Dilluns, 11 de desembre de 2017

Notes de premsa

 

Subscribe to Canal Notes de premsa
Actualitzat: fa 2 hores 38 minuts

Canvi a la línia V21 arran de les mesures de seguretat a l’entorn de la Sagrada Família

Dg, 10/12/2017 - 10:30
10.12.2017Autor: Premsa TMBCanvi a la línia V21 arran de les mesures de seguretat a l’entorn de la Sagrada FamíliaSubtítol: A partir de demà, la línia variarà lleugerament el recorregut en sentit ascendent i modificarà dues parades que quedaran ubicades al carrer Padilla.

Dins dels canvis en la mobilitat derivats de la posada en marxa de les mesures de seguretat acordades per la Junta Local de Seguretat de Barcelona en matèria antiterrorista als voltants del temple de la Sagrada Família, demà dilluns, 11 de desembre, la línia V21 de la nova xarxa de bus modificarà mínimament el recorregut al seu pas per aquest barri.

L’afectació serà únicament en sentit ascendent. Per tant, la línia V21 (Pg. Marítim - Montbau) deixarà de pujar pel carrer Marina, entre València i Còrsega, i ho farà pel carrer Padilla. Les restriccions de circulació obliguen a anul·lar les dues parades que té la línia a Marina i quedaran substituïdes per dues parades, ja existents al carrer Padilla, a l’alçada dels carrers Mallorca i Rosselló. Això fa reconfigurar l’àrea d’intercanvi de Sagrada Família per connectar amb la línia horitzontal H10. 


Nou trajecte ascendent de la línia V21 pel carrer Padilla / Imatge: TMB

Darrera modificació: 10.12.2017Tema: TransportSend to Coorporative: Send to GenTMB: 

Reobertura del funicular de Montjuïc després de l’aturada tècnica per revisió

Dc, 06/12/2017 - 10:00
06.12.2017Autor: Premsa TMBReobertura del funicular de Montjuïc després de l’aturada tècnica per revisió Subtítol: Ha finalitzat l'actuació general de manteniment obligatòria per a la posada a punt d'aquest transport per cable.

Avui, dimecres 6 de desembre, a les 9 del matí, el funicular de Montjuïc ha obert de nou les portes al públic en l’horari habitual, un cop realitzades les tasques obligatòries de revisió i posada a punt de tots els elements de les instal·lacions, fet que n’ha motivat l’aturada des del 15 de novembre fins avui.

L’altre transport per cable de Montjuïc, el Telefèric, farà la seva aturada tècnica anual per revisió a finals de gener. 

El funicular de Montjuïc va ser construït per a l’Exposició Internacional de 1929 i es va reinaugurar el 1992 amb motiu dels Jocs Olímpics. L’any 2002 es va integrar a la xarxa de metro i actualment enllaça l’estació de metro de Paral·lel, de les línies 2 i 3, amb l’avinguda Miramar. 

Darrera modificació: 06.12.2017Tema: TransportSend to Coorporative: Send to GenTMB: 

Transport públic per al concert de Depeche Mode al Palau Sant Jordi

Dm, 05/12/2017 - 10:00
05.12.2017Autor: Premsa TMBTransport públic per al concert de Depeche Mode al Palau Sant JordiSubtítol: TMB habilitarà dijous un servei especial d'autobusos de baixada entre el recinte i la plaça d'Espanya. El metro funcionarà fins a les 2 de la matinada.

Amb motiu del concert que oferirà el grup Depeche Mode al Palau Sant Jordi (21.30 hores) dijous 7 de desembre, Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) habilitarà un servei especial d’autobusos de baixada quan finalitzi el concert (a partir de les 23.15 hores, aproximadament) entre el recinte i la plaça d’Espanya. Per a aquest servei seran vàlids tots els títols de transport del sistema tarifari integrat. Els vehicles portaran l’indicador de línia “Pl. Espanya - Palau Sant Jordi”.

Per pujar al Palau Sant Jordi, TMB recomana utilitzar la línia 150 de bus (Pl. Espanya - Castell de Montjuïc) que, amb motiu del concert, prolongarà mitja hora el servei i es reforçarà amb més vehicles entre les 19.30 i les 21.30 hores.

Dijous el metro funciona fins a les 2 de la matinada, ja que és vigília de festiu.

Per a més informació es pot consultar l’avís corresponent a la secció d’estat del servei del web de TMB.
 

Darrera modificació: 05.12.2017Tema: TransportSend to Coorporative: Send to GenTMB: 

Transport públic al Camp Nou per dimarts, 5 de desembre (Barça - Sporting de Portugal)

Dll, 04/12/2017 - 09:15
04.12.2017Autor: Premsa TMBTransport públic al Camp Nou per dimarts, 5 de desembre (Barça - Sporting de Portugal)Subtítol: El metro funcionarà fins a les 2 de la matinada, ja que és vigília de festiu.

Per al partit de la fase de grups de la Lliga de Campions entre el FC Barcelona i l’Sporting de Portugal de demà dimarts, 5 de desembre, que tindrà lloc al Camp Nou a partir de les 20.45 hores, TMB reforçarà el seu servei de metro i d’autobusos.

Els serveis i reforços previstos són els següents:

  • Metro: Es reforçarà amb més personal a les estacions properes a l’estadi i amb més trens en circulació. Les línies i estacions que donen accés al Camp Nou són Badal (línia 5); Collblanc (línia 5 i línia 9 Sud), i Palau Reial, Maria Cristina i Les Corts, de la línia 3. Dimarts 5, vigília de festiu, el metro funciona fins a les 2 de la matinada.
     
