Dimecres, 13 de desembre de 2017

La nova xarxa de bus continuarà creixent el 2015

 

Autobús de la línia H14, una de les més ben valorades / Pep Herrero

La nova xarxa de bus continuarà creixent el 2015

És ben valorada pels usuaris, atrau cada vegada més passatgers i té uns índexs elevats de qualitat tècnica. A més la nova xarxa de bus tornarà a ampliar-se la tardor vinent amb la implantació de tres línies més, i ja en seran 16.

Oriol Pàmies / 03.02.15 - 16:04h

El projecte de la nova xarxa de bus, iniciat el 2012, continua avançant i aquest 2015 l'Ajuntament de Barcelona i TMB proposen la creació de tres nous eixos, un d'horitzontal i dos de verticals: H4 (Zona Universitària - Bon Pastor), V11 (Estació Marítima - Bonanova) i V13 (Pla de Palau - Av. Tibidabo).

Després de tres fases d'implantació, 9 de cada 10 usuaris avalen la nova xarxa de bus

La previsió és que les tres línies entrin en funcionament a la tardor i que transportin d'entrada unes 40.000 persones al dia entre totes tres. S'arribarà així a 16 eixos d'altes prestacions, el 57% dels 28 projectats, que s'estima que sumin el 42% dels viatgers de la xarxa d'autobusos.

A mesura que avança la implantació de la nova xarxa de bus, millora l'opinió que en tenen els usuaris. L'estudi de l'abril del 2014 queda ratificat i superat per un estudi més ampli, basat en 1.552 entrevistes realitzades l'octubre passat, quan ja existien 13 línies d'altes prestacions. Ara ja són el 91% els usuaris que el consideren beneficiós, cinc punts més que en l'onada anterior. També els usuaris de línies convencionals el valoren favorablement (90%), sobretot si han tingut ocasió d'utilitzar el servei d'altes prestacions.

Nota mitjana de 7,7 sobre 10

La majoria dels usuaris estan satisfets de les 13 primeres línies i les puntuen amb una nota mitjana de 7,7 sobre 10, la mateixa nota de l'abril, i per sobre de la nota global de la xarxa de bus, que és de 7,5. Dos de cada tres usuaris li atorguen una nota igual o superior a 8. En destaquen sobretot els atributs d'eficàcia: la freqüència, la regularitat i la rapidesa, i també la disponibilitat d'informació de servei.

Les dades de l'estudi concorden amb les d'utilització. Les 13 línies de la nova xarxa de bus continuen la progressió esperada en la captació de demanda i el mes de novembre passat assolien les 220.000 validacions en dies feiners. Totes les línies mostren una evolució positiva en l'atracció de passatge. La número 1 és la H6 (Zona Universitària - Fabra i Puig).

Pel que fa a les prestacions, TMB ha agrupat els principals indicadors de les línies en un de sol, l'índex de qualitat tècnica, que té en compte la velocitat comercial, la regularitat, el compliment de l'oferta i l'ocupació dels vehicles. El conjunt de la nova xarxa de bus ha aconseguit en aquest índex una puntuació de 47,55 el desembre passat, a prop dels 50 punts que representen el llindar de l'excel·lència. L'operació es troba, doncs, en el 90% del camí.

A la tardor s'implantaran les línies H4, V11 i V13

En l'acte de balanç de l'estat del projecte i avenç de les futures actuacions, aquest matí, l'alcalde de Barcelona, Xavier Trias, ha recordat que aquest és "un projecte estratègic del govern municipal, que suposa un canvi de paradigma en la mobilitat de la ciutat". "Estem fent una xarxa d'autobusos d'altes prestacions que segueix criteris de racionalitat i eficiència, que facilita els desplaçaments de les persones perquè millora la connectivitat, la cobertura del territori i les freqüències de pas", ha resumit.

Jaume Tintoré, director general de TMB, ha assegurat que "és molt difícil treure notes per sobre del 7,5 en serveis públics", com fa la nova xarxa de bus, que està demostrant una capacitat d'atracció innegable. "És objecte de desig, les persones que la fan servir se'n fan clients habituals", ha remarcat.

Pel que fa a l'evolució futura, Joaquim Forn, president de TMB i primer tinent d'alcalde, ha confirmat la intenció de mantenir el "ritme tranquil i rogressiu d'implantació, per fer-ho bé".

Un moment de l'acte de balanç de la nova xarxa de bus a l'Ajuntament de Barcelona / Pep Herrero
Un moment de l'acte de balanç de la nova xarxa de bus a l'Ajuntament de Barcelona / Pep Herrero
Joaquim Forn, Xavier Trias i Jaume Tintoré han explicat la pròxima ampliació de la nova xarxa de bus / Pep Herrero
Joaquim Forn, Xavier Trias i Jaume Tintoré han explicat la pròxima ampliació de la nova xarxa de bus / Pep Herrero

Compartir:

Informació relacionada

Seccions
Institucions
Llocs
Conceptes
Anys

TMB a Flickr

Carrussel imatges TMB a Flickr

TMB al Twitter

Club joTMBé

JOTMBE