milions de persones poden veure’s afectades a l’àrea de Barcelona pels retards i les interrupcions de servei derivades d’actes d’aquest tipus. Això, segons els operadors de transport, augmenta també l’impacte directe contra les persones usuàries i les plantilles de les empreses de transport i de vigilància, i crea un clima d’inseguretat. Alguns d’aquests grups, de fet, que abans fugien en ser descoberts, van ara armats amb barres de ferro o esprais de gas irritant, i han arribat a agredir de forma puntual al personal de seguretat.

Aquest tipus de vandalisme s’ha convertit en el principal problema en l’àmbit de la seguretat per als operadors ferroviaris a tot Espanya, amb creixents implicacions socials, mediambientals, laborals i econòmiques. A diferència del grafit a la via pública, el ferroviari és sempre il·legal, ja que per dur-lo a terme cal prèviament cometre una intrusió en zones sensibles i l’acció vulnera el reglament de seguretat. A més, sol anar associat a diversos delictes com danys, robatoris, coaccions i agressions.

Investigacions policials

Els Mossos d’Esquadra investiguen aquells fets que els operadors ferroviaris denuncien amb l’objectiu de recollir els indicis i identificar, localitzar i detenir els autors d’aquests fets vandàlics. Sovint els autors utilitzen màscares o es cobreixen el rostre per evitar que se’ls pugui reconèixer mitjançant el sistema de videovigilància i durant la seva acció malmeten mesures de seguretat per dificultar l’esclariment dels fets. Un cop identificats, són denunciats per una infracció administrativa o penal, o bé detinguts en cas que hagin comès fet delictiu, com poden ser danys, coaccions, lesions o amenaces.

Les investigacions policials portades a terme en aquest tipus de fets han permès saber que els autors que s’introdueixen en aquest món són cada vegada més joves. Darrerament, apunta el cos policial, també han disminuït les accions en les que s’aturen trens en funcionament i plens d’usuaris per fer l’acte vandàlic, fet que generava sorpresa, indignació, animadversió, i inseguretat entre el passatge.

D'altra banda, hi ha vàndals que col·laboren amb individus d’altres països i els conviden o acorden trobar-se a Catalunya per mostrar-los com accedir a les infraestructures ferroviàries per malmetre trens. De la mateixa manera, vàndals residents a Catalunya es desplacen arreu per fer el mateix.

Darrera modificació: 25.09.2019Tema: EmpresaSend to Coorporative: Send to GenTMB: 

La prova pilot d'accés d'escúters homologats al transport públic s’amplia a 21 municipis

Dc, 25/09/2019 - 08:37
25.09.2019Autor: Premsa TMBLa prova pilot d'accés d'escúters homologats al transport públic s’amplia a 21 municipisSubtítol: Línies de bus operades per l’AMB i el Trambaix i Trambesòs s’afegeixen a la prova pilot, en la que ja participaven el metro i els autobusos de TMB. També s’amplia el llistat de models d’escúters autoritzats a accedir a aquests mitjans de transport.

El Departament de Treball, Afers Socials i Famílies de la Generalitat de Catalunya, l'Institut Municipal de Persones amb Discapacitat de l’Ajuntament de Barcelona, l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM), Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) i TRAM han renovat i ampliat el conveni de col·laboració signat el 2017 mitjançant el qual es va posar en marxa la prova pilot per a la futura regulació de l’accés segur d’escúters per a persones amb mobilitat reduïda als principals transports públics de l’àrea metropolitana de Barcelona.

La prova pilot té per objectiu afavorir l’accessibilitat i l’autonomia de les persones amb discapacitat i mobilitat reduïda en els seus desplaçaments, tot preservant la seguretat del conjunt dels usuaris dels vehicles de transport col·lectiu. Es preveu la seva continuïtat fins que s’aprovi el nou Codi d’Accessibilitat, que incorporarà amb rang legal les condicions d’accés als transports públics amb efectes generals. Una comissió integrada per representants dels operadors i les institucions signants del conveni s’encarrega del seguiment i en redactarà les conclusions.

