Dimarts, 27 de juny de 2017

Notes de premsa

 

Subscribe to Canal Notes de premsa
Actualitzat: fa 14 minuts 16 segons

Transport públic per al concert de Joaquín Sabina al Palau Sant Jordi

fa %age
27.06.2017Autor: Premsa TMBTransport públic per al concert de Joaquín Sabina al Palau Sant JordiSubtítol: TMB habilitarà demà dimecres un servei especial d'autobusos de baixada entre el recinte i la plaça d'Espanya

Amb motiu del concert que oferirà el cantautor Joaquín Sabina al Palau Sant Jordi (22 hores) demà dimecres, 28 de juny, Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) habilitarà un servei especial d’autobusos de baixada quan finalitzi el concert (a partir de les 0.00 hores, aproximadament) entre el recinte i la plaça d’Espanya. Per a aquest servei seran vàlids tots els títols de transport del sistema tarifari integrat. Els vehicles portaran l’indicador de línia “Pl. Espanya - Palau Sant Jordi”.

Per pujar al Palau Sant Jordi, TMB recomana utilitzar la línia 150 de bus (Pl. Espanya - Castell de Montjuïc) que, amb motiu del concert, prolongarà una hora el servei i es reforçarà amb més vehicles entre les 19.30 i les 22 hores.

Dimecres el metro funciona fins a les 12 de la nit.

Per a més informació es pot consultar l’avís corresponent a la secció d’estat del servei del web de TMB.

Darrera modificació: 27.06.2017Tema: TransportSend to Coorporative: Send to GenTMB: 

El servei de metro patirà afectacions amb motiu de les aturades parcials de dilluns, 26 de juny

Dv, 23/06/2017 - 12:22
23.06.2017Autor: Premsa TMBEl servei de metro patirà afectacions amb motiu de les aturades parcials de dilluns, 26 de junySubtítol: En hores punta (de 7 a 9 h i de 16 a 18 h) els serveis mínims estableixen la circulació del 40% dels trens, mentre que a la nit (de 20.30 a 22.30 h) l'oferta serà el 20% de l'habitual

El proper dilluns, 26 de juny, els ciutadans continuaran patint les conseqüències de les aturades convocades pel comitè d'empresa de Metro tots els dilluns laborables en diferents franges horàries.

Recordem que es mantindran els serveis essencials dictats pel Departament de Treball, Afers Socials i Famílies, del 40% en les aturades que coincideixen amb hores punta i del 20% en hores vall. En aquestes franges el servei previst serà el següent (amb l’avís que les alteracions començaran abans i s’allargaran fins més tard, a causa del temps necessari per a la retirada i la incorporació de trens):

  • De 7 a 9 h, 40%: intervals de 8-10 minuts a les línies convencionals i de 14-18 a les automàtiques
  • De 16 a 18 h, 40%: intervals de 10-13 minuts a les línies convencionals i de 14-24 a les automàtiques
  • De 20.30 a 22 h, 20%: intervals de 18-26 minuts a les línies convencionals i de 14-34 a les automàtiques
  • De 22 a 22.30 h, 20%: intervals de 32-44 minuts a les línies convencionals i de 14-34 a les automàtiques

TMB adverteix que aquesta oferta serà insuficient per absorbir la demanda normal en les franges d’afectació, especialment a les hores punta del matí, de 7 a 9 h, i de la tarda, de 16 a 18 h. Per això recomana buscar mitjans alternatius de desplaçament. En cas d’utilitzar el metro convindrà seguir les indicacions que donin la megafonia, les pantalles i el personal de la xarxa.

D'altra banda, l’aturada de la tarda pot afectar el telefèric de Montjuïc i el Tramvia Blau, serveis que tenen el manteniment assignat a personal de Metro.

Darrera modificació: 23.06.2017Tema: TransportSend to Coorporative: Send to GenTMB: 

Restablerta la circulació de trens a tota la línia 3 de metro, un cop desplaçada la màquina d’obres

Dv, 23/06/2017 - 09:47
23.06.2017Autor: Premsa TMBRestablerta la circulació de trens a tota la línia 3 de metro, un cop desplaçada la màquina d’obres Subtítol: De manera temporal queda fora de servei l’andana direcció Trinitat Nova de l’estació Paral·lel

El servei de metro ja cobreix la totalitat de la línia 3, de Zona Universitària a Trinitat Nova, un cop resolta la incidència que impedia la circulació entre les estacions de Liceu i Paral·lel, si bé l’andana direcció Trinitat Nova d’aquesta estació continua tancada temporalment. La normalització s’ha produït a les 9.19 hores.

El servei de metro a la línia 3 ha resultat afectat aquest matí des de les 5 per l’avaria d’una plataforma elevadora que s’utilitza en les obres de rehabilitació de l’estació de Paral·lel. La màquina, situada a l’andana direcció Trinitat Nova, ocupava parcialment la zona de trànsit de trens. L’actuació del personal de l’empresa constructora i de Metro ha aconseguit desplaçar el vehicle perquè no interfereixi la circulació, si bé continua ocupant part de l’andana mentre es treballa per reparar-la i retirar-la.

Això fa que a l’estació de Paral·lel els trens parin en sentit Zona Universitària, però hagin de passar de llarg en sentit Trinitat Nova. Els usuaris poden baixar a l’estació anterior, Poble Sec, o bé fer servir l’estació posterior, Drassanes, i agafar un tren en sentit contrari. També es pot arribar a Paral·lel amb la línia 2.

La incidència s’ha comunicat als usuaris mitjançant megafonia, indicadors lluminosos, empleats situats a les estacions, l'aplicació TMB App, la web corporativa i xarxes socials.

Darrera modificació: 23.06.2017Tema: TransportSend to Coorporative: Send to GenTMB: 

Una incidència tècnica impedeix el servei de la línia 3 de metro entre Liceu i Paral·lel

Dv, 23/06/2017 - 08:30
23.06.2017Autor: Premsa TMBUna incidència tècnica impedeix el servei de la línia 3 de metro entre Liceu i Paral·lelSubtítol: La línia verda funciona des de les 5 del matí de Zona Universitària a Paral·lel i de Liceu a Trinitat Nova. Hi ha bus especial entre Paral·lel i Liceu

El servei de metro a la línia 3 ha resultat afectat aquest matí per l’avaria d’una plataforma elevadora que s’utilitza en les obres de remodelació de l’estació de Paral·lel. La màquina, situada en una andana i que ocupa parcialment la zona de trànsit de trens, no s’ha pogut retirar per començar el servei amb normalitat i des de les 5 del matí s’ha establert el funcionament parcial de la línia en dos sectors: de Zona Universitària a Paral·lel, d’una banda, i de Liceu a Trinitat nova, de l’altra.

Mentre el personal tècnic de la constructora i de Metro treballa en la resolució de la incidència, s’ha habilitat un servei especial d’autobús entre aquestes dues estacions.

