Diumenge, 25 d'agost de 2019

Notes de premsa

 

Subscriure a Canal Notes de premsa
Actualitzat: fa 43 minuts 13 segons

Transport públic per a les Festes de Gràcia 2019

Dm, 13/08/2019 - 09:52
13.08.2019Autor: Premsa TMBTransport públic per a les Festes de Gràcia 2019Subtítol: El metro funcionarà 67 hores sense interrupció del 16 al 18 d'agost

Amb motiu de la celebració de la Festa Major de Gràcia 2019, que tindrà lloc del 15 al 21 d’agost, Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) recomana la utilització dels transports públics en els desplaçaments als llocs d’aquesta celebració tan popular i massiva.

TMB recomana l’ús de la xarxa de metro per als desplaçaments i també les estacions més properes als diferents punts del barri de Gràcia on es faran les activitats programades per a la festa major.

L3 - Diagonal, Fontana, Lesseps
L4 - Verdaguer, Joanic
L5 - Diagonal, Verdaguer

El metro reforçarà amb personal d’informació i atenció i efectius de seguretat les estacions més concorregudes durant les festes.

A més, cal destacar que les nits del 16 i 17 d’agost el metro funcionarà de forma continuada; per tant oferirà 67 hores de servei sense interrupció. Els trens circularan des de les 5 de la matinada de divendres, 16 d’agost, fins a les 12 de la nit del dia 18 (és a dir, fins a la finalització del servei de diumenge). Tot plegat suposarà un important element per afavorir la mobilitat de les persones que vulguin assistir a les diferents activitats programades per a aquestes nits.

Recordem però els talls per obres que afecten aquest mes d’agost tres línies de la xarxa de metro: la L1 (entre Clot i Fondo), la L2 (entre Paral·lel i Sagrada Família) i la L5 (entre Can Vidalet i Collblanc).

També es pot arribar a Gràcia amb les línies regulars d’autobús de TMB: D40, H6, H8,  V15, V17, V19, 6, 7, 22, 24, 27, 33, 34, 39, 114 i 116.

Per a més informació es pot consultar l’avís corresponent a la secció d’estat del servei del web de TMB.

Darrera modificació: 13.08.2019Tema: TransportSend to Coorporative: Send to GenTMB: 

TMB inicia la licitació per adquirir 29 autobusos elèctrics

Dv, 02/08/2019 - 11:23
02.08.2019Autor: Premsa TMBTMB inicia la licitació per adquirir 29 autobusos elèctricsSubtítol: Seran 23 articulats i 6 minibusos d’emissió zero que milloraran la qualitat de l’aire i substituiran vehicles que arriben al final de la seva vida útil. El Pla de renovació de la Flota de Bus per al període 2019-21 contempla una inversió de 135 milions d’euros

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) continua amb el seu compromís per la reducció d’emissions. Ara es licitarà la substitució de 29 autobusos dièsel i de gas natural comprimit per autobusos elèctrics de tecnologia avançada i emissió zero, amb l’objectiu de renovar els vehicles de la flota actual que han arribat al final de la seva vida útil després de més de 15 anys de servei i per reduir dràsticament les emissions de diòxid de carboni (CO2), causants de l’escalfament global.

L’inici de la compra d’aquests autobusos consta de dues licitacions. La primera correspon a 23 autobusos articulats elèctrics que serviran les línies d’altes prestacions de la xarxa de bus, per un valor de 22 milions d’euros. La segona licitació fa referència als sis minibusos elèctrics que serviran  línies de Bus del Barri, per un valor d’uns 2 milions d’euros. Els vehicles es fabricaran durant l’any 2020 i es començaran a lliurar entre finals de 2020 i principis de 2021.

Inversió creixent en material mòbil

El repte per millorar la qualitat del medi ambient i aconseguir unes ciutats més saludables es plasma en el Pla de Renovació de la Flota de Bus per al període 2019-2021, acordat amb l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM), que suposa una inversió de 115 milions d’euros i l’adquisició de 254 vehicles. A aquesta inversió, s’ha de sumar l’execució de les obres i infraestructures necessàries perquè els vehicles elèctrics siguin operatius, que representen 20 milions d’euros més. En total 135 milions.

En aquest sentit, la presidenta de TMB, Rosa Alarcón ha manifestat que “amb aquesta licitació reafirmem la nostra aposta per fer del transport públic de superfície un transport més sostenible per a tota la ciutat i que ens ha de permetre adaptar-nos a les noves necessitats de mobilitat que ens plantegen la contaminació i l’escalfament global. Aquest és el gran repte que tenim per davant durant els propers anys. Hem de contribuir a fer possible unes ciutats millors, més saludables, menys contaminades i amb més qualitat de vida”.

Pla de renovació de la flota de bus (2019-2021)

L’increment d’inversió de l’empresa d’Autobusos de TMB en material mòbil  s’orienta no sols a rebaixar l’edat i la fiabilitat dels vehicles de transport, sinó també a reduir-ne l’impacte ambiental. El consum energètic de combustible d’un autobús híbrid, i per tant també les emissions de CO2, són de mitjana un 30% més baixes que les d’un cotxe dièsel equivalent, i arriben al 45% en certs models. En el cas d’un autobús elèctric, la reducció és del 100%. La tracció elèctrica també disminueix el soroll, les vibracions i millora la tracció del vehicle, la qual cosa redunda en una clara millora de confortabilitat.

La flota d’autobusos de TMB ja va experimentar una primera reconversió ambiental entre els anys 2011 i 2014, i això fa que actualment no doni servei amb vehicles de categoria ambiental inferior a Euro 3. Per aconseguir-ho, es van transformar en híbrids 70 autobusos dièsel i 13 autobusos de GNC. A més, 425 autobusos dièsel van ser equipats amb filtres que retenen els òxids de nitrogen i les partícules fines, els dos contaminants de més impacte en el medi local i la salut de les persones.

Amb aquestes mesures, l’aprofitament de les qualitats ambientals del gas natural comprimit, que propulsa el 35% dels vehicles, i l’orientació verda de les noves compres (sempre se selecciona el vehicle més sostenible dins del que pot oferir la indústria de l’automoció), la flota de bus de TMB es va posicionar com la més neta d’Europa. Un títol reconegut el 2015 per la Unió Internacional de Transport Públic.

Des del 2012 els autobusos de Barcelona s’han situat a l’avantguarda d'Europa pels baixos nivells d’emissions de gasos i partícules nocives per a la salut de les persones —gràcies a l'ús del gas natural comprimit i la instal·lació massiva de filtres anticontaminants—, i busquen a més limitar les emissions de gasos que contribueixen a l'escalfament global mitjançant l’electrificació progressiva. Actualment la flota de TMB integra 351 vehicles híbrids i 9 elèctrics purs, tots ells d’emissió zero. A més, a finals d’aquest any s’afegiran 105 autobusos, dels quals 49 seran estàndard de 12 metres equipats amb motors de gas natural comprimit d’última generació, 26 seran articulats de 18 metres de longitud amb la mateixa tecnologia i 30 seran vehicles estàndard de propulsió híbrida.

Darrera modificació: 02.08.2019Tema: TransportSend to Coorporative: Send to GenTMB: 

Transport públic al Camp Nou per diumenge 4 d'agost (Trofeu Joan Gamper)

Dv, 02/08/2019 - 09:10
02.08.2019Autor: Premsa TMBTransport públic al Camp Nou per diumenge 4 d'agost (Trofeu Joan Gamper)Subtítol: El metro funcionarà fins a les 12 de la nit, com és habitual els diumenges

Per al partit corresponent al 54è Trofeu Joan Gamper que se celebrarà el proper diumenge 4 d’agost entre el Barça i l’Arsenal al Camp Nou a partir de les 20.00 hores, i per a les activitats prèvies, TMB reforçarà el seu servei de metro i d’autobusos. 

Els serveis i reforços previstos són els següents:

Metro: Es reforçarà amb més personal a les estacions properes a l’estadi i amb més trens en circulació. Les línies i estacions de metro que donen accés al Camp Nou són Badal (línia 5), Collblanc (línia 5 i línia 9 Sud) i Palau Reial, Maria Cristina i Les Corts, de la línia 3. Diumenge el metro funciona fins a les 12 de la nit.

Recordem però els talls per obres que afecten aquest mes d’agost tres línies de la xarxa de metro. En especial per aquest esdeveniment, el tall a la línia 5 entre Can Vidalet i Collblanc. L’estació de Collblanc, propera al Camp Nou, té servei només en sentit Vall d’Hebron i la connexió amb la L9S. Per anar en sentit Cornellà Centre, un servei especial de bus cobreix el tram afectat amb parada a Pubilla Cases i Can Vidalet, des d’aquí es podrà seguir el viatge en metro fins a Cornellà.

Autobusos: Es reforçarà el servei de les línies H8 i 52 en funció de la demanda que es pugui produir i a la sortida es posaran en funcionament dues línies especials entre el Camp Nou i plaça de Catalunya i entre el Camp Nou i Mossèn Cinto Verdaguer. El bitllet val 3,20 €.

Per a més informació, es pot consultar l’avís corresponent a la secció d’estat del servei del web de TMB.
 

Darrera modificació: 02.08.2019Tema: TransportSend to Coorporative: Send to GenTMB: 

Rosa Alarcón ha estat designada presidenta de TMB pels consells d'administració de Metro i Bus

Dj, 01/08/2019 - 14:05
01.08.2019Autor: Premsa TMBRosa Alarcón ha estat designada presidenta de TMB pels consells d'administració de Metro i BusSubtítol: És regidora de Mobilitat de l'Ajuntament de Barcelona i consellera metropolitana. Periodista, especialitzada en comunicació política i de les institucions públiques. Ha treballat als ajuntaments de Barcelona i de l'Hospitalet.