  • Autobusos: Es reforçarà el servei de les línies H8 i 50 en funció de la demanda que es pugui produir i a la sortida es posaran en funcionament dues línies especials entre el Camp Nou i plaça de Catalunya i entre el Camp Nou i Mossèn Cinto Verdaguer. El bitllet d’aquestes línies val 3 euros.

Per a més informació es pot consultar l’avís corresponent a la secció d’estat del servei del web de TMB.

Darrera modificació: 04.12.2017Tema: TransportSend to Coorporative: Send to GenTMB: 

El transport públic de TMB, a punt per al Nadal 2017 a Barcelona

Dv, 01/12/2017 - 12:00
01.12.2017Autor: Premsa TMBEl transport públic de TMB, a punt per al Nadal 2017 a Barcelona Subtítol: Per Cap d'Any el metro funcionarà tota la nit, mentre que el diumenge 24 de desembre, vigília de Nadal, tancarà a les 23 hores.

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha previst un dispositiu de Nadal semblant al d’anys anteriors, amb la finalitat de facilitar els desplaçaments durant les festes. L’oferta de bus i metro s’adaptarà a les característiques especials d’aquestes dates, en què disminueix la demanda de transport per motius laborals i d’estudis, però s’incrementen els viatges amb destí o origen a les zones comercials, així com les visites a familiars i les sortides de lleure.

Els autobusos comencen els reforços diumenge vinent, dia 3, primer festiu comercial d’aquest mes de desembre a Barcelona.

Autobusos

S’aplicarà un reforç de les línies d’autobusos que transcorren pel centre de Barcelona i altres eixos comercials els dies 3, 6, 8, 10, 17 i 24 de desembre, festius en què els comerços estan autoritzats a obrir les portes. També s’augmenta la capacitat de transport d’algunes línies, dotant-les de vehicles articulats.

Cal tenir en compte que el diumenge 24 de desembre, vigília de Nadal, els autobusos de TMB faran l’última sortida des de les parades d’origen a les 22.00 hores.

Metro

El metro serà un cop més l’opció més recomanable per eludir la congestió associada a les dates nadalenques. Els dies feiners es mantindrà una oferta semblant a l’habitual de l’hivern, cosa que proporciona capacitat de transport adequada tant en hora punta com en la resta de franges horàries.

El dimarts 5 i el dijous 7 de desembre, pel fet de ser vigílies de festiu, el servei es prestarà fins a les 2 de la matinada. El dia 6 de desembre, l’horari serà l’habitual d’un festiu, i el 8, divendres, el metro funcionarà fins a les 2 de la matinada.

D’altra banda, el 24 de desembre, la vigília de Nadal, el servei de metro finalitzarà, com és habitual en aquesta data, a les 23 hores. El dia de Nadal el metro funcionarà de 5 del matí a 2 de la matinada, i per Sant Esteve, dimarts 26, el metro circularà fins a les 12 de la nit. 

Com és habitual, la nit de Cap d’Any, la que va del diumenge 31 de desembre al dilluns 1 de gener, el metro donarà servei de manera continuada.

Darrera modificació: 01.12.2017Tema: TransportSend to Coorporative: Send to GenTMB: 

Transport públic per al concert d’Elton John al Palau Sant Jordi

Dv, 01/12/2017 - 08:00
01.12.2017Autor: Premsa TMBTransport públic per al concert d’Elton John al Palau Sant JordiSubtítol: TMB habilitarà aquest diumenge un servei especial d'autobusos de baixada entre el recinte i la plaça d'Espanya

Amb motiu del concert que oferirà el cantant Elton John al Palau Sant Jordi (21 hores) diumenge 3 de desembre, Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) habilitarà un servei especial d’autobusos de baixada quan finalitzi el concert (a partir de les 22.30 hores, aproximadament) entre el recinte i la plaça d’Espanya. Per a aquest servei seran vàlids tots els títols de transport del sistema tarifari integrat. Els vehicles portaran l’indicador de línia “Pl. Espanya - Palau Sant Jordi”.

Per pujar al Palau Sant Jordi, TMB recomana utilitzar la línia 150 de bus (Pl. Espanya - Castell de Montjuïc) que, amb motiu del concert, es reforçarà amb més vehicles entre les 18.30 i les 21 hores.

Diumenge el metro funciona fins a les 12 de la nit.

Per a més informació es pot consultar l’avís corresponent a la secció d’estat del servei del web de TMB.      
 

Darrera modificació: 01.12.2017Tema: TransportSend to Coorporative: Send to GenTMB: 

Transport públic per al ‘Concert per la llibertat’ a l’Estadi Olímpic

Dj, 30/11/2017 - 11:26
30.11.2017Autor: Premsa TMBTransport públic per al ‘Concert per la llibertat’ a l’Estadi OlímpicSubtítol: TMB reforçarà la línia 150 d’autobús, que connecta el recinte i la plaça d’Espanya, dissabte a la tarda

Amb motiu del concert que ha organitzat l’entitat Assemblea Nacional Catalana a l’Estadi Olímpic Lluís Companys (16.30 hores) dissabte 2 de desembre, Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) reforçarà el servei de la línia 150 d’autobús, que enllaça el recinte i la plaça d’Espanya.  

La línia 150 (Pl. Espanya - Castell de Montjuïc) es reforçarà amb més vehicles tant per a la pujada abans de l’inici del concert (de 12.30 a 16 hores) com per a la baixada quan finalitzi el recital (a partir de les 18.30 hores, aproximadament). Per a aquest servei seran vàlids tots els títols de transport del sistema tarifari integrat. La línia 150 circula fins a les 21.00 hores.