L’ampliació de la prova pilot, que es posa en marxa avui, suposa la incorporació de nous mitjans de transport públic, municipis i models d’escúters acreditats.

Pel que fa als mitjans de transport, el metro i els autobusos de TMB ja permeten accedir escúters per a persones amb mobilitat reduïda amb l’acreditació corresponent, i ara s’afegeixen les línies de Bus Metropolità de gestió indirecta de l’AMB, gestionades per diferents operadors, i les línies del Trambaix i del Trambesòs del TRAM.

D’aquesta manera, s’amplia fins a 21 els municipis de l’àrea metropolitana de Barcelona on funcionarà la prova pilot: Badalona, Barcelona, Castelldefels, Cornellà de Llobregat, El Prat de Llobregat, Esplugues de Llobregat, Gavà, L'Hospitalet de Llobregat, Molins de Rei, Montcada i Reixac, Montgat, Sant Adrià de Besòs, Sant Boi de Llobregat, Sant Climent de Llobregat, Sant Feliu de Llobregat, Sant Joan Despí, Sant Just Desvern, Santa Coloma de Cervelló, Santa Coloma de Gramenet, Tiana i Viladecans. Així doncs, ara ja hi poden participar les persones empadronades a la ciutat de Barcelona i als municipis indicats, sempre que es compleixin els requisits establerts.

Quant als models d’escúters autoritzats, es passa de 9 a 19, que es poden consultar al document adjunt. Només aquests models es poden acreditar per accedir al transport públic, ja que són els que compleixen –per les seves dimensions, pes, estabilitat i maniobrabilitat- les condicions establertes per la Generalitat de Catalunya per al seu ús segur a bord dels autobusos, metros i tramvies.

Requisits per participar a la prova pilot

Per a poder participar a la prova pilot, les persones usuàries han de disposar d'un model d'escúter autoritzat  i s'han d'adreçar a l'oficina d'atenció al públic de l'Institut Municipal de Persones amb Discapacitat (IMPD) per tal d' obtenir una acreditació per a l'escúter i per a la persona que el porta. L’acreditació consisteix en una placa numerada de color lila, que s’ha de col·locar de forma visible a l’escúter, i un carnet individual.

D’altra banda, cal recordar que per poder-se acreditar, les persones han de tenir una discapacitat legalment reconeguda i superar el barem de mobilitat reduïda, o bé estar afectades d’una malaltia crònica que limiti periòdicament o progressivament la seva mobilitat.

L'acreditació permet l’accés a la xarxa de metro (8 línies amb 157 estacions, el 92% de les quals equipades amb ascensors), a les 101 línies d’autobús de TMB, a les 125 línies de Bus Metropolità gestionades per l’AMB, i a partir d’avui també a les línies del Trambaix i del Trambesòs en les mateixes condicions que els usuaris de cadires de rodes motoritzades

Als escúters aprovats se’ls aplicaran els mateixos preceptes del Reglament de Viatgers que es refereixen a les cadires de rodes:

  • Estaran autoritzats a pujar per la porta central dels autobusos, o per la segona en el cas dels articulats de quatre portes, perquè puguin utilitzar la rampa d’accés tant a l’entrar com al sortir.
  • A l’interior dels autobusos, dels vagons i dels tramvies s’hauran de situar a l’espai reservat per a cadires de rodes.
  • Com les cadires de rodes, s’hauran de col·locar en el sentit contrari a la marxa, recolzats en el respatller i amb els frens posats.
  • És obligatori l’ús del cinturó de seguretat.
  • En els viatges en el TRAM, es permet dos escúters per tramvia en els espais reservats per a persones amb mobilitat reduïda.  
     
Treball conjunt iniciat el 2015

Els criteris d’homologació, així com la relació d’escúters validats, són fruit d’un treball conjunt iniciat el 2015 per TMB, l'IMPD, l’Àrea de Promoció de l’Accessibilitat i Supressió de Barreres de la Direcció General d’Igualtat del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies i l’AMB, i que des del 2016 ha comportat la realització de successives tandes d’assajos a les instal·lacions de TMB amb un gran nombre escúters valorats. El 2018 s’han afegit nous assajos a les instal·lacions de TRAM per comprovar l’adequació dels escúters admesos a les característiques del tramvia.