Aquest matí s’han celebrat els actes de constitució dels consells d’administració de les dues principals empreses de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB): Ferrocarril Metropolità de Barcelona, SA (Metro), i Transports de Barcelona, SA (Autobusos), després d’haver estat nomenats els consellers pel plenari de l’Àrea Metropolitana de Barcelona el 31 de juliol passat.

Els consells d’administració de les dues societats han designat Rosa Alarcón Montañés com a nova presidenta de TMB. Alarcón, regidora de Mobilitat de l'Ajuntament de Barcelona i consellera metropolitana. És periodista, especialitzada en comunicació política i de les institucions públiques. Ha treballat a l'Ajuntament de Barcelona i a l'Ajuntament de l'Hospitalet com a Directora de Serveis del Gabinet de l’Alcaldia fins a la seva elecció com a regidora.

De la mateixa manera ha estat nomenat Antoni Poveda Zapata com a vicepresident de TMB. Antoni Poveda és vicepresident de l’àrea de Mobilitat, Transport i Sostenibilitat de l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) i alcalde de Sant Joan Despí.

Finalment, també ha estat nomenat Enric Cañas Alonso com a conseller delegat de TMB. Cañas ha ocupat aquest mateix càrrec durant els últims quatre anys a TMB.

La configuració dels nous consells d’administració i la designació dels nous càrrecs a l’estructura de la Presidència de TMB respon a l’acord per al govern de l’AMB subscrit pels grups polítics PSC-CP, En Comú Guanyem, ERC-AM i JxCAT  en el qual es recullen les grans línies d’actuació de l'ens metropolità per al mandat 2019-2023.

Darrera modificació: 01.08.2019Tema: EmpresaSend to Coorporative: Send to GenTMB: 

TMB adjudica els 42 trens que substituiran els més antics de les línies 1 i 3 del metro

Dll, 29/07/2019 - 11:25
29.07.2019Autor: Premsa TMBTMB adjudica els 42 trens que substituiran els més antics de les línies 1 i 3 del metroSubtítol: Alstom fabricarà i entregarà els nous combois en un termini de dos anys i mig, per un import de 268 milions d'euros

La comissió delegada de contractació del Consell d’Administració de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha resolt adjudicar a Alstom Transporte, SA la fabricació de 42 trens per a la xarxa de metro per substituir la totalitat de les sèries 3000 i 4000, que constitueixen la majoria del material rodant de les línies 1 i 3. El contracte, per import de 268.099.711 euros més IVA, comporta l’entrega de tots els trens dins dels dos anys i mig posteriors a la data de formalització, prevista per a finals del setembre vinent.

Amb la retirada dels trens de les sèries 3000 i 4000, els més antics del parc mòbil de Metro, s’accelera un procés de renovació que augmentarà la fiabilitat del servei i eliminarà una part de la presència d’amiant a la xarxa. Es tracta de l’operació de compra de material mòbil ferroviari més important de la història de TMB.

El concurs, iniciat el febrer passat, comprenia dos lots, un de 24 trens d’ample ibèric, per a la línia 1, i un altre de 18 trens d’ample internacional, per a la línia 3. Tres empreses de material ferroviari van presentar propostes per a cadascun dels lots i també ofertes integradores de tots dos, que en conjunt tenien un pressupost base de 369,6 milions d’euros.

Valoració econòmica, tècnica i dels terminis d’entrega

En el procés de valoració de les propostes, la presentada per CRRC Quingdao Sifang va quedar exclosa perquè no complia els criteris de solvència exigits en el plec de condicions. El concurs va continuar amb l’estudi de les propostes presentades per les empreses CAF i Alstom. Finalment l’oferta integradora d’Alstom ha resultat la que ha obtingut una puntuació més alta segons un barem que ha tingut en compte tant el preu ofert com les característiques tècniques i els terminis de fabricació.

Així, Alstom s’ha compromès a lliurar un primer tren per a la línia 1 i un altre per a la línia 3 (els prototips) 48 setmanes (11 mesos) després de la firma del contracte. A més, TMB rebrà els 18 trens de la línia 3 en un termini de dos anys i els 24 trens per a la línia 1 en dos anys i mig. Aquests terminis milloren notablement els establerts en els plecs de condicions, que situaven el lliurament dels trens entre els 30 i els 48 mesos a comptar des de la formalització del contracte.


Simulació del disseny exterior i l’interiorisme dels nous trens.


Simulació de l’interiorisme dels nous trens / Foto: Alstom


Simulació del disseny exterior dels nous trens / Foto: Alstom

D’acord amb els plecs, els nous trens s’han dissenyat amb criteris de sostenibilitat: estructura lleugera, baix consum energètic, elevades taxes de recuperabilitat i reciclabilitat dels components, fiabilitat tècnica i facilitat de manteniment. Les unitats, que estaran formades per cinc cotxes interconnectats, s’equiparan amb telecomandaments i sensors per a una gestió òptima del manteniment del material mòbil.

En paral·lel al procés de licitació, TMB està gestionant les operacions de finançament necessàries per fer front a la inversió, a través de les institucions públiques de crèdit i de la banca privada, tal com va autoritzar el Consell d’Administració de l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM) el desembre passat.

Trens estrenats els anys 80

Els 42 nous trens substituiran els 18 de la sèrie 3000 i els 24 de la sèrie 4000, de característiques i antiguitat molt semblants. Els trens 3000 es van posar en circulació a la línia 3 entre el 1986 i el 1988, mentre que els 4000 van entrar en servei a la línia 1 entre el 1987 i el 1990. Tenen per tant uns trenta anys i són els més veterans del metro de Barcelona. Com és habitual amb el material ferroviari, cap a la meitat de la seva vida útil van ser reformats per actualitzar-ne la tecnologia, elevar-ne la fiabilitat i millorar-ne el confort interior.

Recordem que el març del 2018 TMB va aprovar la compra de 12 trens per a la xarxa de metro, que incrementaran el material mòbil de les línies 1, 3, 4 i 5. Els trens els estan fabricant CAF i Alstom, amb la previsió que començaran a lliurar-los a finals d’aquest any, i serviran per millorar la prestació del servei en aquestes línies, les de més demanda. La flota està integrada actualment per 171 trens.

Darrera modificació: 29.07.2019Tema: EmpresaSend to Coorporative: Send to GenTMB: 

Més de 10.000 escolars participen en les activitats educatives de TMB durant el curs 2018-2019

Dj, 25/07/2019 - 10:05
25.07.2019Autor: Premsa TMBMés de 10.000 escolars participen en les activitats educatives de TMB durant el curs 2018-2019Subtítol: Durant l’any lectiu, TMB Educa va organitzar un total de 372 tallers de 18 modalitats diferents

Durant el curs escolar 2018-2019, les instal·lacions de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) van rebre la visita de 10.185 estudiants de diferents centres i nivells educatius, que van participar en les 372 activitats organitzades per conèixer de prop el transport públic a la ciutat de Barcelona i la seva àrea metropolitana.

El projecte TMB Educa ofereix un programa d’activitats de suport als centres escolars per treballar, dins del currículum escolar, tots els aspectes relacionats amb els transports públics de Barcelona. TMB Educa posa a l’abast dels centres educatius la possibilitat de conèixer les estacions de metro, les cotxeres, els centres de control de metro i autobús, el funicular i el telefèric de Montjuïc, el Tramvia Blau i un passeig per la història del transport públic a Barcelona, de la mà de 53 monitors que són empleats voluntaris amb formació pedagògica.

Les activitats educatives que ofereix TMB, 18 en total, estan dissenyades per assolir els objectius curriculars i són diferents segons el nivell al qual pertanyen els grups de visitants. Els cicles educatius que presenten més demanda d’activitats són els d’infantil i primària, seguits dels d’ESO i educació especial.

 
Acte de cloenda del taller "TMB es mou per l'educació"

TMB continua organitzant l’activitat “TMB es mou per l’educació”, inclosa dins del programa Enginy del Consorci d’Educació de Barcelona, que ha permès que 62 estudiants dels Instituts Verdaguer, XXV Olimpíada, Joan Boscà, J.M. Zafra i CEE Vil·la Joana, d’educació secundària de Barcelona, estudiïn durant tres mesos en diferents centres de l’empresa.

Un any més, TMB ha ofert les activitats educatives del programa “TMB obert per vacances” en les quals han participat un total de 457 nens i nenes de centres d’atenció social.

El projecte TMB Educa ha consolidat l’activitat “El Tramvia Blau” incorporada a la seva oferta educativa amb la voluntat que les noves generacions coneguin què és el tramvia, la història del Tramvia Blau i les seves característiques. Els monitors fan pujar el grup a un dels tramvies, els fan una explicació adequada a la seva edat i finalment realitzen un petit recorregut dalt del tramvia pel carrer Bosc i Alsina i la cotxera.

El projecte TMB Educa, pioner en el nostre àmbit, és l’expressió de la voluntat educativa de TMB i de la seva implicació amb la resta d’entitats que formen la xarxa educativa de Barcelona i l’àrea metropolitana i compta amb el suport actiu de la Universitat de Barcelona i la col·laboració de l’Institut Municipal d’Educació i del Consorci d’Educació de Barcelona.

