Diumenge, 26 de març de 2017

Món Metro

 

Visió general de l'estand de TMB al BcnRail 2015 / Miguel Ángel Cuartero

TMB dedica tot l'estand del cinquè saló internacional de la indústria ferroviària BcnRail, que se celebra a la Fira des d'avui fins dijous, a explicar la pròxima ampliació de la xarxa de metro: la línia 9 sud.

Metro de Dubai, inaugurat el 2009 / Hora Punta

L'automatització guanya terreny en el disseny i explotació de línies de ferrocarril metropolità arreu del món: ja n'hi ha 52 que funcionen sense necessitat de conductor, en 35 ciutats diferents, sobretot d'Àsia i Europa.

El ministre xilè de Transport i Telecomunicacions, Andrés Gómez-Lobo, atén les explicacions dels responsables de Metro a l'estació de Llefià de la línia 10 / Pep Herrero

Delegacions del Govern de Xile i de l'empresa gestora del metro de Santiago, la capital del país sud-americà, van ser la setmana passada a Barcelona i van visitar la línia 9/10 de metro, referent d'automatització.

Alguns dels visitants a l'andana de la nova estació de Collblanc de la línia 9 de metro / Miguel Ángel Cuartero

Aquest dissabte 120 persones van baixar a l'estació de la línia 9 de Collblanc i van participar en una passejada en superfície pel tram de la línia 9 fins a Europa Fira, per descobrir els barris que enllaçarà el nou servei de metro.

El president de Correos, Javier Cuesta, junt amb el conseller delegat de TMB, Enric Cañas, estrenant el terminal CityPaq de Passeig de Gràcia L2 / Pep Herrero

Les estacions de metro de Passeig de Gràcia i Palau Reial són les primeres a comptar amb innovadors terminals Citypaq d'entrega automàtica de paquets mitjançant un codi de recollida, instal·lats per Correos.

Un dels dos ascensors de l'estació de Liceu, que pròximament seran objecte de manteniment preventiu / Pep Herrero

El metro de Barcelona compta amb 400 ascensors de diferents tipus, alguns dels quals sotmesos a una utilització més que intensiva. Mantenir-los en bones condicions de funcionament és tot un repte.

Tanca que protegeix el pou del futur ascensor a l'andana direcció Trinitat Nova de l'estació Zona Universitària / Pep Herrero

L'obra de supressió de barreres i millora de l'accessibilitat, coordinada amb les del futur enllaç amb l'estació contigua de la línia 9, tira endavant per fases i sense aturar en cap moment el servei.

Interior del pou de Badal amb les conduccions que transporten l'aigua al dipòsit municipal / Pep Herrero

L'aigua que es filtra al túnel de la línia 5 de metro a la zona de Badal anava al clavegueram. Des d'ara es canalitza cap a un dipòsit subterrani des d'on els serveis municipals l'aprofiten per regar jardins i carrers.

Túnel entre Passeig de Gràcia i Tetuan, idèntic al de les obres d'aquest agost a la L2 / Javier Gómez (TMB)

Aquest estiu es fan treballs de millora i manteniment de la infraestructura en punts de tres línies de metro: Sant Antoni - Universitat, de la L2; Vall d'Hebron, de la L5; i a La Sagrera i Bon Pastor, de la L9/10.

Imatge de l'exterior d'un tren vandalitzat al metro de Roma / © Flickr Flowizm

Reproduïm un article publicat per l'Associació Internacional de Transport Públic (UITP) que reflecteix la preocupació creixent dels gestors de transport públic per l'impacte dels grafitis ferroviaris. Les solucions no són fàcils.

Una usuària amb cotxet infantil es disposa a agafar un dels ascensors acabats d'estrenar / Pep Herrero

La xarxa de metro continua avançant cap a la plena accessibilitat i suma una nova estació adaptada per a persones amb mobilitat reduïda: Rambla Just Oliveras, de la línia 1, a l'Hospitalet de Llobregat.

Pàgines

Publicitat

TMB a Flickr

Carrussel imatges TMB a Flickr

TMB al Twitter

Club joTMBé

JOTMBE