Amb el material cedit pels fabricants i amb els tècnics dels organismes implicats s’han mesurat dimensions i pesos i s’ha comprovat la potència, l'estabilitat i la maniobrabilitat de diferents models d'escúter que hi ha al mercat. S’han utilitzat vehicles de la flota de TMB  i de TRAM per verificar l’accés dels escúters als espais reservats a persones amb mobilitat reduïda i el comportament en ruta i s’ha simulat el procés d’embarcament i desembarcament. Tot això posant especial èmfasi en la seguretat tant de l’usuari d’escúter com de la resta d’usuaris dels vehicles de transport col·lectiu.

Els escúters són productes de suport a la mobilitat dels quals n’existeix una gran varietat. També anomenats electromòbils, són vehicles lleugers de tres o quatre rodes, oberts i de tracció elèctrica, d'un sol seient, dissenyats perquè puguin ser utilitzats per persones amb dificultats de mobilitat o alguna discapacitat física. Es diferencien de les cadires de rodes sobretot en dimensions, sistema de direcció i distribució del pes.

Darrera modificació: 25.09.2019Tema: TransportSend to Coorporative: Send to GenTMB: 

Les xarxes de transport de TMB s'adapten a les Festes de la Mercè 2019

Dc, 18/09/2019 - 08:32
18.09.2019Autor: Premsa TMBLes xarxes de transport de TMB s'adapten a les Festes de la Mercè 2019Subtítol: El metro funcionarà de manera continuada les nits de divendres 20, dissabte 21 i dilluns 23 de setembre

Amb motiu de les Festes de la Mercè 2019, que tindran lloc del 20 al 24 de setembre, Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) recomana l’ús dels transports públics en els desplaçaments als llocs on es duran a terme les activitats programades. Per això, TMB reforça i adapta els horaris de les línies de metro i autobús que donen servei als principals escenaris de la festa.

Metro: tres nits de servei sense interrupció

El metro funcionarà sense interrupció les nits de divendres 20, dissabte 21 i dilluns 23 de setembre, per afavorir la mobilitat en transport públic i també durant les nits. Així, els trens circularan des de les 5 de la matinada del divendres 20 de setembre fins a les 12 de la nit del diumenge 22. El metro tornarà a donar servei ininterromput la nit de dilluns 23, així els trens circularan des de les 5 del matí de dilluns a les 12 de la nit de dimarts 24.

Igualment s’ha previst un reforç de l’atenció al públic, la seguretat i la neteja durant determinades hores del dia en aquelles línies i estacions de la xarxa que, en funció dels actes programats en els diferents escenaris, tinguin una major afluència d’usuaris.

Per al Piromusical, una de les cites més multitudinàries de les festes, que tindrà lloc dimarts 24 de setembre (a les 22 h), a l’avinguda Maria Cristina, TMB ha previst un reforç de les línies 1 i 3 de metro. També s’aplicaran les mesures necessàries per mantenir el servei previst a les línies d’autobusos que travessen la plaça d’Espanya. Dimarts 24 el metro funcionarà fins a la mitjanit pel fet de ser vigília de dia feiner. A més, de manera extraordinària, TMB facilitarà informació actualitzada de l’estat del servei a través del perfil de Twitter @TMBinfo, que dimarts estarà actiu i monitoritzat des de les 17.30 h fins a la mitjanit.

Reforços a les línies d’autobús

Amb motiu de les activitats programades al Castell de Montjuïc, s’ha previst un reforç especial del servei d’autobusos que cobreix la muntanya els dies 21 i 22, que consistirà a incrementar el nombre de vehicles articulats per oferir un interval de pas d’uns cinc minuts a la línia 150 (Pl. Espanya  - Castell de Montjuïc), entre les 11.30 i les 21 hores.

