Diumenge, 30 d'abril de 2017

Món Bus

 

La màquina expenedora en la seva versió millorada / M. A. Cuartero

Les tres màquines distribuïdores de bitllets dels autobusos biarticulats ja estan adaptades per a invidents gràcies a un navegador de veu que millora el que hi havia implantat fins ara a la xarxa de metro de Barcelona.

Autobús elèctric articulat que BYD ha presentat a la fira Bursworld de Kortrijk / Enrique Cepeda

Entre el 16 i el 21 d'octubre s'ha celebrat a Kortrijk, a Bèlgica, la trobada més important del món de l'autobús i l'autocar, en què els fabricants han mostrat els vehicles més avançats en tecnologia i qualitat ambiental.

Un moment de la sessió informativa corresponent al districte de Gràcia, a la biblioteca Jaume Fuster / Miguel Ángel Cuartero

Aquesta setmana han començat les sessions informatives als districtes de Barcelona per recollir suggeriments i aportacions en relació amb el desplegament de les futures línies de la nova xarxa de bus.

Un autobús 59 travessa el carrer Marina per l'avinguda Icària / Hora Punta

Poblenou - Pl. Maria Cristina: aquest és des d'avui el nou indicatiu frontal de la línia 59 d'autobusos. El bus del barri de la Salut (línia 116) també s'ha prolongat coincidint amb l'inici del curs escolar.

Autobús de la línia 16 en una parada d'intercanvi a l'avinguda Icària / Hora Punta

Aquest mes de setembre s'activa el procés de participació previ a la implantació de tres línies més de la nova xarxa de bus. El govern municipal ha anunciat que la resta del projecte agafarà més velocitat.

Un dels nens que entre gener i juny s'ha desplaçat a l'escola amb el servei KanGo! / Pep Herrero

KanGo!, el bus amic dels escolars de Sarrià - Sant Gervasi, tornarà al setembre amb l'inici del curs 2015-2016. Després d'una prova pilot que presenta un balanç favorable, enceta una nova fase en què s'hi afegeixen sis escoles.

Un dels dos autobusos elèctrics d'última generació i2e, d'Irizar, que circulen per Barcelona / Pep Herrero

El projecte europeu ZeEUS, de promoció del transport urbà d'emissió zero, auspiciat per l'Associació Internacional de Transport Públic (UITP), posa en marxa un observatori que segueix l'evolució dels busos elèctrics a Europa.

Un 40% de les línies d'autobusos de TMB es gestionen cada dia per horari, algunes més els caps de setmana i a l'agost. Treballar així implica diferències per als usuaris i per a l'organització, que ha de vetllar pel pas del bus a l'hora fixada.

Mercedes Vidal, que s'estrenava com a regidora de Mobilitat de l'Ajuntament de Barcelona, donant el tret de sortida del ral·li / Miguel Ángel Cuartero

Una trentena d'autobusos d'època han participat a l'exposició i sisè Ral·li Internacional d'Autobusos Clàssics Barcelona - Caldes de Montbui, una cita anual molt esperada pels aficionats a la història del transport públic.

El Wolta circulant davant el centre operatiu d'Horta / Pep Herrero

Aquesta setmana i la vinent, TMB està fent proves amb un minibús 100% elèctric i amb emissió zero cedit pel fabricant Car-Bus. Es tracta d'un vehicle de 6 metres i amb capacitat per a 25 persones que podria ser apropiat per a línies de Bus del Barri.

Autobús de la nova xarxa, que ha estat analitzada en el marc del projecte 3iBS / Pep Herrero

El sector europeu de l'autobús ha definit un pla de cinc punts per impulsar el transport públic amb autobusos mitjançant solucions intel·ligents i l'estímul a la renovació de les flotes, com a colofó del projecte 3iBS.

Pàgines

Publicitat

TMB a Flickr

Carrussel imatges TMB a Flickr

TMB al Twitter

Club joTMBé

JOTMBE