La incidència s'està comunicant als usuaris mitjançant megafonia, indicadors lluminosos, empleats situats a les estacions, l'aplicació TMB App, la web corporativa i xarxes socials.

Darrera modificació: 23.06.2017Tema: TransportSend to Coorporative: Send to GenTMB: 

Servei reduït al telefèric de Montjuïc el dia 24 de juny, per convocatòria d'aturada

Dj, 22/06/2017 - 11:45
22.06.2017Autor: Premsa TMBServei reduït al telefèric de Montjuïc el dia 24 de juny, per convocatòria d'aturadaSubtítol: L'empresa confirma la disposició a millorar les condicions salarials de la plantilla fins al màxim que permet el règim econòmic dels ens públics

En relació amb la convocatòria de vaga plantejada pel sindicat CGT al telefèric de Montjuïc per al dia 24 de juny, Sant Joan, entre les 12.45 i les 18.15 hores, l’empresa operadora, Projectes i Serveis de Mobilitat, SA, informa del següent:

  • L’empresa ha exposat repetidament la seva disposició a millorar les condicions econòmiques de la plantilla, dins dels marges fixats per al sector públic, mitjançant un acord salarial de tres anys de durada. Els increments proposats són de l’1% per als anys 2017 i 2018, i de l’1,5% per al 2019. A més, l’empresa ha ofert aplicar de manera immediata un increment a compte de l’1%, amb efectes de l’1 de gener passat, una mesura que la part social ha rebutjat.
     
  • De manera addicional, l’empresa ha proposat establir un nou concepte retributiu variable per increment de la productivitat, basat en la disponibilitat de la plantilla. A més, ha ofert consignar el compromís de negociar les reivindicacions inicials del personal (increments 2 punts superiors a l’IPC, plusos i altres mesures de contingut econòmic que estan fora dels límits actuals del sector públic) en el moment que el marc legal i pressupostari ho permeti.
     
  • L’oferiment ha estat reiterat i ampliat a la reunió de mediació que ha tingut lloc aquesta setmana al Departament de Treball, Afers Socials i Famílies, i ha estat novament rebutjat per la representació sindical.

A pesar de la voluntat dialogant de l’empresa, els convocants han optat pel manteniment de la vaga, cosa que comportarà la suspensió del servei del Telefèric entre les 12.15 i les 18.45 hores del dia 24 (des de mitja hora abans i fins a mitja hora després de l’horari de la convocatòria, temps necessari per a l’aturada i l’arrencada del sistema). L’horari d’obertura al públic aquest dissabte serà doncs de 10 a 12.15 i de 18.45 a 21 hores

Projectes i Serveis de Mobilitat lamenta els inconvenients que això pot suposar per als usuaris d’aquest transport d’oci i recorda que la mobilitat a l’interior del Parc de Montjuïc continuarà en tot cas assegurada amb la línia d’autobusos 150 (Plaça Espanya - Castell de Montjuïc).

Darrera modificació: 22.06.2017Tema: TransportSend to Coorporative: Send to GenTMB: 

Prova pilot d’accés d’escúters homologats al transport públic de Barcelona

Dc, 21/06/2017 - 11:31
21.06.2017Autor: Premsa TMBProva pilot d’accés d’escúters homologats al transport públic de BarcelonaSubtítol: A partir del 26 de juny les persones de mobilitat reduïda acreditades podran pujar amb escúters a la xarxa de metro i als autobusos regulars de TMB igual que les cadires de rodes. La prova s’allargarà fins que s’aprovi el nou Codi d’Accessibilitat, o com a màxim fins al 31 de desembre vinent

El Departament de Treball, Afers Socials i Famílies, l’Ajuntament de Barcelona, l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) i Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) han organitzat, mitjançat un conveni de col·laboració, una prova pilot per a la futura regulació de l’accés segur d’escúters per a persones amb mobilitat reduïda als principals transports públics de l’àrea metropolitana de Barcelona.

La prova pilot té per objectiu afavorir l’accessibilitat i l’autonomia de les persones amb discapacitat en els seus desplaçaments, tot preservant la seguretat del conjunt dels usuaris dels vehicles de transport col·lectiu. Es desenvoluparà a partir del dia 26 de juny fins que s’aprovi el nou Codi d’Accessibilitat, que incorporarà amb rang legal les condicions d’accés als transports públics amb efectes generals, i en tot cas com a màxim fins al 31 de desembre d’aquest any 2017. Una comissió integrada per representants dels quatre ens firmants del conveni en farà el seguiment i en redactarà les conclusions.

D’acord amb el que estableix el conveni, podran participar a la prova pilot les persones empadronades a la ciutat de Barcelona que tinguin una discapacitat legalment reconeguda i superin el barem de mobilitat reduïda, o bé estiguin afectades per una malaltia crònica que limiti periòdicament o progressivament la seva mobilitat.

Pel que fa als escúters de mobilitat, hauran de complir les condicions establertes per la Generalitat de Catalunya per al seu ús segur a bord dels autobusos i el metro. Aquestes característiques fan referència a les dimensions, el pes, l’estabilitat i la maniobrabilitat. El llistat de models d’escúter aprovats es podrà consultar a www.bcn.cat/accessible.

Mireia Mata, directora general d’Igualtat de la Generalitat, ha valorat: “Afortunadament les noves tecnologies i les enginyeries avancen també al servei de les persones amb diversitat funcional. Per això, en el marc del desplegament i la reglamentació de la nostra llei catalana d’Accessibilitat, pionera a tot Europa, hem treballat per garantir l’accés i sobretot la seguretat de les persones usuàries d’escúters de mobilitat, per tal que puguin viatjar als autobusos urbans sense cap mena de risc per a ells ni per al conjunt dels usuaris del transport públic. L’accés de totes les persones al transport públic amb seguretat és un repte prioritari”.

“Des de l'àrea de Drets Socials de l’Ajuntament de Barcelona ens felicitem de fer un avenç important en el dret a la mobilitat universal”, ha subratllat Laia Ortiz, tinenta d'alcaldia d’aquest àmbit. “La feina feta en comú entre l'Institut Municipal de Persones amb Discapacitat (IMPD), TMB i persones amb diversitat funcional fa que Barcelona lideri l'adaptació del transport públic a l'evolució dels vehicles de suport i esperem que suposi una transformació en l'accessibilitat en tots els serveis del país. Malauradament, queda encara molt per fer, però mesures com aquesta ens apropen a l'accessibilitat universal i a la ciutat inclusiva que perseguim”, ha apuntat.

Per la seva banda, el vicepresident de Mobilitat i Transport de l’AMB, Antoni Poveda, considera que “amb aquesta prova pilot podrem valorar en quines condicions els escúters, com a producte de suport a la mobilitat, poden accedir als autobusos metropolitans de serveis regulars. Des de l’AMB, com a gestors i planificadors del transport públic metropolità, hem de garantir l’accés dels escúters en unes condicions que garanteixin plenament la màxima seguretat de les persones discapacitades que els utilitzen i de la resta d’usuaris del transport públic. Aquesta prova pilot és molt important per regular l’ús dels escúters en els serveis metropolitans i així fer un pas més cap a l’autonomia personal de les persones discapacitades i per a l’accessibilitat, la inclusivitat i la cohesió social de la metròpolis”.