Per als concerts que tindran lloc els dies 20 i 21 a la platja del Bogatell es recomana utilitzar la línia 4 de metro (la xarxa funcionarà amb servei ininterromput aquests dies) i les línies regulars de bus H16, V23, V25, V27 i 59. A més, gairebé una vintena de línies de bus de TMB es reforçaran amb cotxes addicionals els dies 21, 22 i 24 de setembre, amb motiu dels diversos actes programats a la ciutat. 

Per a més informació sobre els transports públics per accedir als diferents escenaris de les Festes de la Mercè es poden consultar els avisos a la secció d’estat del servei de TMB.cat.

TMB se suma a la celebració del Dia Sense Cotxes

Per cinquè any consecutiu, i coincidint a més amb les Festes de la Mercè, Barcelona celebra el Dia Sense Cotxes que tindrà lloc diumenge, 22 de setembre. TMB, com a operador de referència del territori i dins de la seva aposta per la mobilitat sostenible se suma a la convocatòria. A banda del recolzament en la difusió dels objectius i continguts de la cita, s’organitzaran activitats presencials.

L’escenari principal serà un any més la Via Laietana, entre la plaça d’Urquinaona i la plaça d’Antonio López, on hi haurà una gran varietat de propostes lúdiques, educatives i de conscienciació sobre els beneficis de tenir una ciutat pacificada i verda. El carrer es tallarà al trànsit durant la celebració de les activitats, d’11 a 20 hores, i per tant durant tota la jornada es desviaran les línies de bus que hi circulen (V15, V17, 47 i 120).

Aquí, TMB participarà amb una ponència a l’Speaker’s corner, ubicat a l’aire lliure, a la via Laietana amb el carrer Sant Pere Més Baix. Es tracta d’una novetat del Dia Sense Cotxes, un espai de reflexió i de conversa sobre la mobilitat sostenible, la qualitat de l’aire i les ciutats del futur. Per part de TMB, la xerrada i posterior torn de preguntes tindrà lloc a les 12 del migdia i estarà dedicada a l’estratègia de futur de TMB cap a les zero emissions en el transport de superfície i l’aposta pels autobusos elèctrics, i anirà a càrrec del responsable d’enginyeria de bus de TMB, Fernando Gómez Coca.  

Un any més, el programa educatiu de la companyia, TMB Educa, organitzarà activitats de difusió i conscienciació sobre la mobilitat sostenible a l’Hospitalet de Llobregat, al carrer Prat de la Riba. Serà el divendres dia 20, a la tarda, on els més petits gaudiran de les activitats lúdiques (tallers de dibuix i de creació de xapes) organitzades al voltant d'un bus de la companyia 100% elèctric d’emissió zero.

Darrera modificació: 18.09.2019Tema: TransportSend to Coorporative: Send to GenTMB: 

Concert de Macaco al metro amb motiu de la Setmana Europea de la Mobilitat

Dm, 17/09/2019 - 10:51
17.09.2019Autor: Premsa TMBConcert de Macaco al metro amb motiu de la Setmana Europea de la MobilitatSubtítol: L'artista dedicarà una jornada a la promoció del transport públic i oferirà una actuació en exclusiva a l'estació de Fira de la L9 Sud, aquest dijous

Dijous, 19 de setembre, a les 21 hores, Macaco oferirà un concert al vestíbul de l'estació de Fira (L9 Sud), prèviament, visitarà el cor de les instal·lacions del metro i dels autobusos de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), com a culminació d'una jornada dedicada a la promoció i aposta pel transport públic, en el marc de la celebració de la Setmana Europea de la Mobilitat.

Abans, a la tarda, l'artista farà una visita al Centre de Control de Metro i a Ràdio Metro de Sagrera i després farà un tour per la cotxera de Triangle on coneixerà de prop el Centre de Control de Bus i el projecte dels autobusos elèctrics.

Macaco sempre s’ha caracteritzat per lluitar per la conservació del planeta a través de la música i la paraula. Ara, s’uneix al compromís de TMB amb el medi ambient amb una actuació on presentarà les cançons del seu darrer treball, Civilizado como los animales.