Darrera modificació: 25.07.2019Tema: SocietatSend to Coorporative: Send to GenTMB: 

Intervenció mural dedicada a la figura de Leonardo da Vinci a Ciutadella / Vila Olímpica

Dc, 24/07/2019 - 12:00
24.07.2019Autor: Premsa TMBIntervenció mural dedicada a la figura de Leonardo da Vinci a Ciutadella / Vila Olímpica Subtítol: La mostra, que es pot veure a les parets del passadís de l'estació, commemora el 500 aniversari de la mort del Leonardo da Vinci i té per objectiu donar a conèixer la recerca que es realitza als centres del Parc de Recerca Biomèdica de Barcelona

Fins al 25 d'octubre, la intervenció mural Leonardo al PRBB llueix al passadís de l'estació Ciutadella / Vila Olímpica (L4) per commemorar el 500 aniversari de la mort de Leonardo da Vinci (1524-1519) i té per objectiu donar a conèixer la recerca que es fa als centres del Parc de Recerca Biomèdica de Barcelona (PRBB). Aquesta acció ha estat una iniciativa liderada pel PRBB i compta amb la col·laboració de la Fundació TMB i el suport de l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB). 

La comunitat científica del PRBB ofereix als usuaris del metro, amb aquesta mostra trilingüe, una mirada a la biologia humana. Sota l’afirmació d’aquest pintor i científic multidisciplinari, “El plaer més noble és l’alegria d’entendre quelcom”, es desplega, d’una manera molt visual, una petita part del coneixement científic sobre els humans de macro a micro. La mostra recull preguntes científiques rellevants, aplicacions i tendències en les ciències de la vida i la biomedicina.

El Parc de Recerca Biomèdica de Barcelona és un dels grans nuclis de recerca biomèdica del sud d’Europa. Els centres de recerca ubicats al Parc fan ciència d’excel·lència en una gran diversitat de camps. 

Darrera modificació: 24.07.2019Tema: Cultura i OciSend to Coorporative: Send to GenTMB: 

L’aire de la xarxa de metro supera les anàlisis més exhaustives i precises

Dc, 24/07/2019 - 11:31
24.07.2019Autor: Premsa TMBL’aire de la xarxa de metro supera les anàlisis més exhaustives i precisesSubtítol: Donen negatiu totes les mostres ambientals recollides a les estacions i túnels amb les tècniques més exigents per a la detecció d’amiant

La campanya d’anàlisis consensuada entre Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) i el grup de persones expertes creat per l’Agència de Salut Pública de Barcelona (ASPB) ha confirmat l’absència de fibres d’amiant a l’ambient de la xarxa de metro, segons els resultats de les mostres recollides les últimes setmanes en estacions, túnels i trens.

Les anàlisis, realitzades per la consultoria especialitzada ACM 2020, i que properament seran traslladades als membres del grup de persones expertes de l’ASPB per a la seva valoració definitiva, indiquen que en cap de les mostres s’ha detectat presència de fibres d’amiant.

Les mostres analitzades corresponen a cinc punts diferents de les estacions de Catalunya i Torrassa, de la línia 1, i Passeig de Gràcia i Liceu, de la línia 3, seleccionades pel fet de tenir les condicions ambientals més desfavorables (per antiguitat de construcció, configuració, antiguitat dels trens que hi passen o presència de fibrociment en la infraestructura) i una elevada utilització. En total es van obtenir vint mostres, que han estat analitzades per microscòpia electrònica de transmissió (TEM), segons els criteris establerts pel grup de persones expertes creat per l’ASPB,

Per a la màxima fiabilitat i precisió, els mesuraments es van executar per primera vegada segons la norma internacional EN ISO 16000-7 i seguint la guia francesa GA X46-033, associada a la norma internacional esmentada. En cada punt de mostreig, els aparells van captar i filtrar un total de 2.500 litres d’aire ambiental.

En cap dels punts de mostreig no s’ha trobat cap fibra d’amiant. No obstant i a causa de l’acumulació de pols en dos dels cinc mostrejos fets a l’estació de Catalunya, ACM 2020 recomana repetir-los, cosa que, seguint la norma francesa, s’hauria de fer extensible a tots els 5 punts de mostreig d’aquesta estació.

Mostres d’aire i materials sòlids

El mostreig en estacions ja disposa de dades d’anàlisi d’aire i materials sòlids susceptibles de contenir fibres d’amiant. Aquest mostreig forma part dels que s’han dut a terme des del maig passat en zones d’accés públic de la xarxa de metro, com a part del programa de vigilància ambiental de TMB. Les mostres de sòlids s’han recollit en els filtres d’aire del sistema de ventilació dels trens, la pols dels túnels i l’estrat del balast (la grava que envolta les vies i les travesses). Els resultats de les anàlisis amb microscòpia electrònica de les 69 mostres de materials sòlids obtingudes també confirmen l’absència de fibres d’amiant en aquests elements.

Com es va informar l’abril passat, l’objectiu d’aquesta campanya era complementar i eventualment ratificar els resultats obtinguts amb microscòpia òptica, tal com estableix la normativa laboral actual, en les 485 anàlisis de mostres d’aire ambiental, aire personal i materials sòlids captades en tot tipus d’espais que ha realitzat TMB anteriorment, amb resultats sempre per sota del valors de detecció pel que fa a contaminació per amiant.

A l’espera de la valoració definitiva per part del grup de persones expertes a principis de setembre, aquests resultats apunten que les condicions ambientals de la xarxa de metro de Barcelona que s’han analitzat són segures per a les persones usuàries i el personal de l’empresa. Els documents amb els resultats dels estudis es poden consultar a la web de l’amiant de TMB. 

Després dels resultats de la campanya d’anàlisis ambientals, TMB es referma en la voluntat de continuar tractant de manera responsable, diligent i transparent la problemàtica de l’amiant present a la xarxa de metro i de cooperar amb les administracions competents i amb els representants dels treballadors i treballadores per donar-hi la millor resposta.

El pla de desamiantatge de la xarxa de metro avança, i així recentment s’ha adjudicat la compra dels 42 trens que substituiran els més antics de les línies 1 i 3 –en part dels quals s’ha detectat pintura amb contingut d’amiant–. Pel que fa al fibrociment, fins ara se n’han retirat unes 108 tones, i en queden unes 293, equivalents al 0,007% del fibrociment instal·lat a Catalunya. El pla de TMB és eliminar o confinar tot el del metro en tres anys.

Darrera modificació: 24.07.2019Tema: TransportSend to Coorporative: Send to GenTMB: 

El dispositiu de transport alternatiu del tall de l'L1 s’adapta a la mobilitat de la segona part de l’estiu

Dm, 23/07/2019 - 11:15
23.07.2019Autor: Premsa TMBEl dispositiu de transport alternatiu del tall de l'L1 s’adapta a la mobilitat de la segona part de l’estiuSubtítol: A partir del 25 de juliol, una llançadora de bus farà el recorregut Fondo - Clot i un segon servei continuarà reforçant l’eix de la Meridiana fins a Fabra i Puig. TMB continua recomanant les alternatives ferroviàries com a sistema més ràpid per desplaçar-se, en especial la línia 9 Nord de metro

El dispositiu de transport alternatiu dissenyat per al tall parcial de la línia 1 de metro entre Clot i Fondo s’adaptarà a partir d’aquest dijous, 25 de juliol, a la menor mobilitat prevista i a les diferents condicions del trànsit, especialment la capacitat de la rambla Onze de Setembre i del carrer de Dublín, a Barcelona. Així, fins al 30 d’agost, últim dia de suspensió del servei de metro en aquest tram de la L1, variarà el recorregut d’un dels dos serveis especials d’autobús per augmentar les opcions d’itinerari i reduir la necessitat de transbordaments en alguns recorreguts.

Amb vistes a la segona part del tall, es preveu una disminució de la demanda de transport a la zona d’afectació, fins al 50% en agost respecte dels mesos d’hivern. Així, de les 90.000 entrades que es registren al juliol a la línia 1 en el tram Clot - Fondo es passaria a unes 50.000. D’altra banda, la menor mobilitat fa preveure que els colls d’ampolla del recorregut pel barri de Sant Andreu, i en especial la rambla Onze de Setembre i el carrer de Dublín, es descongestionin i afavoreixin el pas de l’elevat número d’autobusos que han de circular tant de les línies regulars com de la llançadora.

Dins del seguiment constant sobre el terreny per part de la direcció de TMB, impulsat  per la regidoria de Mobilitat de l’Ajuntament de  Barcelona i amb la col·laboració de l'Institut Municipal de Persones amb Discapacitat (IMPD), s’ha valorat la conveniència d’augmentar l’aprofitament de la capacitat del servei d’autobusos amb inici a Fondo i afegir connexions per als usuaris amb origen o destinació a Torras i Bages, Trinitat Vella i Baró de Viver. D’aquesta manera, a partir del 25 de juliol, els autobusos llançadora continuaran des d’Onze de Setembre fins a Clot, passant per les estacions intermèdies de Fabra i Puig, La Sagrera i Navas, a intervals d’entre 5 i 6 minuts en feiners. En aquest tram, a les hores de més demanda, se superposarà amb el segon servei especial, que continuarà fent el trajecte entre Clot i Fabra i Puig entre cada 2,5 i 3,5 minuts en feiners.

Aquesta llançadora entre Fondo i Clot, que es pot implementar en aquest moment per les millors condicions de la mobilitat, dóna una millor solució a les necessitats dels veïns del Districte de Sant Andreu. També es produeix una millora important de la mobilitat de la ciutadania de Santa Coloma ja que la implementació d’aquesta solució, postulada per la seva alcaldessa, evita la pressió sobre la circulació a l'interior del municipi, en especial a l'eix viari de Pont Vell - Llorenç Serra i Rambla de Sant Sebastià.

TMB continua recomanant les alternatives ferroviàries com a sistema més ràpid per desplaçar-se, en especial la línia 9 Nord de metro, que connecta La Sagrera amb Fondo en 13 minuts, en combinació amb la línia 5.