La presidenta de TMB, Mercedes Vidal, destaca que “el transport públic de Barcelona continua sent un referent d’accessibilitat i inclusivitat, com ho va ser ara fa deu anys, quan la totalitat de la flota d’autobusos va quedar adaptada a persones amb mobilitat reduïda. Des de TMB, com a operador que ens trobem amb aquesta realitat diàriament, hem impulsat aquesta prova pilot i l’hem posat en pràctica en els nostres autobusos, seguint el full de ruta del nostre pla director d’accessibilitat universal i tenint sempre present la seguretat de tots els viatgers. És imprescindible que la Generalitat, com a organisme competent amb la normativa d’accessibilitat, segueixi avançant per concretar la legislació en aquest àmbit”.

Treball conjunt iniciat el 2015

Els criteris d’homologació, així com la primera relació d’escúters de mobilitat validats, són fruit d’un treball conjunt iniciat el 2015 per TMB, l'IMPD i l'Àrea de Promoció de l'Accessibilitat i Supressió de Barreres de la Direcció General d'Igualtat, del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies. Per preparar la prova pilot, el 2016 van tenir lloc a les instal·lacions de TMB uns assajos intensius amb diversos escúters, complementats per una tanda de tests específics al metro.

Amb el material cedit pels fabricants i amb els tècnics dels organismes implicats, es van mesurar dimensions i pesos i es va comprovar la potència, l'estabilitat i la maniobrabilitat de diferents models d'escúter que hi ha al mercat. Es van utilitzar autobusos de la flota de TMB per verificar l’accés dels escúters als espais reservats a persones amb mobilitat reduïda i el comportament en ruta. També es va simular el procés d’embarcament i desembarcament en trens. Tot això posant especial èmfasi en la seguretat tant de l’usuari d’escúter com de la resta d’usuaris dels vehicles de transport col·lectiu.

Requisits per participar a la prova pilot

Per a la participació en la prova pilot, les persones i els escúters que compleixin els requisits tècnics podran obtenir una acreditació personalitzada i una placa numerada de color lila, que expediran l’Institut Municipal de Persones amb Discapacitat de Barcelona. Aquest distintiu, que ha de ser ben visible sobre l’escúter, i el carnet individual els permetran l’accés a la xarxa de metro (8 línies amb 156 estacions, el 91% de les quals equipades amb ascensors) i a les 99 línies d’autobús de TMB en les mateixes condicions que els usuaris de cadires de rodes motoritzades.

Això vol dir que als escúters aprovats se’ls aplicaran els mateixos preceptes del Reglament de Viatgers que es refereixen a les cadires de rodes:

  • Estaran autoritzats a pujar per la porta central dels autobusos, o per la segona en el cas dels articulats de quatre portes, perquè puguin utilitzar la rampa d’accés tant a l’entrar com al sortir.
  • A l’interior dels autobusos i dels trens s’hauran de situar a l’espai reservat per a cadires de rodes
  • Com les cadires de rodes, s’hauran de situar en el sentit contrari a la marxa, recolzats en el respatller i amb els frens posats
  • És obligatori l’ús del cinturó de seguretat

Els escúters són productes de suport a la mobilitat dels quals n’existeix una gran varietat. També anomenats electromòbils, són vehicles lleugers de tres o quatre rodes, oberts i de tracció elèctrica, d'un sol seient, dissenyats perquè puguin ser utilitzats per persones grans amb dificultats de mobilitat o alguna discapacitat física. Es diferencien de les cadires de rodes sobretot en dimensions, sistema de direcció i distribució del pes.

Darrera modificació: 21.06.2017Tema: SocietatSend to Coorporative: Send to GenTMB: 

Per la revetlla i el cap de setmana de Sant Joan, el metro funcionarà 67 hores sense interrupció

Dm, 20/06/2017 - 13:43
20.06.2017Autor: Premsa TMBPer la revetlla i el cap de setmana de Sant Joan, el metro funcionarà 67 hores sense interrupcióSubtítol: Els trens circularan des de les 5 de la matinada de divendres, 23 de juny, fins a les 12 de la nit del dia 25

Com cada any per Sant Joan, divendres vinent, dia 23 de juny, Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) donarà servei de metro durant tota la nit. És a dir, els trens circularan sense interrupció des de les 5 de la matinada de divendres, 23 de juny, fins a les 12 de la nit del dia 25 (és a dir, fins a la finalització del servei de diumenge 25), de manera que funcionaran de forma continuada durant 67 hores.

TMB també farà un desplegament especial de personal per atendre l’afluència d’usuaris que es desplaçaran en metro a la zona de platges i al centre de la ciutat per celebrar la revetlla. Per aquest motiu, es reforçarà la seguretat i protecció a les estacions del front marítim de la línia 4 (Ciutadella / Vila Olímpica, Barceloneta i El Maresme / Fòrum), a les cèntriques estacions de Catalunya i Urquinaona i també a la d’Espanya.

Així, amb nou línies de metro i 154 estacions obertes, TMB contribueix a la mobilitat amb transport públic durant la revetlla de Sant Joan per facilitar els desplaçaments dels ciutadans.

Per a més informació es pot consultar l’avís corresponent a la secció d’estat del servei del web de TMB.

Darrera modificació: 20.06.2017Tema: TransportSend to Coorporative: Send to GenTMB: 

L’art contemporani emergent de Swab Barcelona torna a decorar les escales del metro

Dv, 16/06/2017 - 13:59
16.06.2017Autor: Premsa TMBL’art contemporani emergent de Swab Barcelona torna a decorar les escales del metroSubtítol: Entre el 16 i el 30 de juny, 12 accessos de nou estacions del suburbà lluiran els dissenys dels alumnes de diferents escoles d'art

En el marc de la 10a edició del Swab Barcelona, Fira Swab Barcelona, que tindrà lloc del 28 de setembre a l’1 d’octubre a la Fira de Barcelona, Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) i Swab Barcelona prèviament han convidat les escoles de disseny més rellevants de Catalunya a presentar, entre els dies 16 i 30 de juny, una obra artística en algunes estacions del metro de Barcelona.

La iniciativa s’anomena Swab Stairs i forma part del projecte cultural TMB Cultura, de la Fundació TMB. Els objectius són vincular el món acadèmic en la transformació creativa del paisatge, assegurar la presència de Swab a la ciutat i oferir als estudiants la possibilitat d’exhibir les seves creacions davant la mirada dels usuaris que es desplacen diàriament en metro. La mostra consisteix en reproduccions en vinil de dotze obres seleccionades, deu de catalanes i dues d’internacionals (França i Bèlgica)

Concretament, es mostraran reproduïts en vinil els millors treballs dels alumnes de les escoles d’art i disseny participants, que ompliran de color 12 escales d’accés de les estacions de metro de Passeig de Gràcia (L2), Diagonal (L5), Liceu (L3), Drassanes (L3), Jaume I (L4), Pep Ventura (L2), Torrassa (L1), Santa Coloma (L1) i Sagrada Família (L5).