Els usuaris que vulguin assistir al concert hauran d'anar aquella mateixa tarda, a partir de les 18 h, a l'estació de Fira de la L9 Sud, on s'entregaran les invitacions (màxim 2 per persona) per ordre d'arribada fins a completar l'aforament. Els dies previs, els membres del JoTMBé han pogut participar en una promoció exclusiva i aconseguir invitacions per al showcase.

Aquesta activitat s'emmarca en la Setmana Europea de la Mobilitat, que se celebra del 16 al 22 de setembre. Així, TMB es posiciona com a empresa compromesa amb el medi ambient i la sostenibilitat, tot promovent l'ús del transport públic.

Darrera modificació: 17.09.2019Tema: Medi ambientSend to Coorporative: Send to GenTMB: 

Exposició de Save the Children a l'intercanviador del metro de Diagonal

Dv, 13/09/2019 - 12:00
13.09.2019Autor: Premsa TMBExposició de Save the Children a l'intercanviador del metro de DiagonalSubtítol: La mostra 'No a la guerra contra la infància' es pot veure fins a primers d’octubre al passadís d’enllaç L3-L5 amb motiu del centenari de l’ONG

L’enllaç que connecta les línies 3 i 5 de metro a Diagonal acull l’exposició fotogràfica No a la guerra contra la infància, una producció de Save the Children —amb la col·laboració de TMB— que subratlla la tasca que desenvolupa l’ONG amb motiu del seu centenari.

L’exposició, que es podrà veure fins a principis d’octubre, recull vinils de gran format amb fotografies de nens i nenes de l’Afganistan, Síria, l’Iraq, Somàlia o el Iemen, països que estan entre els deu llocs al món on la infància és més castigada. Amb aquesta mostra, l'organització denuncia que les guerres d'avui dia són vertaderes guerres contra els nens i nenes: per cada soldat mort, hi ha cinc infants assassinats.

Un de cada cinc infants al món viu actualment en zones de guerra, aproximadament uns 420 milions. En els últims 20 anys no hi havia hagut mai tants nens i nenes vivint en àrees afectades per conflictes armats. Escoles i hospitals s’han convertit en objectius de guerra: en els darrers cinc anys s’han registrat més de 14.000 atacs contra col·legis, professors i alumnes en una trentena de països. A més de les bombes, la infància pateix altres conseqüències dels conflictes bèl·lics com ara els bloquejos d’aliments, medicaments i ajut humanitari.


Vista general de l'exposició / Foto: Feran Martí (Save the Children)

Darrera modificació: 13.09.2019Tema: SocietatSend to Coorporative: Send to GenTMB: 

TMB adjudica l'explotació de la publicitat en autobusos per als pròxims tres anys i mig

Dj, 12/09/2019 - 16:00
12.09.2019Autor: Premsa TMBTMB adjudica l'explotació de la publicitat en autobusos per als pròxims tres anys i migSubtítol: El nou contracte, que ha d'entrar en vigor l'octubre vinent, suposarà una aportació anual mínima de 8,7 milions d'euros per finançar el transport públic

El Comitè de Contractació de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha resolt adjudicar a Exterion Media Spain, SAU, la gestió dels serveis de publicitat de la flota d’autobusos per als pròxims tres anys i mig, com a resultat d’un concurs públic iniciat el juny passat. El nou contracte serà efectiu l’octubre vinent, un cop formalitzat per les dues parts, i substitueix el vigent amb el Grup Promedios, que s’havia iniciat l’any 2009.

El nou exclusivista s’ocuparà de la publicitat estàtica (interior i exterior) i audiovisual de la flota convencional d’autobusos de TMB, així com de la publicitat estàtica dels vehicles del Barcelona Bus Turístic (que fins ara es gestionava internament) i la publicitat en format digital del conjunt de la flota, integrada per 1.140 vehicles de diferents tipologies. Segons les condicions del concurs, la publicitat destinada a tots aquests suports s’acomodarà, en tot el seu contingut i formalitat, a les disposicions dictades en l’àmbit europeu, nacional, autonòmic i local pels organismes competents.