Dissabte el metro funciona de forma continuada tota la nit.

Per a més informació es pot consultar l’avís corresponent a la secció d’estat del servei del web de TMB.

Darrera modificació: 30.11.2017Tema: TransportSend to Coorporative: Send to GenTMB: 

Sense servei al Tramvia Blau, per una fuita d'aigües residuals a l'avinguda Tibidabo

Dg, 26/11/2017 - 11:13
26.11.2017Autor: Premsa TMBSense servei al Tramvia Blau, per una fuita d'aigües residuals a l'avinguda TibidaboSubtítol: Com a alternativa els usuaris poder fer servir la línia regular de bus 196 (Pl. Kennedy - Bellesguard)

El Tramvia Blau  no ha iniciat avui el servei a l’hora habitual, les 10.00 h, a causa d’una fuita en una canonada d’aigües residuals aliena a l’empresa, que afecta la circulació a l’avinguda Tibidabo. De fet, aquesta incidència ja va obligar a finalitzar el servei de manera anticipada ahir a la tarda.

Malgrat que la  fuita ja es troba es vies de ser controlada, els nostres tècnics no preveuen que el Tramvia Blau pugui donar servei durant el dia d’avui.

Per reduir les molèsties els viatgers poder utilitzar la línia de bus 196 (Pl. Kennedy - Bellesguard), amb freqüències de 12-13 minuts i que també realitza part del trajecte per l’avinguda Tibidabo i pot servir d’alternativa.

Darrera modificació: 26.11.2017Tema: TransportSend to Coorporative: Send to GenTMB: 

Normalització del servei del Tramvia Blau, aquest cap de setmana

Dv, 24/11/2017 - 11:52
24.11.2017Autor: Premsa TMBNormalització del servei del Tramvia Blau, aquest cap de setmanaSubtítol: Han finalitzat els treballs de TMB per modernitzar la subcentral elèctrica i les obres de pavimentació d'un sector de l'avinguda Tibidabo.

El Tramvia Blau tornarà a circular aquest cap de setmana, 25 i 26 de novembre, un cop finalitzades dues obres que s’han realitzat en paral·lel en l’àmbit d’aquest històric mitjà de transport.

Des del 16 d’octubre, TMB ha realitzat la modernització de la subcentral del Tramvia Blau per a la posada al dia del subministrament elèctric d’aquest transport. En paral·lel, l’Ajuntament ha realitzat obres d’asfaltatge a la part superior de l’avinguda Tibidabo (entre el carrer Josep Garí i la plaça del Funicular), en l’àmbit del traçat del tramvia.

El Tramvia Blau, que data del 1901, és l’únic supervivent de l’antiga xarxa de tramvies de Barcelona. Fa un recorregut de 1.276 metres des de l’inici de l’avinguda del Tibidabo fins a la plaça del Doctor Andreu, i salva un desnivell de 93 metres. El Tramvia Blau, a la temporada tardor - hivern, només funciona dissabtes, diumenges i festius.   

Darrera modificació: 24.11.2017Tema: TransportSend to Coorporative: Send to GenTMB: 

Línies d’autobusos afectades per la 94a cursa Jean Bouin

Dv, 24/11/2017 - 08:50
24.11.2017Autor: Premsa TMBLínies d’autobusos afectades per la 94a cursa Jean BouinSubtítol: El metro garantirà la mobilitat urbana durant el pas de les diferents proves esportives, diumenge al matí.

Amb motiu de la celebració de la 94a edició de la Jean Bouin, la cursa atlètica més antiga d’Espanya, que tindrà lloc a Barcelona el proper diumenge, 26 de novembre, algunes línies de bus podrien veure modificat o limitat el recorregut entre les 9 i les 12 hores, aproximadament. Per aquesta raó, Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) recomana el metro durant aquestes hores i en aquells desplaçaments a l’entorn dels llocs per on transcorrerà la cursa.

La Cursa Open de 10 quilòmetres, la més llarga, sortirà de l’avinguda Rius i Taulet a les 9 del matí i afectarà tot el trànsit de superfície per on es desenvolupi. Els llocs principals seran: avinguda Maria Cristina, carrers Lleida, Tamarit, Entença, Gran Via, pl. Tetuan, pg. Sant Joan, carrer Ausiàs Marc, ronda Sant Pere, pg. Lluís Companys, pg. Picasso, pg. Colom, av. Paral·lel, Calàbria, Tamarit i Lleida, fins arribar de nou a les avingudes Maria Cristina i Rius i Taulet.

Tot plegat provocarà diferents afectacions a 33 línies de bus de TMB, que veuran alterat o limitat el recorregut mentre es desenvolupin les proves esportives. Són les següents: D20, H12, H14, H16, V11, V13, V15, V17, 7, 13, 19, 21, 22, 24, 39, 41, 45, 46, 47, 50, 51, 54, 55, 59, 62, 63, 65, 66, 67, 79, 120, 121, 150 i el servei especial de bus que substitueix el funicular de Montjuïc. Les línies 13, 55 i 150 es veuran afectades des de dissabte 25 de novembre a partir de les 15 hores i fins diumenge 26 a les 15 hores.

Per a més informació, es pot consultar l’avís corresponent a la secció d’estat del servei del web de TMB.