Els projectes escollits són dels alumnes Santiago Restrepo Arias (IED), Carla Playà (ESDi), Alyx-Marie Kleinsteiber (Paris College of Art), Kevin Pérez Medina (Massana), Nafisa Nandini Crishna (Elisava), Lineta Lïduma (Royal Academy of Fine Arts, Anvers), Laia Giménez (ESDAP Olot), Miriam Ortega (La Llotja), Irene Durán (EASD Pau Gargallo), Nina Vero (EASD Serra i Abella), Ana Gómez Carracedo (EADT) i Anna Reche (ESDAP Vic).


Disseny de Nafisa Nandini Crishna, alumna d'Elisava, per a l'estació de Drassanes / Foto: Swab Barcelona

Darrera modificació: 16.06.2017Tema: Cultura i OciSend to Coorporative: Send to GenTMB: 

Recordatori: el servei de metro patirà afectacions amb motiu de les aturades parcials de dilluns

Dv, 16/06/2017 - 13:15
16.06.2017Autor: Premsa TMBRecordatori: el servei de metro patirà afectacions amb motiu de les aturades parcials de dillunsSubtítol: En hores punta (de 7 a 9 h i de 16 a 18 h) els serveis mínims estableixen la circulació del 40% dels trens, mentre que a la nit (de 20.30 a 22.30 h) l'oferta serà el 20% de l'habitual

El proper dilluns, 19 de juny, els ciutadans continuaran patint les conseqüències de les aturades convocades pel comitè d'empresa de Metro tots els dilluns laborables en diferents franges horàries.

Recordem que es mantindran els serveis essencials dictats pel Departament de Treball, Afers Socials i Famílies, del 40% en les aturades que coincideixen amb hores punta i del 20% en hores vall. En aquestes franges el servei previst serà el següent (amb l’avís que les alteracions començaran abans i s’allargaran fins més tard, a causa del temps necessari per a la retirada i la incorporació de trens):

  • De 7 a 9 h, 40%: intervals de 8-10 minuts a les línies convencionals i de 14-18 a les automàtiques
  • De 16 a 18 h, 40%: intervals de 10-13 minuts a les línies convencionals i de 14-24 a les automàtiques
  • De 20.30 a 22 h, 20%: intervals de 18-26 minuts a les línies convencionals i de 14-34 a les automàtiques
  • De 22 a 22.30 h, 20%: intervals de 32-44 minuts a les línies convencionals i de 14-34 a les automàtiques

TMB adverteix que aquesta oferta serà insuficient per absorbir la demanda normal en les franges d’afectació, especialment a les hores punta del matí, de 7 a 9 h, i de la tarda, de 16 a 18 h. Per això recomana buscar mitjans alternatius de desplaçament. En cas d’utilitzar el metro convindrà seguir les indicacions que donin la megafonia, les pantalles i el personal de la xarxa.

D'altra banda, l’aturada de la tarda pot afectar el telefèric de Montjuïc, servei que té el manteniment assignat a personal de Metro.

Darrera modificació: 16.06.2017Tema: TransportSend to Coorporative: Send to GenTMB: 

La campanya 'Viatja amb Karma' de TMB crida a evitar l'eixarrancament al transport públic

Dv, 16/06/2017 - 13:10
16.06.2017Autor: Premsa TMBLa campanya 'Viatja amb Karma' de TMB crida a evitar l'eixarrancament al transport públicSubtítol: “Quan seguis, respecta l’espai dels altres” és el missatge que des d’avui es difon mitjançant un vídeo i plafons publicitaris al metro i els autobusos

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha començat una nova fase de la campanya per promoure la convivència al transport públic, en què es combat l’ocupació excessiva d’espai en els seients als transports públics, comportament en què solen incórrer homes. “Quan seguis, respecta l’espai dels altres” és el missatge que dóna el personatge central de la campanya, Karma, en un vídeo i uns cartells publicitaris que han començat a distribuir-se avui.

El vídeo serà difós pel sistema MouTV de videoinformació de les xarxes de metro i autobusos, així com per les xarxes socials, mentre que els cartells ocuparan part dels plafons lluminosos de publicitat de la xarxa de metro.

Al llarg del 2016, TMB va elaborar un Pla de gestió de la convivència a les xarxes de transport públic en què s’identificava la necessitat de garantir els drets i els deures dels usuaris, de prevenir possibles conflictes, de desenvolupar l’esperit crític respecte a les actituds que la poden alterar i de fomentar la comprensió de les normes perquè siguin respectades. Un dels punts identificats era la necessitat d’evitar l’ocupació excessiva d’espai en els seients, sobretot al metro.

Fruit d’aquella reflexió i de diferents estudis realitzats, TMB desenvolupa des de primers d’any la campanya Viatja amb Karma que assenyala les infraccions i les actituds incorrectes, i també reforça els comportaments cívics, que són els habituals de la gran majoria. El nom del personatge juga amb el concepte filosòfic de karma, entès com el conjunt d'actes —positius, negatius o neutres— que efectua cada individu i que marquen la seva consciència i condicionen el seu futur.

D’aquesta campanya se n’ha realitzat una onada inicial o teaser per presentar el personatge de Karma i una segona onada, vigent actualment en molts suports de les xarxes de TMB (plafons lluminosos, exterior i interiors de busos i trens, MouTV, xarxes socials), en què es donen consells sobre el frau, el respecte als seients reservats, el bon ús del mobiliari dels autobusos, l’ús d’auriculars per escoltar música i el perill de caminar massa a prop de les vies del metro.

Successives onades abordaran altres comportaments que convé desaconsellar o reforçar, ja que la campanya és del tipus paraigua i de llarga durada.

Darrera modificació: 16.06.2017Tema: EmpresaSend to Coorporative: Send to GenTMB: 

Transport públic per al concert de David Bisbal al Palau Sant Jordi

Dj, 15/06/2017 - 11:14
15.06.2017Autor: Premsa TMBTransport públic per al concert de David Bisbal al Palau Sant JordiSubtítol: TMB habilitarà divendres un servei especial d'autobusos de baixada entre el recinte i la plaça d'EspanyaAmb motiu del concert que oferirà el cantant David Bisbal al Palau Sant Jordi (21.30 hores) demà divendres, 16 de juny, Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) habilitarà un servei especial d’autobusos de baixada quan finalitzi el concert (a partir de les 23.00 hores, aproximadament) entre el recinte i la plaça d’Espanya. Per a aquest servei seran vàlids tots els títols de transport del sistema tarifari integrat. Els vehicles portaran l’indicador de línia “Pl. Espanya - Palau Sant Jordi”.   Per pujar al Palau Sant Jordi, TMB recomana utilitzar la línia 150 de bus (Pl. Espanya - Castell de Montjuïc) que, amb motiu del concert, reforçarà el servei amb més vehicles entre les 19 i les 21 hores, hora de finalització de la línia.   Divendres el metro funciona fins a les 2 de la matinada.   Per a més informació es pot consultar l’avís corresponent a la secció d’estat del servei del web de TMB. Darrera modificació: 15.06.2017Tema: TransportSend to Coorporative: Send to GenTMB: 