El conjunt d’aquest servei complementari continuarà sent servit amb vehicles articulats accessibles a persones amb mobilitat reduïda. Per garantir l’accessibilitat global del dispositiu existeix un altre servei especial, amb dos autobusos estàndard i acompanyament, que enllaça les estacions de metro de Glòries (dotada d’ascensors) i Clot.

Recordem que el motiu del tall és una obra de renovació integral de la infraestructura amb la modernització de més de 9 quilòmetres de vies, aparells de via i instal·lacions en un tram de la línia 1 de metro que té més de 50 anys d’antiguitat. L’obra s’ha concentrat en el mínim de temps, dos mesos, coincidint amb l’època de l’any amb menys mobilitat urbana, per reduir les molèsties als usuaris.

Darrera modificació: 23.07.2019Tema: TransportSend to Coorporative: Send to GenTMB: 

Talls parcials al servei de metro de les línies 2 i 5 durant el mes d'agost, per obres

Dll, 22/07/2019 - 11:40
22.07.2019Autor: Premsa TMBTalls parcials al servei de metro de les línies 2 i 5 durant el mes d'agost, per obresSubtítol: El tram Paral·lel - Sagrada Família (L2) estarà fora de servei del 27 de juliol al 30 d’agost per treballs de millora de la infraestructura. Les obres per a la futura estació d’Ernest Lluch (L5) comportaran la interrupció del servei entre les estacions de Can Vidalet i Collblanc, del 29 de juliol a l’1 de setembre

Abans i durant els primers dies de les afectacions a la línia 2 hi haurà presència d’informadors a les estacions afectades per orientar els ciutadans sobre els millors recorreguts alternatius.Aquest estiu el departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya executarà dues actuacions en la infraestructura del metro de Barcelona que comportaran suspensions parcials del servei durant cinc setmanes. L’alteració del servei en aquestes línies s’ha concentrat en el mínim de temps i s’ha planificat coincidint amb l’època de l’any amb menys mobilitat urbana, per reduir les molèsties als usuaris, que estan sent informats per tots els canals disponibles des de divendres passat.

Concretament, les afectacions del servei seran:

  • Línia 2, entre Paral·lel i Sagrada Família: el servei quedarà interromput entre aquestes estacions del 27 de juliol al 30 d’agost (tots dos inclosos), per treballs de millora de les condicions mecàniques de la via.
     
  • Línia 5, entre Can Vidalet i Collblanc: la interrupció del servei serà del 29 de juliol a l’1 de setembre (tots dos inclosos), per obres relacionades amb la futura estació d’Ernest Lluch.


Aquests talls coincideixen en el temps amb l’obra que executa Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) i que ja està en marxa, a la línia 1, entre les estacions de Clot i Fondo. Fins al 30 d’agost aquest tram està fora de servei pels treballs de renovació integral de la infraestructura.

Interrupció parcial del servei a la L2 (del 27 de juliol al 30 d’agost)

Des de dissabte 27 de juliol fins al divendres 30 d’agost (tots dos inclosos), estarà fora de servei el tram de la línia 2 de metro entre Paral·lel i Sagrada Família, de 4,4 quilòmetres de longitud. Per tant, quedaran sense servei sis estacions (Paral·lel, Sant Antoni, Universitat, Passeig de Gràcia, Tetuan, Monumental i Sagrada Família, que serà terminal provisional de línia). La resta de la línia 2, entre Sagrada Família i Badalona Pompeu Fabra, funcionarà amb normalitat.

Com a alternativa de transport, els usuaris poden fer servir les línies regulars de bus de TMB D50, H12 i H16, que fan el trajecte totalment o parcialment entre les estacions afectades pel tall, és a dir entre Paral·lel i Sagrada Família. A més també es pot utilitzar la resta de la xarxa de metro, en especial la línia 3.

La suspensió del servei durant 35 dies el mes d’agost permetrà executar obres de millora que són incompatibles amb la circulació de trens. En concret, la Generalitat renovarà la via en diferents trams, amb una longitud total d’uns 1.500 metres, mitjançant la substitució de carrils i de les fixacions actuals per unes de noves que ofereixen unes prestacions mecàniques millors. El pressupost de l’actuació és de 2,5 milions d’euros.

Abans i durant els primers dies de les afectacions a la línia 2 hi haurà presència d’informadors a les estacions afectades per orientar els ciutadans sobre els millors recorreguts alternatius.

Interrupció parcial del servei a la L5 (del 29 de juliol a l’1 de setembre)

Des del dilluns 29 de juliol fins al diumenge 1 de setembre (tots dos inclosos), estarà tancat el tram Can Vidalet - Collblanc de la línia 5 de metro, de 790 metres de longitud. Per tant, quedarà sense servei l’estació de Pubilla Cases. Can Vidalet i Collblanc seran terminals provisionals dels dos trams de línia oberts. La resta de la línia 5, entre Cornellà Centre i Can Vidalet, d’una banda, i de Collblanc a Vall d’Hebron, de l’altra, funcionarà amb normalitat.

La Generalitat durà a terme durant aquests 35 dies treballs relacionats amb la futura estació d’Ernest Lluch que requereixen la interrupció del servei. El pressupost d’aquesta actuació per a posar en funcionament l’estació, amb un termini total d’execució de 24 mesos, s’eleva a 15 milions d’euros.

Per reduir les molèsties als usuaris durant l’afectació, s’habilitarà un servei especial d’autobusos que cobrirà el tram en obres entre Can Vidalet i Collblanc amb parada a l’estació intermèdia de Pubilla Cases, que funcionarà amb el mateix horari del metro i una capacitat equivalent. Hi ha altres combinacions possibles amb la xarxa de transport ferroviari i de superfície existent a la zona.

Abans i durant els primers dies de les afectacions en aquesta línia, s’oferirà informació presencial, a l’entorn de les estacions afectades i de les parades on s’ha habilitat el servei de bus substitutori.

Darrera modificació: 22.07.2019Tema: TransportSend to Coorporative: Send to GenTMB: 

El transport públic de Barcelona es fa accessible al turisme xinès a través de la plataforma WeChat

Dv, 19/07/2019 - 12:11
19.07.2019Autor: Premsa TMBEl transport públic de Barcelona es fa accessible al turisme xinès a través de la plataforma WeChatSubtítol: TMB i l’empresa EuroPass col·laboren conjuntament per posicionar la marca Hola Barcelona en el mercat turístic del gegant asiàtic. TMB és el primer operador de mobilitat d’Espanya que comercialitza els seus productes a través d’aquest canal social, conegut com el WhatsApp xinès

Recentment, Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha estrenat un perfil a la plataforma WeChat, la primera xarxa social amb una alta penetració a la Xina, on la companyia de transport públic oferirà els seus productes turístics al visitant d’origen xinès. L’estratègia de comerç electrònic té, com a objectiu, posicionar la marca Hola Barcelona en aquest sector del mercat, descobrir, als visitants de nacionalitat xinesa, els atractius de Barcelona i captar ingressos amb la venda dels productes propis destinats a la mobilitat.

Per fer-ho possible, TMB ha signat un acord comercial amb EuroPass Digital Mobile Solutions, gràcies al qual els visitants procedents de la Xina poden adquirir els seus bitllets des dels principals mitjans de transport oficials de l’àrea metropolitana de Barcelona a través de la plataforma WeChat, que té una alta penetració al mercat xinès. EuroPass és una empresa francesa que promou i facilita el turisme xinès a 50 ciutats, que avui dia ja representa cap a 160 milions de persones a tot el món, una xifra que continua a l’alça.

L’aplicació WeChat, una xarxa social i de missatgeria amb més de 900 milions d’usuaris diaris a la Xina, és coneguda com el WhatsApp xinès, però engloba funcionalitats d’altres xarxes socials (com Facebook o Instagram), incorpora múltiples mètodes de pagament (Bizum, Wallet, Samsung Pay...) i permet fer, amb seguretat, tot tipus de gestions administratives, des de pagar factures fins a realitzar un tràmit d’àmbit civil.

Primer operador de mobilitat d’Espanya a WeChat

D’aquesta manera, TMB es converteix en el primer operador de mobilitat d’Espanya que comercialitza els seus productes a través de WeChat, un projecte que ha estat un èxit en altres països europeus com França, de la mà d’EuroPass i RATP, el principal operador de la regió de París.

Així, TMB comercialitzarà els abonaments turístics Hola Barcelona Travel Card de 48 hores, de 72 hores, de 96 hores i de 120 hores consecutives de viatges il·limitats en el transport públic de Barcelona; el Barcelona Bus Turístic, per visitar els punts més emblemàtics de la ciutat, i el Telefèric de Montjuïc, per gaudir d’unes vistes increïbles de Barcelona.

Aquest projecte conjunt entre TMB i EuroPass consisteix en la creació d’un perfil d’Hola Barcelona, la marca paraigua de TMB que agrupa tots els seus productes i serveis de mobilitat i oci destinats al públic visitant de la ciutat, i acostar-lo al viatger xinès que es mou per lliure per visitar Europa i que fa la majoria de gestions del viatge a través de WeChat.

Aquest perfil de TMB conté informació detallada de cada producte de mobilitat en llengua xinesa i permet adquirir el bitllet pagant a través de l’aplicació amb totes les garanties de seguretat. I és en el moment de la transacció on intervé el partner, EuroPass, ja que fa possible la compra, atès que proporciona serveis de màrqueting digital i un sistema de ticketing i vendes online a través del qual es podran oferir els productes d’Hola Barcelona al públic objectiu.

