Divendres, 24 de novembre de 2017

BBT i Tramvia Blau, prop del milió de viatges a l'estiu

 

Un vehicle del BBT circulant per Barcelona / Silvia T. Colmenero

BBT i Tramvia Blau, prop del milió de viatges a l'estiu

El Barcelona Bus Turístic i l’emblemàtic Tramvia Blau han augmentat aquest estiu el nombre de viatges gairebé en un 13% i s'han consolidat així com un potent atractiu turístic per descobrir i gaudir de Barcelona d’una forma ràpida i còmoda.

Marta Franco / 29.10.11 - 12:17h

L’evolució favorable de l'afluència turística a Catalunya i la consolidació del Barcelona Bus Turístic i el Tramvia Blau com a integrants d’una oferta de mobilitat lúdica molt ben valorada pels visitants de Barcelona s’han traduït en un total de 956.781 viatges entre el juny i l’agost. Aquesta xifra representa 108.086 viatges més que en els mateixos tres mesos del 2010.

Destaca l’augment de passatgers, d'un 21%, del Barcelona Bus Turístic al mes de juliol, cosa que equival a 51.600 viatges més respecte del mateix període del 2010. L’increment acumulat de l’any (gener-agost) és de 169.000 viatges, un 13%.

Pel que fa al Tramvia Blau, l’increment acumulat de l’estiu (juny-agost) és de 158.482 viatges, més del 10%. La pujada més notable va ser al juliol, amb 7.000 viatges més, un 12,9%. L’acumulat anual és tot i això mínimament negatiu, -0,5%, com a conseqüència de canvis en els fluxos de mobilitat en aquest sector de Sant Gervasi.

Tres rutes combinables i un tramvia centenari

El Barcelona Bus Turístic és una iniciativa conjunta de TMB i Turisme de Barcelona nascuda el 1987. Actualment ofereix tres rutes (dues de permanents i la tercera d’abril a octubre) amb 44 parades, que permeten un ús il·limitat de la xarxa durant un o dos dies, segons la modalitat de bitllet. La flota la integren 67 autobusos de dos pisos i 7 jardineres, tots accessibles a persones amb mobilitat reduïda.

Després de gairebé un quart de segle de feina ben feta, el Barcelona Bus Turístic és el segon operador del món del seu sector, darrere de Nova York, i s’ha convertit en el millor cicerone de Barcelona i part inseparable de la seva prestigiosa imatge internacional.

Els importants resultats positius d’aquesta font de negoci reverteixen de manera directa, d’una banda, en el finançament de la promoció turística de la ciutat de Barcelona i, de l’altra, en el del transport regular operat per TMB.

El Tramvia Blau, veritable museu al carrer, és l’hereu directe del primer tramvia elèctric nascut el 1902 com a part dels plans d’urbanització de la muntanya del Tibidabo. Vehicles curosament restaurats fan el trajecte entre la plaça Kennedy i la plaça del Doctor Andreu, d’on parteix el funicular, l’accés més genuí i pintoresc al cim de la muntanya màgica.

El Telefèric, el transport d’oci que més creix

Un altre servei que es manté fidel al concepte de transport singular orientat al turisme i al lleure és el Telefèric de Montjuïc. El Telefèric ha obtingut l’increment acumulat de l’estiu (juny-agost) més notable dels transports d’oci de TMB. Respecte del mateix període del 2010 ha sumat un total de 75.474 viatges, un augment del 18,7%.

Els millors resultats de l’estiu han estat els del juny, amb un 23,8% més d’afluència, seguit del juliol, amb un 22,9%. El guany acumulat de l’any és de 173.000 viatgers, un 22,5% més.

El telefèric de Montjuïc és un sistema de transport per cable que salva el desnivell de 84,5 metres entre el passeig de Miramar i l’exterior del castell, en un espectacular trajecte de 750 metres en què les seves cabines panoràmiques posen a l’abast dels viatgers unes vistes excel·lents sobre Barcelona, el port i l’àrea metropolitana.

L'entranyable Tramvia Blau és més que centenari / Pep Herrero
L'entranyable Tramvia Blau és més que centenari / Pep Herrero
Telefèric de Montjuïc, una talaia sobre la ciutat / Pep Herrero
Telefèric de Montjuïc, una talaia sobre la ciutat / Pep Herrero

Compartir:

Informació relacionada

Seccions
Institucions
Conceptes
Anys

TMB a Flickr

Carrussel imatges TMB a Flickr

TMB al Twitter

Club joTMBé

JOTMBE