Guanyadors de l'11a edició del Concurs de Relats Curts Online de TMB

Dc, 14/06/2017 - 20:00
14.06.2017Autor: Premsa TMBGuanyadors de l'11a edició del Concurs de Relats Curts Online de TMBSubtítol: L'acte d'entrega de premis s'ha celebrat avui a l'Espai Gaudí de TMB, a Barcelona

Aquest vespre ha tingut lloc a l’Espai Gaudí de TMB el lliurament de premis als guanyadors de les diferents modalitats de l’onzena edició del Concurs de Relats Curts Online de TMB, una fórmula original i participativa perquè els ciutadans de Barcelona i l’àrea metropolitana s’exercitin en l’escriptura i la lectura.

Entre tots els relats finalistes, el jurat ha escollit els guanyadors per a cada categoria amb el seus corresponents premis:

  • un viatge per a dues persones a Queensland, Austràlia
  • un viatge per a dues persones al Japó
  • un viatge per a dues persones a Frankfurt
  • xecs regal per valor de 50 euros per comprar llibres
  • inscripcions gratuïtes i descomptes als cursos d’escriptura que organitza l’Escola d’Escriptura de l’Ateneu Barcelonès
  • lots de llibres
  • invitacions per al concert del Grec amb motiu dels 25 anys dels Jocs Olímpics de Barcelona

i altres premis relacionats amb la literatura.

El jurat del concurs que ha decidit els guanyadors d'aquesta edició està format pels següents membres: David Escudé, comissionat d’Esports de l’Ajuntament de Barcelona; Olga Viza, periodista de TVE a Barcelona durant els Jocs del 1992; Jordi Muñoz i Burzon, director de l’Escola d’Escriptura de l’Ateneu Barcelonès; Enric Vilar, director de l’Àrea de Negoci de TMB, i Santi Torres, director de Comunicació i Relacions Institucionals de TMB.

Els usuaris han pogut participar en cinc categories: Relat lliure, Els Jocs de Barcelona 92, Relat Aventura, TweetRelat i InstaRelat.


Guanyadors de l'11è Concurs de Relats Curts Online de TMB / Foto: Pep Herrero (TMB)

Els guanyadors pel que fa a la categoria Relat lliure han estat els següents:

  • Guanyador 1r premi: “Carpe Viam”, d’Anna Lleopart Tió.
  • Guanyador 2n premi: “Olor de sofregit, de Jenni Rodà Casado.

Els guardonats de la categoria Els Jocs de Barcelona 92 (categoria especial gràcies a la col·laboració de l’Ajuntament de Barcelona) han estat:

  • Guanyador 1r premi: “Clic.”, de Mariona González Sordé.
  • Guanyador 2n premi: “Broken Toy”, de Màrius Hernández Subirana.

Els guardonats de la categoria Relat Aventura (categoria especial gràcies a la col·laboració de Disney) han estat:

  • Guanyador 1r premi: “So de les profunditats”, d’Anna Vidal Lázaro.
  • Guanyador 2n premi: “Eppur si muove”, de Josefina Maymó Puig.

Els guardonats de la categoria TweetRelat han estat:

  • Guanyador 1r premi: Maite Roldan.
  • Guanyador 2n premi: Cristina Carrasco García.

Els guardonats de la categoria InstaRelat han estat:

  • Guanyador 1r premi: Marc Crespo Biel.
  • Guanyador 2n premi: Dàhlia Duran.

A més, els relats escollits com a guanyadors de la categoria d’empleats de TMB han estat “Esperanza”, de Lourdes Calpe Sayas, i en segona posició, “Una nova esperança”, de Pere Paredes Jiménez.

Igualment, el premi The Reader al relat més llegit ha estat per a “Dura realidad”, de Mercè Carrato Monzón.

En aquesta onzena edició del Concurs de Relats Curts Online de TMB, que va estar obert a tothom del 26 d'abril al 31 de maig, hi han participat un total de 1.148 relats. A la pàgina web del concurs, que ha rebut més de 25.000 visites, s'hi poden consultar els guanyadors i els finalistes.


Creativitat de la campanya del concurs de relats curts 2017

Darrera modificació: 14.06.2017Tema: Cultura i OciSend to Coorporative: Send to GenTMB: 

El pla de millora de l'oferta de Bus de TMB afegirà al servei 43 vehicles en feiners entre 2017 i 2018

Dc, 14/06/2017 - 11:19
14.06.2017Autor: Premsa TMBEl pla de millora de l'oferta de Bus de TMB afegirà al servei 43 vehicles en feiners entre 2017 i 2018Subtítol: El reforç, amb suport de l'ATM, s'aplicarà en dues etapes, i suposarà un augment del 6% en la capacitat de la xarxa i la contractació de 150 persones

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha dissenyat un pla per adaptar l’oferta de la xarxa d’Autobusos a la demanda creixent, que comportarà la incorporació de 43 vehicles més al servei diari en laborables. El pla, que compta amb el suport de l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM), l’Àrea Metropolitana de Barcelona i l’Ajuntament de Barcelona, entrarà en vigor en dues fases, l’octubre del 2017 i la tardor del 2018, i suposarà l’adquisició de 43 autobusos nous, entre estàndards i articulats.

L’any 2016 es va produir un notable increment d’usuaris a la xarxa regular d’autobusos de TMB, fruit de la recuperació de l’activitat econòmica: concretament es van transportar 7,8 milions més de viatgers que l’any anterior (+4,3%). Aquesta tendència continua el 2017, ja que entre el gener i l’abril s’ha registrat un augment també del 4,3%. Això vol dir que molts dies feiners s’assoleixen les 720.000 validacions en els 834 vehicles assignats a les 99 línies regulars existents.

En conseqüència, TMB ha identificat la necessitat d’un reforç de la capacitat del servei de Bus, que es portarà a la pràctica en dues fases diferenciades: la primera l’octubre del 2017, en què s’afegiran 22 vehicles a 15 línies, i la segona la tardor del 2018, en què s’incorporaran els altres 21 autobusos addicionals.

A tall d’exemple, algunes de les línies que seran reforçades l’octubre del 2017 són H10 i H12, de la nova xarxa, i 24 i 27, entre les convencionals. L’any vinent seran millorades les línies que ho necessitin segons l’evolució de la demanda.

Contractació de 150 treballadors

En recursos, el pla de reforç suposa un increment de 184.512 hores anuals de servei, equivalents a un 5% més, i la contractació de 150 treballadors. En capacitat, l’augment serà del 6%, pel nombre més alt de places.

