Dijous, 19 d'octubre de 2017

Reportatge

 

Autobús de la línia H14 al passeig de Colom / Hora Punta

Un cop finalitzat el procés participatiu de la fase 4, aquesta setmana comencen les obres perquè al febrer es pugui ampliar la nova xarxa de bus amb tres línies més: l'horitzontal H4 i les verticals V11 i V13.

Autobús de la línia H14, una de les més ben valorades / Pep Herrero

És ben valorada pels usuaris, atrau cada vegada més passatgers i té uns índexs elevats de qualitat tècnica. A més la nova xarxa de bus tornarà a ampliar-se la tardor vinent amb la implantació de tres línies més, i ja en seran 16.

Els dos busos i2e d'Irizar exposats davant del CaixaForum / Pep Herrero

Europa vol promocionar les tecnologies netes per al transport públic en els centres urbans i Barcelona és una de les vuit ciutats escollides per fer proves amb autobusos elèctrics d'última generació. Els primers ja són al carrer.

Autobús de la línia H16 a la parada de Pl. Catalunya - Portal de l'Àngel / Pep Herrero

El bus d'altes prestacions ha arribat a les 13 línies: des d'aquest matí ja funcionen la V15 (Barceloneta - Vall d'Hebron), la V27 (Pg. Marítim - Canyelles), la H14 (Paral·lel - Sant Adrià) i la H16 (Pg. Zona Franca - Fòrum).

Moment de la presentació de la tercera fase de la posada en marxa de la nova xarxa de bus / M. Á. Cuartero

La nova xarxa de bus continuarà desplegant-se al setembre vinent com s'havia anunciat, amb la creació de quatre línies. D'aquesta manera s'arribarà gairebé a la meitat de les 28 previstes en el projecte.

L'alcalde, Xavier Trias, atén les explicacions sobre els nous autobusos híbrids / M. Á. Cuartero

Avui s'han presentat els últims autobusos híbrids que s'han incorporat a la flota de TMB. La ciutat continua així beneficiant-se d'una millora en la qualitat ambiental i de l'estalvi que suposa el menor consum.

El primer biarticulat Van Hool fotografiat a la cotxera de Zona Franca / Pep Herrero

La implantació de la nova xarxa de bus continua endavant i aquest any se’n posaran en marxa cinc línies més, dues de verticals i tres d’horitzontals. També es milloraran les cinc línies creades el 2012 i s’incorporaran tres autobusos biarticulats.

La nova xarxa de bus en el seu primer dia de servei / Miguel Ángel Cuartero

S'han estrenat les cinc primeres línies de la nova xarxa de bus de Barcelona, que ha de transformar la mobilitat en superfície a la ciutat i l'àrea metropolitana. Són les línies verticals V7 i V21, les horitzontals H6 i H12, i la diagonal D20.

Autobusos híbrids i de gas natural comprimit exposats al Parc del Fòrum / Pep Herrero

Els nous autobusos híbrids i de gas natural comprimit, juntament amb les reformes aplicades als autobusos existents, converteixen la flota de TMB en la més avançada d’Europa des del punt de vista ambiental.

L’alcalde, Xavier Trias, en primer terme, al costat del president de TMB, Joaquim Forn, i el director general d’Autobusos, Jaume Tintoré, en l’acte de presentació / Ajuntament de Barcelona

El transport públic de Barcelona serà encara més potent amb el futur sistema d’autobusos configurat a partir de 28 línies verticals, horitzontals i diagonals, que es complementaran amb les línies interurbanes, urbanes i de proximitat.

Publicitat

TMB a Flickr

Carrussel imatges TMB a Flickr

TMB al Twitter

Club joTMBé

JOTMBE