La licitació s’ha desenvolupat pel procediment obert harmonitzat i hi han participat tres empreses especialitzades del sector de la publicitat. Finalment l’adjudicació ha estat per a l’oferta amb la puntuació més alta en la suma de criteris tècnics i proposta econòmica. En concret, la gestió d’Exterion aportarà a TMB almenys 30,6 milions d’euros en els tres anys i mig de vigència del contracte, és a dir, uns 8,7 milions d’euros anuals. Aquesta mitjana suposa un augment del 50% respecte dels cànons percebuts el 2018 pels mateixos conceptes.

La publicitat en l’exterior dels autobusos està considerada com la més eficaç en termes d’audiència, segons l’Estudi General de Mitjans. Per TMB, la gestió professional i ordenada de la publicitat dels autobusos és una de les fonts d’ingressos no tarifaris mitjançant els quals es minora la necessitat d’elevació de tarifes i de més subvencions de les administracions públiques per al sosteniment del transport públic de l’àrea de Barcelona. El foment i la diversificació d’aquest tipus d’ingressos és una de les línies estratègiques de l’empresa, que ha aconseguit elevar-los un 31% entre el 2012 i el 2018.

Darrera modificació: 12.09.2019Tema: EmpresaSend to Coorporative: Send to GenTMB: 

Reforç del transport públic per a la Diada de l'Onze de Setembre a Barcelona

Dv, 06/09/2019 - 10:40
06.09.2019Autor: Premsa TMBReforç del transport públic per a la Diada de l'Onze de Setembre a BarcelonaSubtítol: Dimecres a la tarda les línies de metro de la 1 a la 5 es reforçaran i un dispositiu especial vetllarà per la fluïdesa i la seguretat dels fluxos de passatge. Davant la possible saturació de l'exterior, a partir de les 16 hores s'aconsella evitar l'estació d'Espanya

Amb motiu de la celebració dels actes de la Diada Nacional de Catalunya a Barcelona, el proper dimecres 11 de setembre Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) recomana l’ús del transport públic, especialment el metro, en els desplaçaments que es realitzin per accedir a la zona del centre de la ciutat, ja que el trànsit en superfície estarà restringit. També és aconsellable preveure un temps addicional per al desplaçament, com en qualsevol esdeveniment massiu.

L’acte que es preveu més concorregut tindrà lloc a la tarda. La concentració convocada per les entitats ANC i Òmnium Cultural ocuparà cinc eixos, formant un estel: la Creu Coberta, l’avinguda Paral·lel, la Gran Via de les Corts Catalanes (fins a l’alçada del passeig de Gràcia), l’avinguda Maria Cristina i tots ells confluiran a la plaça d’Espanya, on estarà ubicat l’escenari.

Reforç a totes les línies de metro

TMB ha preparat un dispositiu especial que inclou reforços de trens a totes les línies convencionals de la xarxa, especialment a les línies 1 i 3, i desplegament de personal i seguretat per ordenar la mobilitat, tant a l’inici com al final de l’acte principal de la tarda. Entre les 13.30 i les 21.30 hores el metro oferirà una capacitat similar a la tarda d’un feiner i per tant totes les línies tindran uns intervals de pas situats entre els 3,5 i els 4,5 minuts, aproximadament.

En previsió d’una elevada concentració de persones a l’exterior que dificulti la sortida, a partir de les 16 h serà recomanable evitar l’estació d’Espanya (L1 i L3) com a destinació i fer servir com a alternatives les estacions properes com Hostafrancs (L1), Tarragona (L3), Rocafort (L1), Urgell (L1), Universitat (L1 i L2), Sant Antoni (L2) i Poble Sec (L3).  

Igualment, TMB mobilitzarà més de cent efectius per a l’operació, manteniment, neteja i seguretat, així com mitjans tècnics, en aquestes estacions per ordenar els fluxos de passatge i adoptar, si és necessari, accions de regulació (talls intermitents, realització dels enllaços per l’exterior, etc.) per evitar situacions de risc en vestíbuls i andanes, tant a l’anada com després de finalitzar l’acte. En aquest cas, caldrà seguir en tot moment les indicacions que donin el servei de megafonia, els dispositius lluminosos i el personal de metro, que estarà en contacte amb les autoritats de seguretat pública.