En termes econòmics, per les necessitats superiors de finançament (aportació de les administracions per cobrir la diferència entre els ingressos per tarifes i els costos d’explotació), el reforç tindrà un cost d’1,66 milions d’euros el 2017, de 7,37 milions d’euros el 2018 i d’11,31 milions d’euros el 2019 i els anys successius. Aquest finançament addicional serà aportat pel contracte-programa entre l’ATM i TMB.

A més, per assumir aquest increment d’oferta, TMB haurà d’ampliar la flota en 43 unitats, que s’afegiran a les 1.060 actuals. La previsió és que s’adquireixin 33 autobusos estàndard i 10 d’articulats, tots de propulsió híbrida dièsel-elèctrica, amb una inversió global de 16,25 milions d’euros. Aquesta inversió també es finança amb el fons de reserva del contracte-programa entre l’ATM i TMB.

Tot i que ja s’ha iniciat el procés de licitació, el temps necessari per a la contractació i fabricació d’aquests 43 autobusos fa preveure que entraran en funcionament la tardor del 2018. La primera fase de l’ampliació d’oferta es realitzarà, per tant, allargant la vida un any a 22 vehicles de la flota actual, que el 2018 seran substituïts pels nous.

A continuació e spoden escoltar les explicacions de la presidenta de TMB, Mercedes Vidal, i del secretari d'Infraestructures i Mobilitat, Ricard Font:

 

Darrera modificació: 14.06.2017Tema: TransportSend to Coorporative: Send to GenTMB: 

Transport públic per al concert d'Ariana Grande al Palau Sant Jordi

Dll, 12/06/2017 - 11:29
12.06.2017Autor: Premsa TMBTransport públic per al concert d'Ariana Grande al Palau Sant JordiSubtítol: TMB habilitarà demà dimarts un servei especial d'autobús de baixada entre el recinte i la plaça d'EspanyaAmb motiu del concert que oferirà la cantant Ariana Grande al Palau Sant Jordi (18.30 hores) demà dimarts, 13 de juny, Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) habilitarà un servei especial d’autobusos de baixada quan finalitzi el concert (a partir de les 22.15 hores, aproximadament) entre el recinte i la plaça d’Espanya. Per a aquest servei seran vàlids tots els títols de transport del sistema tarifari integrat. Els vehicles portaran l’indicador de línia “Pl. Espanya - Palau Sant Jordi”.   Per pujar al Palau Sant Jordi, TMB recomana utilitzar la línia 150 de bus (Pl. Espanya - Castell de Montjuïc) que, amb motiu del concert, reforçarà el servei amb més vehicles entre les 18.30 i les 21 hores, hora de finalització de la línia.   Dimarts el metro funciona fins a les 12 de la nit.   Per a més informació es pot consultar l’avís corresponent a la secció d’estat del servei del web de TMB. Darrera modificació: 12.06.2017Tema: TransportSend to Coorporative: Send to GenTMB: 

TMB veu incomprensible que no s'hagi donat vot a la plantilla sobre la proposta de la Generalitat

Dj, 08/06/2017 - 18:31
08.06.2017Autor: Premsa TMBTMB veu incomprensible que no s'hagi donat vot a la plantilla sobre la proposta de la GeneralitatSubtítol: L'empresa estava disposada a assumir-la, fent un gran esforç econòmic, per assolir el conveni i posar fi a les aturades de Metro

La Direcció de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) lamenta que el Comitè d’Empresa de Metro no hagi donat veu a la plantilla, en les assemblees celebrades durant el dia d’avui, per pronunciar-se sobre la proposta que la setmana passada va lliurar la Generalitat.

Després de més de vuitanta reunions (entre negociació i mediació), la Direcció General de Relacions Laborals va considerar la necessitat d’analitzar les demandes de les dues parts en els punts en què no s’havia assolit encara un acord i va elaborar una proposta amb l’objectiu que pogués ser acceptada per tothom.

Els articles i disposicions redactats pels mediadors s’unirien a la resta d’articles acordats anteriorment per constituir un conveni col·lectiu de Metro que aporta sensibles millores econòmiques (superiors al 7% en els quatre anys de vigència), organitzatives, socials i de contractació per a la plantilla.

La Direcció de la companyia va valorar l’enorme esforç que representava acceptar la proposta de la Generalitat, però va manifestar la seva disposició a assumir-la si els sindicats la exposaven davant l’assemblea de treballadors i treballadores perquè la poguessin votar i posar fi, definitivament, a aquest conflicte que tants greus problemes està causant a la mobilitat dels ciutadans i als propis empleats.

En conseqüència, i davant aquesta oportunitat, s’imposava un exercici de responsabilitat per part dels representants dels treballadors, que havien de donar veu al conjunt de la plantilla per valorar una proposta que els afavoreix clarament, alhora que fa possible la prestació d’un servei de transport de la màxima qualitat.

Els principals punts de la mediació

La proposta formulada per la Direcció General de Relacions Laborals de la Generalitat, sobre els aspectes en què encara no hi havia acord entre les parts, consisteix de manera resumida en el següent:

  • Vigència del conveni: 4 anys (2016-2019)
  • Increment salarial: la quantitat que resulti superior entre l’IPC oficial real i les següents xifres, amb els límits establerts per la Llei de Pressupostos de l’Estat per a cada any:

2016: 32 € lineals

2017: 1% lineal

2018: 1%

2019: 1,5%

  • Complement: es crea un complement vinculat a la formació en prevenció de riscos laborals planificada cada any, que el 2017 serà de l’1%, el 2018 de l’1,5% i el 2019 de l’1,75%.
  • Contractació: 372 agents d’atenció al client que tenen contractes indefinits a temps parcial (75%) passaran a tenir-lo a temps complet (100%).
  • Operació: es creen dos nous torns de treball per al col·lectiu d’agents d’atenció al client per afavorir la conciliació de la vida laboral i familiar i oferir un servei més ajustat a les necessitats dels usuaris.
  • Jornada laboral: l’any 2019 es redueix en 8 hores
  • Jubilació: l’empresa continuarà facilitant l’accés a la jubilació parcial en els mateixos termes que fins ara si la llei ho permet.
Dilluns continuaran les vagues

El proper dilluns, per tant, els ciutadans continuaran patint les conseqüències de les aturades convocades pel comitè d'empresa de Metro tots els dilluns laborables en diferents franges horàries.

Així, es mantindran els serveis essencials del 40% en les aturades que coincideixen amb hores punta i del 20% en hores vall. En aquestes franges el servei previst serà el següent (amb l’avís que les alteracions començaran abans i s’allargaran fins més tard, a causa del temps necessari per a la retirada i la incorporació de trens):

  • De 7 a 9 h, 40%: intervals de 8-10 minuts a les línies convencionals i de 14-18 a les automàtiques
  • De 16 a 18 h, 40%: intervals de 10-13 minuts a les línies convencionals i de 14-24 a les automàtiques
  • De 20.30 a 22 h, 20%: intervals de 18-26 minuts a les línies convencionals i de 14-34 a les automàtiques
  • De 22 a 22.30 h, 20%: intervals de 32-44 minuts a les línies convencionals i de 14-34 a les automàtiques

TMB adverteix que aquesta oferta serà insuficient per absorbir la demanda normal en les franges d’afectació, especialment a les hores punta del matí, de 7 a 9 h, i de la tarda, de 16 a 18 h. Per això recomana buscar mitjans alternatius de desplaçament. En cas d’utilitzar el metro convindrà seguir les indicacions que donin la megafonia, les pantalles i el personal de la xarxa.