Codis QR a 17 estacions de metro

En un primer moment, els vestíbuls de les principals estacions del metro de Barcelona lluiran uns adhesius que incorporaran un codi QR. Una vegada escanejat a través del telèfon mòbil, l’usuari interessat podrà obtenir informació sobre els productes i fer-ne el pagament sense targeta de crèdit. Aquest és un dels avantatges que ofereix WeChat, ja que tots els usuaris d’aquesta comunitat tenen vinculades les dades bancàries en el seu perfil. D’aquesta manera, es minimitza el procés de cerca d’informació i de compra. Aquest avantatge és molt útil sobretot per als usuaris que no coneixen les llengües amb alfabet occidental.

En aquesta primera fase, s’han col·locat els adhesius QR a les màquines distribuïdores de bitllets de les 17 estacions de metro més freqüentades a Barcelona pel turista de nacionalitat xinesa, que són: Catalunya, Barceloneta, Espanya, Sagrada Família, Lesseps, Drassanes, Passeig de Gràcia, Liceu, Jaume I, Paral·lel, Ciutadella / Vila Olímpica, Diagonal, Arc de Triomf, Fondo i Aeroport T1. Pròximament, aquests QR es col·locaran a més estacions de metro i a les parades d’autobús.

Millorar l’experiència de viatge del turista procedent de la Xina

Gràcies a l’entrada de TMB a WeChat, el turista de nacionalitat xinesa tindrà més facilitat per comprar productes turístics de mobilitat, obtenir informació sobre la ciutat i informació bàsica de com moure’s en transport públic, així com una atenció al client en el seu idioma principal.

En relació amb els continguts que apareixen en el perfil de TMB a WeChat, s’ofereix informació detallada sobre els principals punts d’interès de la ciutat, descripció de productes turístics i dels transports públics de Barcelona, rutes temàtiques, recursos útils com ara plànols i aplicacions mòbils de TMB, així com les guies bàsiques per a l’usuari de bus, de metro, del Barcelona Bus Turístic i del telefèric de Montjuïc (horaris, normativa, condicions d’ús, preguntes freqüents...).

TMB és el principal operador de transport públic de l’àrea de Barcelona i un dels més grans d’Espanya. Gestiona una xarxa de metro de 8 línies, 121 quilòmetres i 156 estacions, i una xarxa d’autobusos de 102 línies que sumen 830 quilòmetres de longitud, a més a més de transports lúdics com el Telefèric de Montjuïc i el Barcelona Bus Turístic, així com la plataforma Hola Barcelona de serveis de mobilitat per a turistes i visitants. En total, facilita 615 milions de viatges cada any a Barcelona i a deu municipis més de la seva àrea metropolitana.

EuroPass és el primer operador internacional de solucions de pagament i màrqueting. Empresa francesa que promou i facilita el turisme xinès a 50 ciutats, que avui dia ja representa cap a 160 milions de persones a tot el món, una xifra que continua a l’alça. EuroPass ofereix, a institucions, marques i comerços, l’habilitat d’interactuar a través de les xarxes socials xineses amb usuaris de WeChat, per generar trànsit en els punts de venda (drive to store), com ho demostra l’acord recent amb l’Associació del Passeig de Gràcia, amb la qual s’ha creat un shopping area digital amb els 120 establiments afiliats.

Darrera modificació: 19.07.2019Tema: EmpresaSend to Coorporative: Send to GenTMB: 

Recomanacions de transport a l’eix Clot-Sant Andreu davant la vaga a Renfe del dilluns 15

Dv, 12/07/2019 - 14:31
12.07.2019Autor: Premsa TMBRecomanacions de transport a l’eix Clot-Sant Andreu davant la vaga a Renfe del dilluns 15Subtítol: Les millors alternatives al tram tallat de la línia 1 seran les línies 9 Nord i 5 de metro i els dos serveis especials d’autobusos, que es reforçaran

Les alternatives de transport recomanades amb motiu del tall de la línia 1 de metro entre Clot i Fondo tindran una variant dilluns vinent, 15 de juliol, a causa de la convocatòria de vaga a l’empresa Renfe, operadora dels serveis de Rodalies de Catalunya. La previsió és que les línies R2, R3 i R4 de Rodalies, que permeten fer recorreguts entre Sant Andreu, La Sagrera, Clot i el centre de Barcelona, circulin al 66% entre les 6.00 i les 9.30 hores i les 17.00 i les 20.30 hores, i al 33% durant la resta de la jornada, cosa que disminuirà la seva capacitat de transport.

Per aquest motiu, TMB recomana especialment aquest dilluns les línies 9 Nord i 10 Nord de metro, per als trajectes entre Santa Coloma de Gramenet, Sant Andreu i La Sagrera, així com la línia 5 de metro, que connecta La Sagrera amb els intercanviadors de Diagonal i Sants Estació.

Es preveu que dilluns tinguin més demanda els autobusos especials que fan el paper de distribuir usuaris entre les estacions tancades i les línies de metro recomanades. Tant l’autobús especial L1 Clot - Fabra i Puig, que transcorre per la Meridiana, com la llançadora Onze de Setembre - Fondo seran reforçats amb més vehicles per absorbir aquest passatge addicional.

També s’ha disposat per a aquest dia un reforç del personal d’atenció i informació a les estacions de metro en què els usuaris habituals de la línia 1 fan transbordament durant el tall. En superfície, continuarà la presència d’informadors per orientar els ciutadans sobre els millors recorreguts.

Recordem que el motiu del tall de la línia 1 és una obra de renovació integral de la infraestructura amb la modernització de més de 9 quilòmetres de vies, aparells de via i instal·lacions en un tram que té més de 50 anys d’antiguitat. L’obra s’ha concentrat en el mínim de temps, dos mesos, coincidint amb l’època de l’any amb menys mobilitat urbana, per reduir les molèsties als usuaris.

Darrera modificació: 12.07.2019Tema: TransportSend to Coorporative: Send to GenTMB: 

Afectacions a les línies de bus pels World Roller Games 2019, aquest cap de setmana

Dv, 12/07/2019 - 08:00
12.07.2019Autor: Premsa TMBAfectacions a les línies de bus pels World Roller Games 2019, aquest cap de setmanaSubtítol: TMB recomana el metro com a alternativa aquest dissabte, a la zona de passeig de Gràcia, i diumenge al matí a l’avinguda Diagonal

Amb motiu de la celebració dels World Roller Games 2019 que acull Barcelona, amb diferents proves en diversos espais de la ciutat del 4 al 14 de juliol, aquest cap de setmana, dissabte 13 i diumenge 14 de juliol, tindran lloc dues competicions que afectaran un bon nombre de línies d’autobús que podrien veure alterat o limitat el seu recorregut. Per aquesta raó, Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) recomana el metro en aquells desplaçaments a l’entorn dels llocs per on transcorreran les proves.

Dissabte, 13 de juliol - Proves classificatòries de velocitat

Les proves classificatòries de la disciplina de velocitat tindran lloc al passeig de Gràcia, entre el carrer Aragó i l’avinguda Diagonal i una part del carrer Provença. Els circuits afectaran el trànsit de superfície per on es desenvolupin les proves entre les 11 del matí i les 12 de la nit.

TMB adoptarà les mesures necessàries per desviar els vehicles. En total, els desviaments afectaran cinc línies de bus: H10, V15, 7, 22, 24 i les rutes blava, vermella del Barcelona Bus Turístic i el Barcelona Night Tour.

Diumenge, 14 de juliol - Marató femenina i masculina

Les proves de la marató femenina i masculina de l’especialitat de velocitat sobre rodes començaran a les 8 hores i afectaran tot el trànsit de superfície al llarg del seu itinerari entre les 7 i les 12.30 hores, aproximadament. La prova farà tot el recorregut per l’avinguda Diagonal de Barcelona, entre Doctor Marañón i Pau Claris. TMB adoptarà les mesures necessàries per desviar els vehicles en funció dels llocs per on vagin passant les competicions.

Igualment, també estarà tallat el trànsit al passeig de Gràcia, entre Aragó i la Diagonal. Aquí les afectacions seran de 7 del matí a 3 de la tarda.

En total, diumenge els desviaments afectaran 25 línies de bus que tenen una part de l’itinerari a la zona afectada: D40, H6, H8, H10, V3, V5, V7, V9, V11, V13, V15, V17, 6, 7, 22, 24, 27, 33, 34, 59, 63, 67, 68, 78, 113 i la ruta blava i la ruta vermella del Barcelona Bus Turístic.

Per a més informació es pot consultar l’avís corresponent a la secció d’estat del servei del web de TMB i a la pàgina oficial dels campionats.     

Reforços de bus a Montjuïc

Per a les diferents competicions que tindran lloc dissabte 13 i diumenge 14 de juliol al Palau Sant Jordi, TMB habilitarà un servei especial d’autobusos de baixada tots dos dies quan finalitzin les proves (a partir de les 23 h, aproximadament) entre el recinte i la plaça d’Espanya. Per a aquest servei seran vàlids tots els títols de transport del sistema tarifari integrat. Els vehicles portaran l’indicador de línia “Pl. Espanya - Palau Sant Jordi”.

Per pujar a Montjuïc, TMB recomana utilitzar la línia 150 de bus (Pl. Espanya - Castell de Montjuïc) que, amb motiu de l’esdeveniment, també es reforçarà amb més vehicles, dissabte 13 entre les 11 i les 12.30 hores i diumenge 14, de 12.45 a 15.15 hores.

Cal recordar que divendres el metro funciona fins a les 2 de la matinada, dissabte hi ha servei continuat tota la nit i diumenge circula fins a les 12 de la nit.