Desviaments i limitacions en una trentena de línies de bus

Dimecres dia 11 les alteracions de recorregut seran severes en 34 línies d’autobusos que circulen o travessen la plaça d’Espanya, la Gran Via, part de Creu Coberta, Tarragona, Paral·lel i avinguda Maria Cristina. Entre les 14.30 i les 21 hores aproximadament es produiran desviaments i limitacions de recorregut per mirar de mantenir la regularitat del servei fora de l’àmbit de l’afectació en les línies regulars següents: D20, D40, D50, H12, H14, H16, V7, V9, V11, V13, V15, V17, 7, 13, 19, 21, 22, 24, 27, 46, 47, 52, 54, 55, 59, 62, 63, 65, 67, 78, 79, 109, 115 i 150 i les tres rutes del Barcelona Bus Turístic (aquestes faran les últimes sortides de terminal entre les 14 h i les 15 h).


Al matí se succeiran les ofrenes florals al monument de Rafael Casanova. Per aquest motiu algunes línies de bus que circulen per la ronda de Sant Pere (D50, H16, 19 i 62) veuran modificat el seu recorregut en aquesta zona. Durant tot el dia, també hi ha previst una activitat a Pla de Palau, cosa que provocarà talls de trànsit i això comportarà restriccions de  circulació a les línies D20, H14, V13, V15, V19, 47, 59 i 120.

Per tant, tot dimecres serà recomanable fer servir el transport subterrani i en especial el metro per als desplaçaments a l’entorn de la zona de la plaça d’Espanya i als trams propers de la Gran Via, Paral·lel, Creu Coberta, Tarragona i av. Maria Cristina, ja que la mateixa plaça i aquests carrers adjacents patiran talls de trànsit per la Diada i els dies previs.

TMB anirà oferint informació actualitzada i alternatives de transport a través del perfil de Twitter @TMBinfo, que el dia 11 estarà actiu i monitoritzat de les 14.30 a les 21 hores. Com és habitual, el web de TMB i l’aplicació TMB App informaran de manera automàtica de les possibles alteracions en la circulació del metro a través del semàfor d’estat del servei.

Darrera modificació: 06.09.2019Tema: TransportSend to Coorporative: Send to GenTMB: 

TMB celebra 10 anys del Subtravelling, el festival internacional de curtmetratges del metro

Dll, 02/09/2019 - 10:56
02.09.2019Autor: Premsa TMBTMB celebra 10 anys del Subtravelling, el festival internacional de curtmetratges del metroSubtítol: Comença el període de participació a Roda a TMB, una de les categories del festival en què els usuaris graven curts als transports públics. El Subtravelling col·labora per quarta vegada amb el festival de cinema SMIFF del metro de Seül

Des d’avui, 2 de setembre, ja està en marxa l’edició número 10 del Subtravelling, el festival internacional de curtmetratges al metro que organitza la Fundació TMB, emmarcat dins del projecte cultural de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB).

Per quarta vegada consecutiva, l’edició d’aquest any torna a col·laborar amb el projecte cultural del metro de Seül, el Seoul Metro International Subway Film Festival (SMIFF), que també celebra la seva desena mostra. Així, els dos operadors duran a terme els seus respectius festivals de cinema suburbans compartint curts i d’altres sinergies.

La primera fase del Subtravelling comença amb la crida a la participació en la categoria per a creadors Roda a TMB. Consisteix en un concurs de creació ràpida amb convocatòria pública en què poden participar els usuaris de transport públic que presentin un curtmetratge de tres minuts de durada rodat amb un mòbil o altres dispositius de gravació (sense trípode) a les instal·lacions del metro o en autobusos de TMB i a la resta de transports de la companyia (el Barcelona Bus Turístic i el funicular i telefèric de Montjuïc). Els usuaris poden penjar els seus vídeos fins al 28 d’octubre a la pàgina web del festival subtravellingfestival.tmb.cat.