Darrera modificació: 08.06.2017Tema: EmpresaSend to Coorporative: Send to GenTMB: 

Afectacions a les línies d'autobús per la Festa de la Bicicleta

Dj, 08/06/2017 - 16:43
08.06.2017Autor: Premsa TMBAfectacions a les línies d'autobús per la Festa de la Bicicleta Subtítol: TMB recomana el metro com a alternativa aquest diumenge al matí

Amb motiu de les diferents activitats que programa la Festa de la Bicicleta 2017, que tindrà lloc diumenge, 11 de juny, un bon nombre de línies d’autobús podrien veure alterat o limitat el seu recorregut. Per aquesta raó, Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) recomana el metro en aquells desplaçaments a l’entorn dels llocs per on transcorrerà la pedalada popular, una de les principals activitats de la festa.

El recorregut en bicicleta, de 12 quilòmetres, sortirà a les 9.30 hores i afectarà tot el trànsit de superfície per on es desenvolupi entre les 8.30 i les 12 del matí, aproximadament. TMB adoptarà les mesures necessàries per desviar els vehicles en funció dels llocs per on vagi passant la bicicletada popular.

La ruta ciclista sortirà del carrer Aragó amb carrer Roger de Flor i passarà pels carrers d'Aragó, Tarragona,  plaça d'Espanya, avinguda del Paral·lel, carrer de Floridablanca, ronda de Sant Antoni, plaça Universitat, carrer de Pelai, plaça de Catalunya, carrer de Fontanella, plaça d'Urquinaona, carrer de Trafalgar, passeig de Lluís Companys, carrer Comerç, passeig de Picasso i de Pujades, carrers de la Marina, de Pallars, de Badajoz, dels Almogàvers, de Roger de Flor, avinguda de Vilanova i finalitzarà al passeig de Lluís Companys, on continuarà la celebració de la Festa de la Bicicleta amb diverses activitats.

 

En total, els desviaments afectaran 44 línies de bus que tenen una part de l’itinerari a la zona afectada: D20, H12, H14, H16, V7, V11, V13, V15, V17, V21, V27, 6, 7, 13, 19, 22, 24, 27, 36, 37, 39, 40, 41, 42, 45, 46, 47, 50, 51, 54, 55, 59, 63, 65, 66, 67, 68, 79, 92, 109, 115, 120, 150 i 192.

Per a més informació es pot consultar l’avís corresponent a la secció d’estat del servei del web de TMB.

Darrera modificació: 09.06.2017Tema: TransportSend to Coorporative: Send to GenTMB: 

Restablert el servei a la línia 5 de metro entre Maragall i Horta, després de la incidència tècnica

Dm, 06/06/2017 - 12:08
06.06.2017Autor: Premsa TMBRestablert el servei a la línia 5 de metro entre Maragall i Horta, després de la incidència tècnicaSubtítol: Des de les 11.53 la circulació de trens és normal en tota la línia blava, un cop resolta l'avaria en l'aparell de via de Vilapicina

A les 11.53 hores s’ha restablert el servei de metro de la línia 5 al tram Maragall - Horta, que estava interromput des de les 9.59 com a conseqüència d’una incidència tècnica que afectava el funcionament de l’aparell de via de Vilapicina i impedia la circulació de trens.

Mentre el personal tècnic de Metro treballava en la resolució de la incidència, des de les 10.03 s’ha establert un servei parcial a la línia 5 de Cornellà Centre a Maragall, d’una banda, i d’Horta a Vall d’Hebron, de l’altra. Des de les 11 hores els usuaris han pogut fer servir a més un servei especial d’autobús entre Margall i Horta que ara s’està retirant. Altres alternatives entre aquestes estacions han estat els autobusos regulars de TMB, a més de les connexions amb altres línies de metro per enllaçar entre Maragall i Vall d’Hebron.

La incidència s’ha comunicat als usuaris mitjançant megafonia, indicadors lluminosos, empleats situats a les estacions, l’aplicació TMB App, la web corporativa i xarxes socials.

Darrera modificació: 06.06.2017Tema: TransportSend to Coorporative: Send to GenTMB: 

Una incidència tècnica impedeix el servei de la línia 5 de metro entre Maragall i Horta

Dm, 06/06/2017 - 11:36
06.06.2017Autor: Premsa TMBUna incidència tècnica impedeix el servei de la línia 5 de metro entre Maragall i HortaSubtítol: La línia blava funciona des de les 10 del matí de Cornellà Centre a Maragall i d'Horta a Vall d'Hebron

El servei de metro a la línia 5 ha resultat afectat aquest matí per una incidència tècnica que impedeix la circulació de trens per l’aparell de via de Vilapicina. La incidència s’ha detectat a les 9.59, moment en què s’ha aturat el servei de la línia, i de seguida que ha estat possible, a les 10.03, s’ha establert el funcionament parcial en dos sectors: de Cornellà Centre a Maragall, d’una banda, i d’Horta a Vall d’Hebron, de l’altra.

Mentre el personal tècnic de Metro treballa en la resolució de la incidència, els usuaris poden fer servir els autobusos regulars de TMB (línies 19 i 45) per fer el trajecte entre Maragall i Horta, a més d’un servei especial d’autobús entre aquestes dues estacions.

La incidència s'està comunicant als usuaris mitjançant megafonia, indicadors lluminosos, empleats situats a les estacions, l'aplicació TMB App, la web corporativa i xarxes socials.

Darrera modificació: 06.06.2017Tema: TransportSend to Coorporative: Send to GenTMB: 

El Barcelona Night Tour comença divendres una nova temporada

Dj, 01/06/2017 - 12:00
01.06.2017Autor: Premsa TMBEl Barcelona Night Tour comença divendres una nova temporadaSubtítol: El Barcelona Bus Turístic, operat per Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) en associació amb Turisme de Barcelona, ofereix des d’aquesta setmana, per onzè any consecutiu, un itinerari nocturn pels llocs més emblemàtics de la ciutat.

Des de demà, divendres 2 de juny, fins al 17 de setembre es posa en marxa aquest popular servei que funciona totes les nits de divendres, dissabtes i diumenges. La ruta permet descobrir la Ciutat Comtal amb la llum i el color dels monuments més característics i conèixer els principals punts d’interès històric, cultural i artístic de Barcelona des d’una perspectiva insòlita, des del pis superior descobert d’un autobús turístic.