Darrera modificació: 12.07.2019Tema: TransportSend to Coorporative: Send to GenTMB: 

Actualització del seguiment de la salut dels treballadors de Metro exposats a l'amiant

Dc, 10/07/2019 - 13:55
10.07.2019Autor: Premsa TMBActualització del seguiment de la salut dels treballadors de Metro exposats a l'amiantSubtítol: En l’últim mes s’ha diagnosticat un cas de malaltia professional i un d’engruiximent pleural

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha actualitzat avui la informació sobre el programa de vigilància de la salut del personal de Metro que al llarg de la seva vida professional hagi pogut estar en escenaris de potencial exposició a les fibres d’amiant. Amb les dades tancades l’1 de juliol, de les 1.064 persones convocades a visita mèdica ja l’havien passat 976, cosa que equival al 92%.

Com a continuació de la informació facilitada en comunicats anteriors sobre un treballador en actiu de l’àrea de Manteniment i Projectes que estava en situació d’incapacitat temporal i en observació, a partir de les anàlisis i estudis realitzats s’ha determinat que pateix una malaltia potencialment relacionada amb l’exposició a l’amiant.

Aquest cas es notificarà com a malaltia professional, tal com preveu el RD 1299/2006, de 10 de novembre, pel qual es regeix el quadre de malalties professionals en el sistema de la Seguretat Social i el criteri de notificació i registre, la qual cosa no vol dir que la causa certa de la malaltia sigui l’amiant. Des del punt de vista clínic, aquesta persona segueix en situació d’incapacitat temporal.

També en l’últim mes, a partir de les proves de diagnòstic per la imatge i la valoració dels especialistes externs, s’ha diagnosticat un nou cas de manifestacions pleurals en què s’ha documentat la seva possible relació amb l'exposició a l’amiant. Per tant, ara són 27 casos: 24 d’engruiximents pleurals, 2 de plaques pleurals no calcificades i 1 de placa pleural calcificada. Cap d’aquestes afeccions es pot considerar una patologia greu i no ha requerit tractament mèdic, només s’ha recomanat un control periòdic més freqüent dins del programa de vigilància.

Vigilància de la salut del personal jubilat

Aquestes dades han estat comunicades avui als membres del Comitè de Seguretat i Salut de Metro, com es fa regularment. A més, s’ha informat sobre la vigilància de la salut específica per amiant al personal jubilat de l’àrea de Manteniment de Metro. Així, s’han completat 46 visites, en les quals s’han trobat dos casos –que ja venien diagnosticats–, més un tercer, de malalties relacionades amb una potencial exposició a l’amiant. Un quart cas s’ha derivat per a estudi.

Un pla integral de desamiantatge

La vigilància de la salut laboral, així com les mesures de detecció, anàlisi, retirada o neutralització dels elements afectats en vehicles i dependències, s'emmarquen en la voluntat de tractar de manera responsable, diligent i transparent la problemàtica de l’amiant present a la xarxa de metro de Barcelona. Per això els mesuraments ambientals, que fins ara han donat resultats negatius, s’estan reforçant amb una nova tanda d’anàlisis de mostres d’aire i matèria sòlida amb les metodologies més exigents, per confirmar que les condicions ambientals de la xarxa són segures per als usuaris i els treballadors. Fins ara totes les mostres recollides, corresponents a sòlids, han donat també negatiu.

Dins del pla de desamiantatge de la xarxa de metro, TMB ha iniciat el procés d’adquisició de 42 trens que substituiran els més antics de les línies 1 i 3 –en part dels quals s’ha detectat pintura amb contingut d’amiant– per un import estimat de 447 milions d’euros. Hi ha també publicada la licitació del contracte per mantenir i desamiantar aquests trens i 21 més durant tres anys, i una altra per donar continuïtat a les retirades de fibrociment de les dependències de la xarxa els pròxims dos anys. Fins ara se n’han retirat unes 108 tones, i en queden unes 293, equivalents al 0,007% del fibrociment instal·lat a Catalunya. El pla de TMB és eliminar o confinar tot el del metro en tres anys.

Darrera modificació: 10.07.2019Tema: EmpresaSend to Coorporative: Send to GenTMB: 

En marxa la campanya d’anàlisi de mostres d'aire en estacions del metro de Barcelona

Dv, 05/07/2019 - 11:40
05.07.2019Autor: Premsa TMBEn marxa la campanya d’anàlisi de mostres d'aire en estacions del metro de BarcelonaSubtítol: Avui i demà s’instal·len aparells captadors en vint punts diferents de dues estacions de la línia 1 i dues de la línia 3, representatives de la xarxa

Entre avui i demà tindrà lloc una recollida de mostres d’aire en quatre estacions de metro representatives, dins la campanya d’anàlisis ambientals consensuada entre Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) i l’Agència de Salut Pública de Barcelona (ASPB) per confirmar l’absència de fibres d’amiant a la xarxa metropolitana.

La captació de mostres es realitza de matinada i al matí, en cinc punts diferents de les estacions de Catalunya i Torrassa, de la línia 1, i Passeig de Gràcia i Liceu, de la línia 3, que inclouen vestíbuls, andanes i passadissos. S’obtindran, per tant, vint mostres, que seran analitzades per microscòpia electrònica de transmissió (TEM), segons la metodologia establerta per l’ASPB.

Mètode innovador de mostreig

Per a la màxima fiabilitat i precisió, els mesuraments s’executaran per primera vegada segons la norma internacional EN ISO 16000-7 i seguint la guia francesa GA X46-033, associada a la norma internacional esmentada. En cada punt de mostreig, els aparells captaran i filtraran un cabal mitjà de 7 litres per minut al llarg de sis hores, és a dir, un total de 2.250 litres d’aire ambiental.

Aquestes quatre estacions s’han seleccionat com les primeres a monitoritzar pel fet de tenir les condicions ambientals més desfavorables (per antiguitat de construcció, configuració, antiguitat dels trens que hi passen o presència de fibrociment en la infraestructura) i una elevada utilització, entre les 31 estacions designades inicialment.

Programa de vigilància ambiental

El mostreig forma part d’una campanya d’anàlisis d’aire i materials sòlids susceptibles de contenir fibres d’amiant que s’està duent a terme aquest any 2019 en zones d’accés públic de la xarxa de metro, com a part del programa de vigilància ambiental de TMB. En paral·lel s’estan recollint mostres de materials sòlids: 28 de filtres d’aire del sistema de ventilació dels trens, 42 de la pols dels túnels i 12 més de l’estrat del balast (la grava que envolta les vies i les travesses). Els resultats de les anàlisis completades fins ara, referides a materials sòlids, confirmen l’absència de fibres d’amiant en aquests elements.

Com es va informar l’abril passat, l’objectiu d’aquesta campanya es complementar i eventualment ratificar els resultats obtinguts en les més de 280 anàlisis de mostres obtingudes en tot tipus d’espais i vehicles que ha realitzat TMB anteriorment, amb resultats sempre per sota del valors de detecció pel que fa a contaminació per amiant.

Es compleix així la voluntat de l’empresa de tractar de manera responsable, diligent i transparent la problemàtica de l’amiant present a la xarxa de metro, i de cooperar amb les administracions competents i amb els representants dels treballadors per donar-hi la millor resposta.

Darrera modificació: 05.07.2019Tema: TransportSend to Coorporative: Send to GenTMB: 

El dispositiu de transport alternatiu pel tall de la línia 1 de metro està funcionant correctament

Dm, 02/07/2019 - 18:05
02.07.2019Autor: Premsa TMBEl dispositiu de transport alternatiu pel tall de la línia 1 de metro està funcionant correctamentSubtítol: Les dues llançadores de bus estan planificades per connectar amb els sistemes ferroviaris i no pas per enllaçar entre si. TMB agraeix a la ciutadania el seu esforç i lamenta les molèsties que aquestes obres necessàries estan provocant

Després de tres dies de funcionament, des del dissabte 29, Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) constata que el dispositiu de transport alternatiu dissenyat per al tall parcial de la L1 de metro entre Clot i Fondo està responent adequadament i els usuaris estan trobant les millors opcions per als seus trajectes, amb l’ajuda de l’abundant senyalització, les eines digitals i els informadors  sobre el terreny.

El dispositiu és objecte d’un seguiment constant sobre el terreny per part de responsables de Metro i Autobusos, amb vista a introduir-hi ajustos i correccions. Així, el cap de setmana es va afegir senyalització en xinès a l’entorn de l’estació de Fondo i ahir es va traslladar una parada del bus especial a l’entorn de Clot per afavorir l’agilitat dels fluxos de passatge.

De les alternatives de transport disponibles, la més recomanada és la línia 9 Nord de metro, que connecta La Sagrera amb Fondo en 13 minuts, en combinació amb la línia 5. Així, ahir la línia 9 Nord va registrar unes 10.000 validacions més que en les dates equivalents de l’any 2018, mentre que la línia 5 en va registrar unes 18.000 més. També les línies de Rodalies que tenen parada a Sant Andreu Arenal, Sant Andreu Comtal i La Sagrera - Meridiana han experimentat increments d’afluència importants.

Autobusos complementaris

Com a complement, estan funcionant dos serveis especials d’autobusos, dissenyats de manera independent i no per ser enllaçats amb cap trajecte a peu, que connecten les estacions tancades amb els serveis ferroviaris recomanats. L’opció d’una única llançadora va ser descartada en la fase d’estudi per aquests motius:

  • L’elevat volum de passatge, unes 90.000 entrades els dies feiners del juliol en el tram afectat. De mitjana cada tren que circula entre La Sagrera i Clot transporta unes 500 persones. Perquè poguessin transbordar a autobusos caldria que en passés un cada 30 segons.
     
  • Les característiques i la regulació del trànsit dels carrers i avingudes en el tram de metro tallat, que les fan no aptes per a la circulació continuada d’autobusos articulats, en especial la rambla Onze de Setembre.
     