Un jurat professional farà una selecció dels finalistes i premiarà el millor curtmetratge amb un viatge per a dues persones a Corea i la projecció en exclusiva del curt al festival SMIFF de Seül, a més d’un sopar degustació i un any de cinema gratis. Com l’any passat, també hi haurà un premi per al segon millor curt, dotat amb un viatge a Nova York per a dues persones, cortesia de Disney Pixar, i un sopar degustació per a dues persones. Els cinc millors curtmetratges es podran veure al festival SMIFF 2020 i l’edició d’enguany del festival del metro de Seül projectarà els cinc curts finalistes del Roda a TMB del Subtravelling 2018.

El metro i el bus, sales de cinema sobre rodes

La secció oficial La Mostra presenta un programa de 20 curtmetratges, que barrejarà curts de ficció i animació. La meitat han estat escollits per l’organització del festival SMIFF, i la resta per l’organització del Subtravelling.

Aquesta vintena de creacions cinematogràfiques internacionals es podran veure entre el 29 d’octubre i el 18 de novembre a les pantalles del MouTV presents en autobusos, andanes i trens de metro i també al web del festival. Més endavant, una vegada finalitzat el festival, els deu curts finalistes i guanyadors del Roda a TMB també es projectaran al MouTV.

Premis de cine per als votants

A partir del 29 d’octubre, al web del festival es podran trobar els curtmetratges seleccionats de les seccions La Mostra i el concurs Roda a TMB, acompanyats d’una fitxa amb les seves característiques principals. Fins al 18 de novembre, els interessats podran votar el seu curt preferit, i participaran automàticament en el sorteig d’un viatge per a dues persones a Londres, cortesia de Disney, aquest serà el premi Gran espectador. A més, per incentivar la participació, cada dia se sortejaran entre els votants de totes les categories entrades dobles de cinema vàlides durant tot un any, cortesia de Cines Filmax. També es farà una menció especial al curt de La Mostra més votat pel públic, i el curt preferit dels usuaris de la secció Roda a TMB, serà guardonat amb un any de cinema gratis, cortesia de Cines Filmax.

A finals de novembre se celebrarà l’acte de clausura del festival Subtravelling, on es donaran a conèixer els guanyadors de les diverses categories i es projectaran tots els curtmetratges guardonats.


Visual de la campanya de la 10a edició del festival Subtravelling / Imatge: TMB

Darrera modificació: 02.09.2019Tema: Cultura i OciSend to Coorporative: Send to GenTMB: 

Transport públic per al concert de Billie Eilish al Palau Sant Jordi

Dll, 02/09/2019 - 09:50
02.09.2019Autor: Premsa TMBTransport públic per al concert de Billie Eilish al Palau Sant JordiSubtítol: TMB habilitarà avui dilluns un servei especial d’autobusos de baixada entre el recinte i la plaça d’Espanya

Amb motiu del concert de Billie Eilish que tindrà lloc al Palau Sant Jordi (21.10 h) avui dilluns, 2 de setembre, Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) habilitarà un servei especial d’autobusos de baixada quan finalitzi el concert (a partir de les 22 h, aproximadament) entre el recinte i la plaça d’Espanya. Per a aquest servei seran vàlids tots els títols de transport del sistema tarifari integrat. Els vehicles portaran l’indicador de línia “Pl. Espanya - Palau Sant Jordi”.

Per pujar al Palau Sant Jordi, TMB recomana utilitzar la línia 150 de bus (Pl. Espanya - Castell de Montjuïc) que, amb motiu del concert, es reforçarà amb més vehicles entre les 18 i les 21 h.

Dilluns el metro funciona fins a les 12 de la nit.

Per a més informació es pot consultar l’avís corresponent a la secció d’estat del servei del web de TMB.
 

Darrera modificació: 02.09.2019Tema: TransportSend to Coorporative: Send to GenTMB: 

Pàgines

TMB a Flickr

Carrussel imatges TMB a Flickr

TMB al Twitter

Club joTMBé

JOTMBE