Aquest passeig nocturn únic inclou una parada a la Font Màgica de Montjuïc per assistir a l’espectacle de música i llum. Altres punts d’interès són la plaça de Catalunya, la Pedrera,  la Casa Batlló, la Torre Agbar, el Teatre Nacional de Catalunya, l’Hospital de Sant Pau, la Sagrada Família, el passeig de Colom, les Drassanes, la plaça d’Espanya, Fira de Barcelona, Fundació Joan Miró i telefèric de Montjuïc, Jardins Costa i Llobera i Port, Caixaforum, Anella Olímpica, Parc de la Ciutadella, Estació de França i Arc de Triomf. A més, dalt del bus hi ha un informador que comenta, en tres idiomes (català, castellà i anglès), tot el recorregut per treure el màxim partit a la visita.

Les sortides es fan a les 21.30 els divendres, dissabtes i diumenges, des de la parada del Barcelona Bus Turístic de la plaça de Catalunya (davant d’El Corte Inglés). La durada d’aquesta ruta nocturna és aproximadament de dues hores i mitja.

Barcelona és una de les poques capitals europees que disposa d’un servei de transport turístic nocturn. L’any 2016, en els mesos de la temporada d’estiu, en van gaudir 7.384 persones.

Tiquets a la venda al web Barcelona Smart Moving

L’aforament del Barcelona Night Tour és limitat, motiu pel qual convé fer reserva prèvia. El servei es pot contractar per internet des del portal Barcelona Smart Moving, la plataforma en línia que ofereix informació detallada i on es poden adquirir els bitllets per als transports turístics que gestiona TMB (Barcelona Night Tour, Barcelona Bus Turístic, Catalunya Bus Turístic, Telefèric de Montjuïc i els abonaments per dies Hola BCN!).

Es pot comprar també a les oficines d’informació turística i atenció al visitant de Barcelona Turisme.

El preu del bitllet és de 19 euros per als adults i de 10 euros per als nens d’entre 4 i 12 anys.


Cartell del Barcelona Night Tour 2017

Darrera modificació: 01.06.2017Tema: TransportSend to Coorporative: Send to GenTMB: 

Exposició i 8è Ral·li Internacional d’Autobusos Clàssics Barcelona - Caldes, el 3 i 4 de juny

Dm, 30/05/2017 - 13:07
30.05.2017Autor: Premsa TMBExposició i 8è Ral·li Internacional d’Autobusos Clàssics Barcelona - Caldes, el 3 i 4 de junySubtítol: La Fundació TMB exhibirà 8 de les seves peces més preuades: el Dodge 265, el Chausson 59, l’Aclo 410 de dos pisos, dos busos turístics i tres Pegaso. Dues mostres temàtiques reconeixeran la feina dels Conductors Solidaris de Catalunya a Grècia i els 30 anys del Barcelona Bus Turístic

El cap de setmana del 3 i 4 de juny se celebrarà una nova exhibició de vehicles històrics i el vuitè Ral·li Internacional d’Autobusos Clàssics Barcelona - Caldes de Montbui, esdeveniment organitzat per TMB, la Fundació TMB, Sagalés i l’Associació per a la Recuperació i Conservació d’Autobusos (ARCA).

Més de 40 vehicles s’exhibiran a l’avinguda Maria Cristina (entre la plaça Espanya i l’avinguda de Rius i Taulet) dissabte vinent, 3 de juny, a la tarda, a partir de les 16 fins a les 21.30 hores, i diumenge, 4 de juny, entre les 9 i les 10 del matí. Serà una oportunitat única per veure reunits vehicles que representen cent anys del transport públic a Catalunya, abans que el mateix diumenge, a les 10.30 hores, es posin en moviment cap a Caldes.

Com a novetat, en aquesta vuitena edició destaquen dues exposicions temàtiques que seran visitables a l’avinguda Maria Cristina: una que documenta les accions d’ajuda humanitària dutes a terme per Conductors Solidaris de Catalunya a Idomeni (Grècia), i una altra sobre el 30è aniversari del Barcelona Bus Turístic, que s’escau aquest 2017, creada per l’Associació de Col·leccionistes Empleats de Metro i Autobusos.

Vehicles singulars com a protagonistes

Entre els autobusos que participaran al ral·li hi ha algunes de les millors peces del patrimoni històric de la Fundació TMB, com ara el Dodge 265, de fabricació nord-americana, del 1936; el Chausson 59, del 1955; l’Aclo 410 de dos pisos, l'autobús MAN SD 200 sèrie 2000-2012, restaurat amb motiu del 25è aniversari del Barcelona Bus Turístic, i la jardinera MAN NL 202, un exemple original de reconversió d’un cotxe estàndard. Completen la representació el Pegaso 3036, el Pegaso 6420 i el Pegaso 5139.

ARCA i Sagalés mostraran els seus vehicles més emblemàtics, com ara el Chevrolet del 1928 i el Ford AA del 1929, de Sagalés, o els Pegaso 6035A, 5062A i 5064 d'ARCA. Aquest any també es comptarà amb participants d’altres països europeus.

Al costat dels vehicles històrics, s’exposaran autobusos amb l’última tecnologia —híbrids i elèctrics purs— incorporats recentment a la flota de TMB i que destaquen per les baixes emissions o l’absència total d’emissions contaminants. En un altre punt es faran demostracions i proves amb un simulador de conducció d'autobusos anomenat OMSI.

Com en les darreres edicions, hi haurà un espai dedicat als més petits en què es portaran a terme diferents tallers relacionats amb el món de l’autobús, amb la participació de TMB Educa, el projecte educatiu de TMB, i de la casa Jovi, amb el seu JoviBus, on es podrà pintar, dibuixar i jugar amb plastilina..

També tornaran a estar disponibles les visites guiades a l’exposició que permeten conèixer les característiques dels vehicles més singulars. Com la resta d’activitats, són gratuïtes.

Recorregut de 40 km fins a Caldes

El diumenge 4 de juny al matí, la majoria dels vehicles participaran en una caravana festiva, que començarà a l’avinguda Maria Cristina a les 10.30 h. Des de la plaça d’Espanya els autobusos enfilaran la Gran Via en direcció al nord. Fora de Barcelona, per minimitzar les afectacions al trànsit, l’itinerari seguirà rutes secundàries i vies urbanes, per la carretera antiga de Montcada, la Llagosta, Santa Perpètua de Mogoda i Palau-solità i Plegamans, fins arribar a Caldes de Montbui, després d’uns 40 quilòmetres de trajecte.

L’arribada a Caldes serà cap a les 13 hores. Després els vehicles s’exposaran al passeig de Pi i Margall fins a les 14 hores, en què es donarà per acabat el ral·li. Es pot ampliar informació al web de TMB i al web www.busclassic.com.


Un aspecte de l'exposició d'autobusos clàssics del 2016 / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

Darrera modificació: 30.05.2017Tema: Cultura i OciSend to Coorporative: Send to GenTMB: 

Pàgines

TMB a Flickr

Carrussel imatges TMB a Flickr

TMB al Twitter

Club joTMBé

JOTMBE