El bus Clot - Fabra i Puig transcorre per la Meridiana per connectar el Clot amb l’intercanviador de La Sagrera i l’estació de Sant Andreu Arenal, i està registrant una ocupació entorn del 80%.  El bus Onze de Setembre - Fondo, que ressegueix el traçat de la línia 1 de metro des de Fondo a Sant Andreu (a prop de l’estació de trens de Sant Andreu Comtal) i continua fins a Onze de Setembre (metro L9 Nord i L10 Nord), registra una ocupació menor.

Aquestes llançadores estan dotades amb vehicles articulats accessibles a persones amb mobilitat reduïda que circulen amb freqüències de 3 minuts i 5 minuts, respectivament, en les hores punta dels feiners. També fan un bon servei les línies V31 i V33 i 62, que s’han reforçat.

Dispositiu accessible

El conjunt del dispositiu de transport és majoritàriament accessible: ho són tots els autobusos de TMB, la línia 9/10 Nord i l’intercanviador de La Sagrera, però no l’estació Clot de la línia 1. Per garantir l’accés de les persones amb mobilitat reduïda s’ha posat en marxa un servei especial, amb dos autobusos i acompanyament, que enllaça les estacions de Glòries (dotada d’ascensors) i Clot.

En l’esforç continuat per atendre les necessitats de tots els usuaris afectats pel tall, TMB disposa de personal per fer l’acompanyament de persones invidents en els trajectes de sortida o entrada a les estacions de metro de Clot, La Sagrera i Fondo. També es pot sol·licitar aquest acompanyament mitjançant una trucada al telèfon 933 289 400.

Per als usuaris que fan servir títols socials vàlids a les xarxes de TMB, s’ha gestionat que puguin accedir als serveis de les línies R2, R3 i R4 de Rodalies a Barcelona mitjançant un títol anomenat Devolució Xpress monomodal.

Una setmana més d’informadors

L’abast i la complexitat de l’actuació han motivat que TMB desplegui des del 17 de juny passat una campanya d’informació que inclou cartells en estacions i trens, missatges de megafonia en tota la xarxa de metro i en trens de la línia 1, fullets, clips al sistema MouTV, enviament massiu de correus electrònics a través de JoTMBé, missatges en les pantalles dels autobusos i les parades, anuncis en mitjans de comunicació i missatges en xarxes socials. Des de la setmana passada s’hi han afegit informadors a les estacions afectades, els quals orienten els usuaris sobre la millor alternativa de què disposen durant el tall segons el desplaçament que hagin de fer. Vist el paper fonamental dels informadors, TMB ha decidit prolongar una setmana més el seu desplegament.

Planificar recorreguts amb el Vull Anar

La informació sobre els recorreguts alternatius es pot consultar a l’aplicació de TMB, al web corporatiu i amb més facilitat al Vull Anar, l’eina de planificació de recorreguts en transport públic, que proporciona el trajecte òptim per a cada necessitat. També els elements de senyalització estàtica situats en l’entorn de les estacions contenen informació sobre els transports alternatius disponibles en cada punt. Els ajuntaments de Barcelona i Santa Coloma de Gramenet també faciliten informació a través dels seus canals.

TMB agraeix a tota la ciutadania l’esforç que està realitzant per trobar les millors rutes alternatives de transport i lamenta les molèsties que les obres de renovació integral de la infraestructura d’aquest sector de la línia 1 de metro estan ocasionant als usuaris.

Darrera modificació: 02.07.2019Tema: TransportSend to Coorporative: Send to GenTMB: 

Transport públic per al Festival Cruïlla Barcelona 2019

Dm, 02/07/2019 - 10:44
02.07.2019Autor: Premsa TMBTransport públic per al Festival Cruïlla Barcelona 2019 Subtítol: Un servei especial de bus enllaçarà les nits de divendres 5 i dissabte 6 de juliol el Fòrum i la plaça de Catalunya

Amb motiu de la programació dels concerts del Festival Cruïlla Barcelona 2019 que acull el recinte del Parc del Fòrum del 3 al 6 de juliol, Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) i adaptarà l’oferta de transport públic a les necessitats de l’esdeveniment i posarà en funcionament un servei nocturn d’autobús llançadora les nits del 5 i 6 de juliol.

El servei recomanat per TMB per accedir al Parc del Fòrum és:

Metro: línia 4 - El Maresme / Fòrum

TMB recomana especialment la xarxa de metro per als desplaçaments. Totes les línies de metro, mitjançant els seus enllaços, permeten arribar a l’estació d’El Maresme / Fòrum de la línia 4, molt a prop del recinte on es faran els concerts que programa el festival.

El funcionament del metro, fins a la mitjanit els dijous, fins a les 2 de la matinada els divendres i amb servei ininterromput els dissabtes, suposarà un important element per afavorir la mobilitat de les persones que vulguin assistir als concerts aquestes nits.

Recordem que fins al 30 d'agost, està vigent el tall de servei al tram de la línia 1 de metro entre Clot i Fondo per obres de renovació integral de la infraestructura. 

Autobusos: bus especial Fòrum - plaça Catalunya

Per facilitar la sortida dels assistents, aquest servei especial d'autobús farà el recorregut de tornada entre el Parc del Fòrum i la plaça de Catalunya (ronda Sant Pere), centre neuràlgic on conflueixen diferents transports públics (metro, FGC, Rodalies de Catalunya, autobusos de TMB, NitBus i altres línies). Els busos especials portaran l’indicador de línia “Servei especial” i funcionaran dues nits en els següents horaris:

  • Nit de divendres 5 a dissabte 6 de juliol: de 2 a 6 de la matinada
  • Nit de dissabte 6 a diumenge 7 de juliol: de 2 a 6 de la matinada
     

El bitllet especial per a aquest autobús el dispensarà l’organització al costat de la parada d’origen ubicada al passeig del Taulat. Al Parc del Fòrum també arriben les línies regulars de bus H14, H16, V29, V31, V33, 7 i 136.

Per a més informació es pot consultar l’avís corresponent a la secció d’estat del servei del web de TMB.

Darrera modificació: 02.07.2019Tema: TransportSend to Coorporative: Send to GenTMB: 

TMB recomana els serveis ferroviaris com a alternativa al tall de la L1 de metro de l'estiu

Dv, 28/06/2019 - 11:50
28.06.2019Autor: Premsa TMBTMB recomana els serveis ferroviaris com a alternativa al tall de la L1 de metro de l'estiuSubtítol: La línia 9 Nord connecta Santa Coloma de Gramenet i Barcelona, i la línia 5 enllaça els intercanviadors de La Sagrera, Diagonal i Plaça de Sants

Amb motiu de la suspensió del servei de la línia 1 de metro entre les estacions de Clot i Fondo,  del 29 de juny al 30 d’agost, Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) recomana com a alternatives principals per als usuaris afectats la línia 9 Nord i la línia 5 de metro, per la seva freqüència i capacitat, que es reforçaran aquests dos mesos, així com diverses línies de Rodalies. A més, com a complement, hi haurà autobusos especials que faran el paper de distribuir usuaris entre les estacions tancades i les línies de metro i tren recomanades.

El motiu del tall és una obra de renovació integral de la infraestructura amb la modernització de més de 9 quilòmetres de vies, aparells de via i instal·lacions en un tram de la línia 1 de metro que té més de 50 anys d’antiguitat. L’obra s’ha concentrat en el mínim de temps, dos mesos, coincidint amb l’època de l’any amb menys mobilitat urbana, per reduir les molèsties als usuaris.

Un cop estudiats l’esquema viari de la zona i les necessitats de transport, TMB ha dissenyat un dispositiu alternatiu de transport que, a diferència d’altres talls, descarta la llançadora d’autobusos com a simple substitució del metro per aquests motius:

  • L’elevat volum de passatge, unes 90.000 entrades els dies feiners de juliol en el tram afectat. De mitjana cada tren que circula entre La Sagrera i Clot transporta unes 500 persones. Perquè poguessin transbordar a autobusos caldria que en passés un cada 30 segons.
  • Les característiques i la regulació del trànsit dels carrers i avingudes en el tram de metro tallat, que les fan no aptes per a la circulació continuada d’autobusos articulats, en especial la rambla Onze de Setembre.

En aquestes condicions, un servei d’alta freqüència en superfície amb capacitat semblant al metro entre Clot i Fondo seria una caravana contínua d’uns 80 autobusos articulats que col·lapsaria el trànsit i hi quedaria atrapada sense poder avançar, cosa que la faria inoperant.

Per això l’alternativa principal al tram de metro tallat és l’aprofitament dels altres transports existents al districte de Sant Andreu de Barcelona i al municipi de Santa Coloma de Gramenet, especialment els ferroviaris, que tenen més capacitat i són independents del trànsit rodat.

Així, la línia 9 Nord de metro (La Sagrera - Can Zam) fa el trajecte entre Santa Coloma de Gramenet (on té sis estacions) i Barcelona en un màxim de 13 minuts, entre Fondo i La Sagrera. Els trens en aquesta línia circulen cada 6-7 minuts. Des de l’intercanviador de La Sagrera es recomana continuar el trajecte per Barcelona amb la línia 5 de metro o bé les línies R3 i R4 de Rodalies. La mateixa combinació és vàlida per al trajecte invers.

La línia 5 de metro és també una alternativa a la línia 1 pel seu traçat transversal entre La Sagrera i Plaça de Sants, passant pels intercanviadors de Sagrada Família, Verdaguer, Diagonal i Sants Estació. El juliol mantindrà l’oferta habitual de trens cada 2’55” en hora punta.