Darrera modificació: 24.11.2017Tema: TransportSend to Coorporative: Send to GenTMB: 

Comença un projecte europeu d'innovació en la càrrega ràpida de vehicles elèctrics

Dj, 16/11/2017 - 16:16
16.11.2017Autor: Premsa TMBComença un projecte europeu d'innovació en la càrrega ràpida de vehicles elèctrics Subtítol: Durant quatre anys, 39 socis de 12 països desenvoluparan solucions avançades per potenciar les flotes urbanes d'emissió zero, sota la coordinació de la Universitat Lliure de Brussel·les

Avui ha tingut lloc a Barcelona l'acte formal de llançament del projecte ASSURED, que promourà l'electrificació dels vehicles de transport urbà a través de solucions avançades de recàrrega ràpida, cofinançat per la Unió Europea, coordinat per la Universitat Lliure de Brussel·les i liderat en el vessant d'autobusos elèctrics per l'Associació Internacional de Transport Públic (UITP).

El projecte d'innovació ASSURED (acrònim de la denominació anglesa fast and smart charging solutions for full size urban heavy duty applications) es desenvoluparà durant quatre anys, des d'octubre del 2017 fins al setembre del 2021, i disposa d'un pressupost de 23,64 milions d' euros, dels quals 18,65 milions van a càrrec de la UE.

El consorci que l'impulsa compta amb 39 membres de 12 països i inclou a exponents de tota la cadena de valor: autoritats i operadors de transport públic, fabricants d'autobusos, camions i vehicles lleugers, proveïdors d'energia elèctrica, proveïdors d'infraestructures de recàrrega, associacions nacionals i internacionals, municipis, empreses de consultoria i instituts d'investigació.

Els objectius d'ASSURED es poden resumir en els següents punts, amb vista a beneficiar l'adopció de la tracció elèctrica d'emissió zero per part de les flotes de vehicles comercials i de passatgers de mida mitjana i gran:

  • Desenvolupament de solucions modulars de càrrega d'alta potència de nova generació (fins a 600 kW)
  • Solucions interoperables i escalables de càrrega d'alta potència
  • Desenvolupament i prova de solucions eficients de càrrega sense fils de fins a 100 kW
  • Avaluació del cost, l'eficiència energètica i l'impacte en la xarxa elèctrica
  • Prova de les solucions derivades de ASSURED en 6 autobusos de transport públic, segons la definició TRL 7, en ciutats de la Unió Europea
  • Suport a organismes d'estandardització (per exemple, CEN-CENELEC, ISO, IEC)
  • Protocol de proves estàndard de conformitat i interoperabilitat

Dins del projecte, la UITP lidera les activitats vinculades a autobusos elèctrics, en concret les proves a les diferents ciutats participants i la coordinació amb els usuaris finals, així com la disseminació del projecte, per a un aprofitament efectiu dels resultats. Els sis use cases o casos pràctics per validar les tecnologies en els vehicles tindran lloc a Torí / Lió (compartit per aquestes dues ciutats d'Itàlia i França), Göteborg (Suècia), Jaworzno (Polònia), Helmond (Alemanya), Baiona (França ) i Castejón (Navarra, Espanya).

En una fase posterior, altres ciutats realitzaran proves dins ASSURED: Osnabrück (Alemanya) i Barcelona comprovaran la interoperabilitat entre autobusos i carregadors de diferents marques en operació real; Göteborg farà el mateix amb autobusos i camions, mentre que Eindhoven (Països Baixos) assajarà la càrrega intel·ligent per a una flota de gran volum.

En l'acte d'inici, celebrat en el marc de l'Smart Mobility World Congress, han intervingut, per part de la UITP, Dionisio González, director d'Advocacy & Outreach; Noshin Omar, professor de la Universitat Lliure de Brussel·les i coordinador del projecte; Josep Maria Armengol, director d'Enginyeria de Bus de TMB, que ha actuat com a soci amfitrió; i Álvaro Nicolás, adjunt a la direcció de Mobilitat de l'Ajuntament de Barcelona.

Darrera modificació: 16.11.2017Tema: InnovacióSend to Coorporative: Send to GenTMB: 

Barcelona prova sensors als busos de TMB i la flota municipal per incrementar la seguretat viària

Dc, 15/11/2017 - 11:50
15.11.2017Autor: Premsa TMBBarcelona prova sensors als busos de TMB i la flota municipal per incrementar la seguretat viària Subtítol: Es tracta del sistema Mobileye, una tecnologia que permet avisar els conductors amb senyals lumíniques i sonores de possibles impactes abans que succeeixin. També permet recollir informació sobre aquells punts de la via pública on es concentren més situacions de risc, de cara a establir mesures per evitar-les.

L’Ajuntament de Barcelona referma la seva aposta per millorar la seguretat viària i avançar cap a una mobilitat més sostenible i segura a la ciutat. El govern municipal treballa per incrementar els desplaçaments a peu, en bici i en transport públic, d’acord amb el que preveu el Pla de Mobilitat Urbana (PMU) 2013-2018.

En aquest marc, aquest setembre de 2017, l’Ajuntament de Barcelona, juntament amb Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), ha iniciat una prova pilot per tal de millorar la seguretat viària a partir de la instal·lació d’un sistema intel·ligent de prevenció d’accidents en dos autobusos de TMB per part de l’empresa Mobileye, líder en sistemes avançats de conducció assistida –Advanced Driver Assist Systems (ADAS).

