Dissabte, 19 d'agost de 2017

Què s'està fent a l'estació de Zona Universitària?

 

Tanca que protegeix el pou del futur ascensor a l'andana direcció Trinitat Nova de l'estació Zona Universitària / Pep Herrero

Què s'està fent a l'estació de Zona Universitària?

L'obra de supressió de barreres i millora de l'accessibilitat, coordinada amb les del futur enllaç amb l'estació contigua de la línia 9, tira endavant per fases i sense aturar en cap moment el servei.

Oriol Pàmies / 21.09.15 - 13:56h

L'estació de Zona Universitària de la línia 3 de metro està canviant de configuració, amb l'objectiu de millorar-ne l'accessibilitat i preparar l'enllaç subterrani que a partir del 2016 la unirà a l'estació del mateix nom de la línia 9. Es tracta d'una obra que realitza el Departament de Territori i Sostenibilitat, en coordinació amb Metro, i que està ocasionant canvis, alguns dels quals ja són visibles per als usuaris.

L'obra, que s'executa per fases de manera que es fa compatible en tot moment amb el servei de metro, consisteix a construir un itinerari accessible per a persones amb mobilitat reduïda des del vestíbul de l'estació fins a les dues andanes, mitjançant la instal·lació d'ascensors i la supressió d'alguns trams de graons, que es converteixen en rampes. També es reconfigurarà l'espai del vestíbul i se substituirà la línia de peatge per habilitar l'espai per a l'arribada del passadís de connexió amb la línia 9.

Precisament aquest passadís d'enllaç servirà per comunicar amb l'ascensor carrer-vestíbul, que se situarà en l'àmbit de l'estació de la línia 9, a la vorera de l'avinguda Gregorio Marañón. Aquest ascensor serà, doncs, l'entrada i sortida per a PMR de l'intercanviador de Zona Universitària.

Obra civil d'envergadura

Aquest estiu s'ha realitzat la fase de l'obra de més envergadura, amb l'execució de l'obra civil de l'ascensor que comunicarà el vestíbul amb l'andana en sentit Trinitat Nova i també l'eliminació de trams d'escales per millorar la mobilitat dins del vestíbul. Per això ha calgut tancar uns tres mesos els quatre accessos de l'estació, situats a banda i banda de la Diagonal, i habilitar un accés provisional a Gregorio Marañón. Els accessos es van reobrir el dia 14 passat, igual que el lateral de la Diagonal costat mar, des d'on es va perforar el pou de l'ascensor. Va ser, per tant, l'última actuació d'estiu a finalitzar.

Que l'obra de Zona Universitària continua es nota prou. A l'andana, per exemple, un tancament provisional protegeix el que serà el punt d'accés a l'ascensor. Al vestíbul i al passadís hi ha paraments i portes que oculten la futura connexió amb la línia 9.

Però el que no es preveu és cap afectació més, fins que l'estació quedi adaptada completament a persones amb mobilitat reduïda el febrer del 2016, coincidint amb l'entrada en servei del tram de la línia 9 entre aquesta estació i l'Aeroport de Barcelona-el Prat.

 
Un parament provisional amaga la futura connexió amb la línia 9 / Pep Herrero
Un parament provisional amaga la futura connexió amb la línia 9 / Pep Herrero
En aquest passadís s'han substituït graons per una rampa / Pep Herrero
En aquest passadís s'han substituït graons per una rampa / Pep Herrero
L'obra a Zona Universitària és visible però no afecta l'ús de l'estació / Pep Herrero
L'obra a Zona Universitària és visible però no afecta l'ús de l'estació / Pep Herrero
La configuració del vestíbul canviarà per connectar amb la línia 9 / Pep Herrero
La configuració del vestíbul canviarà per connectar amb la línia 9 / Pep Herrero

Compartir:

Informació relacionada

Institucions
Servei
L3 / L9 / Metro
Conceptes
Infraestructura
Seccions
Anys

TMB a Flickr

Carrussel imatges TMB a Flickr

TMB al Twitter

Club joTMBé

JOTMBE