Altres sistemes ferroviaris a considerar en els recorreguts alternatius són els de Rodalies de Catalunya, a través de les estacions de Sant Andreu Comtal (R2 / R2 Nord), Sant Andreu Arenal (R3 i R4), La Sagrera - Meridiana (R3 i R4) i El Clot - Aragó (R2 / R2 Nord). Els usuaris que portin títols socials vàlids a TMB també podran accedir als transports de Renfe. L’operativa consistirà a mostrar el títol social al personal de Rodalies que entregarà, de forma gratuïta, un títol anomenat “ Devolució Xpress monomodal”. Aquest títol permetrà l’accés i sortida a les estacions de les línies R2 i R3/R4 a Barcelona.

Esquema dels transports recomanats

Els dos serveis especials d’autobús que habilitarà TMB tindran la funció d’enllaçar aquests transports ferroviaris i les estacions tancades de la línia 1. Només són la primera opció per als viatges amb origen o destinació a les estacions de Torras i Bages, Trinitat Vella i Baró de Viver. Hi ha altres combinacions possibles amb els autobusos regulars de TMB, que es reforçaran, i altres operadors metropolitans.

El servei complementari d’autobús Especial L1 Clot - Fabra i Puig transcorre per la Meridiana per connectar el Clot amb l’intercanviador de la Sagrera i l’estació de Sant Andreu Arenal. El servei complementari Especial L1 Onze de Setembre - Fondo ressegueix el traçat de la línia 1 de metro des de Fondo a Sant Andreu (a prop de l’estació de trens de Sant Andreu Comtal) i continua fins a Onze de Setembre (metro L9 Nord i L10 Nord).

Aquestes llançadores estaran dotades amb vehicles articulats que circularan amb freqüències de 3 minuts i 5 minuts, respectivament, en les hores punta dels feiners.

Tanmateix, les línies V31 i V33 reforçaran la seva oferta respecte a l’estiu de l’any passat, i es controlarà permanentment la demanda per modular les necessitats del passatge.

Per garantir l’accessibilitat de les persones amb mobilitat reduïda es posarà en marxa un servei especial, amb dos autobusos que enllaçaran les estacions de Glòries i Clot.

Àmplia campanya informativa

L’abast i la complexitat de l’actuació han motivat que TMB desplegui des de la setmana passada una campanya d’informació prèvia que inclou cartells en estacions i trens, missatges de megafonia en tota la xarxa de metro i en trens de la línia 1, fullets, clips al sistema MouTV, enviament massiu de correus electrònics a través de JoTMBé, missatges en les pantalles dels autobusos i les parades, anuncis en mitjans de comunicació i missatges en xarxes socials. Aquesta setmana i la vinent s’han afegit informadors a les estacions afectades, els quals orienten els usuaris sobre la millor alternativa de què disposaran durant el tall segons el desplaçament que hagin de fer.

La informació sobre els recorreguts alternatius es pot consultar a l’aplicació de TMB i al Vull Anar i està detallada a la secció d’esdeveniments i avisos del web corporatiu de TMB, amb accés des de la portada. També els elements de senyalització estàtica situats en l’entorn de les estacions contenen informació sobre els transports alternatius disponibles en cada punt. Els ajuntaments de Barcelona i Santa Coloma de Gramenet també faciliten informació a través dels seus canals.

Els dos serveis especials d’autobús que habilitarà TMB tindran la funció d’enllaçar aquests transports ferroviaris i les estacions tancades de la línia 1. Només són la primera opció per als viatges amb origen o destinació a les estacions de Torras i Bages, Trinitat Vella i Baró de Viver. Hi ha altres combinacions possibles amb els autobusos regulars de TMB, que es reforçaran, i altres operadors metropolitans.

El servei complementari d’autobús Especial L1 Clot - Fabra i Puig transcorre per la Meridiana per connectar el Clot amb l’intercanviador de la Sagrera i l’estació de Sant Andreu Arenal. El servei complementari Especial L1 Onze de Setembre - Fondo ressegueix el traçat de la línia 1 de metro des del Fondo a Sant Andreu (a prop de l’estació de trens de Sant Andreu Comtal) i continua fins a Onze de Setembre (metro 9 Nord i 10 Nord).

Aquestes llançadores estaran dotades amb vehicles articulats que circularan amb freqüències de 3 minuts i 5 minuts, respectivament, en les hores punta dels feiners.

Tanmateix, les línies V31 i V33 reforçaran la seva oferta, respecte l’estiu de l’any passat, i es controlarà permanentment la demanda per modular les necessitats del passatge.

Per garantir l’accessibilitat de les persones amb mobilitat reduïda es posarà en marxa un servei especial, amb dos autobusos que enllaçaran les estacions de Glòries i Clot.

Àmplia campanya informativa

L’abast i la complexitat de l’actuació han motivat que TMB desplegui des de la setmana passada una campanya d’informació prèvia que inclou cartells en estacions i trens, missatges de megafonia en tota la xarxa de metro i en trens de la línia 1, fullets, clips al sistema MouTV, enviament massiu de correus electrònics a través de JoTMBé, missatges en les pantalles dels autobusos i les parades, anuncis en mitjans de comunicació i missatges en xarxes socials. Aquesta setmana i la vinent s’han afegit informadors a les estacions afectades, els quals orienten els usuaris sobre la millor alternativa de què disposaran durant el tall segons el desplaçament que hagin de fer.

La informació sobre els recorreguts alternatius es pot consultar a l’aplicació de TMB i al Vull Anar i està detallada a la secció d’esdeveniments i avisos del web corporatiu de TMB, amb accés des de la portada. També els elements de senyalització estàtica situats en l’entorn de les estacions contenen informació sobre els transports alternatius disponibles en cada punt. Els ajuntaments de Barcelona i Santa Coloma de Gramenet també faciliten informació a través dels seus canals.

Darrera modificació: 28.06.2019Tema: TransportSend to Coorporative: Send to GenTMB: 

Afectacions a les línies d'autobusos pel Pride Barcelona 2019

Dv, 28/06/2019 - 08:19
28.06.2019Autor: Premsa TMBAfectacions a les línies d'autobusos pel Pride Barcelona 2019Subtítol: TMB recomana el metro a la zona de plaça d'Espanya i el Paral·lel dissabte a la tarda

Amb motiu del Pride Parade, la desfilada de carrosses de l’acte Pride Barcelona 2019, que tindrà lloc a Barcelona dissabte, 29 de juny, algunes línies d’autobús podrien veure afectat el servei entre les 17.00 i les 20.30 hores aproximadament. Per aquesta raó, Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) recomana utilitzar el metro durant aquestes hores i en aquells desplaçaments entorn als llocs per on transcorrerà la desfilada. Les estacions de metro més properes per arribar a la desfilada són Espanya (L1 i L3), Poble Sec (L3), Paral·lel (L2 i L3) i Drassanes (L3).

El Pride Parade es concentrarà a les 16 hores al carrer Portal de Santa Madrona i a l’avinguda de les Drassanes. A les 17 hores la rua iniciarà la marxa al Parc de les Tres Xemeneies i continuarà per l’avinguda Paral·lel fins arribar a la plaça d’Espanya i l’avinguda Maria Cristina, on finalitzarà el recorregut. L’horari d’arribada previst és a les 20 hores, moment en què s’iniciarà una festa popular amb activitats lúdiques i musicals.

La desfilada provocarà afectacions en 21 línies de bus de TMB que fan part de l’itinerari per la zona afectada. Són les següents: D20, D40, D50, H12, H14, H16, V7, V9, V11, 13, 21, 46, 52, 55, 65, 79, 91, 109, 120, 121 i 150 i també la ruta vermella del Barcelona Bus Turístic.

Per a més informació es pot consultar l’avís corresponent a la secció d’estat del servei del web de TMB.

Darrera modificació: 28.06.2019Tema: TransportSend to Coorporative: Send to GenTMB: 

Restablert el servei a la línia 5 de metro entre Maragall i Congrés

Dj, 27/06/2019 - 09:25
27.06.2019Autor: Premsa TMBRestablert el servei a la línia 5 de metro entre Maragall i CongrésSubtítol: Des de les 8.35 h s’ha normalitzat la circulació a tota la línia blava, i a les 9.13 h els trens ja han pogut efectuar parada a Congrés

A les 8.35 hores s’ha restablert el servei de metro de la línia 5 al tram Maragall - La Sagrera, que no havia pogut iniciar-se amb normalitat a les 5 del matí, com a conseqüència de l’incendi d’un vehicle que feia tasques nocturnes a l’estació de Congrés, cap a la 1 de la matinada, i que ha afectat la catenària, el cablejat i les telecomunicacions de l’estació, sense causar danys personals. Una vegada s’ha pogut normalitzar la circulació a tota la línia blava, han continuat les tasques de neteja a l’estació de Congrés, on els trens han pogut parar a partir de les 9.13 hores.

Mentre el personal tècnic de Metro ha treballat en la resolució de la incidència, s’ha habilitat un servei especial d’autobús entre les estacions de Maragall i La Sagrera que ara ja s’ha retirat. Altres alternatives entre aquestes estacions han estat els autobusos regulars de TMB, a més de les connexions amb altres línies de metro a Maragall (L4) i La Sagrera (L1, L5, L9 Nord i L10 Nord).

La incidència s’ha comunicat als usuaris mitjançant megafonia, indicadors lluminosos, empleats situats a les estacions, l’aplicació TMB App, la web corporativa i xarxes socials.

Darrera modificació: 27.06.2019Tema: TransportSend to Coorporative: Send to GenTMB: 

Pàgines

TMB a Flickr

Carrussel imatges TMB a Flickr

TMB al Twitter

Club joTMBé

JOTMBE