En dos vehicles híbrids de 12 metres de longitud que donen servei principalment a les línies urbanes 6 (Pg. Manuel Girona - Poblenou) i 34 (Pg. Manuel Girona - Pl. Virrei Amat), s’ha instal·lat la nova tecnologia de Mobileye: Shield Plus, a mode de prova, pensada especialment per a autobusos, i camions que circulen per vies urbanes. Aquest sistema, avisa el conductor amb senyals lumíniques i sonores de possibles impactes, abans que aquests succeeixin, donant-li l’oportunitat d’evitar-los. Les càmeres de visió artificial situades a l’entorn de la carrosseria escombren permanentment l’entorn, fins i tot els angles que no són visibles per al conductor a través dels miralls exteriors. Això proporciona aquesta primera ajuda per evitar especialment les situacions de perill per a vianants i ciclistes, dos dels col·lectius més vulnerables de la piràmide de la mobilitat, atès que el sistema genera en temps real alertes sonores i lluminoses per al conductors. El sistema és especialment útil en aquest tipus de mitjans de transport que es caracteritzen per tenir angles morts que poden representar un risc, especialment en ciutat.

A banda, aquesta tecnologia, també permet la recollida d’informació de l’entorn en el qual circulen aquests autobusos, identificant aquells espais on es concentren més situacions de risc. La recollida de dades del sistema permet tractar-les, filtrar-les i traslladar-les al departament de Mobilitat de l’Ajuntament de Barcelona. Les dades es recullen a mesura que el vehicle suma quilòmetres de recorregut.

Un estudi d’Innovations Deserving Exploratory Analysis ha conclòs que aquells autobusos en els quals s’ha implementat aquest sistema han experimentat fins a un 71,6% menys de situacions properes a col·lisions frontals, un 43,3% menys d’avisos d’atropellament a vianants i ciclistes i de punt morts i una reducció potencial del 58,5% de les reclamacions per sinistres. A Nova York ja circulen més de mil autobusos amb el sistema Shield Plus de Mobileye, i des de la seva implantació, no s’ha comptabilitzat cap accident d’aquest tipus. Actualment més de 20 milions de vehicles de tot el món estan equipats amb la tecnologia Mobileye.

A partir del setembre, i en el marc d’aquesta prova pilot, l’Ajuntament de Barcelona també ha incorporat la tecnologia Mobileye (Mobileye Serie 6) a cinc vehicles de la flota municipal: un de la flota de neteja, un de la flota de vehicles de clavegueram (BCASA); un de la flota de vehicles de Barcelona de Serveis Municipals (B:SM); i dos de la flota de vehicles de la Guàrdia Urbana de Barcelona.

El dispositiu, a més de l’ajuda en la conducció, es converteix en un ull addicional permanentment actiu que monitoritza de manera constant tot el que succeeix a les calçades, identificant situacions potencialment perilloses, assistint al conductor en aquestes situacions. Així, gràcies al sistema de generació de dades (Big Data), aquesta tecnologia fa possible articular mesures concretes per a reduir les situacions de risc de col·lisió viària. A més a més, el sistema permet fer un seguiment i evolució de la manera de conduir dels diferents conductors, que permet anar millorant en termes de seguretat, sostenibilitat i eficiència.

Incorporació progressiva

L’Ajuntament de Barcelona està finalitzant aquesta prova pilot amb l’objectiu d’ajustar aquesta tecnologia i implantar-la progressivament.

Al llarg del 2018, TMB incorporarà la tecnologia Shield Plus a 23 vehicles de la xarxa d’autobusos de Barcelona i equiparà 20 autobusos més amb sistema de visió perimetral per acabar de verificar com aquests sistemes poden ajudar el conductor en la xarxa de bus urbana.

Pel que respecta a la flota municipal, l’Ajuntament de Barcelona, treballa per incloure l’obligatorietat que els nous vehicles que s’incorporin ja estiguin equipats amb aquest tipus de sistemes. Alhora, s’està estudiant la fórmula per implantar aquesta tecnologia a aquells vehicles que ja estan operatius actualment. La flota municipal està formada per més de 3.200 vehicles que cobreixen els diferents serveis municipals: neteja, clavegueram, Guàrdia Urbana, etc.

Amb la incorporació d’aquest nou sistema l’Ajuntament de Barcelona vol avançar per convertir-se en una ciutat pionera en la prevenció d’accidents, mitjançant l’ajuda de sistemes d’última generació de sensors i anàlisi de dades.

Darrera modificació: 15.11.2017Tema: InnovacióSend to Coorporative: Send to GenTMB: 

TMB participa al saló Smart Mobility World Congress amb un estand dedicat a la innovació

Dll, 13/11/2017 - 09:36
13.11.2017Autor: Premsa TMBTMB participa al saló Smart Mobility World Congress amb un estand dedicat a la innovacióSubtítol: L'antic BcnRail es fusiona amb l'Smart City World Congress i se celebra del 14 al 16 a la Fira de Gran Via, en paral·lel amb el congrés d'Alamys.

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) participa al nou saló Smart Mobility World Congress, organitzat per Fira de Barcelona, que se celebrarà del 14 al 16 de novembre al recinte Gran Via de la Fira, en substitució del saló de la indústria ferroviària BcnRail i conjuntament amb la setena edició de l'Smart City Expo, que ja tenia un vessant de mobilitat potent. Es tracta d’una cimera mundial sobre transport intel·ligent que passarà a tenir periodicitat anual.

L’espai d'exposició de TMB mostrarà gràficament i de manera sintètica les principals línies de treball en innovació aplicada als transports urbans que han fet de Barcelona una referència internacional. Mitjançant plafons, una pantalla gegant i la presència física d’un autobús elèctric d’última generació, s’explicarà com l’ús de les tecnologies i sistemes intel·ligents permet aconseguir una alta eficiència, el millor servei i el màxim benefici social i ambiental. Així s’han d’entendre l’aposta per l’automatització del metro (un 25% de la xarxa opera ja sense conductor), la implantació de sistemes de recuperació d’aigua i energia, el redisseny de la xarxa d’autobusos i la incorporació progressiva de vehicles elèctrics d’emissió zero a la flota.

