Dimecres, 13 de desembre de 2017

S‘estrenen els eixos 2014 de la nova xarxa de bus

 

Autobús de la línia H16 a la parada de Pl. Catalunya - Portal de l'Àngel / Pep Herrero

S‘estrenen els eixos 2014 de la nova xarxa de bus

El bus d'altes prestacions ha arribat a les 13 línies: des d'aquest matí ja funcionen la V15 (Barceloneta - Vall d'Hebron), la V27 (Pg. Marítim - Canyelles), la H14 (Paral·lel - Sant Adrià) i la H16 (Pg. Zona Franca - Fòrum).

Oriol Pàmies / 15.09.14 - 12:46h

Aquest matí ben d'hora (han fet les primeres sortides entre les 4.50 i les 6) han començat a donar servei segons la previsió les línies de la nova xarxa de bus corresponents a la fase 2014: V15 (Barceloneta - Vall d'Hebron), V27 (Pg. Marítim - Canyelles), H14 (Paral·lel - Sant Adrià) i H16 (Pg. Zona Franca - Fòrum). Són dues línies verticals i dues d'horitzontals, de les quals tres són de nova creació i la quarta suposa l'ampliació d'una línia creada el 2013.

El projecte de transformació del transport amb autobús arriba gairebé a la meitat

S'ha arribat així als 13 eixos de bus d'altes prestacions i s'ha assolit gairebé la meitat del projecte de transformació del transport públic en superfície a la ciutat impulsat per l'Ajuntament de Barcelona i TMB, per passar d’un model d’acumulació de línies a un de veritable xarxa integrada, més eficient, comprensible, útil i atractiu.

Aquesta xarxa d'altes prestacions es distingeix pels recorreguts rectilinis i ortogonals, l'elevada freqüència de pas —de 5-8 minuts— entre les 7 i les 21 hores i l'àmplia disponibilitat d'informació de servei. S’espera que les noves línies mantinguin la tònica de guanyar usuaris mostrada per les 10 implantades anteriorment i així el conjunt de la nova xarxa arribi a transportar al voltant del 35% del passatge de bus en els dies feiners del període lectiu (que justament comença avui), és a dir, uns 220.000 viatges.

 Fase 2014 de la Nova Xarxa de Bus

Adaptació ràpida a les novetats

Al ser el primer dia de classes, avui era un dia de canvis en els horaris de moltes famílies i, per a alguns, també en el transport públic. Tot i això, el director general de Bus, Jaume Tintoré, ha constatat que en les fases anteriors la ciutadania "s'ha adaptat ràpidament a les novetats" en els recorreguts, la situació de les parades i les denominacions de les línies. També ha ressaltat l'esforç dels tècnics per fer l'actualització de la informació de les parades just en les hores anteriors a l'inici del servei.

Per la seva banda, el director de serveis de Mobilitat de l'Ajuntament de Barcelona, Adrià Gomila, ha destacat que les noves línies de bus "milloren les prestacions de les línies convencionals que substitueixen" i ha fet èmfasi en l'adaptació de la infraestructura per afavorir la velocitat i la connectivitat dels busos: programacions semafòriques, girs exclusius i més carrils bus, fins i tot en sentit contrari, com en un tram del carrer Felip II.

 Les 13 línies de la nova xarxa de bus

Intercanvis al centre de la ciutat

Els quatre eixos nous sumen 42,3 quilòmetres de longitud i estan equipats amb 235 parades. Dos (V15 i H16) travessen el centre de la ciutat de Barcelona, on s'han creat àrees d’intercanvi a Universitat, Gran Via Centre, Catalunya i Urquinaona, entre d’altres punts. Destaca també l'enllaç directe entre les línies H14 i H16, a la mateixa parada, en el tram de solapament del passeig Pujades.

La implantació de les línies ha anat acompanyada d'una potent campanya de comunicació, que inclou el desplegament d'informadors en prop de 600 parades, perquè els usuaris comptin amb el màxim coneixement sobre els nous recorreguts, les línies convencionals substituïdes i els canvis que es produeixen simultàniament en algunes línies convencionals. Els primers dies de funcionament, s'ha previst el desplegament  de més de 250 informadors en parades i àrees d'intercanvi dels diferents barris.

Autobús de la nova línia H14 al passeig de Colom / Pep Herrero
Autobús de la nova línia horitzontal H14 al passeig de Colom / Pep Herrero
Autobús de la nova línia horitzontal H14 al passeig de Colom / Pep Herrero
Campanya de difusió de la implantació de les noves línies / Pep Herrero
Bus de la línia V15, que substitueix la 16 i la 17, a l'altura de Correus / Pep Herrero
Bus de la línia V15, que substitueix la 16 i la 17, a l'altura de Correus / Pep Herrero
Vehicle de la V27 (antiga 71) fent parada a l'avinguda Icària / Pep Herrero
Vehicle de la V27 (antiga 71) fent parada a l'avinguda Icària / Pep Herrero

Compartir:

Informació relacionada

Institucions
Infraestructura
Seccions
Anys

TMB a Flickr

Carrussel imatges TMB a Flickr

TMB al Twitter

Club joTMBé

JOTMBE