Cap a la digitalització del transport

El transport es digitalitza: amb sensors és més fàcil conèixer la demanda d’una xarxa de transport en temps real, per dimensionar-ne millor l’oferta, es poden monitorar trens i infraestructures per optimitzar-ne el manteniment, i la relació amb els usuaris pot ser més directa i personalitzada a través de canals digitals interactius. TMB promou des de fa anys la innovació en tot el sector del transport públic (operadors, fabricants, administracions) participant en organitzacions de benchmarking i en múltiples programes de recerca i desenvolupament d’àmbit internacional, com per exemple ZeEUS, Eliptic, Seam4Us, Assured...

Els salons Smart Mobility i Smart City reuniran conjuntament prop de 600 expositors i 17.000 visitants procedents d'arreu del món. El programa de taules tècniques i sessions de debat, un total de 90, comptarà amb 420 ponents, dels quals 80 corresponen al sector de la mobilitat. Una d’aquestes sessions, dedicada a la millora de la informació en temps real per als passatgers, serà moderada pel conseller delegat de TMB, Enric Cañas, i tindrà lloc demà dimarts, 14 de novembre.

Congrés d’Alamys

Paral·lelament i en col·laboració amb el saló, es desenvolupa al mateix recinte firal el 31è congrés d’Alamys, l’Associació Llatinoamericana de Metros i Subterranis. L’inici formal del congrés tindrà lloc aquest dimarts a les 9.15 a l’espai Railway Hub, en una sessió que obrirà la presidenta de TMB, Mercedes Vidal, que finalitza el seu mandat com a presidenta d’Alamys. En altres sessions intervindran el conseller delegat, Enric Cañas, i altres directius de l'empresa.

Alamys es va crear l'any 1986 amb l'objectiu de facilitar l'intercanvi d'experiències i tecnologies entre els països de Llatinoamèrica i de la península Ibèrica pel que fa al transport urbà ferroviari. TMB és membre actiu d'Alamys i dels seus diferents comitès i òrgans, i des del 2013 n'ha exercit la presidència.

El congrés girarà al voltant del paper del transport públic com a eina per a la millora de la qualitat de vida dels ciutadans. En són coorganitzadors TMB, FGC, Tram i l'ATM. Els assistents podran participar l'últim dia en una visita tècnica a la línia 9 Sud de metro, que inclourà recorreguts guiats per una estació i pels tallers de ZAL.

Darrera modificació: 13.11.2017Tema: InnovacióSend to Coorporative: Send to GenTMB: 

Transport públic per a la manifestació de l'11 de novembre a Barcelona

Dv, 10/11/2017 - 10:45
10.11.2017Autor: Premsa TMBTransport públic per a la manifestació de l'11 de novembre a BarcelonaSubtítol: Dissabte a la tarda es reforçarà el metro, on un dispositiu especial vetllarà per la fluïdesa i la seguretat dels fluxos de passatge.

Amb motiu de la manifestació convocada per les entitats Assemblea Nacional Catalana i Òmnium Cultural a Barcelona demà dissabte 11 de novembre, a les 17.00 hores, Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) recomana l’ús del transport públic, especialment el metro, en els desplaçaments que es realitzin per accedir a l’eix Sagrada Família - Vila Olímpica, ja que el trànsit en superfície estarà restringit. També és aconsellable preveure un temps addicional per al desplaçament, com en qualsevol esdeveniment massiu.

La concentració ocuparà tot l’eix del carrer Marina amb la capçalera situada a la confluència amb el carrer de Pujades i l’escenari a l’avinguda d’Icària.

TMB ha preparat un dispositiu especial que inclou reforços del metro amb més trens, en funció de la demanda que es produeixi, i el desplegament de personal i efectius de seguretat a les estacions per ordenar la mobilitat, tant a l’inici com al final de la manifestació.

Dins la xarxa, en cas que hi hagi gran afluència de passatge, es recomana seguir en tot moment les indicacions que doni el personal de Metro, que estarà en contacte amb les autoritats de seguretat pública. Com és habitual, el web de TMB i l’aplicació TMB App informaran de manera automàtica de les possibles alteracions en la circulació del metro a través del semàfor d’estat del servei.

S’ha de tenir en compte que dissabte i diumenge estarà fora de servei la línia 9 Sud de metro, amb motiu de les proves del sistema de circulació de trens que realitza el Departament de Territori i Sostenibilitat com a part dels preparatius de la posada en funcionament de la línia 10 Sud.

Desviaments i limitacions en 23 línies de bus

Dissabte a la tarda les alteracions de recorregut seran severes en 23 línies d’autobusos que circulen o travessen l’àmbit central de la ciutat, incloses les del Barcelona Bus Turístic. Entre les 15 i les 21 hores aproximadament es produiran desviaments i limitacions de recorregut per mirar de mantenir la regularitat del servei fora de l’àmbit d’afectació en les línies regulars següents: H8, H10, H12, H14, H16, V21, V27, 6, 7, 19, 20, 33, 34, 36, 40, 42, 45, 47, 50, 51, 59, 62 i 92.

Darrera modificació: 10.11.2017Tema: TransportSend to Coorporative: Send to GenTMB: 

Afectacions a les línies d’autobusos per la Cursa de la Dona de Barcelona

Dv, 10/11/2017 - 10:00
10.11.2017Autor: Premsa TMBAfectacions a les línies d’autobusos per la Cursa de la Dona de BarcelonaSubtítol: TMB recomana el metro com a alternativa de transport diumenge al matí

Amb motiu de la celebració de la 13a edició de la Cursa de la Dona de Barcelona, que tindrà lloc el proper diumenge, 12 de novembre, algunes línies d’autobús podrien veure modificat o limitat el recorregut al llarg del matí. Per aquesta raó, Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) recomana la utilització del metro durant aquestes hores i en aquells desplaçaments a l’entorn dels llocs per on transcorrerà la competició.

La prova esportiva afectarà tot el trànsit de superfície entre les 9 i les 12.30 hores, aproximadament. El recorregut de la cursa començarà a les 10 del matí a l’avinguda Maria Cristina i transcorrerà per plaça d’Espanya, avinguda Paral·lel, carrers Floridablanca, Calàbria, Gran Via, plaça Tetuan, passeig de Sant Joan, ronda de Sant Pere, pl. Urquinaona, pl. Catalunya, pl. Universitat, carrers Sepúlveda, Viladomat i de nou el Paral·lel, carrers Tamarit, Lleida i avinguda de Rius i Taulet, on finalitzarà la cursa. Les afectacions a l’avinguda Maria Cristina seran de 7 a 15 h, aproximadament.

TMB adoptarà les mesures necessàries per desviar les línies d’autobús que transiten per la zona. Tot plegat provocarà diferents afectacions en gairebé una quarantena de línies de bus de TMB, que veuran alterat o limitat el recorregut mentre es desenvolupi la prova esportiva. Són les següents: D20, H12, H14, H16, V11, V13, V15, V17, 6, 7, 13, 19, 21, 22, 24, 37, 39, 40, 41, 42, 45, 46, 47, 50, 51, 54, 55, 59, 62, 63, 65, 66, 67, 68, 79, 120, 121 i 150.

Per a més informació, es pot consultar l’avís corresponent a la secció d’estat del servei del web de TMB.

Darrera modificació: 10.11.2017Tema: TransportSend to Coorporative: Send to GenTMB: 

Aturada tècnica del funicular de Montjuïc per revisió, del 15 de novembre al 5 de desembre

Dv, 10/11/2017 - 10:00
10.11.2017Autor: Premsa TMBAturada tècnica del funicular de Montjuïc per revisió, del 15 de novembre al 5 de desembreSubtítol: TMB habilitarà com a alternativa un servei especial d'autobús i també recomana utilitzar les línies regulars 55 i 150.

El funicular de Montjuïc tancarà les seves portes al públic de manera temporal a partir del dimecres 15 de novembre fins al dimarts 5 de desembre, tots dos inclosos, per portar a terme les tasques obligatòries de revisió i posada a punt de tots els elements de les instal·lacions.

Durant els treballs de revisió del Funicular, entre Paral·lel i Parc de Montjuïc, TMB recomana fer servir com a alternativa el servei especial d’autobús, que funcionarà amb el mateix horari que el Funicular (de 7.30 a 20 hores els dies feiners i de 9 a 20 hores els caps de setmana i festius).

També arriba a Miramar la línia 150 de bus (Plaça Espanya - Castell de Montjuïc) que funciona tots els dies de la setmana de 7 a 21 hores. La línia 55 (Parc de Montjuïc - Pl. Catalana) puja a Montjuïc des del carrer Lleida i té la terminal al costat de l’estació superior del Funicular. El recorregut, els horaris i les parades de les línies es poden consultar al web de TMB.


Plànol amb els recorreguts del bus especial i la línia 150 a Montjuïc / Imatge: TMB

S’informarà del tall temporal amb cartells a l’estació de metro de Paral·lel (L2 i L3) i a les del mateix Funicular. L’altre transport per cable de Montjuïc, el Telefèric, farà la seva aturada tècnica anual per revisió a finals de gener. 

El funicular de Montjuïc va ser construït per a l’Exposició Internacional de 1929 i es va reinaugurar el 1992 amb motiu dels Jocs Olímpics. L’any 2002 es va integrar a la xarxa de metro i actualment enllaça l’estació de metro de Paral·lel, de les línies 2 i 3, amb l’avinguda Miramar.

Darrera modificació: 10.11.2017Tema: TransportSend to Coorporative: Send to GenTMB: 

Restablert el servei del funicular de Montjuïc, un cop controlada la fuita d'aigua externa

Dj, 09/11/2017 - 12:38
09.11.2017Autor: Premsa TMBRestablert el servei del funicular de Montjuïc, un cop controlada la fuita d'aigua externa

El funicular de Montjuïc ha iniciat avui el servei amb retard, a les 12.20 h, ja que a l’hora habitual, les 7.30 h, una fuita en una canonada d’aigua aliena a l’empresa afectava les vies i impedia connectar el subministrament elèctric.

Com a alternativa, els usuaris han pogut utilitzar un servei especial d’autobusos entre les estacions de Paral·lel i Parc de Montjuïc, que a partir d’ara deixarà de funcionar. També s’ha pogut arribar a l’avinguda Miramar amb la línia regular d’autobusos 150, des de la plaça d’Espanya.

Darrera modificació: 09.11.2017Tema: TransportSend to Coorporative: Send to GenTMB: 

La fotografia documental del DOCfield Barcelona, a l’Espai Mercè Sala

Dj, 09/11/2017 - 12:33
09.11.2017Autor: Premsa TMBLa fotografia documental del DOCfield Barcelona, a l’Espai Mercè SalaSubtítol: Les instantànies que formen l'exposició retraten la realitat territorial dels extrems de les línies del metro.

L’Espai Mercè Sala, la sala d’exposicions al metro de TMB, acull des d’avui l’exposició Final de línia dins la Ruta DOCfield, en el marc del Festival de Fotografia Documental DOCfield Barcelona. Les instantànies dels fotògrafs Alessandro Vincenzi i Marc Ansaloni que es podran veure a l’Espai Mercè Sala retraten un projecte que explica la realitat territorial dels extrems de les línies del metro de Barcelona.

El projecte Final de línia descriu els límits territorials d’universos –de vegades molt distants i desconeguts– que són el resultat de la intervenció humana i la cerca de solucions favorables a la ciutadania. En aquest context, els finals de línies de metro es converteixen en refugi per als usuaris que es queden i en metàfora d’un viatge per als que en creuen les portes.

Marco Ansaloni és fotògraf col·laborador de mitjans de comunicació i revistes internacionals, com National Geographic, GEO Magazine o Archaeology Magazine, mitjançant el desenvolupament de projectes relacionats amb la història, el patrimoni i la cultura. Alessandro Vincenzi és fotògraf independent especialitzat en fotografia documental i de profunditat, vinculada a qüestions socials de sectors diversos.

L’exposició es pot veure a l’Espai Mercè Sala, situat al passadís de connexió entre els dos vestíbuls de la línia 5 de l’estació de Diagonal, de dilluns a divendres entre les 10 i les 20.30 hores, fins al 10 de gener de 2018. L’entrada és gratuïta.

25 exposicions sobre mobilitat humana

La temàtica de DOCfield Barcelona gira al voltant de la mobilitat humana. El festival, que planteja interrogar el ciutadà a través de la fotografia documental, proposa una reflexió sobre les diferents formes de viatjar, sigui per necessitat o per desig, i els itineraris i trobades resultants que transformen la identitat humana i geogràfica. Enguany, el festival programarà fins a 25 exposicions.

La Ruta DOCfield, la secció oficial del festival, permet al públic fer un viatge per la seva programació seguint un eix geogràfic central que travessa Barcelona des del nus Diagonal-Passeig de Gràcia fins a Colom, amb exposicions programades en diferents espais de la ciutat, entre els quals l’Espai Mercè Sala.

DOCfield Barcelona, que enguany canvia les seves dates a la tardor, està organitzat per la Fundació Photographic Social Vision, entitat sense ànim de lucre compromesa en la divulgació del valor social de la fotografia documental i del fotoperiodisme.

Darrera modificació: 09.11.2017Tema: Cultura i OciSend to Coorporative: Send to GenTMB: 

Sense servei al funicular de Montjuïc, per una fuita d'aigua

Dj, 09/11/2017 - 08:30
09.11.2017Autor: Premsa TMBSense servei al funicular de Montjuïc, per una fuita d'aiguaSubtítol: Des de primera hora del matí un servei especial d'autobusos fa el recorregut entre Paral·lel i l'avinguda Miramar.

El funicular de Montjuïc no ha iniciat avui el servei a l’hora habitual, les 7.30 hores, a causa d’una fuita en una canonada d’aigua aliena a l’empresa, que afecta les vies. Els tècnics es troben a l’espera de poder restablir el servei el més aviat possible un cop s’hagi tallat la fuita i es pugui connectar el subministrament elèctric.

Com a alternativa, els usuaris tenen a la seva disposició un servei especial d’autobusos que fa el recorregut entre les estacions de Paral·lel i Parc de Montjuïc. També es pot arribar a l’avinguda Miramar amb la línia regular d’autobusos 150, des de la plaça d’Espanya.

La incidència s’està comunicant als usuaris mitjançant megafonia, indicadors lluminosos, empleats situats a les estacions, l’aplicació TMB App, la web corporativa i xarxes socials.

Darrera modificació: 09.11.2017Tema: TransportSend to Coorporative: Send to GenTMB: 

Actualització: alteracions als serveis de metro i bus amb motiu de la vaga general del 8-N

Dc, 08/11/2017 - 13:07
08.11.2017Autor: Premsa TMBActualització: alteracions als serveis de metro i bus amb motiu de la vaga general del 8-N

Com a conseqüència de la vaga general convocada per diversos sindicats avui dimecres, 8 de novembre, continuen les afectacions a la xarxa de metro, que globalment disposa aquest migdia d’una oferta equivalent al 88% de l’habitual en dies feiners.

Per línies, a aquesta hora la circulació de trens és el 100% de la programada a les línies automàtiques, oscil·la entre el 90% i el 95% a les línies 1, 2, 3 i 5, i és del 50% a la línia 4.

Al llarg del matí ha estat perceptible una disminució de l’afluència de passatge respecte d’un dia laborable, que fins a les 12 h era de l’ordre del 24%.

Per la seva banda, els autobusos regulars disposen de la pràctica totalitat de la flota per complir l’oferta programada, si bé des de primera hora el funcionament de diverses línies ha estat molt afectat per talls en punts significatius de la xarxa viària de la ciutat de Barcelona i l’àrea metropolitana, talls que continuen en artèries com com ara la Gran Via.

Pel que fa als transports d’oci, les dues rutes del Barcelona Bus Turístic funcionen parcialment, condicionades per la situació del trànsit rodat, mentre que el telefèric de Montjuïc no presta servei.

Darrera modificació: 08.11.2017Tema: TransportSend to Coorporative: Send to GenTMB: 

Pàgines

TMB a Flickr

Carrussel imatges TMB a Flickr

TMB al Twitter

Club joTMBé

JOTMBE